PDA

View Full Version : Versterker kopen: 600 euro budget



Jovahe
22 augustus 2010, 18:04
Hallo,

ik ben een jonge (net 17) enthousiaste gitarist. Speel nu zo'n 2 jaar gitaar, ga best hard vooruit. Oefen vooral veel op m'n Line 6 POD en speel af en toe op de Peavy solid state van m'n vader. Ik wil nu zelf een versterker gaan kopen, maar wil zeker niet zo maar iets kopen, dus wil graag wat advies en meningen horen.
Ik zoek een versterker waar ik even mee vooruit kan. Hij is voorlopig voor thuisgebruik maar ben van plan om binnenkort wel een bandje op te zoeken. Speel vooral blues en indie-rock (Jimi en SRV, blueskant van John Mayer en Arctic Monkeys bv.). Ik speel op een Framus Diablo Pro. Mijn budget is ong. 600 euro.

Heb zelf natuurlijk al een beetje rondgekeken maar ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden.

Rutger Molenberghs
22 augustus 2010, 18:42
Probeer zelf al eens wat uit te zoeken (op dit forum, met Google,...) zodat je al weet in welke richting je wil gaan.

Wil je:
-modeling, transistor of buizen (of misschien een combinatie)?
-head + cabinet of combo?
-nieuw of tweedehands?

Zonder wat meer basisinformatie, ga je antwoorden in alle richtingen krijgen en die misschien niet nuttig zijn voor jou. Hoe gerichter de vraag, hoe gerichter de antwoorden.

kidrock
22 augustus 2010, 19:36
Voor thuis gebruik zou je prima uit de voeten kunnen met modeling of transistor... maar.... omdat je aangeeft dat je in de toekomst in een bandje wil gaan spelen, dan zou ik een buizen amp kiezen. Meer volume & dynamiek en blijft daardoor beter in de mix overeind staan. Je zou kunnen kijken naar een Vox Nighttrain of een Egnater Rebel. Hou er wel rekening mee dat je een 1x12 of 2x12 speakerkast erbij nodig hebt, maar ik zou vooral naar de dichtsbij zijnde grote muziek zaak gaan om alles goed uit te proberen en kijken wat het beste bij je past. Vergeet ook niet de 2de handse markt in de gaten te houden, want daar kun je ook kwalitatief goede amps tegenkomen voor niet al teveel geld.

stikel
22 augustus 2010, 20:44
Wel een beetje offtopic, maar een fijne gitaar, Hier staan er inmiddels drie van Framus, waaronder een Diablo Pro. Versterkeradvies Tech21. USA transistor.

Gr. Jan

Eric van Esch
22 augustus 2010, 20:46
Om even een gedachte te krijgen, op welke modulatie speel je het meest met je POD (oftewel, welke versterker/cabinet combinatie?)? Dit geeft al een beetje gevoel en richting aan je zoektocht. Zo ben ik zelf ook begonnen.......

geert1976
22 augustus 2010, 21:38
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138355

Zie mijn topic over mijn nieuwe kleine buizenamp, wellicht voor jou het proberen waard.

Nieuw kost het setje ongeveer E 300,00 a E 325,00, houd je nog centen over voor een paar pedaaltjes, of probeer via Marktplaats een Boss ME 50 multi effect te scoren

Jovahe
23 augustus 2010, 12:34
Om even een gedachte te krijgen, op welke modulatie speel je het meest met je POD (oftewel, welke versterker/cabinet combinatie?)? Dit geeft al een beetje gevoel en richting aan je zoektocht. Zo ben ik zelf ook begonnen.......

Bedankt voor alle reacties, ik zal m'n wensen nog iets verduidelijken.

Ik heb de Pod 2.0, zet hem meestal op tweed blues en dan beetje drive en reverb erbij.

Heb denk ik het liefste een buizenversterker. Als het kan een combo want ik snap het voordeel van een head+cabinet niet?

Iemand ervaring met de Orange Tiny Terror?

(En de Framus diablo is inderdaad een geweldige gitaar!)

Oja, heb het liefste een nieuwe, heb ik gewoon een beter gevoel bij, maar ik houd ook zeker marktplaats in de gaten.

Robdop
23 augustus 2010, 12:42
vox nighttrain is denk heel geschikt voor wat je wilt.

ackm
23 augustus 2010, 13:22
Bedankt voor alle reacties, ik zal m'n wensen nog iets verduidelijken.

Ik heb de Pod 2.0, zet hem meestal op tweed blues en dan beetje drive en reverb erbij.

Heb denk ik het liefste een buizenversterker. Als het kan een combo want ik snap het voordeel van een head+cabinet niet?

Iemand ervaring met de Orange Tiny Terror?

(En de Framus diablo is inderdaad een geweldige gitaar!)

Oja, heb het liefste een nieuwe, heb ik gewoon een beter gevoel bij, maar ik houd ook zeker marktplaats in de gaten.

Ik heb wel eens over die Tiny Terror combo gespeeld en ook een tijdje de Dual Terror gehad (head+cab , 30 watt versie van de tiny terror).
Prima versterker en ik weet dat Alex Turner (zanger AM) in het begin over Orange speelde. Prima versterkers maar ik betwijfel of het de beste keuze is als je ook veel SRV en Hendrix wilt spelen.
Mijn tip zou zijn kijk eens naar Vox , omdat wat jij zoekt in de clean - gematigde overdrive ligt. Vox AC15 / AC30 lijken me ideaal. Ik denk dat de Vox het beste alles dekt wat jij wilt , bij die orange betwijfel ik dat die overstuurd snel en heftig.

Jovahe
23 augustus 2010, 13:30
Bedankt! Zal zeker de Vox nighttrain en de AC gaan uitproberen. En de Egnater Tweaker en Rebel 20? Leken me ook erg mooie versterkers.

iWishmaster
23 augustus 2010, 13:53
Niet te vergeten: Fender Blues serie (zelf weinig ervaring mee, maar hoor goede reacties van veel mensen) en misschien een Marshall Bluesbreaker (JTM).

Eric van Esch
23 augustus 2010, 21:10
Tweed blues komt overeen met de Fender Bassman, misschien daar dan maar eens naar op zoek?

muziekschuur
24 augustus 2010, 02:21
Ik zou een Fender Hot rod deluxe proberen, een Blackstar 20 en een Jet city.

Evt ook nog een Marshall Ma50 met 2x12 cabinet.

Dan heb je de meeste archetypes gehad. Als het dan toch nog niet helemaal klopt.... Dan moet je even opletten... Misschien heb je dan belangstelling voor een Vox AC30 of iets exotischer...

Er komen nu wat Bugera combo's uit gebaseerd op enkele exoten. Misschien is een van die nieuwelingen iets voor je. (O.a. de Matchless)

Een wat oudere Mesa boogie of Rivera valt ook in jouw prijsklasse. Dus wellicht is dat ook wat. Dan heeft peavey de 6505 1x12 combo. Als je deze allemaal eens geprobeerd hebt, Dan kun je daarna de balans opmaken waar je je geld in wil stoppen.

Suc6

jules
24 augustus 2010, 12:03
nou ja ik heb een vox valvetronix 60 wat top met 2 x 12 speaker en ik kom echt wel door de mix heen hoor, hahaha hij is trouwens te koop met pedaal, vraagprijs voor de hele set 500 euro 8)

http://www.voxshowroom.com/ct/amp/uk/VTX/AD60VTH&212front.jpg

Jasper.
24 augustus 2010, 12:08
Ook niet een beetje spam :o

Kan dit niet beter via PB?

jules
24 augustus 2010, 12:23
sorry je hebt gelijk, zal hem ook eventjes pben

tidalwave_sideburns
24 augustus 2010, 12:48
Er zijn van die The VIBE versterkers, lijkt op een VOX AC15 qua dials voor 400 Euro of zo bij MAX guitar store. Lijkt me het uitproberen wel waard, mocht je in de buurt wonen.

http://www.vibeamplification.com/vibe_dolphin_20.html

mooi hoor


http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=490

ruim binnen je budget ook nog eens

Jovahe
25 augustus 2010, 15:15
Bedankt voor alle tips en adviezen! Ga binnenkort eens een dagje naar F'back om alles uit gaan testen. Zal mn bevindingen posten!

Jovahe
26 augustus 2010, 20:19
Ben vandaag naar F'back geweest en heb een middagje versterkers getest. Was rustig dus kon lekker mn gang gaan.

Fender Hot rod deluxe, en Vox Ac15 vallen voor mij af.
Hot rod deluxe vond ik wat te groot en zwaar en hard gaan (moet er ook thuis op kunnen spelen), en met de Vox Ac15 had ik gewoon geen klik...
Daar in tegen vielen de Vox Nighttrain en de Egnater Rebel wel in de smaak. Ook de Marshall Ma 50 vond ik mooi klinken in zijn cleane stand.

Helaas was de Egnater Tweaker uitverkocht dus ga nog een keertje terug en test ik ook gelijk de Hughes & Kettner Statesman uit, die er in de aanbieding is. Iemand hier ervaring mee?

Ga er nog ff rustig over nadenken, dan nog een keertje terug en alles nog een keer horen, en dan zal ik het denk ik wel weten.