PDA

View Full Version : Wat voor een gitaar?



Scotch91
20 augustus 2010, 23:16
Goedenavond heren,

Deze vraag is vast al honderden keren gesteld, maar de zoekknop doet het bij mij niet :soinnocent:

Ik kan totaal niks als het aankomt op gitaar spelen maar hier wil ik graag verandering in brengen. Ik weet alleen met wat voor een gitaar ik zou moeten beginnen.

Het soort muziek dat ik zelf graag zou willen spelen is blues a la Rory Gallagher. Humble Pie, Led Zeppelin etc ook allemaal prima ^^

Maargoed, wat voor een gitaar zou ik moeten kopen? Nu snap ik dat een Stratocaster nodig heb, maar die is nog wel wat aan de dure kant als eerste gitaar. Dus kunnen jullie mij verwijzen naar een goede, goedkopere variant of in ieder geval een gitaar met dezelfde sound.

Alvast bedankt! ;)

RoelSmoel
20 augustus 2010, 23:24
Je hebt stratjes van 50 euro maar ook van 5000 euro, dus dat is onzin dat je zegt, dat een strat te duur is.

Braindead
20 augustus 2010, 23:54
Ook een goedenavond.

Okay, je zegt zelf dat je begrijpt dat je een stratocaster nodig hebt... Led Zeppelin is trouwens ook vooral een Gibson Les Paul. Maar goed, mocht je voor een strat willen gaan dan zou ik eens op zoek gaan naar een Japanse Squier (2de hands) uit (begin) jaren tachtig. Neem in het geval van 2de hands kopen wel iemand mee met verstand van gitaren (al zul je die niet hebben anders had je die wel gevraagd ipv hier op het forum te posten :D)

Mocht je voor een LP willen gaan dan zou ik naar een Epiphone Les Paul kijken (set neck). Misschien kun je die wel beter nieuw kopen want er schijnt nogal wat fakeass shit te circuleren.

En ga ook vooral eens een gitaarwinkel binnen om te kijken of een strat of Les Paul ook echt iets voor je is qua sound en feel.

Fisherman
20 augustus 2010, 23:58
Nogmaals, waarom ga je niet lekker een middagje rondneuzen in een gitaarspeciaalzaak waar ze een groot assortiment hebben???
Voelen en spelen is weten!!!!!!

lodi
21 augustus 2010, 06:56
vanaf zo'n 300 euro kan je een leuk beginnerssetje aanschaffen tweedehands, squier of richwood, london city strat met cube 30 of vox vt30 2dehands, kan je n' tijdje mee verder, kan je nooit meer dan 100 euro op verliezen als je ermee zou stoppen na n' tijd, groetjes

Johan91
21 augustus 2010, 12:33
Voelen en spelen is weten!!!!!!

En dat zeg je tegen iemand die nog geen noot kan raken en geen verstand heeft van gitaren. Een verkoper kan hem zo dus alles wijsmaken en in handen geven wat iedereen hier niet bij hem zou vinden passen...

Advies van dit forum is dus voor hem een goede voorbereiding :)

Dick Wolkendeck
21 augustus 2010, 12:44
En dat zeg je tegen iemand die nog geen noot kan raken en geen verstand heeft van gitaren. Een verkoper kan hem zo dus alles wijsmaken en in handen geven wat iedereen hier niet bij hem zou vinden passen...

Advies van dit forum is dus voor hem een goede voorbereiding :)

Lijkt mij ook. Mijn advies is bij een goede gitaarleraar de eerste beginselen onder de knie krijgen en een goede leraar kan ook goed advies geven over welke gitaar te kiezen. Of misschien een gitarist die je kent om advies vragen en dan samen naar de gitaarwinkel stappen.

Fisherman
21 augustus 2010, 14:07
Hij vraagt advies op dit forum en hij krijgt dat van U heren, en van mij.
Zodra hij enig idee heeft welk type gitaar hij denkt te willen, wat kan het dan voor kwaad om alleen even te gaan kijken, voelen en spelen in een gitaarspeciaalzaak? Kopen is niet verplicht, toch?
En Uw meningen zijn vaak uit persoonlijke ervaring, die hijzelf mist en dus zelf moet opdoen.

nickofzo
21 augustus 2010, 14:59
ik zou vooral verschillende types gitaren proberen... als je er toch bent.. misschien ligt een op het eerste oog lelijke gitaar, je wel heel fijn:)

Fisherman
21 augustus 2010, 15:06
ik zou vooral verschillende types gitaren proberen... als je er toch bent.. misschien ligt een op het eerste oog lelijke gitaar, je wel heel fijn:)

Precies wat ik bedoelde. Als je nog geen enkele ervaring hebt, wat is dan mooier en leuker om te voelen hoe al die verschillende types gitaren aanvoelen. Kijk, dat je dan geen noot kunt spelen doet er niet toe, je hebt in elk geval indrukken opgedaan en dát is in die beginfase ook erg belangrijk!
Bij de weg, een middagje rondhangen in een gitaarshop is nooit een straf, toch???