PDA

View Full Version : Christelijke gitarist gezocht - omgeving A'dam



RAISSA-MUSIC
22 augustus 2010, 00:10
Voor de singer-songwriter band genaamd 'RAISSA' zijn wij met spoed op zoek naar een zeer ervaren christelijke elektrische gitarist van 19-28 jaar in de omgeving van Amsterdam.

Wij zijn een band bestaande uit christelijke muzikanten die seculiere muziek maken. Hoe dat klinkt kun je beluisteren op de volgende website: raissa.hyves.nl/

Stuur je reactie naar : raisoost@hotmail.com

Grts,
RAISSA

caliban
22 augustus 2010, 13:36
Als jullie seculiere muziek maken, waarom moet de gitarist dan christian zijn?
Nee waar het eigenlijk op neerkomt: wat is seculiere muziek? Ik luister zelf heel wat bands die zogezegd christian zijn, maar je hoort niet per se het verschil...

Misery Signals
22 augustus 2010, 16:11
Wat een belachelijke uitleg. Als je over wereldlijke dingen zingt, maakt het toch niet uit of je Christelijk bent of niet? Omdat ook een niet-Christen zich zo in de teksten gaat kunnen vinden?

Of is het om dan zondag samen naar de kerk te kunnen goed als teambuildingsactiviteit?

Sorry hoor maar dit raakt kant noch wal...

MS

Madcow
22 augustus 2010, 18:02
shit, ik luister veel black metal, dan mag ik zeker niet he?

Dirk_Hendrik
22 augustus 2010, 18:21
hmmm.
leuke zang, leuke liedjes waar ik nou niet meteen het gevoel krijg dat religie primair belangrijk is.
Maar ik ben geen 28 meer (en ook nog geen 40) en ik ben niet christelijk. Mag ik dan niet regareren?

(Ik heb wel een rijbewijs en een Berlingo)

Git Aar
22 augustus 2010, 18:26
Als jullie seculiere muziek maken, waarom moet de gitarist dan christian zijn?
Nee waar het eigenlijk op neerkomt: wat is seculiere muziek? Ik luister zelf heel wat bands die zogezegd christian zijn, maar je hoort niet per se het verschil...

Dat zal vast iets met de eenheid binnen de band te maken hebben en niet met de muziekstylen. Christenen hebben doorgaans een andere kijk en invulling op het leven dan niet-christenen.

@Madcow, het christendom heeft niets te maken met iets wel of niet mogen. Daar waar dat wel belangrijk is praten we over religie. Een christen moet niets en mag alles.

Dirk_Hendrik
22 augustus 2010, 18:34
Dat zal vast iets met de eenheid binnen de band te maken hebben en niet met de muziekstylen. Christenen hebben doorgaans een andere kijk en invulling op het leven dan niet-christenen.


Mooi.
Neemt niet weg dat ik aardig op m'n kop moest krabben met de tegenstelling van het zoeken van een gitarist die een duidelijk cristelijke levensovertuiging moet hebben voor een band die seculier wil zijn. Moet je dan niet eerder op zoek naar een seculier ingestelde gitarist.

Daarnaast,
Moet religie de basis zijn voor eenheid binnen een band of moet die eenheid komen uit het feit dat je als personen leuk met elkaar overweg kunt? Iemand die dezelfde religie aanhangt als jij kan nog steeds een strontvervelend persoon blijken te zijn.

Git Aar
22 augustus 2010, 19:46
Een christen die seculiere muziek maakt is niet zo vreemd toch? Andersom zou ik wel van staan te kijken ;)
Of religie de basis moet zijn voor eenheid is wat mij betreft de vraag niet. Uiteraard is het bijvoorbaat geen voorwaarde voor eenheid, integendeel. Ook christenen zijn mensen.
Ik denk dat voor de hand ligt dat je als band met christelijke leden een christen zoekt.
Verder moet je maar aan de topicstarter vragen waarom en hoe. Die zal dat vast uit willen leggen.

Mitch
22 augustus 2010, 23:02
Het is hier toegestaan om zoektochten te starten naar bandleden. Als het dan een beetje ongebruikelijke vraag is, moet er dan meteen weer een wijzend vingertje bij komen? Voor religieuze discussies kun je regelmatig genoeg je hart ophalen in Off Topic.

Misery Signals
23 augustus 2010, 12:09
Euh, het Christendom wordt toch zelf niet onder de loep genomen?
Wel de vreemd klinkende advertentie.

Het is als op een sportforum specifiek naar voetballers zoeken, tot je een ploeg bij elkaar hebt. Met die ploeg wil je dan gaan geocatchen. Maat toch moeten het voetballers zijn :)

MS

Mithrandir
23 augustus 2010, 12:11
Kom op zich, kap de discussie, iemand zoekt gelijk gestemden om muziek mee te maken, daar is helemaal niks vreemds aan.

RAISSA-MUSIC
23 augustus 2010, 12:40
Hallo allemaal,

Leuk om te zien dat jullie zo enthousiast aan het discussiëren zijn! haha
Maar de reden dat we een christelijke gitarist zoeken is eigenlijk heel simpel:

Het doel van de bandoefening is namelijk in de eerste plaats om het eigen geschreven
seculiere werk te oefenen, omdat we daar mee willen optreden.

Maar daarnaast vinden we het ook weleens leuk om tijdens de oefeningen een christelijk nummer te spelen als we simpelweg aan
het jammen zijn. Wij hebben als bandleden namelijk allemaal een kerkelijke muzikale achtergrond waardoor we over een groot repertoire
beschikken dat iedereen kent. Maar willen nu met deze band iets anders doen dan het kerkelijke worship en praise werk.
Zo komt het bijvoorbeeld ook wel eens voor dat iemand een christelijk nummer heeft geschreven en dat met de band
wil uittesten tijdens de jamsessie, maar hoeft dat niet meteen voor het vaste repertoire te zijn.

Kwa leeftijd van de gitarist die we zoeken is de aanduiding slechts een indicatie. Geïnteresseerden die net buiten de categorie vallen
kunnen dus gewoon reageren, maar we hopen toch iemand te vinden die in de buurt zit van deze categorie, omdat we eerder ondervonden
hebben dat het fijn is als het gat tussen de jongste en de oudste bandlid in deze band niet
te groot is.

Grts,
RAISSA

@ Dirk Hendrik, bedankt voor je mailtje! ;)

levi
26 augustus 2010, 15:05
ik zou graag willen maar amsterdam is 30 km verweg ik heb wel ov (ben 18 )

kan alleen geen versterker mee sjouwen :P en dan zit je natuurlijk met de oefen tijden... Is er nou nooit iets leuks bij mij in de buurt ! :P

paulusdeBKB
11 september 2010, 14:51
... Maar willen nu met deze band iets anders doen dan het kerkelijke worship en praise werk...


Doet me sterk denken aan "Here we play both kinds; Country AND Western".