PDA

View Full Version : Piezo in een rack



minoin
22 augustus 2010, 19:03
Beste rackers,

Sinds een week heb ik een Ibanez RG620X (piezo) aan kunnen schaffen. De DiMarzio Evo's klinken stront, dus die gaan eruit voor een setje: Air Norton/Crunchlab. De dubbele input gaat omgesoldeerd worden naar een stereo jack plug.
Maar dan komt de grap: de piezo moet niet door een buizenamp, maar direct in het PA. Maar ik wil er natuurlijk wel stereo effecten overheen. Hoe is dit het beste te regelen?

Ik heb nog een channelstrip liggen (DBX ProVocal) met een instrumentingang en ingebouwde effecten, zal dit werken?

Iemand enig verstand van een stereo rack set-up + piezo versterking?

Bij voorbaat dank voor uw wijsheid :D

http://www.ibanezrules.com/namm/images/2002/rg620xgk_1.jpg

Magic Bean
23 augustus 2010, 08:18
Je had ook kunnen bellen :-)
Ik denk dat je toch aan de gcx moet. Signaal vanuit daar naar je effecten en dan vervolgens a/b naar je amp of pa. Een simpele MIDI a/b zou wellicht ook voldoen, maar moet wel stereo zijn.

Je maakt t wel ingewikkeld :-)

Edit: je kan natuurlijk ook een aparte keten maken voor je piezo en die vanuit de stereo kabel routen. Met een beetje soldeerkunst ben je zo klaar. Mja, 2x een m2000 hakt er wel in...

ruezzz
23 augustus 2010, 09:41
Dat met die channelstrip lijkt me prima te moeten werken. Dat deel rechtsreeks de PA in.
Zet er een volumepedaal tussen en je kunt prima blends maken (i.c.m. de volumeknop van je 'gewone' pickups).

Liquid_Metal
24 augustus 2010, 12:06
Je had ook kunnen bellen :-)
Ik denk dat je toch aan de gcx moet. Signaal vanuit daar naar je effecten en dan vervolgens a/b naar je amp of pa. Een simpele MIDI a/b zou wellicht ook voldoen, maar moet wel stereo zijn.

Je maakt t wel ingewikkeld :-)

Edit: je kan natuurlijk ook een aparte keten maken voor je piezo en die vanuit de stereo kabel routen. Met een beetje soldeerkunst ben je zo klaar. Mja, 2x een m2000 hakt er wel in...

Heeft onze vriend twee M2000's gekocht? Ziek!
Een A/B zou inderdaad wel werken maar dat hoeft niet per sé stereo. Je kunt namelijk een splitkabel gebruiken (stereo naar 2x mono) en met de A/B kies je dan tussen de een of de ander. Alleen: een A/B heeft meestal twee inputs en een output (of andersom) dus dan zou je er twee nodig hebben.

minoin
26 augustus 2010, 17:07
Je had ook kunnen bellen :-)
Ik denk dat je toch aan de gcx moet. Signaal vanuit daar naar je effecten en dan vervolgens a/b naar je amp of pa. Een simpele MIDI a/b zou wellicht ook voldoen, maar moet wel stereo zijn.

Je maakt t wel ingewikkeld :-)

Edit: je kan natuurlijk ook een aparte keten maken voor je piezo en die vanuit de stereo kabel routen. Met een beetje soldeerkunst ben je zo klaar. Mja, 2x een m2000 hakt er wel in...

Damn, voor jullie moest het een verrassing zijn ;)

Met de GCX zou misschien wel de beste oplossing zijn, maar daar heb ik momenteel het budget niet voor. Nou goed, daar hebben we het dinsdag wel over.

Ik heb helaas geen 2 M2000's, maar 1tje. Een tweede zou er qua prijs inderdaad inhakken en ZO ambitieus ben ik momenteel nog niet.
Thanks voor de input iedereen, al ben ik verbaasd dat er niemand (van het racksubforum) in dezelfde situatie heeft gezeten als ik (piezo met stereo FX live). Maar ik blijf geduldig wachten ;)