PDA

View Full Version : Avies - versterker voor elektro-akoestische gitaar



Miimi
22 augustus 2010, 16:01
Heeiii,

Ik ben op zoek naar een versterker voor een elektro-akoestische gitaar, maar heb hier geen verstand van.
Ik zoek er een onder de € 200 met min. 2 ingangen.
Wat zijn goede merken?

Alvast bedankt !
groetjes Miimi

master99
22 augustus 2010, 16:17
Ha Miimi,

Er zijn erg goede electro/accoustische versterkers op de markt, maar je maximale prijs is een bottle neck.
AER maakt hele mooie versterkers, maar dat begint pas bij een veelvoud van jou maximale prijs. Misschien 2e hands zoeken. Zelfde geldt voor Fender (Acoustasonic serie) en Marshall (AS50D en AS100D). Erg goede versterkers, maar boven je budget. De Marshall AS50D kost je nieuw een eindje boven de EU300.

Laat je niet verleiden om een 'normale' gitaarversterker te kopen; daarmee komt je electro/accoustische gitaargeluid niet mee tot z'n recht.

Pas ook op dat je je niet blind staart op de prijs alleen. Je moet het natuurlijk kunnen betalen, maar het zou zonde zijn dat je alleen vanwege de prijs je keus gaat maken, en jezelf daarmee te kort doet. Dan beter door sparen en/of tweede hands kopen.

Succes,
Erik

Miimi
22 augustus 2010, 16:25
Ha Miimi,

Er zijn erg goede electro/accoustische versterkers op de markt, maar je maximale prijs is een bottle neck.
AER maakt hele mooie versterkers, maar dat begint pas bij een veelvoud van jou maximale prijs. Misschien 2e hands zoeken. Zelfde geldt voor Fender (Acoustasonic serie) en Marshall (AS50D en AS100D). Erg goede versterkers, maar boven je budget. De Marshall AS50D kost je nieuw een eindje boven de EU300.

Laat je niet verleiden om een 'normale' gitaarversterker te kopen; daarmee komt je electro/accoustische gitaargeluid niet mee tot z'n recht.

Pas ook op dat je je niet blind staart op de prijs alleen. Je moet het natuurlijk kunnen betalen, maar het zou zonde zijn dat je alleen vanwege de prijs je keus gaat maken, en jezelf daarmee te kort doet. Dan beter door sparen en/of tweede hands kopen.

Succes,
Erik

Bedankt voor je reactie, hier kan ik echt wel wat mee.
Ik zal eens goed kijken!
Ik ga over een paar dagen maar weer eens naar een gitaarwinkel, kijken wat ze allemaal hebben.

Maar het hoeft geen hele grote te zijn of een hele luxe met vanalles erop.
Een paar effecten mag wel, ik ben tenslotte een beginner als het gaat om versterkers en ermee spelen.

Fragedallic
22 augustus 2010, 17:00
Heej Miimi, Als je evt. een versterker met 1 gitaar input een kans gunt, check dan ook de Ibanez T35 Troubadour even als je meerdere wil proberen.
Kost zo'n 229,- voor de nieuwste versie.
Heeft ook een mic. ingang als 2de input. Chorus en reverb, gebalanceerde stereo output prima eq settings. Wellicht het proberen waard.
Succes!!

Eko
22 augustus 2010, 17:33
Versterkers zoals de Schertlers en AER zijn niet duurder omdat ze meer effecten hebben. Ze zijn duurder omdat de onderdelen beter zijn en er dus ook een beter geluid uit komt.
Ik gebruik van de AER alleen een klein beetje reverb. Chorus staat nooit aan. Het geluid is echter steengoed ,zeker live met de band. Natuurlijk zitten er handige zaken op , maar daar heb je alleen wat aan als je , live speelt of in een studio komt.
Ik heb bij muziekwinkels wel eens op goedkopere varianten zitten spelen. Ik vond een Roland niet slecht voor het geld.
Speel in een winkel gewoon eens over een duurdere versterker zodat je weet hoe het kan klinken.
Een Fender acoustasonic is een goed alternatief. Zeker als je ( 2e hands) een analoge versie kunt vinden. Ik vond de DSP effecten niet echt overtuigen.

kidrock
22 augustus 2010, 19:50
Ha Miimi,

Er zijn erg goede electro/accoustische versterkers op de markt, maar je maximale prijs is een bottle neck.
AER maakt hele mooie versterkers, maar dat begint pas bij een veelvoud van jou maximale prijs. Misschien 2e hands zoeken. Zelfde geldt voor Fender (Acoustasonic serie) en Marshall (AS50D en AS100D). Erg goede versterkers, maar boven je budget. De Marshall AS50D kost je nieuw een eindje boven de EU300.

Laat je niet verleiden om een 'normale' gitaarversterker te kopen; daarmee komt je electro/accoustische gitaargeluid niet mee tot z'n recht.

Pas ook op dat je je niet blind staart op de prijs alleen. Je moet het natuurlijk kunnen betalen, maar het zou zonde zijn dat je alleen vanwege de prijs je keus gaat maken, en jezelf daarmee te kort doet. Dan beter door sparen en/of tweede hands kopen.

Succes,
Erik

Hier helemaal mee eens! Mijn ervaring is dat de meeste goedkopere acoustic amps behoorlijk tegenvallen en al heel gauw "elektrisch" klinken. Iets wat je dus juist niet wil. Onze zanger gebruikt ook een AER en dat is tot nu toe wel 1 van de beste die ik gehoord hebt.