PDA

View Full Version : Waar blijven toch al die plectra?



telecastermaster
20 augustus 2010, 21:38
Hebben jullie ook een plectrummonster in huis? Ik had er laatst weer 24 (!) Jazz III's bijgekocht, en kan nu alweer geen fatsoenlijk plectrum terugvinden!
Waar blijven die dingen toch?

wietse
20 augustus 2010, 21:49
ga je huis maar eens echt opruimen, dus alle meubels van hun plaats etc, dan vind je altijd weer een heleboel plectrums .

Plant
20 augustus 2010, 21:51
Al eens tussen het publiek gekeken waar je ze heen gooit? :)

rpl
20 augustus 2010, 22:32
Ik heb er volgens mij nog een stuk of 20 liggen hier (gele Jazz III) ik gebruik ze niet meer sinds ik de Big Stubby's heb, als je wilt mag je ze wel hebben dan stuur ik ze wel op.

beruk
20 augustus 2010, 23:01
Bij mij thuis in de convector put? Tussen de beessies en alle andere ellendie die mijn kinderen er in prakken.

vulvasonic
21 augustus 2010, 00:43
Ik heb er volgens mij nog een stuk of 20 liggen hier (gele Jazz III) ik gebruik ze niet meer sinds ik de Big Stubby's heb, als je wilt mag je ze wel hebben dan stuur ik ze wel op.

Heb je dan misschien ook nog een zooitje sokken liggen?
Ik heb een hele lade vol met halve paren. Het is me een raadsel waar al die sokken gebleven zijn. :dontgeti:

marc_o
21 augustus 2010, 01:58
Heb je dan misschien ook nog een zooitje sokken liggen?
Ik heb een hele lade vol met halve paren. Het is me een raadsel waar al die sokken gebleven zijn. :dontgeti:


Haha, het befaamde sokkenmonster.....ik werd er gek van. Heb ooit al mijn sokken weggegooid en 20 paar dezelfde gekocht, afijn, net andersom....ik zag zoveel zwarte sokken in mijn maat, gekocht en bij thuiskomst al die gemixte paren weggebonjourd...dat was een prettig moment...

HUESSEN
21 augustus 2010, 02:18
Heb je dan misschien ook nog een zooitje sokken liggen?
Ik heb een hele lade vol met halve paren. Het is me een raadsel waar al die sokken gebleven zijn. :dontgeti:


Je weet toch nog wel van vroegahh? Had vroeger wanten die met wollen draad door de mouwen aan elkaar zaten.Dit is ook te doen met sokken ,alleen snijdt dat touw soms langs de ballen of ze raken erin verstrikt.Maar de sokken blijven bij elkaar:ok:

Jordii
21 augustus 2010, 07:55
Ik vind er altijd een heleboel terug tussen delen van de bank en in broekzakken. Ik heb ook nog dit dingetje:
http://www.musicstocks.eu/images/products/152_large.png
Niet dat ik het gebruik, maar het is wel handig. :???:

Bram+
21 augustus 2010, 08:09
In de stofzuigerzak?

rpl
21 augustus 2010, 10:07
Heb je dan misschien ook nog een zooitje sokken liggen?
Ik heb een hele lade vol met halve paren. Het is me een raadsel waar al die sokken gebleven zijn. :dontgeti:

:speed::seriousf::seriousf::speed:

Martijn-w
21 augustus 2010, 12:21
In de wasmachine verdwijnen er ook een aantal gok ik. En de repetitieruimte heeft ze ook graag. Maar daar verdwijnt vanalles. Laatst hadden een aantal bandleden opgeruimd. Waren ze maar liefst 25 waterflesjes van de zangeres tegengekomen. En tijdens de repetitie valt niet eens op dat er überhaupt 1 ligt.

Blend
21 augustus 2010, 16:09
zucht, vertel mij wat. ik heb de strijd tegen het plectrummonster allang opgegeven. speel a la makr knopfler gewoon alleen met de vingers.

Basileia
21 augustus 2010, 17:41
Fijn te zien dat ik niet de enige ben...Ik heb nu gewoon twee fatsoenlijke plectra gekocht, en daar ben ik zuinig op. Als ik er nu een kwijt ben moet ik meteen zoeken, en dan ben ik het monster meestal net voor.

vulvasonic
21 augustus 2010, 18:19
Nou, sokken raak ik dus wel kwijt, maar van zoek geraakte plectrums heb ik geen last. Ik stop altijd een stapeltje in het kleine zakje van m'n jeans. En dat is zo'n gewoonte geworden dat het eigenlijk altijd goed gaat.

Ik heb ooit een veel gebruikt plectrumpje na anderhalf jaar 's avonds terug gevonden, ergens midden op straat. Heel apart.

G.G.
22 augustus 2010, 10:03
Ik heb ooit een veel gebruikt plectrumpje na anderhalf jaar 's avonds terug gevonden, ergens midden op straat. Heel apart.

Helemaal niets aparts aan. Die plektrum is gewoon op wereldreis geweest. Zo was onze tuinkabouter ook ineens weg. Kregen we kaartjes van over de hele wereld van hem, en nu staat ie er weer.

marc_o
22 augustus 2010, 11:25
Ik vind geregeld een plectrum voor mijn huisdeur en dat vond ik ietwat vreemd, want het is er altijd eentje die ikzelf ook gebruik...maarja, heb er altijd een paar los in mijn achterzak en die vallen er soms uit wanneer ik m'n sleutels uit diezelfde zak vis... :)

The Unforgiven
22 augustus 2010, 16:06
Laatst bij het opruimen er een stuk of 8 gevonden, ik vraag me af waar die andere 10 zijn...

Braddie
23 augustus 2010, 10:51
Ik heb zelf een plectrum of 30 liggen, en ik gebruik ze nooit.
Als er vrienden zijn die vragen, Braddie? mag ik even een plectrum?, vind ik dat prima, en als ik hem dan niet meer terug zie(Die plectrum dan), dan vind ik het niet eens zo erg.

Ik speel zelf met 10 cent.

Kim Wilson
23 augustus 2010, 11:05
Ik doe al jaren met 3 dezelfde plectrums. Ik ben er laatst één kwijtgeraakt, dus nu heb ik er nog maar twee. Als dat zo doorgaat ben ik in 2020 al bijna door mijn voorraad heen! :crazyhappy:

Nielsje
23 augustus 2010, 11:09
Ik doe al jaren met 3 dezelfde plectrums. Ik ben er laatst één kwijtgeraakt, dus nu heb ik er nog maar twee. Als dat zo doorgaat ben ik in 2020 al bijna door mijn voorraad heen! :crazyhappy:

...?! 3?!
Gebruik je ze wel om te spelen dan? Die krijgen slijten bij mij altijd vrij hard. Jazz IItjes gebruik ik momenteel.

Hiro
23 augustus 2010, 11:26
Ik heb precies hetzelfde ik raak ze niet kwijt en ik speel al een tijdje met ze maar kwijtraken, nee

Kim Wilson
23 augustus 2010, 11:27
Ik heb de normale paarse Dunlops. En ja, de meeste scherpte is er vrij snel vanaf, maar dat boeit me niet zo. En momenteel speel ik ook bijna geen gitaar meer. Een beetje blueslickjes zo af en toe. Maar daar slijten ze ook niet echt van. Als je wekelijks powerchords staat te raggen gaat het natuurlijk een stuk sneller.

Braindead
23 augustus 2010, 22:13
Bij is het erg vaak zo dat ik wl plectrums terug vind maar dan vaak van een dikte waar ik al jaren niet meer mee speel. Het beste is een doosje kopen zodat je in ieder geval thuis daar je plectrums steevast in stopt na het spelen. Als ik weg ga gebruik ik ook of het centenzakje in mijn broek of gewoon de portemonnee.

Een mens is een gewoontedier dus als je consequent aanleert dat je ze in je portemonnee doet kan er niet veel misgaan. Tenzij je eens dronken bent.

Dirk_Hendrik
23 augustus 2010, 22:40
Nu even in perspectief, de TS, Telecastermaster persoonlijk kennende :)


ga je huis maar eens echt opruimen,
Raak!

Al eens tussen het publiek gekeken waar je ze heen gooit? :)
Erg Mis!

In de stofzuigerzak?
Ook al mis!

Laatst bij het opruimen
Goede suggestie!

Tenzij je eens dronken bent.
Gaat ook al niet vlotten...

Snippo
23 augustus 2010, 23:10
Ik raak ze nooit kwijt (http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/11497/11497,1129193760,1/stock-photo-guitar-pick-between-strings-625270.jpg) :dontgeti:

telecastermaster
24 augustus 2010, 12:41
Mijn huis is helemaal geen rotzooi. Het is gewoon te klein in relatie tot de hoeveelheid spullen die ik heb. ;)

Pepe
24 augustus 2010, 13:24
De Dunlop Jazz heeft een gevoelig natuurtje. Als je hem even weglegt om wat te tokkelen met je vingers, aan wat knoppen te draaien of gewoon een boterham te smeren, dan voelt ie zich gelijk afgewezen. En dan is ie weg. De groeten.
Je kan er een gaatje in boren, elastiekje erdoor en dat weer om je nek. Dat helpt enorm.

Ik heb ooit een plectrum gekregen, foeilelijk groot ding. Was niet weg te branden. Gooide ik hem in het publiek, gooide het publiek hem weer terug. Ik geloof dat ie wel 20 jaar lang steeds weer ergens opdook. Uiteindelijk heb ik hem ergens op het eiland Kao Sok in Thailand begraven. Dat schijnt te helpen.

Exi
24 augustus 2010, 13:46
Ik heb van die roze Dunlop delrin plectra.
Als ik klaar ben met spelen stop ik mn plectrum tussen de gitaarsnaren en als ik ze toch verlies dan heb ik ze zo weer gevonden dankzij de kleur.
Verder bewaar ik enkele reserves in een doosje waar pick-ups in hadden gezeten.

Oftewel, nee ik raak ze niet kwijt. (Klopt af).
Trouwens, die plectra gemaakt van delrin gaan wel lang mee zeg!:ok:

becat
25 augustus 2010, 15:37
Werkelijk geen idee waar die plectra (of is het plectri, of plectrums??...) blijven. Koop er elk half jaar zo'n stuk of 10 en ze zijn na dat halve jaar allemaal pleite :dontgeti:

Zatar
25 augustus 2010, 18:25
Die JazzIII's, zijn toch die kleine zwarte die je bedoelt? Die gebruik ik ook en ik vind ze écht vet! Ik lijd aan dezelfde ziekte (of zit met hetzelfde monster)... Tót de remedie kwam:
- ben hobbyist elektronicus en maak printplaatjes, met gevolg heb ik printplaatboortjes
- ik had 1 waardevol jazzIIItje
- ik had 2 klein ijzeren ketting slotjes
- ik had 1 koordje
- en ik heb er zoiets van gemaakt:
http://cache1.bigcartel.com/product_images/1042264/the_filthy_youth_plectrum2_JPEG.jpg
maar dan met zo'n slotje aan ipv het ringetje

nu is't jazIII unplug 'N play

JiJeWoW
26 augustus 2010, 13:30
Ik heb van die roze Dunlop delrin plectra.
Als ik klaar ben met spelen stop ik mn plectrum tussen de gitaarsnaren en als ik ze toch verlies dan heb ik ze zo weer gevonden dankzij de kleur.
Verder bewaar ik enkele reserves in een doosje waar pick-ups in hadden gezeten.

Oftewel, nee ik raak ze niet kwijt. (Klopt af).
Trouwens, die plectra gemaakt van delrin gaan wel lang mee zeg!:ok:

Ik gebruik zelf de paarse variant, top plectra !
Even on topic: Ik heb hier een berg van rond de 90 plectra liggen en in tegenstelling tot de vorige plectrum aankoop raak ik er amper kwijt :supercool:

Rutger
26 augustus 2010, 13:47
Als ik weer ns door mijn voorraad heenben leg ik gewoon een voorraadje aan van 'geleende' plectra. Niet dat ik dat met opzet doe, dat gebeurt me ook altijd met aanstekers, na gebruik stop ik ze automatisch in m'n zak...:dontgeti:

Pete Townshend
26 augustus 2010, 14:05
Ik heb ze standaard in mijn portemonnee en op elke gitaar die ik heb zit er eentje tussen de snaren gestoken. Mijn "lievelings"-plectrum heb ik al 15 jaar.


Helemaal niets aparts aan. Die plektrum is gewoon op wereldreis geweest. Zo was onze tuinkabouter ook ineens weg. Kregen we kaartjes van over de hele wereld van hem, en nu staat ie er weer.

Geweldige grappen vind ik dat, hahaha

EPM90
26 augustus 2010, 14:29
Ben nog nooit een plectrum kwijtgeraakt. Leg ze na het spelen altijd weer neer op mijn versterker, dus als ik weer ga spelen vindt ik hem zo weer.

sideburns
26 augustus 2010, 23:34
tja... dat ze er geen GPS inbouwen..

Jordii
30 augustus 2010, 11:12
Waarom zijn die dingen eigenlijk zo duur? 50 cent voor een stukje plastic? :stop:

Exi
30 augustus 2010, 11:43
Waarom zijn die dingen eigenlijk zo duur? 50 cent voor een stukje plastic? :stop:
Kun je je ook meteen afvragen:
Waarom zijn gitaren zo duur?
Waarom is kleding zo duur?
Waarom betaal je gvd 3 Euro voor een bakje koffie.
etc.
etc.

smullie
30 augustus 2010, 11:57
Helemaal niets aparts aan. Die plektrum is gewoon op wereldreis geweest. Zo was onze tuinkabouter ook ineens weg. Kregen we kaartjes van over de hele wereld van hem, en nu staat ie er weer.

Heet uw dochter toevallig Amélie en heeft ze iets met pasfoto-automaten of zo?:makeup:

LesPaul1612
6 september 2010, 22:01
Heet uw dochter toevallig Amélie en heeft ze iets met pasfoto-automaten of zo?:makeup:

Daar moest ik ook al gelijk aan denken:D

Ik gooi ze meestal op mijn versterker(of er net naast), dump ze op mijn bureau of gooi ze in mijn kast. Ik raak ze bijna nooit meer kwijt.

Was wel anders toen ik vroeger nog zwarte picks gebruikte:speed:

Madcow
6 september 2010, 23:08
En zodra je over gaat op kwantiteit dan heb je de poppen helemaal aan het dansen, voorheen deed ik een half jaar met een pakje snaren toen heb ik mij een 10pak gekocht en ik doe er een jaar mee!

rijsberman
7 september 2010, 00:32
Ik kan me soms niet inhouden en dan verdwijnt er wel eens eentje. Past keurig...
http://blog.mitch923.com/uploaded_images/buttcrack-763072.jpg

rangesparkey
8 september 2010, 13:58
nou als dat het befaamde plectrum monster is heb ik er ook nog wel een setje voor der liggen :crazyhappy:

Kim Wilson
8 september 2010, 14:29
Al jaren deed ik met drie plectrums. En sinds dit topic er is, ben ik ze alledrie kwijtgeraakt. Gisteren besefte ik dat de laatste ook ten prooi is gevallen. Ik heb er geen één meer... :(

iWishmaster
8 september 2010, 14:42
Ik heb gisteren een zakje van 12 gekocht, maar ze zijn alweer verdwenen. Geen idee waar ik ze neergelegd heb ...

D-string
8 september 2010, 15:21
Ik laat ze altijd liggen waar ik gespeeld heb .. en langzaam werd mijn voorraad ook steeds kleiner, totdat ik er geen meer kon vinden.

Toen mijn vriendin gevraagd of zij er nog één gezien had, bleek ze een "handig plekje" te hebben om de plectra neer te leggen als ze deze tegen kwam.

Kan nu dus weer even vooruit!

Daarnaast koop ik elke keer 2 plectra als ik in een gitaarwinkel kom.

Baker
8 september 2010, 15:32
Och man, mijn vrouw en ik spelen beide in verschillende bands. En het is elke keer weer een drama. Heb jij nog een plectrum? eh , nee, die had jij toch nog?

Weer 10 van die krengen pleite. Ja, je komt ze idd overal tegen.
In de auto, in de wasmachine, in de douche, en de broekzak van je trouwpak, etc etc. Maar als je er 1 nodig hebt..... ho maar.

HaroldA
8 september 2010, 15:46
Daarnaast koop ik elke keer 2 plectra als ik in een gitaarwinkel kom.

Ik koop ze per zak van 72. Los zijn ze mij veel te duur!

telecastermaster
8 september 2010, 17:13
Waar?

Dat moet ik misschien ook maar eens doen, 72 tegelijk kopen. ;)

HaroldA
8 september 2010, 17:27
Waar?

Dat moet ik misschien ook maar eens doen, 72 tegelijk kopen. ;)

O.a. Thomann en een hele hoop andere webshops. €19,- per 72 is vrij gangbaar bij Dunlop plectra.

Thyrif
8 september 2010, 18:01
Ik heb ook een zakje van 72 dunlop tortex 1mm's besteld bij thomann een jaar terug ongeveer. Inderdaad een euro of 19.

Kwam het zakje niet helemaal gescheurd aan, allemaal plectra los in het doosje (ik had nog andere dingen besteld). Totaal zaten er nog maar 35 in. Dus ik direct fotos maken en thomann gemaild, een week later had ik een nieuw zakje ERBIJ.
Dus je ziet, ik kan nog even vooruit XD
(maar het gaat wel steeds harder xD)

Malle Eppie
11 september 2010, 10:34
O.a. Thomann en een hele hoop andere webshops. €19,- per 72 is vrij gangbaar bij Dunlop plectra.

Dat vind ik nog eens een goede tip! Laat ik nou al 15 jaar met groene Tortex .88 spelen!

mesaman
11 september 2010, 18:21
ik gooi ze altijd weg,ik vind het onhygienisch om ze te hergebruiken.

Pepe
11 september 2010, 18:33
Wat een onzin, je kan ze gewoon wassen hoor. Maar wel een kleurwasmiddel gebruiken anders worden ze dof.

Thyrif
11 september 2010, 18:48
ik gooi ze altijd weg,ik vind het onhygienisch om ze te hergebruiken.

Wat doe je met die dingen? xD

lollol
11 september 2010, 19:03
Wat doe je met die dingen? xD


Ik kan me soms niet inhouden en dan verdwijnt er wel eens eentje. Past keurig...
http://blog.mitch923.com/uploaded_images/buttcrack-763072.jpg

Duidelijk:soinnocent:

Thyrif
11 september 2010, 19:06
Duidelijk:soinnocent:

Hahaha! Er uit vissen is er dan niet meer bij nee.

Kim Wilson
13 september 2010, 09:18
Oh jawel hoor, daar zou ik hem dolgraag uit willen vissen! :ok:

rpl
13 september 2010, 09:26
Ik kan me soms niet inhouden en dan verdwijnt er wel eens eentje. Past keurig...
http://blog.mitch923.com/uploaded_images/buttcrack-763072.jpg

Ik zou mijn pik er ook zo tussen willen doen hoor, euhhh ik bedoel pick :cheerup:

wireman
17 september 2010, 19:16
Moet je een kat nemen... dan vindt je ze ECHT op de meest vreemde plaatsen terug.. (als je ze al terug vindt) Volgens mij vreet hij ze op!!!

Taff
19 september 2010, 11:33
kabouters,
ik zeg het je, ze komen naar je kamer, pakken je plectrums en gaan weer weg,

btw, check eens je broekzakken, dat wil nog wel eens helpen

KoenStradlin
23 september 2010, 21:55
ik raak ze ook altijd kwijt:seriousf:
misschien toch wel de kaboutertjes:soinnocent: