PDA

View Full Version : Kan niet kiezen



Emielio
21 augustus 2010, 14:45
Goedemiddag allemaal!

Ik ga zeer binnenkort (komende week) een buizenversterker kopen.

Welke cabinet ik ga nemen weet ik al, dat wordt zeer waarschijnlijk de Epiphone Valve Junior Extension cabinet, vanwege de vele zeer goede reviews die ik heb gelezen, en vanwege de prijs. Dat staat dus al vast. Toch zou ik graag willen weten of die met 70 watt luid genoeg is om in de oefenruimte een drummer te overstemmen. Zoniet, dan koop ik 2 van dezelfde cabs, dan zal het wel lukken. Er zit trouwens maar één kabelinput op die cabs, maar ik neem aan dat er wel kabels zijn waarmee je de head met meerdere cabs tegelijk kunt verbinden? (ja, ik speel al 5 jaar gitaar, maar heb tot nu toe alleen maar met transistorcombo's gewerkt, en me nooit verdiept in de rest)

Maargoed, nu de eigenlijke reden van deze post: waar ik over twijfel is de head.. Kunnen degenen die ervaring hebben met de heads die ik ga noemen hun mening erover geven?
Mijn eerste keuze is de Orange Dual Terror head (30 watt, maar wel duur) of de Vox Night Train (15 watt en minder duur). Tweede keuze de Egnater Rebel 20 en derde keuze de Marshall Haze 15 head (al heb ik daar wat slechte dingen over gelezen)
Iemand een mening?

Even als extra info: ik koop er in ieder geval een choruspedaal en een delaypedaal bij, daar mijn sologeluid een beetje vioolachtig zoals dat van Mark Knopfler is, maar dan met wat meer gain, en mijn cleangeluid is met chorus en een beetje vervorming, haast altijd getokkeld met blote vingers. Voor solo's gebruik ik echter wel een plectrum, in tegenstelling tot Knopfler.