PDA

View Full Version : De Pod HD500 (krijgt AXE-FX serieuze concurrentie?)



herrieman
22 augustus 2010, 10:57
De Pod HD500 komt eraan.

Ben benieuwd of ze erg dichtbij the AXE-FX gaan komen. Een stukje gezonde competitie kan nooit kwaad! De Atomic versterkers hebben het al niet gehaald en nou deze move. Gaat spannend worden voor de heren.

http://line6.com/community/thread/42010?start=0&tstart=0

Om misverstanden te voorkomen: ik ben geen Line 6 fan maar hou graag de actuele ontwikkelingen in de gaten.

Rinze
22 augustus 2010, 11:12
Ben benieuwd. Uiteindelijk zullen die producten toch allemaal steeds beter worden door de voortschrijdende techniek, het verschil zal hem dan meer zitten in de ontwerpfilosofie.

Hoe bedoel je dat over die Atomic amps trouwens? Heb ik iets gemist?

Merkwaardig dat ie al bij Thomann stond en nu niet meer, terwijl er bij Line 6 ook niks over bekend is. de helft van de links naar meer info doet het niet :???:

dml
22 augustus 2010, 12:32
Hier wordt wederom een topstukje marketing bedreven. Die Amerikanen zijn zo gek nog niet, wat dat betreft.

SloeGin
22 augustus 2010, 15:41
De Atomic versterkers hebben het al niet gehaald en nou deze move.


Atomic = poweramp en cabs hé. Of wat bedoel je precies? :)
Btw heb zelf een atomic powered wedge en ik ben er supercontent van! :)

herrieman
22 augustus 2010, 18:53
Aangaande de atomics bedoelde ik dat tijdens de shoot-out in NL hij het niet haalde in relatie met andere oplossingen. Maar als je er tevreden mee bent, houden zo!

Overigens is er door de HD500 al enige paniek te ontdekken bij de Fractal jongens. Het werd ook tijd dat ze weer een met hun poten in de klei gingen staan. Al die slijmerige mailtjes is ook niet goed voor je zelfbeeld! Komt ook doordat op het fractal forum elke vorm van kritiek of kritische mening resoluut wordt verwijderd. En dat is een beetje dom; zou maxima zeggen!

Rinze
22 augustus 2010, 18:55
Uit wat ik over die HD500 lees maak ik op dat het vooral een opgewarmd kliekje is in een iets andere samenstelling?

RobVDB
22 augustus 2010, 22:30
Ik kijk zeer uit naar deze :) (ik heb zelf nog een POD XT Live)
en voor de mensen die denken dat het fake is

een Advertentie in de oktober editie van GuitarWorld

http://i265.photobucket.com/albums/ii234/kanaryprod/POD_HD_ad.jpg

zo ze maken ook een HD400 en HD300 (ze zeggen dat de HD500 €499 zal kosten en dat de HD400 399€ zal kosten en de HD300 299€)

die prijzen zijn geschatte waarden en de wereld is er nog niet zeker van (Line 6 ontkent het bestaan van POD HD) maar deze prijzen zijn er door websites als Musciansfriend en Thomann (en hun richtprijzen).

Hoewel Line 6 het ontkent als je naar die link gaat www.line6.com/PODHD

zie je dat ze het toch bevestigen



Rob

RobVDB
22 augustus 2010, 22:32
Uit wat ik over die HD500 lees maak ik op dat het vooral een opgewarmd kliekje is in een iets andere samenstelling?

Ik denk het niet hoor ze zijn terug van nul begonnen


Brick by brick, our entire approach to amp modeling was torn apart and redesigned from the ground up. Our two-year journey finally delivered us to the tonal promised land: a set of HD amp models so advanced they offer previously unachievable realism in attack, dynamics, compression, and aggression. The amp modeling originators have revolutionized amp modeling. Again.

Death2AllButMetal
22 augustus 2010, 23:14
Hopelijk is het dit keer wat anders dan Playmobil plastic rotzooi

Rinze
22 augustus 2010, 23:17
Ik denk het niet hoor ze zijn terug van nul begonnen



Dat beweren ze inderdaad ja, had dat nog niet gezien. Ben benieuwd, lijkt mij toch stug dat ze voor die prijzen Axe-kwaliteit kunnen leveren, maar aan de andere kant zou ik dat niet erg vinden :crazyhappy:

Het lijkt inderdaad nogal een media-offensief met al die geheimzinnigheid :chicken:

dml
23 augustus 2010, 13:23
Dat beweren ze inderdaad ja, had dat nog niet gezien. Ben benieuwd, lijkt mij toch stug dat ze voor die prijzen Axe-kwaliteit kunnen leveren, maar aan de andere kant zou ik dat niet erg vinden :crazyhappy:


Je kunt je ook afvragen of de constante en relatief hoge prijs van de Axe, voor een stukje hardware, wel gerechtvaardigd is. Iedereen weet dat een processor van vandaag, volgende week nog maar de helft waard is (bij wijze van spreken).

Rinze
23 augustus 2010, 14:49
Je kunt je ook afvragen of de constante en relatief hoge prijs van de Axe, voor een stukje hardware, wel gerechtvaardigd is. Iedereen weet dat een processor van vandaag, volgende week nog maar de helft waard is (bij wijze van spreken).
Ik denk dat de totale ontwikkelingskosten er ook uit moeten, die processoren in die apparaten zijn nou ook niet bepaald het snelste van het snelste.

Tony L
23 augustus 2010, 15:01
Ik denk dat de totale ontwikkelingskosten er ook uit moeten, die processoren in die apparaten zijn nou ook niet bepaald het snelste van het snelste.

Het zijn ook DSP's, geen CPU's... De meeste mensen realizeren zich niet dat DSP's totaal niet vergeleken kunnen worden met normale CPU's.

Van Cliff zelf



Modern desktop CPU's boast all kinds of impressive GFLOP numbers, and they can achieve peak performance fairly close to those numbers under optimum conditions, i.e. "off-line" processing of vectored data.

Unfortunately, the actual performance is only a small fraction of the advertised value when processing real-time data (of which audio is inherently).

We've ported the Axe-Fx code to the Intel x86 architecture and on my 2.66 GHz Core i7 (quad core) machine the CPU usage is nearly identical to an Ultra. The i7 boasts something crazy like 50 GFLOPs but it's actual performance for real-time audio is only several GFLOPs.

Dedicated DSP chips always run close to their theoretical performance because that's their whole point of existence. They are specifically designed to process real-time data as opposed to a general purpose CPU which is designed for non-real-time multitasking.

Rinze
23 augustus 2010, 15:37
Het zijn ook DSP's, geen CPU's... De meeste mensen realizeren zich niet dat DSP's totaal niet vergeleken kunnen worden met normale CPU's.

Van Cliff zelf
Kijk, daar had ik dan weer niet bij stilgestaan. Het maffe is dat ze het in de tests die ik gelezen heb over cpu's hebben.

Ivis
23 augustus 2010, 18:30
geen rackversie?
dan toch maar een axe fx :???:

RobVDB
23 augustus 2010, 20:56
geen rackversie?
dan toch maar een axe fx :???:

Ik denk het wel hoor, maar nog niet voor nu als ik me goed herinner kwam de de Pod X3 ook rond oktober uit (ofzo) en brachten ze de rackversie uit op de NAMM show in januari

Rob

hole
24 augustus 2010, 13:26
Ik ben erg benieuwd wat dit wordt. Afgaand op de hierboven genoemde prijzen (€ 299 voor de kleinste versie) verwacht ik er niet zoveel van, of in ieder geval niet vergelijkbaar met de Axe of zelfs 11Rack.

Aan de andere kant, dit is ook niet bedoeld voor hetzelfde marktsegment. Dit is meer 'onderaan', de 11rack zit daar weer boven, en daarboven weer de Axe. Wat dat betreft is marketingtechnisch wel weer goed gekozen. Dat kunnen ze wel, bij line6.

Some say it's the journey, some say it's the destination. In this case, it's both

Epic
24 augustus 2010, 13:57
Hopelijk is het dit keer wat anders dan Playmobil plastic rotzooi
Ja, ze moeten bij Line6 echt een keer een ontwerper inhuren. Die spullen van ze zien er niet uit!

RobVDB
1 september 2010, 16:37
Premier Guitar stuurde zei dit 20 minuten geleden :)


Editor in Chief Shawn Hammond is off to Line 6 for a big product release event today. Stay tuned!

nog even en we hebben meer info over de POD HD series :ok:

Guitar_Gerwin
30 september 2010, 20:39
en hier het laatste nieuws! http://line6.com/podhd/

Ziet er wel erg interresant uit, maar de soundclips zijn voor mij nog niet erg overtuigend! eerst maar wachten totdat de eerste freaks hem gekocht en gereviewd hebben!

DemolitionColorScheme
30 september 2010, 20:44
Ik heb nu al een beetje wat gezien van die nieuwe POD's en kan me ècht niet voorstellen dat dit ook maar in de buurt komt van de Axe-FX.

morris
1 oktober 2010, 10:54
verre van overtuigend als je het mij vraagt. Maar goed, de eerste AXEfx clipjes waren ook niet allemaal even goed. Maar lijkt inderdaad geen concurrentie voor de Axe. Overigens begrijp ik Bogner/L6 niet. Nou komen ze weer uit met een all-tube amp WTF??

Robbert v.d. Hanenberg
2 oktober 2010, 18:02
Ik heb de POD HD500 net binnengekregen. Ga hem morgen even flink ad tand voelen.

rockablues
2 oktober 2010, 19:48
Misschien een domme vraag; kan je dit direct aansluiten op een cab zonder head? Bij de Axe-fx kan ik me dit mss nog voorstellen maar ik zou niet weten of het met de line 6 apparaten kan.

Henri H
2 oktober 2010, 19:59
Je kunt hem direct aansluiten op een poweramp/gepowerde speakers/PA, dus niet op een cab zonder poweramp.

Chiel
3 oktober 2010, 03:33
Ik heb de POD HD500 net binnengekregen. Ga hem morgen even flink ad tand voelen.

Zo, jij bent d'r ff ultra snel bij! Ben best benieuwd of het iets is.

Niels Verkaik
3 oktober 2010, 13:10
Ik moet zeggen, hier klinkt ie toch wel erg lekker!
http://www.youtube.com/watch?v=o5P2guTNzaE
De rest van de clips op internet stellen niet zo veel voor.

Ben nu alleen nog benieuwd naar de high gain modellen:)

DemolitionColorScheme
3 oktober 2010, 15:45
Ik moet zeggen, hier klinkt ie toch wel erg lekker!
http://www.youtube.com/watch?v=o5P2guTNzaE
De rest van de clips op internet stellen niet zo veel voor.

Ben nu alleen nog benieuwd naar de high gain modellen:)
Vindt je? Ik vind het echt 3x niks.

Niels Verkaik
3 oktober 2010, 16:05
Wat staat je zo tegen dan?

DemolitionColorScheme
3 oktober 2010, 18:36
Simpelweg elk stukje geluid van die hele demo? En nee, ik vind het niet erg als er veel effecten gebruikt worden, maar het klinkt allemaal zo flets en, tja - zoals al gezegd wordt, plastic.

vettavillenl
3 oktober 2010, 21:14
Ik heb wat clips van Horst Keller toegevoegd. gewoon direct via USB, geen post processing. Mogelijk worden worden er later nog meer toegevoegd.

http://www.vettaville.nl/page.php?id=144#1117

groeten

- Hans

Henri H
3 oktober 2010, 21:40
Ik heb de POD HD500 net binnengekregen. Ga hem morgen even flink ad tand voelen.Nog steeds bezig? Ben gewoon benieuwd hoor. :)

De demo's van Horst klinken erg goed trouwens. De Fireball, Recto en Brit klinken erg goed.
De JCM800 vind ik minder, maar vermoed dat het met een andere gitaar al een stuk beter zal gaan klinken.
De Bassman vind ik 3x niks, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik het Bassman soundje sowieso niet zo mooi vind, evenals de Uberschall.

Jsp74
3 oktober 2010, 21:53
http://www.youtube.com/watch?v=GI__X8JNxLU

http://www.youtube.com/watch?v=wMF-Cw6K3Ck

http://www.youtube.com/watch?v=543Zpy2PgEE

Rinze
3 oktober 2010, 21:56
Ik heb wat clips van Horst Keller toegevoegd. gewoon direct via USB, geen post processing. Mogelijk worden worden er later nog meer toegevoegd.

http://www.vettaville.nl/page.php?id=144#1117

groeten

- Hans
Dat klinkt beter. Dat had ik al gepost maar dat is nu weer weg :???: maar dat terzijde.

Maiden Michiel
4 oktober 2010, 11:59
Ik heb de POD HD500 net binnengekregen. Ga hem morgen even flink ad tand voelen.

Kun je al een indruk geven Robbert?

pol2711
5 oktober 2010, 14:48
ik heb 'm intussen ook binnengekregen, de HD500. Een uur op gespeeld en ik hoop toch van ganzer harte dat ik een algemene foute instelling maak.

Via de PC klinkt het goed.
Via de return van mijn marshalltop en V30 cabinet klinkt het gewoon ...uhh....ruk...
Ik moet wat fout doen..

Gibson LPSTRD-> POD HD500 -> return marshall top -> V30 cabinet
algemene instelling POD: output poweramp, nocabs/mics
Return marshall 100% wet

ben behoorlijk geschrokken daar de utuub soundsamples me behoorlijk konden bekoren.

via mijn opstelling hoor ik een bekende sonische line6 deken over mijn cab heen hangen )o; Maar ik doe vast wat verkeerd.

pol2711
5 oktober 2010, 14:53
o ja, zoals gewend van line6: de presets die er in zitten zijn 3x niks. Begrijp die lui niet, elke patch volgestampt met FX. Bijna iedereen heeft onder 1 clean, onder 2 crunch, onder 3 crunch+ en onder 4 solo. Nix van dit alles terug te vinden.
Bruikbare JCM800 crunch? Mooie soldano-lead? sprankelend Twin clean? nope

Geen aan/uit knop. Of ik moet hem nog vinden. Uitzetten is de powerplug er uit trekken. Mijn vroegere tonelab had er zelfs twee....

Liquid_Metal
5 oktober 2010, 15:45
ik heb 'm intussen ook binnengekregen, de HD500. Een uur op gespeeld en ik hoop toch van ganzer harte dat ik een algemene foute instelling maak.

Via de PC klinkt het goed.
Via de return van mijn marshalltop en V30 cabinet klinkt het gewoon ...uhh....ruk...
Ik moet wat fout doen..

Gibson LPSTRD-> POD HD500 -> return marshall top -> V30 cabinet
algemene instelling POD: output poweramp, nocabs/mics
Return marshall 100% wet

ben behoorlijk geschrokken daar de utuub soundsamples me behoorlijk konden bekoren.

via mijn opstelling hoor ik een bekende sonische line6 deken over mijn cab heen hangen )o; Maar ik doe vast wat verkeerd.

Klinkt alsof je een speakersim aan hebt staan.

pol2711
5 oktober 2010, 16:26
cabs off. Die staan uit.

Over de koptelefoon krijg ik er inmiddels aardig wat goeds uit.
sneller mijn holy grail gevonden dan bij mijn pod x3.
Het zit er dus wel in... (o;

Nu nog live....

Rinze
5 oktober 2010, 17:02
Wat mij toch tegen zou houden qua aanschaf is het feit dat er op dit moment geen basversterkermodellen in zitten. Ze herhalen de truc van 11 jaar geleden: eerst 16 modellen, wedden dat er binnen een anderhalf jaar een versie 2.0 is met 32 modellen, misschien dat ze daar deze keer meteen wat basversterkers in kunnen pleuren.

tnijland
5 oktober 2010, 18:31
Heb nou een paar clipjes gehoord maar kan daar nog niet echt uit opmaken of de sound minder compressed is dan de POD X3. Vind het afgaande op de clips dus nog niet echt spectaculair. Als je dit vergelijkt met bijv. Bogner clips is het het nog steeds een beetje een typische POD sound...

vettavillenl
5 oktober 2010, 19:06
ik heb 'm intussen ook binnengekregen, de HD500. Een uur op gespeeld en ik hoop toch van ganzer harte dat ik een algemene foute instelling maak.

Via de PC klinkt het goed.
Via de return van mijn marshalltop en V30 cabinet klinkt het gewoon ...uhh....ruk...
Ik moet wat fout doen..

Gibson LPSTRD-> POD HD500 -> return marshall top -> V30 cabinet
algemene instelling POD: output poweramp, nocabs/mics
Return marshall 100% wet

ben behoorlijk geschrokken daar de utuub soundsamples me behoorlijk konden bekoren.

via mijn opstelling hoor ik een bekende sonische line6 deken over mijn cab heen hangen )o; Maar ik doe vast wat verkeerd.

Waarschijnlijk gebruik je de 'full models ipv de pre-models, in de full models is ook de powerampsectie gemodelled, in de pre-s is het alleen de pre-amp die gemodelled is.
(Dit geld als je allen de poweramp van je marshall gebrukt (is me niet helemaal duidelijk uit je post). Ga je fron je Marshall in dat op Front instellen en Lows, Highs and Focus instellen..

Via je headphone hoor je toch cabsims en mics.

Hopelijk helpt het je verder
gr. Hans

vettavillenl
5 oktober 2010, 19:13
o ja, zoals gewend van line6: de presets die er in zitten zijn 3x niks. Begrijp die lui niet, elke patch volgestampt met FX. Bijna iedereen heeft onder 1 clean, onder 2 crunch, onder 3 crunch+ en onder 4 solo. Nix van dit alles terug te vinden.
Bruikbare JCM800 crunch? Mooie soldano-lead? sprankelend Twin clean? nope

Geen aan/uit knop. Of ik moet hem nog vinden. Uitzetten is de powerplug er uit trekken. Mijn vroegere tonelab had er zelfs twee....

Hier zijn inmiddels meerder mp3.s te vinden, sommige met instellingen enandree met kale versterkermodellen en een beetje galm.
http://www.vettaville.nl/page.php?id=144#1117

gr. Hans

pol2711
5 oktober 2010, 19:19
dag Hans,

Via de return van de marshall, je slaat dan de pre-amp van de marshall over. Dus alleen de EL-34 eindtrap van de Marshall gebruik ik

Ik kies idd alleen de pre-amp binnen de POD.
Ben nu via dekoptelefoon wat presets aan het samenstellen, klinkt vrij goed!
Iig veel beter dan de POD X3, laat staan de POD XT.

Ga 'm straks weer op mijn stack aansluiten, ben benieuwd. Ik hoop dat dat sonisch line6 dekentje (dat digitale compressieachtige...) dan weg is.

Hans: is er een mogelijkheid om general de cabsims uit te zetten? Kan em herinneren van mijn gsp1101 dat die dat kon. Nu moet ik bij elke preset die cabsim uitzetten. Zou handig zijn dat in 1 klap te kunnen doen. En in 1 klap allemaal weer ann als je over de mixer gaat

...of ik ga de handleiding eerst eens lezen.....;)

vettavillenl
5 oktober 2010, 19:45
dag Hans,

Via de return van de marshall, je slaat dan de pre-amp van de marshall over. Dus alleen de EL-34 eindtrap van de Marshall gebruik ik

Ik kies idd alleen de pre-amp binnen de POD.
Ben nu via dekoptelefoon wat presets aan het samenstellen, klinkt vrij goed!
Iig veel beter dan de POD X3, laat staan de POD XT.

Ga 'm straks weer op mijn stack aansluiten, ben benieuwd. Ik hoop dat dat sonisch line6 dekentje (dat digitale compressieachtige...) dan weg is.

Hans: is er een mogelijkheid om general de cabsims uit te zetten? Kan em herinneren van mijn gsp1101 dat die dat kon. Nu moet ik bij elke preset die cabsim uitzetten. Zou handig zijn dat in 1 klap te kunnen doen. En in 1 klap allemaal weer ann als je over de mixer gaat

...of ik ga de handleiding eerst eens lezen.....;)

Nee cabsims zijn niet global uit of aan te zetten, alleen per patch

Later
- Hans

vettavillenl
5 oktober 2010, 19:47
dag Hans,

Via de return van de marshall, je slaat dan de pre-amp van de marshall over. Dus alleen de EL-34 eindtrap van de Marshall gebruik ik

Ik kies idd alleen de pre-amp binnen de POD.
Ben nu via dekoptelefoon wat presets aan het samenstellen, klinkt vrij goed!
Iig veel beter dan de POD X3, laat staan de POD XT.

Ga 'm straks weer op mijn stack aansluiten, ben benieuwd. Ik hoop dat dat sonisch line6 dekentje (dat digitale compressieachtige...) dan weg is.

Hans: is er een mogelijkheid om general de cabsims uit te zetten? Kan em herinneren van mijn gsp1101 dat die dat kon. Nu moet ik bij elke preset die cabsim uitzetten. Zou handig zijn dat in 1 klap te kunnen doen. En in 1 klap allemaal weer ann als je over de mixer gaat

...of ik ga de handleiding eerst eens lezen.....;)


Houdt er rekening mee dat het op je poweramp uiteindelijk toch weer wat anders klinkt en je nog wat moet aanpassen, ook n.a.v. op welk volume je speelt. (oor vs volume aanpassing)

gr. Hans

pol2711
5 oktober 2010, 20:22
nou, heb 'm op mijn stack aangesloten en wat schetst mijn verbazing?

ik had de cabsim uit staan omdat ik dat altijd zo gewens was duhus zonder eerst te luisteren alle cabsims er uitgehaald en alles op pre gezet. Niet tevreden maar dat kan ook door het minimale tweaken wat ik tot nu toe gedaan heb.

patch gedownloaded en per ongeluk laten staan. goh...dit klinkt vele malen beter. kortom ik heb de cabsim weer aangezet bij de mpdellen en het klinkt allemaal stuken beter!!!! (vreemd, cabsim moest altijd uit blijven bij mijn marshall top en v30 cabinet).

elke patch krijgt nu zijn cabsim terug en alle patches staan op pre.
het klinkt steeds beter:B

tnijland
5 oktober 2010, 20:29
Het leuke van deze Line6 HD ontwikkeling is dat de Axe-Fx vast weer met een nog betere firmware uitkomt....

johantipker
5 oktober 2010, 21:17
Kun je al een indruk geven Robbert?

Robbert is ws zeer druk met z'n nieuwe aanwinst :cooler:

... in de tussentijd heb ik even wat clipjes van Robbert op joetjoep beluisterd... wat een prachtig gitaarspel!!! Ik geef meestal weinig om 2 hand tapping enzo, maar ik vind dit toch wel magistraal...:listen:

http://www.youtube.com/watch?v=T9ABWlbIeBY

eh sorry ..erg offtopic...

Robbert v.d. Hanenberg
9 oktober 2010, 16:47
Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.
Tot voor kort was ik nooit echt te spreken over line 6 producten totdat ik 'n paar maanden terug m'n UX1 weer 'ns aansloot (Gearbox) en blij verrast was. Heb er toen ook 'n track mee opgenomen.
De Marshall JCM800 (Treadplate ook wel) van de UX1 klinkt echt lekker, mits je hem goed afstelt natuurlijk, en heeft niet dat typische 'kunstmatige' line 6 karakter wat ik vaak in hun apparaten terughoor.
De JCM800 van de Pod HD500 vind ik daarentegen de slechtste ampsim vh apparaat...hoe raar is dat?
Over het algemeen klinkt de HD500 wel wat 'dikker' dan andere producten die ik van hun gehoord heb maar vooral het laag vind ik wat onnatuurlijk (heeft de Axe Fx ook 'n beetje vind ik). Bij gitaristen die dit apparaat live willen gebruiken adviseer ik om het laag nagenoeg dicht te draaien (Treadplate, Engl, Bogner). Ik kwam uiteindelijk uit op 2 bruikbare live-sounds door 'n post eq achter 'de keten' te plaatsen, terwijl het laag al op 0 stond, om nog wat extra laag eraf te filteren.
Gitaristen die al in het bezit zijn van 'n podxt (x3) of Vetta gaan er niet blijer op worden denk ik. Ik vind persoonlijk hun 'oudere' aanpak overtuigender.

Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.

Arvoitus
9 oktober 2010, 19:28
Volgens veel mensen zou de highgain nog steeds te "pod-achtig" zijn, hier alvast wat voorbeelden van de Metal presets:
http://www.youtube.com/watch?v=0eDwFG9rquU

Niels Verkaik
9 oktober 2010, 21:38
Hier is een high-gain clip die wel weer lekker is , maar tis wel gedubt
http://www.youtube.com/watch?v=Z2BNy9za8EQ

DemolitionColorScheme
9 oktober 2010, 21:54
Hier is een high-gain clip die wel weer lekker is , maar tis wel gedubt
http://www.youtube.com/watch?v=Z2BNy9za8EQ
Dan vind ik die clip die Arvoitus heeft gepost toch wel beter. Deze klinkt een stuk zompiger. Maar goed, beiden is het nog niet al té indrukwekkend. ;)

Niels Verkaik
9 oktober 2010, 22:03
Het eerste gedeelte zeker wel, maar het tweede gedeelte met de orginele cab sims vind ik wel een stuk minder.

Arvoitus
10 oktober 2010, 17:12
Hier worden de high gain modellen van de AxeFX en de Pod HD naast elkaar vergeleken:
http://www.youtube.com/watch?v=YmcHJq5hqHA&feature=sub

Niels Verkaik
10 oktober 2010, 18:24
Ze klinken zeker anders, maar ik vind de een niet duidelijk beter dan de ander ofzo..

newbreed
10 oktober 2010, 19:18
Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

.[/QUOTE]
welke versie van de Tonelab gebruik je?
Klinkt goed zeg!

dml
10 oktober 2010, 19:26
Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.
Tot voor kort was ik nooit echt te spreken ............t/m.............'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.

Ik vind vooral de single notes erg authentiek klinken maar zodra het akkoorden worden, klinkt het mij juist weer kunstmatig in de oren, alsof de processor niet overweg kan met meerdere noten tegelijk, a.j.b.w.i.b. Maar verder wel lekker, hoor!

DemolitionColorScheme
10 oktober 2010, 20:23
Sommigen clips klinken hier bij de Axe-FX een stuk minder, maar goed, hij heeft de patches zelf ook niet close genoeg getweaked, zegt 'ie zelf.
Bij de Axe heb je sowieso toch meerderen cabs die je kunt kiezen en meerderen mic posities, etc? Bij de POD is dat fixed?

johantipker
10 oktober 2010, 20:34
Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.
Tot voor kort was ik nooit echt te spreken over line 6 producten totdat ik 'n paar maanden terug m'n UX1 weer 'ns aansloot (Gearbox) en blij verrast was. Heb er toen ook 'n track mee opgenomen.
De Marshall JCM800 (Treadplate ook wel) van de UX1 klinkt echt lekker, mits je hem goed afstelt natuurlijk, en heeft niet dat typische 'kunstmatige' line 6 karakter wat ik vaak in hun apparaten terughoor.
De JCM800 van de Pod HD500 vind ik daarentegen de slechtste ampsim vh apparaat...hoe raar is dat?
Over het algemeen klinkt de HD500 wel wat 'dikker' dan andere producten die ik van hun gehoord heb maar vooral het laag vind ik wat onnatuurlijk (heeft de Axe Fx ook 'n beetje vind ik). Bij gitaristen die dit apparaat live willen gebruiken adviseer ik om het laag nagenoeg dicht te draaien (Treadplate, Engl, Bogner). Ik kwam uiteindelijk uit op 2 bruikbare live-sounds door 'n post eq achter 'de keten' te plaatsen, terwijl het laag al op 0 stond, om nog wat extra laag eraf te filteren.
Gitaristen die al in het bezit zijn van 'n podxt (x3) of Vetta gaan er niet blijer op worden denk ik. Ik vind persoonlijk hun 'oudere' aanpak overtuigender.

Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.

Eddie klinkt te gek zo!

Fijn dat je zo uitgebreid reviewt, Robbert, dat scheelt mij weer bakken tijd en geld.



Ik heb je 2 pm's gestuurd.

tnijland
16 oktober 2010, 22:02
Nou, ik ben er gelukkig weer uit. Ik ben vandaag een middag naar de muziekzaak Huigens Hengelo geweest om mijn Axe-Fx uit te proberen met betere actieve monitoren.

Heb daarbij tegelijkertijd de gelegenheid genomen om ook de POD HD500 uit te proberen. De jongen van de gitaar afdeling vond dit natuurlijk een fantastische gelegenheid om lekker mee te doen. Ik had een goede Haar gitaar met Landaeu elementen (humbucker + single coils) meegenomen.

Ik kwam dus met het doel om een aantal dB Technology actieve monitoren te vergelijken tov mijn eigen Yamaha MSR100 monitoren. De wat duurdere DB speakers gaven enorm veel power en sound dat de gitaar specialist me op een ogenblik zelfs riep om zelfs eens van afstand voor in de zaak te luisteren naar de waanzinnig goede sounds die uit de PA podium ruimte kwamen. Volgende week komen er een paar DB Technology F12 speakers binnen en ik denk dat ik ze maar ga ophalen. Hulde, Subliem (met name bedankt Anand & Henri voor het advies om een high-end monitor aan te schaffen)

Afijn, een korte shootout tussen de Axe-Fx & de POD HD500. De POD HD is veel goedkoper dus leek het me aardig om deze mee te nemen in de vergelijking. Eerste indruk: De POD HD 500 had imo bagger presets die volledig verzopen in allerlei effecten. Nadat dat allemaal eens uitgezet was kon ik een mooie A/B tussen bijv. de Fender Bassman en de Bassman van de Axe-Fx monitoren.

Het blijkt dat de POD HD wel een aardige verbetering is tov van de POD X3 (heb ik overigens lange tijd gehad) maar dan heb je het ook helemaal gehad. Tegenover de Axe-Fx valt ook de nieuwe POD HD helaas hopeloos door de mand. De Axe-Fx heeft gewoon zoooveel meer dynamiek en balans in de basissound. Je hoort gewoon een super gearticuleerde en waanzinnige vette sound die tot vervoering leidt en als je daarna omschakelt naar de POD HD word het geheel ineens getemperd tot een enigszins platte klank. Ook de vergelijking Marshalls vond ik wel leuk maar alles is gewoon matig tov de Axe-Fx. Dat verklaart misschien het enorme aantal effecten dat in de presets is gepropt.

Neem daarbij dat de Axe-Fx 70 amps simuleert op een behoorlijk accurate wijze (zoals bijv. die super CAE3+ lead sounds, SP77, Dumble etc of de 1987X vintage Marshall sounds). De Axe-Fx hoeft zich voorlopig nog niet druk te maken over concurrentie (alhoewel een nieuwe upgrade altijd welkom is ;-)

DE POD HD serie is helemaal niet slecht maar hij is niet opgewassen tegen de Afe-Fx. En over de effect kwaliteit is de Axe-Fx volgens mij gewoon op het TC/Lexicon level en het viel me op dat bij het gebruik van effecten een stereo monitor set echt een extra dimensie geeft.

Yek1
17 oktober 2010, 11:37
Bedankt voor de review!

wille525
17 oktober 2010, 22:43
Ik ben inmiddels eigenaar van een POD HD300. Voorheen eigenaar van een POD 2.0, XT en X3. De HD is by far de beste en een absolute verbetering t.o.v. de XT en X3 (welke in mijn opinie ongeveer gelijkwaardig klonken). Geen ervaring met de Axe, maar veel beter dan wat ik nu hoor (van de HD300) kan het niet klinken.

pol2711
17 oktober 2010, 22:48
en ik heb inmiddels de POD HD500 ook enkele weken in gebruik (ook live)
Moet zeggen dat in vergelijking met de X3 er een behoorlijke sprong voorwaarts is gemaakt.
Geen uren tweaken meer voor mijn sound. Klinkt erg goed. Beter dan mijn Vetta, POD XT, POD X3, GSP1101 en Tonelab. Meer dynamiek (wegdraaien van de gain met volumeknop gitaar tot bijna clean...)

Tja en vergelijken met een AXE-FX van bijna 2000 euro.....

dml
18 oktober 2010, 07:55
en ik heb inmiddels de POD HD500 ook enkele weken in gebruik (ook live)
Moet zeggen dat in vergelijking met de X3 er een behoorlijke sprong voorwaarts is gemaakt.
Geen uren tweaken meer voor mijn sound. Klinkt erg goed. Beter dan mijn Vetta, POD XT, POD X3, GSP1101 en Tonelab. Meer dynamiek (wegdraaien van de gain met volumeknop gitaar tot bijna clean...)

Tja en vergelijken met een AXE-FX van bijna 2000 euro.....

Even een vraagje mijnerzijds.
De HD500 heeft twee paar uitgangen, jack en XLR. Is het mogelijk om op beide uitgangen dezelfde uitgangsconfiguratie te zetten? M.a.w. ik zou het signaal dat direct naar de PA gaat, via de XLR's, precies hetzelfde op de jack uitgangen willen. De manual laat dit een beetje onderbelicht.
Alvast bedankt.

pol2711
18 oktober 2010, 09:30
Even een vraagje mijnerzijds.
De HD500 heeft twee paar uitgangen, jack en XLR. Is het mogelijk om op beide uitgangen dezelfde uitgangsconfiguratie te zetten? M.a.w. ik zou het signaal dat direct naar de PA gaat, via de XLR's, precies hetzelfde op de jack uitgangen willen. De manual laat dit een beetje onderbelicht.
Alvast bedankt.

Wat ik wel ontdekt heb is dat bij XLR uit je niet gebonden aan outputsetting studio/ direct. Bij de X3 was je daar wel aan gebonden.
Ik heb op beide uitgangen de outputsetting power combo amp.
de XLR naar een tech 21 PA 60 geeft uitstekend resultaat
de 1/4 out naar mijn marshall stack return in geeft uitstekend resultaat
de xlr uit het mainboard in heeft mij nog niet kunnen bekoren. Daar doe ik iets niet goed of heb ik iets fout ingesteld. Daar ben ik nog mee bezig.

Kijk ook even hier: http://line6.com/community/community/support/pod_support/pod_hd;jsessionid=29A67B6B771A62656DDFE5126DD4155A ?view=discussions

Je vindt daar geberuikers die al een heel eind verder zijn dan ik. Hele specifieke vragen kun je daar kwijt mocht je in bovenstaande jouw antwoord niet vinden.

Succes!

dml
18 oktober 2010, 13:15
Wat ik wel ontdekt heb is dat bij XLR uit je niet gebonden aan outputsetting studio/ direct. Bij de X3 was je daar wel aan gebonden.
Ik heb op beide uitgangen de outputsetting power combo amp.
de XLR naar een tech 21 PA 60 geeft uitstekend resultaat
de 1/4 out naar mijn marshall stack return in geeft uitstekend resultaat
de xlr uit het mainboard in heeft mij nog niet kunnen bekoren. Daar doe ik iets niet goed of heb ik iets fout ingesteld. Daar ben ik nog mee bezig.

Kijk ook even hier: http://line6.com/community/community/support/pod_support/pod_hd;jsessionid=29A67B6B771A62656DDFE5126DD4155A ?view=discussions

Je vindt daar geberuikers die al een heel eind verder zijn dan ik. Hele specifieke vragen kun je daar kwijt mocht je in bovenstaande jouw antwoord niet vinden.

Succes!

Precies, dat impliceert dat je op beide uitgangen dezelfde outputconfig kunt instellen en voor zover ik dat op het line6-forum heb kunnen vinden, wordt het daar ook bevestigd. Toch even kijken of ik deze week de HD500 ergens uitgebreid aan de tand kan voelen.

Yek1
18 oktober 2010, 13:22
Heb serieus goede HD500 clips gehoord.
Voor het geld een prima deal, zeker ook vanwege de controller.
Het beperkte aantal fx per preset is wel een absolute dealbreaker.

Kingfisher
18 oktober 2010, 13:48
Voor mij eigenlijk minder: hoeveel effects kan je eigenlijk aan elkaar rijgen zonder dat je daarme je tone volledig naar de knoppen helpt. Als je iets wil dat niet klinkt als een gitaar, koop dan een synth?

Ik hoopte eigenlijk op een amp sim voor accoustisch werk. Waarom vergeten ze die toch altijd?

Liquid_Metal
18 oktober 2010, 13:54
Voor mij eigenlijk minder: hoeveel effects kan je eigenlijk aan elkaar rijgen zonder dat je daarme je tone volledig naar de knoppen helpt. Als je iets wil dat niet klinkt als een gitaar, koop dan een synth?

Ik hoopte eigenlijk op een amp sim voor accoustisch werk. Waarom vergeten ze die toch altijd?

Ik gebruik ook nooit meer dan 4 of 5 effecten tegelijk dus denk niet dat het mij erg zou storen.

pol2711
18 oktober 2010, 13:57
YEK: je kunt er 8 kwijt in stompboxmode, 4 per preset.

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/fxaantal.jpg

FX scherm:

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/Naamloos.jpg

Yek1
18 oktober 2010, 14:00
Voor mij eigenlijk minder: hoeveel effects kan je eigenlijk aan elkaar rijgen zonder dat je daarme je tone volledig naar de knoppen helpt. Als je iets wil dat niet klinkt als een gitaar, koop dan een synth?

Ik hoopte eigenlijk op een amp sim voor accoustisch werk. Waarom vergeten ze die toch altijd?


Noppes, dat bedoel ik niet. Het gaat er om dat je de effecten tot je beschikking hebt, ze hoeven niet aan te staan. Een virtueel pedalenbord dus.

Voorbeeld: de HD500 kan 8 effecten in een preset hebben. Dingen als een volumepedaal, noise gate, wah, eq, fx-loop, etc gaan daar nog vanaf. Dan delay, reverb etc. Je houdt weinig ruimte over voor andere normale dingen als chorus, flanger etc. Nog daargelaten verschillende settings voor hetzelfde effect etc.

Dus stel dat je lekker bezig bent in een Fender preset waarin geen phaser zit, terwil je die net even wilt indrukken. Je moet dan vooraf een 2e Fender preset gemaakt hebben waar ie wel in zit en er snel naartoe kunnen schakelen. Omdat ik van flexibiliteit houd, werkt dat voor mij niet.

Een amp voor acoustisch werk is overbodig. Als ie een goed element heeft, kun je met wat eq'en, reverb en zo een prachtig akoestisch geluid krijgen. Op de Axe-Fx tenminste maar ik vermoed dat dat op de HD500 ook zo is. Wil je verschilende typen akoestisch geluid, dan zijn verschillende cabs (IR'en) een betere oplossing dan een amp.

h.maes
19 oktober 2010, 11:05
Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.


Hoi Robbert,

Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen na een aantal dagen en heb de HD500 ook teruggebracht. In eerste instantie vond ik het gevoel en de dynamiek beter dan de POD X3.
Na veel tweaken, veel patches proberen en met meerdere gitaren proberen is er iets in de sound wat me mateloos irriteert. Er zit een irritant fizzy geluid in wat veel opvallender is dan bij de X3L. Mijn ervaring met 'normale' amps (Boogie, Marshall, Fender etc.) is dat dit niet of nauwelijks zo extreem aanwezig is. Ik deel ook je mening dat het laag erg aanwezig is.
Mijn Variax 700 klinkt op de een of andere manier ook stukken minder dan via de X3L. Is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Erg jammer, want het apparaat is verder wel top. Misschien dat komende firmware versies hier verschil in gaan aanbrengen. Nu nog even terug naar de X3L, kijken wel weer een keer als de firmware wat verder is en er meer amps zijn toegevoegd.

Grtz, Har

Yek1
19 oktober 2010, 12:21
Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:
http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

Zo dan! Klinkt goed, man!

vettavillenl
21 oktober 2010, 17:15
Hier een nieuwe video over je hoe een patch samenstelt met he t gebruik van dual amps in de POD HD500

http://www.vettaville.nl/page.php?id=145#1126

gr. Hans

LaszloVersteeg
22 oktober 2010, 12:47
Ik vind het trouwens wel apart dat ik nergens filmpjes kan vinden waarbij er via een amp gespeeld wordt. Alles wat ik vind is via usb, terwijl ik graag wil weten hoe het klinkt via een amp.

vettavillenl
22 oktober 2010, 18:37
Ik vind het trouwens wel apart dat ik nergens filmpjes kan vinden waarbij er via een amp gespeeld wordt. Alles wat ik vind is via usb, terwijl ik graag wil weten hoe het klinkt via een amp.

http://www.vettaville.nl/page.php?id=144#1117

gr. Hans

hugo
24 oktober 2010, 11:44
Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.

Damn dat klinkt zeker goed, ik gebruik ook een tonelab LE maar kreeg nooit zulke geluiden, kan je iets meer info geven hoe dit werkt zoals gebruikte programma's voor de curve eq en de IR?

Robbert v.d. Hanenberg
25 oktober 2010, 15:08
Johan Tipker: Sorry...ik lees nu je pb pas...misschien heb je wat aan het onderstaande...

Als ik werk met Curve Eq maakt het eigenlijk niet uit wat voor preamp ik gebruik, hoe raar dat ook klinkt. De Tonelab is in dit geval dus niet bepalend voor de sound. Met 'n freeware vst of pod bereik je hetzelfde resultaat.

Ik heb 1,5 jaar terug hierover 'ns 'n topic gestart maar 't is voor veel gitaristen 'n beetje vreemde 'materie' denk ik.

Topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125228

Veel gitaristen met modelers (Pod, Vetta, Axe fx, Tonelab, enz...) zijn vaak uren bezig met tweaken met uiteindelijk vaak nog (net) niet het gewenste resultaat. Door Curve Eq ga je 'n beetje het 'relatieve' inzien van 'verschillende modelers' of peperdure amps. Curve Eq combineren met bijv Axe Fx levert verbluffende resultaten op. Je kunt namelijk impulsen maken van 'n ''Curve Eq + cab impulse setting'' en deze impulse vervolgens laden in Axe fx.

Het is misschien beter om 'Curve Eq' - dingetjes in het desbetreffende (bovenstaande) topic te bespreken, kan ik er wat verder op ingaan en dingen proberen stap voor stap uit te leggen.

hugo
26 oktober 2010, 00:19
He Robbert,

Klinkt cool ga van het weekend eens proberen zal in het oude topic reageren.

Hugo

LaszloVersteeg
10 november 2010, 18:46
http://www.vettaville.nl/page.php?id=144#1117

gr. Hans

Ik bedoel eigenlijk dus: gitaar-HD500-Versterker, niet de versterkers die de 500 na doet;)

Niels Verkaik
10 november 2010, 20:27
Ik heb er één besteld, komt van de week binnen als het goed, laat wel horen of het me nog steeds bevalt (als een paar keer getest)

michaelsteen
23 november 2010, 20:12
nog meer ervaringen met de hd500? speel zelf over een x3live met actieve studiomonitor en dat klinkt er goed, ik ben zeer benieuwd. Ik ga binnenkort eens naar de winkel om te testen.

JimmyPage
10 december 2010, 10:34
Er moeten toch nu al ervaringen zijn?

Ik heb er zelf heel kort in de winkel op gespeeld (heb zelf een POX X3 Live) en was niet echt onder de indruk..

Wie heeft deze familie al echt gehoord?

pol2711
10 december 2010, 10:44
Heb er al tig x mee geoefend en paar x op podium gestaan.
deze blijft voorlopig, het is sonisch zeer zeker een verbetering op de X3 (die ik ook gehad heb evenals de vetta, flextone, pod 2.0 en pod xl).
het is gewoon weer een stap dichterbij, beter.

Via de PA vidn ik 'm niet zo lekker klinken (mijn mening). Via de return op ene buizenbak...helemaal toppie!

Ik heb tevens de JTV-59 al en tijd in de bestelling staan. Samen met de HD.....hmmm...lijkt me een zéér geslaagde combinatie.

Dat jij hem niet vond klinken bij de dealer: de hd500 in&out goed afstellen alsmede ook de PAD schakelaar aan de bovenkant als je op een high-output gitaar speelt. Als dat goed staat.....echt stukken beter (meer dynamiek, meer sprankel, minder digitaal en minder line6sonischdekentje) dan de X3, laat staan de XL of 2.0

Succes!

Niels Verkaik
10 december 2010, 11:40
Ik heb hem nu iets van twee weken, hij bevalt me zeer goed!
Mooi clean geluiden, heerlijke metal klanken, en de cruch geluiden is wat meer zoeken, maar bevallen ook goed.
Je moet af en toe wel pielen om er een goed geluid uit te krijgen, dus 10 minuutjes uitproberen in de winkel zal niet het beste beeld geven.

Vanavond heb ik er een optreden mee, zal wel posten wat de resultaten daar zijn :)

pol2711
10 december 2010, 11:53
@ Niels: me die crunch loop ik ook al een tijdje te pielen. Clean, blues en solo: helemaal tevreden over. Crunch (denk aan Led Zep, AC/DC, Bad Company Thin Lizzy..) kan denk ik beter. Kun je mij jouw setlist 1x sturen? Ga er even van uit dat je HD500 hebt. Helaas de setlisten van de HD's onderling niet uitwisselbaar (vreemd maar waar, lijkt mij een kleine moeite)

LaszloVersteeg
10 december 2010, 13:06
Ik ga 'm straks ophalen bij gear pro:cheerup:
Eest nog een uurtje uitproberen, en dan hak ik de knoop door:cheerup:

Madcow
10 december 2010, 14:26
Mij wel meenemen he Laszlo! :rockon:

deefke666
10 december 2010, 14:53
ik gebruik sinds een kleine twee weken ook de hd500, vooral om de kleine optredens te gaan doen...
bij mij is het de bedoeling om rechtstreeks in de pa te gaan ermee
de eerste indrukken zijn best positief vind ik persoonlijk, best goede geluiden uit te halen mits je er wat tijd aan besteed (wat ik helaas nog niet veel gehad heb)...

ik ga er vanavond ook voor de eerste keer mee optreden dus word vervolgd

grtz d

LaszloVersteeg
15 december 2010, 13:58
Joost Vergoossen heeft me net geholpen met wat sounds,
Clean - Crunch/Slag - Solo(marshall JCM800 - Solo Engl Fireball volgens mij).

Klinkt erg goed op de bogner buizen amps!

Tot nu zeer tevreden over het pedaal. De looper functie doet het ook goed, en kan ik goed gebruiken.

Ik hoef nu alleen nog maar een funk geluidje, blues, en wat aparte effectjes.

Heb nu 3 setlists; Thuis, Metal Band en School.