PDA

View Full Version : Middel vinger en ring vinger zoeken elkaar op.



Jimmy Kennix
3 mei 2003, 23:03
Als ik het akkoord C en de barre-akkoorden A-greep en E-greep waar dan ook op de hals speel kruipen de middel vinger en ring vinger naar elkaar toe. Soms zo erg dat ik met de ring vinger tegen de bovenliggende fret aankom wat het akkoord verstoord.

Weet iemand oefeningen om deze twee vingers minder naar elkaar to te laten bewegen?

Thanks Jimmy K.

aadplagiaat
3 mei 2003, 23:10
Maak een "V" met je hand en breng beurtelings de middelvinger en de ringvinger naar de andere kant. Anders gezegd:
Maak een "V" met je wijsvinger en je middelvinger tegen elkaar plus je ringvinger met je pink samen. Breng vervolgens je middelvinger naar je ringvinger ZONDER je ringvinger los te laten van je pink. Doe dit ook met je ringvinger ZONDER je middelvinger van je wijsvinger los te laten. Maak de "V" stteds wijder en houd je hand tijdens deze oefeningen wel plat. Dit kun je tijdens een wandeling of wanneer dan ook doen.
Het is dus wel de bedoeling dat de vingers die niet mogen bewegen (je wijsvinger en je pink) op hun plaats blijven :smile:.

moretel
4 mei 2003, 00:27
Vingerzetting heel langzaam doen, die vingeroefeningen van Aad zetten weinig zoden aan de dijk.

Punt is onafhankelijkjheid en daar heb je oefeningen voor, hele simpele chromatische, waarbij maar 1 vinger tegelijk de toets aanraakt en de rest stil staat.
De oefeningen op laag tempo doen en pas verhogen als dat goed gaat.

Maiden Michiel
4 mei 2003, 12:36
Komt omdat die samen aan een pees zitten.
Inderdaad oefenen. Zelf probeer ik pentatonische ladders te spelen met alleen de middel en ringvinger.
Vanaf de 15e positie naar beneden, om de spreiding langzaam groter te maken

moretel
4 mei 2003, 13:25
Als ik nu improviseer, maak ik tegelijk mijn eigen oefeningen, een stukje wat niet soepel gaat herhalen, soms maar 5 noten tot het erin zit, kost nog geen twee minuten maar je moet wel concentreren op wat je doet.