PDA

View Full Version : Fender rock Pro 700



Thom TK
3 mei 2003, 21:46
Ik heb sinds een tijdje een Fender rock pro 700 gekocht, maar ik weet niet of dit een goede, hoge klasse versterker is ('t is mijn eerste buizen versterker).
Ik zit er al aan te denken om hem om hem te ruilen voor een Marshall maar ik weet niet of dit echt nodig is.
Wat is jullie mening over de rock pro serie, en wat voor marshall kan ik hiervoor krijgen?

Diedo
3 mei 2003, 21:51
volgens mij is het niet eens een buizenversterker, maar heeft ie alleen een buisje in de voorversterker(het Marshall valvestate idee)
het lijkt me een hele aardige versterker, tenminste, als je niet ontiegelijk de sterren van de hemel speelt, want dan moet je wel wat beters... als het voor thuis is lijkt het me een prima ding...

het geluid zal wel totaal anders zijn dan een Marshall! onthoud dat goed! Marshall heeft veel meer gain dan een Fender, het is maar waar je van houdt... je moet je in ieder geval niet laten leiden door een merk wat erop staat...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diedo op 2003-05-03 21:53 ]</font>

Thom TK
3 mei 2003, 21:52
Is het verschil dan niet erg groot in vergelijking met een echte buizenversterker?

Diedo
3 mei 2003, 21:55
euh,... ja!
dat lijkt me zeker het geval... ik heb thuis een transistor marshall en op school een Valvestate, en daar merk je het niet erg op... maar als je echt buizen hebt (voor en eindtrap) dan heb jeeen veel warmere sound, vollere klank, en wellicht een mooiere oversturing(dan werkt de eindtrap ook mee)

sniekie
3 mei 2003, 21:58
een vriend van me heeft een rock pro 1000 in die 700 zit niet eens een buis in de voorversterker ealleen bij de 1000 en dan heb je 2 distortion kanalen. en hij klinkt echt wel lekker maar het hangt wel een beetje van de muzieksoort af die je spelt. hij heeft zeke wel een mooi claen gluid alleen de distortion is niet echt heftig

Diedo
3 mei 2003, 22:02
maar dat is het fender trademark; prachtige clean, bluesy overdrive... voor scheur moet je een marshall uit de kast halen, of natuurlij iets veeeeeel duurders...
ik denk trouwens dat laney het ook nog heel aardig doet, en ook neg eens heel betaalbaar is!

Diedo

Thom TK
3 mei 2003, 22:09
Oke, bedankt voor de info!!