PDA

View Full Version : Ervaringen met een James Neligan



Miimi
22 augustus 2010, 16:05
Heeiii,

Ik zag laatst een James Neligan Na 72 MJ C BB die erg mijn aandacht trok.
Maar ik heb geen idee hoe James Neligan's zijn in de praktijk.
heeft iemand er ervaring mee? Goede kwaliteit?

Alvast bedankt.
groetjes Miimi

MurphyFan
23 augustus 2010, 10:04
James Neligan = stagg.
Lijkt me duurder dan de doordeweekse stagg...
Dus misschien wel ok (of beter dan ik van stagg gewend ben).
Mijn eerste akoestische was een stagg, heb ik 2 weken gehad;

Miimi
23 augustus 2010, 18:09
James Neligan = stagg.
Lijkt me duurder dan de doordeweekse stagg...
Dus misschien wel ok (of beter dan ik van stagg gewend ben).
Mijn eerste akoestische was een stagg, heb ik 2 weken gehad;

Heeft een James Neligan dus ongeveer dezelfde kwaliteit als een Stagg..??
De gitaar klokt erg moi in de winkel, maar als hij dezelfde kwaliteit heeft als een stagg, dan kan ik dat beter niet doen.

Ruudj
24 augustus 2010, 09:18
Er kleeft nog altijd een negatief beeld aan Stagg, wat heel begrijpelijk is gezien hun brandhout gitaren uit het verleden. Ze schijnen daarvan te hebben geleerd want tegenwoordig maken ze gitaren van veel betere kwaliteit ! De moeite van het uitproberen waard wat mij betreft

jimihattricks
3 oktober 2010, 14:01
mag ik hier ook nog even aan toevoegen dat ik gisteren een aanbetaling heb gedaan op een james neligan 12-fret parlour achtig modelletje..

hands down beste fingerpick gitaar in zijn prijscategorie en speelde ook heel wat duurdere broertjes er helemaal uit (o.a. Guild, Cort, Washburn, Ibanez, Martin, Yamaha, S&P, Seagull, Tanglewood etc.).. stringspacing was wel een beetje aan de krappe kant voor mijn smaak, maargoed

daarbij moet wel gezegd worden dat eenzelfde, identieke gitaar die ernaast hing (ook james neligan dus), een heel stuk minder klonk

dus, laat ze niet hangen vanwege het stagg-stigma, ik heb het idee dat deze dingen echt beter zijn (ben ooit op een stagg begonnen, de afwerking van die gitaar was hiermee niet te vergelijken), maar wel 'try before you buy' (altijd trouwens!)

KwintEastwood
20 oktober 2010, 21:28
Ik heb zelf ook een keer op het punt gestaan om een James neligan aan te schaffen. Het geluid uit deze gitaar vond ik redelijk, maar ik twijfelde er een beetje over of dit was wat ik zocht.

Gelukkig ben ik verder gaan zoeken en heb ik voor het zelfde geld een gitaar gevonden met een geluid dat me beter aan stond. Was voor mij dus een kwestie van smaak waarom ik niet voor de James neligan ging.