PDA

View Full Version : gitaarkoffer voor gitaar met bigsby



m@rijn
22 augustus 2010, 11:21
ik heb een El Maya SG met Bigsby. De bigsby is dus een stuk hoger dan de gitaartop. Nu wilde ik graag een kist aanschaffen via musicstore, maar ik weet nu niet of een kist als deze: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Koffers-voor-elektr.-gitaren/Music-Store-Case-fuer-SG-Style-BK-ABS-Black/art-GIT0011405-000 geschikt is voor een gitaar met bigsby. Ik bedoel maar: ik zou niet graag willen dat de bigsby voortdurend is ingedrukt als ik de kist sluit omdat ik dan vrees voor ontstemming. Mss dat in dat geval een zak beter is geschikt?
En: is een El Maya SG van dezelfde afmetingen als een gibson?

groeten en dank,
Marijn

hezz
22 augustus 2010, 11:39
Wat voor een Bigsby is het? Als er een SG met vibrola in past, moet een Bigsby ook passen. Je moet de bigsby arm wel naar achterer draaien, dan is de arm zelf niet het hoogste punt meer.

Eko
22 augustus 2010, 11:55
Ik heb Gretsch en DeArmond , beide met Bigsby`s , door inderdaad de arm naar achteren te draaien is de Bigsby niet hoger dan de brug. Past ie dus gewoon in de case.

geert1976
22 augustus 2010, 12:41
ik heb een El Maya SG met Bigsby. De bigsby is dus een stuk hoger dan de gitaartop. Nu wilde ik graag een kist aanschaffen via musicstore, maar ik weet nu niet of een kist als deze: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Koffers-voor-elektr.-gitaren/Music-Store-Case-fuer-SG-Style-BK-ABS-Black/art-GIT0011405-000 geschikt is voor een gitaar met bigsby. Ik bedoel maar: ik zou niet graag willen dat de bigsby voortdurend is ingedrukt als ik de kist sluit omdat ik dan vrees voor ontstemming. Mss dat in dat geval een zak beter is geschikt?
En: is een El Maya SG van dezelfde afmetingen als een gibson?

groeten en dank,
Marijn

Marijn, weet je wat jij zou moeten doen?

Naar een muziekzaak...

Een muziekzaak is gevestigd in een winkelpand en daar staan allemaal instrumenten, versterkers en daar hebben ze ook wel koffers, kabels, plectrums etc.

Als je de gitaar meeneemt staat er iemand achter de toonbank die je wel wil helpen.....

In mijn originele Gibsonkoffer passen zowel mijn SG's met vibrola en met de Bigsby.
Gibson heeft een vrij diepe koffer, waar de gitaar iets schuin naar boven ligt.
Met imitatiekoffers weet ik niet hoe dat zit.

Armpje van de Bigsby moet je zowieso naar achteren draaien.