PDA

View Full Version : Hoe kom je achter wat voor soort buis ik heb?



elerik
21 augustus 2010, 17:21
Laatst heb ik voor erg weinig een klein buizen versterker gekocht.
Een a. Davoli Krundaal (type weet ik niet)

De amp ziet het zelfde er uit als deze (http://www.guitarage.nl/g/main/amps/Davoli-Krundaal-Blue-Jeans.html) behalve het Blue jeans logo er op dan.
Geen idee welk type versterker het is en wat voor soort buizen er in zitten

Hoe kan ik er komen wat voor soort buizen ik heb, kan ik dat meten met een multiemeter?

G.G.
21 augustus 2010, 17:36
Staat er niets bij de buizen, of op de achterzijde van het achterwandje?

nico verduin
21 augustus 2010, 17:43
Open maken en als het niet op de buizen staat dan zooi foto's hier posten. Gezien je vraag zou ik wel eerst de stekker uit het stopcontact halen:seriousf:

G.G.
21 augustus 2010, 17:45
Open maken en als het niet op de buizen staat dan zooi foto's hier posten. Gezien je vraag zou ik wel eerst de stekker uit het stopcontact halen:seriousf:

en een tijdje wachten (elko)

Edit, als je in het chassis gaat poken. Gwoon ff kijken kan niet heel veel kwaad.

cluseau
22 augustus 2010, 10:20
en een tijdje wachten (elko)

Edit, als je in het chassis gaat poken. Gwoon ff kijken kan niet heel veel kwaad.


Ehhh een tijdje is relatief hoor! Elko's kunnen (afhankelijk van de kwaliteit) hun lading maanden op pijl houden. Daar weten mijn ex collega's over mee te praten als ik weer eens een geladen elko op hun werkbank had achter gelaten. Shock training werd dat genoemd :D. Dus......kijken met je ogen en niet met een pook.

@elerik

Ik heb hier wel een schema van een Davoli Krundaal maar weet niet wat voor type jij hebt. In dit schema zit een dubbelpenthode ELL80 als driver en twee EL504 in de eindtrap. Dat is dus best een vette amp wat ik niet herken in jouw afbeelding. Soms zit er een schema of een plaatje voor de buizen bezetting in de amp.

Frans.

PeeVee
27 augustus 2010, 17:30
Bij Davoli zit het schema meestal IN de versterker; of tegen een achterplaatje geplakt, of (binnenin) tegen de bovenkant. Daar zal ook wel opstaan wat voor buizen. Ik verwacht een 12AX7 en een SE EL84, misschien een gelijkrichtbuisje 6X6 (?) geloof ik. Dit lijkt een voorloper van de legendarische Davoli Jolly.