PDA

View Full Version : Goedkoop piëzo plak-elementje, waar te krijgen?



Jeroen_TRC
20 augustus 2010, 23:33
Hoi hoi, ik begin steeds meer (en hopelijk ook beter ;)) te spelen op m'n spaanse gitaar en ik zou 'm graag eens willen versterken. Nu doe ik dit (bij een enkele jamsessie of open mic) gewoon met een microfoon, maar hoe zit het met die opplak piëzo elementjes? Ik heb al gelezen dat het geluid wat vlakker is etc., maar ik ben toch benieuw. Heeft er iemand tips?

*edit*

http://www.thomann.de/gb/harley_benton_hbt.htm Zoiets bijvoorbeeld, die werkt toch ook voor spaanse gitaren? (Ik heb er totaal geen verstand van :D).
Is dat wat om eens uit te proberen of moet ik echt naar een professionelere methode op zoek?

Jeroen_TRC
21 augustus 2010, 20:14
Niemand?



*tientekens*

LaurentB
21 augustus 2010, 22:40
Ik zou dan eerder een Shadow element gebruiken, dat is een kant-en klaar brugzadel met piëzo-element, dat je in je brug kunt schuiven.

Jeroen_TRC
21 augustus 2010, 22:43
Oké, bedankt voor de tip. Een snelle search op google leert met dat die dingen allemaal rond de 75-100 euro kosten, is er geen goedkoper alternatief?? :soinnocent:

Jedeel
21 augustus 2010, 23:54
Oké, bedankt voor de tip. Een snelle search op google leert met dat die dingen allemaal rond de 75-100 euro kosten, is er geen goedkoper alternatief?? :soinnocent:

Ik heb vanmiddag - na het lezen van jou topic - even op marktplaats gezocht, maar kon het niet meer terugvinden.

Ik heb vorig jaar een 'plak'-piezo gekocht via marktplaats.
Was hooguit 10 a 15 euro; kabeltje 'naar buiten'.
Is even zoeken waar je (onder het bovenblad) de piezo plakt,
maar voor weinig geld toch een mogelijkheid van versterking.

(Mss dat ik ergens nog papperassen heb van de bestelling.)

Jeroen_TRC
22 augustus 2010, 11:00
Oké, fijn! Enig idee welk merk? Alvast bedankt!

Jedeel
22 augustus 2010, 13:16
Oké, fijn! Enig idee welk merk? Alvast bedankt!

Rekening uit het stof gehaald :)
Het betreft Rebel Puckups.
Kijk maar hier;
http://www.rebelpickups.nl/

Jeroen_TRC
22 augustus 2010, 18:21
Bedankt voor alle moeite, ik ga ook marktplaats een afspeuren en er anders gewoon een via de site of m'n muziekwinkel bestellen, bedankt!!

*edit*

O, maar 20 E incl. verzendkosten,... dat gaat 'm gewoon worden.
Leuk :)

Jedeel
22 augustus 2010, 23:00
Eerst even experimenteren (aan de buitenkant) op het bovenblad.
Eenvoudig met een plakbandje de piezo op verschillende plekken plaatsen en spelen maar.
Als je dan de voor jouw goede sound hebt, dan op ongeveer dezelfde plek aan de binnenzijde plakken.
(En hopelijk zit aan de binnenkant niets in de weg :)