PDA

View Full Version : Mijn Jimmy Vaughan signature Strat metormafose



mathijs55
21 augustus 2010, 17:45
Ik ben al ongeveer anderhalf jaar een gelukkige eigenaar van mijn JV signature strat.

Toch wou ik er graag wat dingen aan veranderen. Aangezien ik voornamelijk rock met mijn vrienden speel komen de pickups eigenlijk wat te kort. Tevens vond ik ook de slagplaat een minpuntje aangezien deze maar 1laags is.

Na op de ESP LTD EC-1000 van een vriend te hebben gespeeld merkte ik dat EMG pickups voor mij ideaal zouden zijn.

Echter liet mijn budget het niet toe om een geheel nieuwe set/gitaar te kopen dus ben ik even gaan zoeken op internet.
Na iemand te hebben gevonden die zijn 2 SA single coils en een 89-Humbucker wou verkopen was ik de trotse eigenaar van EMG-pickups.

Volgende stap: slagplaat vervangen.

een ideale site gevonden voor al mijn onderdelen: www.customworldguitarparts.nl

uiteindelijke bestellijst:

Fender vintage stratocaster brug goudkleurig
Neck plate goudkleurig inclusief schroeven
Slagplaat / back plate schroeven 17 stuks gold
Stratocaster 3ply slagplaat '57 zwart
Stratocaster Jack ferrule goudkleurig + Jack
Stratocaster vintage accessory kit zwart
Ouput Jack goud 1/4 stereo (anders werken de pickups niet)
Fender 5 way switch
Fender stratocaster tremolo brug schroeven gold
3x Fender pickup/switch schroeven 2 stuks gold

Tevens heb ik bij een elektronica winkel 3x 25k potmeters gekocht.

Hieronder de foto's:

voor de verbouwing:
http://94.100.124.65/589550001-589600000/589591301-589591400/589591380_5_dilw.jpeg

na de verbouwing:
http://94.100.121.178/1066900001-1066950000/1066903601-1066903700/1066903607_5_Kdg9.jpeg
http://94.100.124.133/1066900001-1066950000/1066902901-1066903000/1066902910_5_5idq.jpeg

Ben benieuwd naar jullie mening/ op en aanmerkingen.

op mijn ToDo lijstje staat nu eigenlijk alleen nog maar de Tuners vervangen.

Totale kosten van deze verbouwing: net onder de 200euro.

Braindead
21 augustus 2010, 18:15
Optisch is ie er wel mooier op geworden vind ik. Vooral de zwarte slagplaat staat erg goed! Misschien dat een witte emg in de brug het helemaal af zou maken. Lijkt mij wel mooier iig. En heb je ook al eens aan witte/cream knoppen gedacht of vond je dat niks?

En over emg: tja als het je sound is dan doen toch..

Aca Ilic
21 augustus 2010, 18:15
voor de verbouwing vond ik hem leuker....:-(

mathijs55
21 augustus 2010, 19:47
Optisch is ie er wel mooier op geworden vind ik. Vooral de zwarte slagplaat staat erg goed! Misschien dat een witte emg in de brug het helemaal af zou maken. Lijkt mij wel mooier iig. En heb je ook al eens aan witte/cream knoppen gedacht of vond je dat niks?

En over emg: tja als het je sound is dan doen toch..

Ja idd, een witte humbucker is denk ik nog wel mooier, maar ik ga nu kijken of ik een humbucker ring in het crème kan krijgen. Goede suggestie om de knoppen vintage white te doen, ga ik misschien nog wel even bestellen dan.

mathijs55
21 augustus 2010, 19:48
voor de verbouwing vond ik hem leuker....:-(

En wat vond je er mooier aan dan? ;-)

Aca Ilic
21 augustus 2010, 21:38
En wat vond je er mooier aan dan? ;-)

nou mathijs, wat ik er zo mooi aan vond is het feit dat je na een jaartje of vijf na genoeg spelen en raggen met deze beauty een kei coole ge-aged relic strat krijgt....
tweede wat ik er mooi aan vond is het knipoog van jou, die al genoeg zegt..;-)

mathijs55
21 augustus 2010, 21:48
nou mathijs, wat ik er zo mooi aan vond is het feit dat je na een jaartje of vijf na genoeg spelen en raggen met deze beauty een kei coole ge-aged relic strat krijgt....
tweede wat ik er mooi aan vond is het knipoog van jou, die al genoeg zegt..;-)

Door het feit dat ik er EMG pickups in heb gezet zal die juist sneller een relic gaan worden aangezien ik hem dan vaker gebruik.. Ik ben trouwens wel altijd erg zuinig op mijn gitaren, hou hem het liefst in nieuwstaat

thomas_lc
22 augustus 2010, 03:57
vreselijk zonde zeg had dan die strat verkocht en een goede bucker gitaar gekocht

Eko
22 augustus 2010, 08:10
Ik ben sinds kort ook een eigenaar van een Jimmie Vaughan strat. Ik heb meerdere strats en andere gitaren en kan dus redelijk goed vergelijken. De JV`s zijn een klasse apart. Tussen Texas Specials en Kinmans`s vallen ze echt op. Met een buizenamp op 3/4 vermogen zorgen ze voor een prachtig geluid.
Met de EMG`s kun je een bezemsteel nog laten klinken. Dat is eigenlijk geen vergelijking voor een strat. Als je zwaar wilt klinken zou een mahonie body ( zoals bij Les Pauls ) een logische oplossing zijn.

barno
22 augustus 2010, 11:47
goed dat je verbouwing is gelukt! maar mijn hart bloedt bij het aanzien hiervan... 't is dat Jimmie nog alive and kicking is, anders zou hij zich in zijn graf omdraaien . en een EMG dan nog ...



maar da's eigenlijk gezever, als jij blij bent, is het goed hoor ;)

Chocola
22 augustus 2010, 11:52
Ik vind hem tbh spuugwalgelijk maar als jij tevreden bent is het prima, dat is immers het enige dat telt.

Die 1-ply pickguard is inderdaad lelijk op zo een body. Ik zou hem gehouden hebben in originele staat en daarnaast gespaard hebben voor een SG ofzo :D.

Fender75
22 augustus 2010, 12:38
Het is jouw gitaar, en als ik zo op beeld beoordeel vind ik de slagplaat en goudkleurige opsmuk inderdaad mooier.

Maar voor de elementen had ik het niet gedaan denk ik...zonde hoor! Wat heb je met de elementen gedaan? Verkocht?

mikeyaxeman
22 augustus 2010, 14:42
Had dan idd een goede Humbucker axe gekocht.
Vindt het ook geen porum om van een Jimmy Vaughan strat een (zware) rock gitaar te maken.
Maar ja da's mijn mening.

vulvasonic
22 augustus 2010, 15:04
Ik vind het goud wel chic. De elementen zijn niet mijn keuze en ik prefereer een wit, of tortoise slagplaatje. En zo past iedereen z'n stratje naar eigen smaak aan. Da's ook en van de leuke dingen van strats en teles. :)

pasqual
22 augustus 2010, 15:06
tja, zie ongeveer 3/4 van de posts....zonde. ik snap alleen niet dat je emg's nodig hebt om te rocken en daarbij denk ik dat je hoofdzakelijk je brugelement zult gebruiken, toch? was één nieuw elementje niet meer als voldoende?
anyway, het is jouw plank en als jij er happy mee bent, mooi!

Pasqual.

mathijs55
22 augustus 2010, 22:12
Ik hoor inderdaad veel verschillende meningen, maar dat is mooi:-) heb ik immers zelf ook om gevraagd.

Ik heb de originele slaplaat gewoon hier liggen. Ben van plan om als ik ooit genoe geld heb een les Paul of een sg te kopen. Dan ga ik deze weer origineel maken, op de slagplaat na.

Het was voor mij zelf ook een experiment aangezien ik nog nooit een gitaar had aangepast.

Ikzelf ben nog steeds heel gelukki met het resultaat/geluid maar merk wel dat dit eigenlijk vloeken in de kerk is, emg-pickups in een strat. Dat is misschien ook wel weer de reden wat het voor mij extra leuk maakt.

Thanks voor alle reacties alvast.

Groetjes,

Mathijs

Rooker
23 augustus 2010, 00:28
Lekker doen waar je zelf trek in hebt. Heb zelf wel eens na gedacht over de dg-20 set maar toch vanaf gezien omdat ik de gitaar orgineel wilde houden en met een paar pedalen de sound kan manipuleren tot bijna het zelfde. Respect als jij je gitaar lekker aanpast naar eigen wens! Hij ziet er nu echt uit naar persoonlijke smaak. Niets mis mee.:hippie:

AART
23 augustus 2010, 00:30
Ik zou de originele hardware hebben gelaten zoals ie was, een witte slagplaat genomen en dan zwarte EMG's, dat is pas bruut :supercool:

muziekschuur
23 augustus 2010, 11:03
Ben nieuwsgierig naar je sound nu.

Welke versterker speel je over?

mathijs55
23 augustus 2010, 12:46
Ben nieuwsgierig naar je sound nu.

Welke versterker speel je over?

Ik speel op een line 6 spider III 30 watt een marshall dfx30watt of via m'n MacBook pro (garageband) ben erg tevreden over m'n geluid nu:)

SRV2000
23 augustus 2010, 15:57
Persoonlijk vond ik hem daarvoor mooier.

Het begint nu een beetje om een metal strat te lijken:(

Dit is een JV signature en als je voor brute scheur sound wil dan zou ik voor een zakk wylde of zo gaan.
Deze gitaar is gemaakt met de nadruk op blues

Maar zo veel mensen zo veel wensen :ok: