PDA

View Full Version : Gibson M3, de zoektocht



Fisherman
20 augustus 2010, 21:00
Na een zo goed als ronde deal (mailwisseling en afspraak gemaakt), een geaccepteerd bod én een bezichtiging thuis bij de verkoper is me alsnog een Gibson M3 door de vingers geglipt.
Enkele leden kennen de details, een samenvatting is dat de verkoper ineens een soort spelletje ging spelen waardoor de prijs ineens met honderden euro's omhoog ging. Werkelijk bizar!
Enfin.....geen M3 dus.

Verder zoekende op het internet kom ik er een aantal tegen, de standard vind ik persoonlijk het mooiste en in België heb ik er eentje gevonden en contact gelegd met de verkopert. Aardige peer, echter de man heeft een vraagprijs waar mijn testikels van naar binnen schieten.

Ik open dit topic om meningen over de M3 te vragen en wellicht tips van mensen die een echt, 100% origineel exemplaar -liefst met originele koffer- te koop hebben of weten.
Ik had altijd ergens iets in mijn achterhoofd zitten van dit model van Gibson en had eerst plannen om een Strat-model (laaggeprijsd) te kopen.
Omdat ik toch liever iets unieks en waardevasts wil kopen én je met deze M3 toch ook strat-achtige klanken kunt produceren, kwam ik toch uit op het kopen, of althans, zoeken naar een M3.

Alvast bedankt mede gitaarnetters! ;)

newbreed
20 augustus 2010, 21:35
Ik heb jarenlang een M3 gehad, de duurste
versie zonder slagplaat. De eerste week was shaller FR al
kapot maar nadat die vervangen was heb ik er
jaren heel veel plezier van gehad. Vooral voor tapping
met meerdere vingers van beide handen was ie erg geschikt.
Enige minpunt vond ik de middelste pickup. Door mijn manier
van spelen zat ik daar elke keer met mijn plectrum tegenaan.
Strakke gitaar met een goede sound die uitstekend op
stemming blijft
ff spammen: te horen op een heruitgave (2010) van materiaal van
mijn oude band Masquerade "cybernetic empire" op het
italiaanse Steelheart label.

geert1976
20 augustus 2010, 21:53
Tja,

Ik heb er eentje in bezit.
De M III is een prima superstrat en bij mij is de trem prima, ondanks zijn leeftijd.

Het grappige is dat met gesplitte humbucker hij ook nog eens stratachtig kan klinken.

Al met al een lekker klein giftig gitaartje, die inzetbaar is voor meerdere muziekstijlen, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.
Naar mijn mening is de MIII een gitaar die zwaar ondergewaardeerd is en zijn uiterlijk is hier helaas debet aan (ik vind hem persoonlijk wel mooi)

Fisherman
20 augustus 2010, 22:25
Tja,

Ik heb er eentje in bezit.
De M III is een prima superstrat en bij mij is de trem prima, ondanks zijn leeftijd.

Het grappige is dat met gesplitte humbucker hij ook nog eens stratachtig kan klinken.

Al met al een lekker klein giftig gitaartje, die inzetbaar is voor meerdere muziekstijlen, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.
Naar mijn mening is de MIII een gitaar die zwaar ondergewaardeerd is en zijn uiterlijk is hier helaas debet aan (ik vind hem persoonlijk wel mooi)



Natuurlijk wist ik dat jij er eentje hebt, Geert.
En je opmerking over strat-achtig klinken, da's precies wat ik zoek.
Daarom kies ik voor de M3 (als ik m ooit kan bemachtigen) in plaats van een London City of een Fender MIM.
Dat dat betekenen zal dat mijn budget daarvoor verdrievoudigd (of meer) moet worden, nouja, dan maar wat spaargeld opnemen....'t is niet anders.
Dit vind ik veel aparter en ik vind vooral jouw model (de standard, toch?) heel erg mooi.
Ach, het zoeken is ook best leuk, maar er net naast grijpen niet ;) ach life goes on!

geert1976
20 augustus 2010, 23:01
Natuurlijk wist ik dat jij er eentje hebt, Geert.
En je opmerking over strat-achtig klinken, da's precies wat ik zoek.
Daarom kies ik voor de M3 (als ik m ooit kan bemachtigen) in plaats van een London City of een Fender MIM.
Dat dat betekenen zal dat mijn budget daarvoor verdrievoudigd (of meer) moet worden, nouja, dan maar wat spaargeld opnemen....'t is niet anders.
Dit vind ik veel aparter en ik vind vooral jouw model (de standard, toch?) heel erg mooi.
Ach, het zoeken is ook best leuk, maar er net naast grijpen niet ;) ach life goes on!

Ze zijn er wel hoor, voor een redelijke prijs, gewoon MP in de gaten houden:ok:

vulvasonic
21 augustus 2010, 00:16
Gruwelijk onderschatte gitaar, die MIII. Erg veelzijdig. En ik vind 'm nog mooi ook. Maar ik kan je er verder niet mee helpen. Ik kan je hooguit beloven dat ik je in gedachten hou in het geval ik er eentje tegenkom. :)

Fisherman
21 augustus 2010, 13:44
Yup, ik weet het. Geduld is een schone zaak. En dat gaat me ook wel lukken hoor, alleen mis ik nu -omdat ik die bij bepaalde songs nodig heb- gewoon een twangggggg strat soundje.

munkie
21 augustus 2010, 13:59
De Epiphone kloon zie ik regelmatig langskomen. Moet kunnen voor max 250.

Fisherman
21 augustus 2010, 14:01
De Epiphone kloon zie ik regelmatig langskomen. Moet kunnen voor max 250.

Klopt, die zag ik ook. Maar je begrijpt, als je eenmaal 100% zeker weet wat he wil, dan ga je daar ook voor. Hoogstwaarschijnlijk kan dat nog zomaar een jaar duren. Ach...misschien komt die zaak met die Belg nog rond.

geert1976
21 augustus 2010, 16:50
De Epiphone kloon zie ik regelmatig langskomen. Moet kunnen voor max 250.

Die Epi kloon komt niet eens in de buurt van een MIII, heb er meerdere van gehad en ze hebben mij niet kunnen overtuigen:ok:

nickofzo
21 augustus 2010, 17:11
ja ik zat ff te googlen http://www.sevenstring.org/photoplog/images/8396/1_Gibson_M3.jpg

k kreeg spontane gas-aanval

geert1976
21 augustus 2010, 17:27
ja ik zat ff te googlen http://www.sevenstring.org/photoplog/images/8396/1_Gibson_M3.jpg

k kreeg spontane gas-aanval

ik plaats wel even een picje

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-14.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-18.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-11.jpg

Fisherman
21 augustus 2010, 18:32
Yup, that's the one that got away.
Story of my life trouwens, nou ik toch huilie huilie aan het doen ben....:sssh:

geert1976
21 augustus 2010, 18:36
Ik houd mijn oren en ogen open, zodra ik er ééntje weet die in de verkoop gaat, meld ik dat gelijk

Fisherman
21 augustus 2010, 18:51
Dat waardeer ik....dank je!!! :ok:

JER00N
21 augustus 2010, 19:16
Bij Den Dekker Muziek in Kapelle (Zeeland, bij Goes in de buurt) lag er wel eentje, met koffer. Wat voor type het verder was weet ik niet, maar misschien kan je ze eens bellen? www.dendekkermuziek.nl/

Fisherman
21 augustus 2010, 19:42
Bij Den Dekker Muziek in Kapelle (Zeeland, bij Goes in de buurt) lag er wel eentje, met koffer. Wat voor type het verder was weet ik niet, maar misschien kan je ze eens bellen? www.dendekkermuziek.nl/

Ik geloof dat ik die idd tegengekomen ben op mijn queste via Google, Ebay etc. etc.
Op dit moment ben ik in correspondentie met 2 eigenaren in België, beiden met exorbitant hoge vraagprijzen, echter wél beiden met originele koffer en papieren én ook nog eens in topconditie.
Dus....wordt vervolgd! :punk:

Fisherman
22 augustus 2010, 01:05
Leuk mailtje ontvangen op mijn "Gibson M3 gezocht" advertentie:
----------------------------------------------------------------
Voor je advertentie:
Categorie: Elektrische gitaren; Nummer: 129794; Titel: Gibson M3 MIII M-III M-3

is het volgende bericht verstuurd:
------------------------------------------------------------------
Hello

How are you doing and your family? I am Ray Wakeman by name. I am contacting you regarding your wanted advert, if still valid, I have the above subject in good working condition and in perfect order. I will email you details as soon as i know your interest of buying from me. You can contact my by email for further details. And i will also need your complete home address for shipping to your destination and your phone contact. Let me know which one of the payment method you prefer. Feel free to call me anytime for further discussion or email me back Thanks and hope to hear from you soon.

Payment Mode; Is via, PayPal, Money Gram, Western Union and Bank wire.
Address; G3UNK. WORTHING UK, England
Phone No; +447024029617
Email; ray25wakeman@gmail.com


Hallo

Hoe gaat het met je en je gezin? Ik ben Ray Wakeman bij naam. Ik ben er contact met u opnemen over uw advertentie wilde, als het nog geldig is, heb ik het bovengenoemde onderwerp in goede staat en in perfecte orde. Ik zal u de details e-mail zodra ik weet dat uw interesse te kopen van mij. U kunt contact opnemen met mijn e-mail voor verdere details. En ik zal ook uw complete home-adres voor verzending naar uw bestemming en uw telefoon contact. Laat het me weten dat een van de betalingswijze van uw voorkeur. Voel u vrij om mij te bellen op enig moment voor verdere discussie of e-mail me terug Bedankt en hoop snel van je te horen.

Betaling Mode, is via PayPal, Money Gram, Western Union en Bankoverschrijving.

Adres; G3UNK. WORTHING UK, Engeland
Telefoon Nee, +447024029617
E-mail; ray25wakeman@gmail.com
Dit bericht is verstuurd door: 'Ray25'
-------------------------------------------------------------------------

Ben ik nou zo slim of is hij nou zo dom.....:soinnocent:

Fisherman
22 augustus 2010, 10:12
Ik ben een ongelovelijke zeikerd, maar ik vind deze nie mooi :soinnocent:
Wel een mooi origineel ding met case....dat dan weer wel
http://www.stujos.nl/shopdetail.php?id=2245981

joskedentweede
22 augustus 2010, 11:01
Ik weet niets van Gibson MIII's maar ik heb er een gezien op 2dehands.be, dat is wel in Vlaams-Brabant:

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-m-iii-deluxe-usa-77559836.html?qq=gibson+M&pcpl=&pc_id=&afd=

minoin
22 augustus 2010, 11:35
Leuk mailtje ontvangen op mijn "Gibson M3 gezocht" advertentie:

Ben ik nou zo slim of is hij nou zo dom.....:soinnocent:

Don't worry, wat de Nederlandse versie betreft, hij heeft gewoon zo'n gratis translator gerbuikt om zijn Engelse versie te kopieren. En wat betalingen betreft; altijd eerst foto's vragen wat de echte gitaar en daarna op een uurtje googlen op plaatjes, of hij ze daarvandaan heeft. Dan een keertje bellen en daarna Paypall of iets anders veiligs gebruiken om te betalen.

Ik wil niet vervelend doen, maar wat zijn de vraagprijzen? Er zijn genoeg MIII's op marktplaats verkocht voor minder dan +-750 euro.

geert1976
22 augustus 2010, 12:30
Ik ben een ongelovelijke zeikerd, maar ik vind deze nie mooi :soinnocent:
Wel een mooi origineel ding met case....dat dan weer wel
http://www.stujos.nl/shopdetail.php?id=2245981

Als die is afgesteld, heb ik een bril nodig, de brug hangt achterover in de body....:seriousf:

geert1976
22 augustus 2010, 12:33
Don't worry, wat de Nederlandse versie betreft, hij heeft gewoon zo'n gratis translator gerbuikt om zijn Engelse versie te kopieren. En wat betalingen betreft; altijd eerst foto's vragen wat de echte gitaar en daarna op een uurtje googlen op plaatjes, of hij ze daarvandaan heeft. Dan een keertje bellen en daarna Paypall of iets anders veiligs gebruiken om te betalen.

Ik wil niet vervelend doen, maar wat zijn de vraagprijzen? Er zijn genoeg MIII's op marktplaats verkocht voor minder dan +-750 euro.

Er zijn via MP inderdaad wel exemplaren uitgegaan voor rond de E 600,00, maar ze duiken niet zoveel meer op.

Ik heb het gevoel dat de mooi exemplaren door collectortjes worden gekocht en niet meer op de markt komen.

Ik heb zelf ook het gevoel dat de M III in waarde gaat stijgen, het zijn erg goede veelzijdige gitaren en het lijkt wel of ze nu waardering beginnen te krijgen, wat eerst niet echt het geval was

Fisherman
22 augustus 2010, 13:37
Precies wat Geert zegt, het zijn/worden collector's items.

Fisherman
22 augustus 2010, 13:39
Ik weet niets van Gibson MIII's maar ik heb er een gezien op 2dehands.be, dat is wel in Vlaams-Brabant:

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-m-iii-deluxe-usa-77559836.html?qq=gibson+M&pcpl=&pc_id=&afd=


Dat klopt, ik heb al contact gehad met de verkoper. Absoluut een zeer zeer net exemplaar. Maar....vaste prijs € 1250,-
Da's heftig! :(

mesaman
22 augustus 2010, 16:59
deze gitaren zijn er genoeg.om de zoveel tijd komt er weer een paar te koop te staan.dus niet te gehaast en koop er 1 in de goede kleur die jou precies aanstaat. ik heb de zwarte heel vaak gezien.ik vind hem mooi maar speeld mij niet naar de smaak.t gaat je zeker lukken ,je zoekt geen 59 er les paul he.

Fisherman
22 augustus 2010, 17:11
Klopt, bedankt voor je wijze woorden.
Dat besef ik me ook, alleen is de ranzige nasmaak van die mislukte "done deal" koop nog niet uit mijn bakkes verdwenen. Hoe fout kunnen sommige mensen zijn vraag je je af.
Het nadeel is, ik weet wat ik wil, welke ik wil en in welke staat ik hem wil.
En niet voor de handel, maar écht omdat ik hem wil hebben, hem mooi en uniek vind -voor een Gibson dan- en dan kan het weleens heeeeel lang duren, óf je moet bereid zijn meer dan 1000 euro neer te tellen.
Nogmaals, wat Geert en andere forumleden zeggen, het wordt/is een collector's item en die gaan helemaal niet, of niet tegen een leuk prijsje weg.
Anyway, ik heb zoals eerder al gezegd, 2 exemplaren in België gevonden en contact gelegd met de verkopers.
Éen daarvan wil zal moet eist 1250 euro hebben, de ander is momenteel niet in het land en ook die zit rond de 1250-1450 euro.
Het kan verkeren, ik hou mezelf voor dat ik niet altijd mazzel kan hebben, ik vond overigens wel dat ik aan een flinke portie mazzel toe was, maar helaas.

We'll keep on searching!!!!!! :rockon:

vulvasonic
22 augustus 2010, 17:28
Als ik dit allemaal zo lees, hoe graag je er eentje wilt hebben en dat ze steeds meer waard gaan worden, kan ik me voorstellen dat je het nu niet moet laten afhangen van een paar honderd euro. Als die van €1250,- precies is wat je zoekt, moet je jezelf toch eens gaan afvragen of het je dat niet waard is.

Makkelijk gezegd natuurlijk. Als je het bedrag eenvoudigweg niet kunt ophoesten op dit moment, dan houdt het ook een heel eind op. Maar áls je het hebt....., waarom niet? :)

Fisherman
22 augustus 2010, 18:06
Als ik dit allemaal zo lees, hoe graag je er eentje wilt hebben en dat ze steeds meer waard gaan worden, kan ik me voorstellen dat je het nu niet moet laten afhangen van een paar honderd euro. Als die van €1250,- precies is wat je zoekt, moet je jezelf toch eens gaan afvragen of het je dat niet waard is.

Makkelijk gezegd natuurlijk. Als je het bedrag eenvoudigweg niet kunt ophoesten op dit moment, dan houdt het ook een heel eind op. Maar áls je het hebt....., waarom niet? :)

Ik hink op 2 gedachten.:???:

1)Precies wat je zegt. Het geld is het probleem niet overigens.
2)Maar hoe zou je je zelf voelen als je amper een week geleden die exacte gitaar zo goed als gekocht had -telefonisch en via de mail prijs afgesproken en dag later ter plaatse- voor 500 euro ??? Dat die deal dan uiteindelijk niet doorging is ***##@ :mad:!!!!!!
Het was weer een leermomentje en het feit dat je er mensen bij hebt die toch andere principes erop na houden dan de mijne: afspraak is afspraak.

En zodra de dag is aangebroken dat ik een topexemplaar in handen heb, dan komt er een ultieme fotosessie op het forum!!!!! :blast:

minoin
22 augustus 2010, 18:52
Ja, ik ken je gevoel heel goed. Heb het zelf ook eens gehad, toen ik mijn Mesa rig kocht. De man mailde dat hij hem niet meer wilde verkopen, het klonk te goed. Ik heb hem toen gemaild dat ik dat erg jammer vond, want het was en blijft mijn droomset-up. Uiteindelijk heeft hij hem toch aan mij verkocht, omdat de set in goede handen was.

Ik snap ook de conclusies die getrokken worden over de stijgen prijzen, maar eerlijk gezegd denk ik niet door het "collectors"-value. Vraag en aanbod fluctueren altijd en ik denk dat dit tijdelijk is. Er zijn genoeg MIII's in de wereld, vele malen meer dan mijn Gibson Nighthawk Landmark (en die wil ook niemand hebben ;))

Maar wat Vulva al zei: Als het geld het je waard is, gewoon kopen en niet meer aan terug denken als je later op marktplaats kijkt ;)

Fisherman
22 augustus 2010, 19:26
Ha, point taken.

Ik ben ook in correspondentie met verkopers in België.
Dat zijn originele exemplaren in superconditie (mag ook wel voor dat geld) en met originele case, papieren etc.
Da's best leuk hoor, detailfoto's per mail krijgen, beetje serienummers checken enzo.
Het enige punt is, is dat ik me moet beheersen.
Omdat ik nu eenmaal m'n zinnen hebt gezet op die M3 moet dat in feite wel leuk blijven en geen obsessie worden of een aankoop tegen elke prijs.
Dus ik probeer te letariveren....retaliveren.....relativeren. (moeilijk woord).

FNaRK
22 augustus 2010, 20:33
kep er één gehad, fijn gitaartje, verkocht voor €750,-

joskedentweede
22 augustus 2010, 21:03
Ik snap het wel, toen ik mijn Telecaster kocht heb ik er ook veel geld voor gegeven, volgens velen een te hoge prijs, maar ik heb ze toch gekocht omdat ik ze absoluut wilde hebben.
Natuurlijk heb ik niet volledig hetzelfde probleem, want de nieuwprijs van een Amerikaanse Tele ligt nog altijd even hoog, dus ik zie ze nooit goedkoper voorbijkomen op pakweg 2dehands of marktplaats.

Fisherman
22 augustus 2010, 22:31
Dat telariveren, veratileren....relativeren (blijft moeilijk voor me) is een kunst.
Ik moet zal hebben hebben hebben, echter het is gewoon een kwestie van afweging.
In een goed gesprek met Geert vanavond is me des te duidelijker geworden dat dit een tijd is waarin de waarde van gitaren fluctueert, momenteel neerwaarts. Dus met name die prijzen die de verkopers in België vragen zijn hoog. Ik ben echter wel overtuigd van de klasse, originaliteit, certificaten en compleet met originele Gibson case van met name 1 van die 2 exemplaren en dat speelt ook mee in de waardering in geld.

Of het is gewoon even loslaten, niet meer zo op fixeren en dan floept er heus weleens eentje langs op de tweedehands-sites.
Of veel geld betalen voor een collectorsitem.

Ik ga nu maar ff wat anders doen, anders draait mijn brein te hard.
Trusten hoor!!!!

geert1976
22 augustus 2010, 22:35
Yep rustig aan doen.

Ik heb de foto's bekeken, erg mooie M III, maar de prijs is zeker naar de huidige maatstaven echt te hoog:makeup:

Pepe
22 augustus 2010, 23:00
Volgens mij worden er hier 2 dingen door elkaar gehaald. Vulva heeft het over wat het waard is voor JOU, Geert bekijkt die dingen meer vanuit een marktwaarde. Dat laatste is niet onbelangrijk als je handelt, of iets koopt met het idee het later weer te kunnen verkopen. Vulva's waarde gaat over de liefde voor het instrument an sich, dan is de marktwaarde meer een referentie dan een bindende factor.
Persoonlijk vind ik geld niet zo relevant als er een klik is. Voor mij is die klik uberhaupt de grap van gitaren maar als de vraagprijs te hoog is voor "de klik" dan houd het inderdaad wel op.

Fisherman
22 augustus 2010, 23:07
Volgens mij worden er hier 2 dingen door elkaar gehaald. Vulva heeft het over wat het waard is voor JOU, Geert bekijkt die dingen meer vanuit een marktwaarde. Dat laatste is niet onbelangrijk als je handelt, of iets koopt met het idee het later weer te kunnen verkopen. Vulva's waarde gaat over de liefde voor het instrument an sich, dan is de marktwaarde meer een referentie dan een bindende factor.
Persoonlijk vind ik geld niet zo relevant als er een klik is. Voor mij is die klik uberhaupt de grap van gitaren maar als de vraagprijs te hoog is voor "de klik" dan houd het inderdaad wel op.

Ik denk dat iedereen een beetje gelijk heeft.

Ik: omdat ik het model én de veelzijdigheid geweldig mooi vind...
Geert: omdat hij nu eenmaal de wijste der wijzen is...
Vulva: als iets je gelukkig maakt, mag het meer kosten, dat is wel degelijk zo!
Pepe: de klik is er absoluut...maar de afweging is, tot hoever ga je?? tja..


Op dit moment denk ik aan bezinning en het lekker te laten rusten.
Dit geldt ook voor mijn correspondentie met een verkoper...even laten sudderen, daar wordt ie lekker fijn gaar van.

geert1976
22 augustus 2010, 23:36
Volgens mij worden er hier 2 dingen door elkaar gehaald. Vulva heeft het over wat het waard is voor JOU, Geert bekijkt die dingen meer vanuit een marktwaarde. Dat laatste is niet onbelangrijk als je handelt, of iets koopt met het idee het later weer te kunnen verkopen. Vulva's waarde gaat over de liefde voor het instrument an sich, dan is de marktwaarde meer een referentie dan een bindende factor.
Persoonlijk vind ik geld niet zo relevant als er een klik is. Voor mij is die klik uberhaupt de grap van gitaren maar als de vraagprijs te hoog is voor "de klik" dan houd het inderdaad wel op.

Dat klopt, ik kijk vanuit de marktwaarde en ik denk dat hij binnen nu en drie maanden een mooie op de kop tikt voor veel minder dan E 1250,00 euri's
Ik bedoel daarmee aan te geven dat er mooie exemplaren wel voor minder dan E 1250,00 te koop komen.

Kopen met je hart is natuurlijk één, maar het is en blijft toch lekker om er voor minder euri's aan te komen toch?

groovieguitarguus
22 augustus 2010, 23:41
Fischerman.... Ik begrijp je 'wens'... als je iets in je kop hebt wil je het graag.
Stel je koopt voor 1250,- jou droomgitaar... So be it... je zal zeker blij zijn.

Een half jaar geleden wilde ik perse een Mesa MKIII... er stond een zeer gaaf exemplaar in Rotterdam voor 1150,-... Door de vele sneeuwval, lukte het mij niet de amp te testen / halen... Opeens... een Mint MKIII voor 750,-. De verkoper kwam het zelf nog brengen... Tja... soms heb je mazzel.
Maar als ik de 1150,- had uitgegeven had ik ook niet meer achterom gekeken en zeker happy geweest...

Maar goed... voor dat bedrag, zijn ze de gitaar niet snel kwijt. Ik zou wat geduld hebben...

En dat van die Engelse site... Crap!!! Ben ik ook een keer bijna ingetuind. Totdat ik er achter kwam wat Western Union inhield... Laat die droom maar varen....

Succes

Fisherman
23 augustus 2010, 00:12
Fischerman.... Ik begrijp je 'wens'... als je iets in je kop hebt wil je het graag.
Stel je koopt voor 1250,- jou droomgitaar... So be it... je zal zeker blij zijn.

Een half jaar geleden wilde ik perse een Mesa MKIII... er stond een zeer gaaf exemplaar in Rotterdam voor 1150,-... Door de vele sneeuwval, lukte het mij niet de amp te testen / halen... Opeens... een Mint MKIII voor 750,-. De verkoper kwam het zelf nog brengen... Tja... soms heb je mazzel.
Maar als ik de 1150,- had uitgegeven had ik ook niet meer achterom gekeken en zeker happy geweest...

Maar goed... voor dat bedrag, zijn ze de gitaar niet snel kwijt. Ik zou wat geduld hebben...

En dat van die Engelse site... Crap!!! Ben ik ook een keer bijna ingetuind. Totdat ik er achter kwam wat Western Union inhield... Laat die droom maar varen....

Succes


Het is in dit topic inderdaad hinken op 2 gedachten.
Óf je wilt hem zo graag dat je hem -in mint conditie- voor een dikke prijs METEEN gaat halen.
ÓF je wacht en neemt afstand en hij floept ineens voorbij.
Time will tell ;)

Overigens die mail van die Engelsman was dit keer GEEN fake, de beste man kwam met een blauwe Gibson Les Paul Studio-achtig model dat blijkbaar ook de code M3 meedraagt. (hoe dit model exact heet weet ik niet....maar je begrijpt wat ik bedoel).

groovieguitarguus
23 augustus 2010, 00:22
Overigens die mail van die Engelsman was dit keer GEEN fake, de beste man kwam met een blauwe Gibson Les Paul Studio-achtig model dat blijkbaar ook de code M3 meedraagt. (hoe dit model exact heet weet ik niet....maar je begrijpt wat ik bedoel).

Ik dacht ook dat het geen fake was... prachtige foto's van een amp in een woonkamer setting... maar die zijn overal van Internet te plukken...
Watch out...
Overigens, zo'n Gibson studio met 3 elementen + Kahler, is idd ook een zeer veelzijdig plankje... Snap niet dat deze ook niet succesvoller is geworden.

BTW... zo'n MIII is wel een mooie keuze... En ja... een mint exemplaar is gaaf. Maar kan ook een blok aan je been worden (zonde om mee het podium op te gaan). Succes.... komt vast goed ;-)

BamBuFan1
23 augustus 2010, 00:45
Overigens die mail van die Engelsman was dit keer GEEN fake, de beste man kwam met een blauwe Gibson Les Paul Studio-achtig model dat blijkbaar ook de code M3 meedraagt. (hoe dit model exact heet weet ik niet....maar je begrijpt wat ik bedoel).

Ik vrees dat je alsnog wordt beetgenomen: de emailschrijver gebruikt een soort Engels dat geen moderne Engelsman daadwerkelijk zou gebruiken en verd*md veel lijkt op het verbasterde Engels dat in een voormalige Engelse kolonie net boven de evenaar, waarvan de naam rijmt op "pygeria", wordt gebruikt.

Nu je hebt "gehapt" heeft ie even zijn huiswerk gedaan en opgezocht wat in vredesnaam een "Gibson" voor een ding is en je de eerste de beste foto die bij Google vond gemaild.

Fisherman
23 augustus 2010, 08:55
Ik vrees dat je alsnog wordt beetgenomen: de emailschrijver gebruikt een soort Engels dat geen moderne Engelsman daadwerkelijk zou gebruiken en verd*md veel lijkt op het verbasterde Engels dat in een voormalige Engelse kolonie net boven de evenaar, waarvan de naam rijmt op "pygeria", wordt gebruikt.

Nu je hebt "gehapt" heeft ie even zijn huiswerk gedaan en opgezocht wat in vredesnaam een "Gibson" voor een ding is en je de eerste de beste foto die bij Google vond gemaild.

Mr. W....goedemorgen (heb net je mail beantwoord).
Ik heb er smakelijk om gelachen en daarbij blijft het uiteraard.:ok:

Fisherman
23 augustus 2010, 08:57
Ik dacht ook dat het geen fake was... prachtige foto's van een amp in een woonkamer setting... maar die zijn overal van Internet te plukken...
Watch out...
Overigens, zo'n Gibson studio met 3 elementen + Kahler, is idd ook een zeer veelzijdig plankje... Snap niet dat deze ook niet succesvoller is geworden.

BTW... zo'n MIII is wel een mooie keuze... En ja... een mint exemplaar is gaaf. Maar kan ook een blok aan je been worden (zonde om mee het podium op te gaan). Succes.... komt vast goed ;-)

Mogge Groovie Guus,
Dat podium is in mijn geval een stoel in mijn woonkamer :seriousf:
Ik speel niet in een band, dat is niet mijn streven en zo goed ben ik overigens niet hoor.....ik klooi maar wat aan...als je maar plezier hebt, toch? :cheerup:

groovieguitarguus
23 augustus 2010, 10:08
Mogge Groovie Guus,
Dat podium is in mijn geval een stoel in mijn woonkamer :seriousf:
Ik speel niet in een band, dat is niet mijn streven en zo goed ben ik overigens niet hoor.....ik klooi maar wat aan...als je maar plezier hebt, toch? :cheerup:

Tja... in dat geval is een 'mint' wel een erg aanlokkelijke keuze!
Hier hangt ook een 'Mint' Les Paul aan de wand... gaat maar zelden mee naar een optreden... Maar super gaaf om te hebben en op te spelen!!!

mini B.B
23 augustus 2010, 11:06
Hier staat er ook 1tje tussen.
Maar geïnteresseerden moeten een mail sturen voor details.

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/te-koop-g%C3%A9%C3%A9n-ruil-fender-77306826.html?qq=gibson+M3&pcpl=&list_cat=elektrische-gitaar&pc_id=&afd=muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar

Grtz

Misery Signals
23 augustus 2010, 12:04
Ik geloof nooit dat gitaren als MIII's in waarde gaan stijgen.

Bij zo'n gitaren is het puur wat de gek ervoor geeft of vraagt. Veel mensen die zo'n gitaren hebben, denken dat ze iets speciaals van Gibson hebben en dat daar grif voor betaald dient te worden. Het tegendeel is waar denk ik. Alle niet-klassieke Gibson modellen, zoals de Nighthawk (steengoede gitaar trouwens, worden soms ook absurde bedragen voor gevraagd) gaan sterk blijven schommelen in prijs. Waardevast zijn ze dus niet.

Het is gewoon wachten, wie 1250 voor zo'n plank vraagt is maf. De reële waarde ligt bij zo'n MIII rond de 700-800 Euro...

MS

Fisherman
23 augustus 2010, 12:45
Hier staat er ook 1tje tussen.
Maar geïnteresseerden moeten een mail sturen voor details.

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/te-koop-g%C3%A9%C3%A9n-ruil-fender-77306826.html?qq=gibson+M3&pcpl=&list_cat=elektrische-gitaar&pc_id=&afd=muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar

Grtz


Dat klopt, dat is verkoper Willy uit België. Deze man heeft de twijfelachtige eer om de hoogste vraagprijs op het gehele net te hebben, namelijk € 1450,-.
Desalniettemin is hij in elk geval wel bereid tot onderhandelen, iets dat de andere Belgische verkoper tot nu toe weigert.
Bedankt voor het meezoeken trouwens!!! :ok:

Fisherman
23 augustus 2010, 12:49
Ik geloof nooit dat gitaren als MIII's in waarde gaan stijgen.

Bij zo'n gitaren is het puur wat de gek ervoor geeft of vraagt. Veel mensen die zo'n gitaren hebben, denken dat ze iets speciaals van Gibson hebben en dat daar grif voor betaald dient te worden. Het tegendeel is waar denk ik. Alle niet-klassieke Gibson modellen, zoals de Nighthawk (steengoede gitaar trouwens, worden soms ook absurde bedragen voor gevraagd) gaan sterk blijven schommelen in prijs. Waardevast zijn ze dus niet.

Het is gewoon wachten, wie 1250 voor zo'n plank vraagt is maf. De reële waarde ligt bij zo'n MIII rond de 700-800 Euro...

MS


Ik ben dat allemaal met je eens. Ook je waardebepaling etc.

Maar als het nu eenmaal de gitaar is waar je je zinnen op hebt gezet, dan doen die 400 euro extra er in principe niet zo heel erg veel toe als je daarvoor een mint-condition exemplaar incl. originele case en certificaten koopt.
Overigens is 1000 euro mijn plafond EN doe ik geen overhaaste impulsieve dingen door nu meteen naar België te rijden omdat ik hem ONMIDDELIJK moet hebben.
Nogmaals, ik ben in gesprek -dat zijn plezierige en respectvolle gesprekken van beide kanten- met de 2 eigenaren van M3's in België en wie weet wat daaruit voortkomt.
To be continued ;)

geert1976
23 augustus 2010, 12:55
Ik geloof nooit dat gitaren als MIII's in waarde gaan stijgen.

Bij zo'n gitaren is het puur wat de gek ervoor geeft of vraagt. Veel mensen die zo'n gitaren hebben, denken dat ze iets speciaals van Gibson hebben en dat daar grif voor betaald dient te worden. Het tegendeel is waar denk ik. Alle niet-klassieke Gibson modellen, zoals de Nighthawk (steengoede gitaar trouwens, worden soms ook absurde bedragen voor gevraagd) gaan sterk blijven schommelen in prijs. Waardevast zijn ze dus niet.

Het is gewoon wachten, wie 1250 voor zo'n plank vraagt is maf. De reële waarde ligt bij zo'n MIII rond de 700-800 Euro...

MS

Daar kun je je nog weleens in vergissen.

Iedereen dacht dat de CBS Fenders ook nooit veel waard zouden worden, het tegendeel is anders.

Het kan soms raar lopen, want M III's waren voor 10 jaar terug niet te slijten, niemand wilde ze hebben.

Wat nu opvalt is dat zodra ze te koop komen, toch redelijk vlot worden verkocht.

E 800,00 is inderdaad een reële waarde van een M III op dit moment, maar over een jaar of vijf zijn deze Gibsons allemaal 25+ qua leeftijd en dan wordt het opeens toch interessanter, raar maar waar.

De M III komt toch wel in trek hoor, daarnaast zijn het ook nog een kwalitatief erg goede en veelzijdige gitaren

The Running Man
23 augustus 2010, 13:33
Leuk mailtje ontvangen op mijn "Gibson M3 gezocht" advertentie:
----------------------------------------------------------------
Voor je advertentie:
Categorie: Elektrische gitaren; Nummer: 129794; Titel: Gibson M3 MIII M-III M-3

is het volgende bericht verstuurd:
------------------------------------------------------------------
Hello

How are you doing and your family? I am Ray Wakeman by name. I am contacting you regarding your wanted advert, if still valid, I have the above subject in good working condition and in perfect order. I will email you details as soon as i know your interest of buying from me. You can contact my by email for further details. And i will also need your complete home address for shipping to your destination and your phone contact. Let me know which one of the payment method you prefer. Feel free to call me anytime for further discussion or email me back Thanks and hope to hear from you soon.

Payment Mode; Is via, PayPal, Money Gram, Western Union and Bank wire.
Address; G3UNK. WORTHING UK, England
Phone No; +447024029617
Email; ray25wakeman@gmail.com


Hallo

Hoe gaat het met je en je gezin? Ik ben Ray Wakeman bij naam. Ik ben er contact met u opnemen over uw advertentie wilde, als het nog geldig is, heb ik het bovengenoemde onderwerp in goede staat en in perfecte orde. Ik zal u de details e-mail zodra ik weet dat uw interesse te kopen van mij. U kunt contact opnemen met mijn e-mail voor verdere details. En ik zal ook uw complete home-adres voor verzending naar uw bestemming en uw telefoon contact. Laat het me weten dat een van de betalingswijze van uw voorkeur. Voel u vrij om mij te bellen op enig moment voor verdere discussie of e-mail me terug Bedankt en hoop snel van je te horen.

Betaling Mode, is via PayPal, Money Gram, Western Union en Bankoverschrijving.

Adres; G3UNK. WORTHING UK, Engeland
Telefoon Nee, +447024029617
E-mail; ray25wakeman@gmail.com
Dit bericht is verstuurd door: 'Ray25'
-------------------------------------------------------------------------

Ben ik nou zo slim of is hij nou zo dom.....:soinnocent:

Ik ben blij dat ik even gegoogled heb op Ray Wakeman; ik heb eergisteren :rockon:dezelfde reactie gehad op mijn vraag op gitaarmarkt naar een "bruine" 1960B cab.
Dit is gewoon een "lamo"

Pepe
23 augustus 2010, 13:38
De gitaren van de grote firma's behouden hun waarde wel maar of ze explosief gaan stijgen hangt af of ze worden opgepikt door bekende gitaristen of verzamelaars. Een hoop Gibson zoals Marauders, rare SG's uit begin zeventig, Challengers, Spirits, Melodymakers blijven net onder hun nieuwprijs hangen hoewel als morgen Dave Grohl met een M3 in een videoclip staat kan het hard gaan.

Seventy strats is een ander verhaal. Dat is gewoon de heritage, er is geen ander model. Niettemin stijgen ze langzaam want de collectors hebben hun blik gericht op de reissue's en vroege Customshops.
Maarja, als morgen Frusciante en Mayer op seventy strats gaan spelen...

Fisherman
23 augustus 2010, 13:59
De gitaren van de grote firma's behouden hun waarde wel maar of ze explosief gaan stijgen hangt af of ze worden opgepikt door bekende gitaristen of verzamelaars. Een hoop Gibson zoals Marauders, rare SG's uit begin zeventig, Challengers, Spirits, Melodymakers blijven net onder hun nieuwprijs hangen hoewel als morgen Dave Grohl met een M3 in een videoclip staat kan het hard gaan.

Seventy strats is een ander verhaal. Dat is gewoon de heritage, er is geen ander model. Niettemin stijgen ze langzaam want de collectors hebben hun blik gericht op de reissue's en vroege Customshops.
Maarja, als morgen Frusciante en Mayer op seventy strats gaan spelen...


Wat bij mij voorop staat, is dat ik het een mooi model vind van Gibson, een niet 13 in 1 dozijn uitvoering. Dat ik er eentje wil aanschaffen doe ik niet om de potentiële stijging van de waarde. Al twijfel ik er niet aan dat ie z'n waarde al behouden of zelfs meer waard wordt.
Maar even de geldkwestie terzijde, ik wil er gewoon eentje hebben! :cheerup:
En volgens Geert gaat dat allemaal goedkomen, dus ik maak me dan ook geen zorgen. :crazyhappy:

Fisherman
25 augustus 2010, 14:39
Geert, je hebt weer gelijk, er is er eentje te koop aangeboden.
Kreeg een tip (triple triljoen thanks man!) van een medeforummer en met een beetje mazzel gaat dit hem worden!

Fisherman
25 augustus 2010, 15:20
Toch vrij onverwacht heb ik wederom een afspraak gemaakt met een verkoper van een M3, die staat voor morgen. :cheerup:
Helaas -gezondheidsredenen- kan ik niet zelf persoonlijk gaan kijken, maar laat ik mijn ouders die klus opknappen.
Ik heb al veel informatie gehad via de verkoper, die uiterst fair en betrouwbaar overkomt.
Dus wish me luck, wordt vervolgd!!!!! :ok:

Hierbij nogmaals eeuwige dank voor de tip van Squire4Ever!!! :ok::ok:

RoelSmoel
25 augustus 2010, 17:30
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=129971

Deze toch?

Rock Bottom
25 augustus 2010, 17:42
Hoop dat het wat wordt.

macwilliams
25 augustus 2010, 17:50
Dus wish me luck, wordt vervolgd!!!!! :ok:


http://i.123g.us/c/gen_luck/card/101692.gif

http://blog.hazrulnz.net/wp-content/uploads/2008/07/u105_good_luck.jpg

toegewenst!!!!

vulvasonic
25 augustus 2010, 18:32
Ik ben zooooo blij voor je! :crazyhappy:

En zij ook:

http://www.davedanza.com/happy-birthday.jpg

Fisherman
25 augustus 2010, 18:44
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=129971

Deze toch?

Yup! 1e eigenaar....morgen gaan mijn ouders erheen.
(ikzelf kan/mag niet wegens gezondheidsredenen...dus het wordt een telefonische bezichtiging)

Fisherman
25 augustus 2010, 18:45
McWillem!!!
Dank je wel kerel.....en je krijgt m dan uiteraard te zien als je hier bent t.z.t.!!!! :ok:

Fisherman
25 augustus 2010, 18:46
Hoop dat het wat wordt.

Ik heb er een zeer goed gevoel over.....morgen horen jullie de uitslag, althans, de voorlopige, want ik weet niet exact wanneer ie vanuit ZuidHolland naar de Achterhoek komt....

Fisherman
25 augustus 2010, 18:47
Ik ben zooooo blij voor je! :crazyhappy:

En zij ook:

http://www.davedanza.com/happy-birthday.jpg

Thanks man! :ok:

Hahaha......zit dat mutsje inbegrepen bij de koop???
Ach, ik heb hier nog een afwas staan en de was moet nog opgehangen worden, dus best handig! :crazyhappy:

lcvanderhelm
25 augustus 2010, 20:23
Hoe zit dat met die gezondheidsredenen?Ben je allergisch voor Den Haag?

Fisherman
25 augustus 2010, 21:09
Hoe zit dat met die gezondheidsredenen?Ben je allergisch voor Den Haag?

Nee hoor, ik ben zelf van origine ook Zuid-Hollander.
Maar wegens medicatie mag ik de weg niet op.....vandaar!

broeder6x6
25 augustus 2010, 21:23
niets van blijvende aard hoop ik voor jou? :makeup:

http://i27.photobucket.com/albums/c196/jamesbutters/get_well_soon_12.gif

Fisherman
25 augustus 2010, 21:39
niets van blijvende aard hoop ik voor jou? :makeup:



Ik ben bang dat het wel degelijk iets blijvends is. Het ergste is de medicatie momenteel. Ik slik zoveel troep dat zelfs in een rechte lijn lopen al amper lukt, daarbovenop heb ik ernstige rugklachten waar de dames en heren medici ook nog geen goede diagnose voor hebben kunnen stellen.
Niet zo fijn dus...

Dus je begrijpt, als morgen de deal met de M3 geslaagd is, is dat in mijn wereldje een klein lichtpuntje!
Duim maar voor me!

Gearjunkie
25 augustus 2010, 22:06
Bij deze!!!!!!!!

vulvasonic
26 augustus 2010, 00:13
Ik ken het. Heel naar. Ik weet dat je er niet mee op het podium zal klimmen, maar hoe vreemd het ook mag klinken, op het podium, althans dat is mijn ervaring, giert er zoveel adrenaline door het lijf dat ik nergens last van heb tijdens het spelen. Terwijl ik voor en na een concert soms wel door de grond kan kruipen.

Je hebt natuurlijk geen kut aan die info, maar met een beetje mazzel haal je zo'n kick uit het spelen op je droomgitaar, dat het allemaal nog best eens mee zal kunnen vallen. Ik hoop het voor je! :)

Fisherman
26 augustus 2010, 07:53
Ik ken het. Heel naar. Ik weet dat je er niet mee op het podium zal klimmen, maar hoe vreemd het ook mag klinken, op het podium, althans dat is mijn ervaring, giert er zoveel adrenaline door het lijf dat ik nergens last van heb tijdens het spelen. Terwijl ik voor en na een concert soms wel door de grond kan kruipen.

Je hebt natuurlijk geen kut aan die info, maar met een beetje mazzel haal je zo'n kick uit het spelen op je droomgitaar, dat het allemaal nog best eens mee zal kunnen vallen. Ik hoop het voor je! :)

Thanks voor de support kerel!
PS, mijn droomgitaar ligt ergens in mint condition in een koffer zachtjes te slapen. Hint: Korina '76 Explorer.

Fisherman
26 augustus 2010, 14:23
Heren heren....

Slecht nieuws, ik heb de M3 van verkoper Dennis NIET gekocht.
Uit respect :sssh:voor de verkoper ga ik hier op het forum niet de gitaar afkraken of iets dergelijks, maar ik kwam er qua kwaliteit-originaliteit-prijs-verhouding niet uit met hem.
Je kunt natuurlijk iets kopen dat qua prijs redelijk aantrekkelijk is, maar als je er vervolgens ontevreden mee bent, dan doe je het fout en dus is het helaas niet doorgegaan en laat ik hem gaan.:(
En dat zegt iets, want sommigen van jullie weten hoe graag ik een Gibson M3 wil en dat dit dus de 2e keer is dat er NO DEAL is....:(

Ach ja, shit hits the fan, maar waarom altijd midden in mijn smoel? :???::???:

Jasper.
26 augustus 2010, 15:05
Wat gek, 600 euro was de prijs toch? En de kwaliteit zal wel aardig gelijk wezen. Was er wat mis mee?

Fisherman
26 augustus 2010, 15:54
Wat gek, 600 euro was de prijs toch? En de kwaliteit zal wel aardig gelijk wezen. Was er wat mis mee?

Zoals ik in mijn vorige post vermeld heb, heb ik de keuze gemaakt om dit exemplaar te laten lopen.
Ik zoek een 100% origineel exemplaar en ik kwam er qua prijs-originaliteit-conditie verhouding niet uit met de verkoper en belangrijker nog, ik zou er niet 100% tevreden mee geweest zijn. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is, dat je een gitaar koopt waar je meteen dat speciale trotse gevoel hebt.... elke gitarist begrijpt waarschijnlijk wel wat ik daarmee bedoel.
Jammer, maar helaas.

Sjoerdo
26 augustus 2010, 15:59
Uit respect :sssh:voor de verkoper ga ik hier op het forum niet de gitaar afkraken of iets dergelijks, maar ik kwam er qua kwaliteit-prijsverhouding niet uit met hem.

Ik heb deze thread zitten lezen, maar klinkt een beetje als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...




Ach ja, shit hits the fan, maar waarom altijd midden in mijn smoel? :???::???: Had je je mond open of dicht :crazyhappy:

Maar even serieus, iemand neemt de moeite om zijn gitaar naar jou toe te brengen voor een eventuele verkoop, dat je het vervolgens niks vindt is jouw keuze, niet echt een kwestie van 'shit hitting the fan'...

just my 2cents...

Fisherman
26 augustus 2010, 16:02
Ik heb deze thread zitten lezen, maar klinkt een beetje als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...


Had je je mond open of dicht :crazyhappy:

Maar even serieus, iemand neemt de moeite om zijn gitaar naar jou toe te brengen voor een eventuele verkoop, dat je het vervolgens niks vindt is jouw keuze, niet echt een kwestie van 'shit hitting the fan'...

just my 2cents...


Pardon????? Je hebt niet goed gelezen, mijn ouders zijn naar de verkoper toe gereden! En dit heeft niets met een dubbeltje op de eerste rang willen zitten te maken hebben. Kom je er niet uit, dan kom je er niet uit, klaar!
En een beetje fatsoenlijk converseren zou je sieren!

Sjoerdo
26 augustus 2010, 16:06
zozo beetje moeite met kritiek!?

Je komt gewoon onnodig over als een drama queen, je laatste post bewijst dit ook weer.

Fisherman
26 augustus 2010, 16:07
Ik laat me niet beledigen door jou, dus einde conversatie.

allochthomas
26 augustus 2010, 16:15
zozo beetje moeite met kritiek!?

Je komt gewoon onnodig over als een drama queen, je laatste post bewijst dit ook weer.
Ik snap je punt niet. Fisherman heeft zijn ouders naar de verkoper laten gaan om de gitaar te testen. De gitaar was achteraf niet het gene wat hij in gedachte heeft, dat heeft niks te maken met een drama queen te zijn of voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Als je geen band kunt maken met de gitaar dan heb je er niks aan, ook al is de gitaar zo goedkoop. Ik heb in het verleden spullen gekocht waar ik niet 100% achter stond en dat gaat toch lopen knagen en dat resulteert bij mij dat ik niet lekker kan spelen.

almarvk
26 augustus 2010, 16:30
Wat is er erg aan dat een deal niet doorgaat? Je hebt de gitaar getest, en die beviel je niet. Niets moeilijks aan? Dat de gitaar je niet bevalt vanwege prijs, kwaliteit of speelbaarheid doet er niet toe lijkt mij.

Lijkt mij geen dramaqueen gedrag, maar meer teleurstelling dat het niet de gitaar was die hij zoekt.

Fisherman
26 augustus 2010, 16:33
Thomas, Almarvk....exact mijn punt.

almarvk
26 augustus 2010, 17:20
Maar dan hoef je nog niet zo op je teentjes getrapt te reageren lijkt mij.

BamBuFan1
26 augustus 2010, 17:43
Ik laat me niet beledigen door jou, dus einde conversatie.

http://talks.guns.ru/forums/icons/forum_pictures/000621/621189.jpg

stikel
26 augustus 2010, 18:18
@Fisherman : De reële marktwaarde is volgens Geert (consulteer ik ook wel eens, weet veel van dit soort handel) Euro 800. Enkele Belgen vragen meer dan 1200 euro. Nu is er eentje te koop voor euro 600. (dus de prijs zou voor mij al een indicatie zijn, wonderen bestaan niet). Ik begrijp dat je, door omstandigheden, de gitaar zelf niet hebt gezien/bespeelt (ouders) dus die hebben veel verstand van gitaren ? En inderdaad, je postjes komen wel wat dramatisch over. Je maakt er m.i. zelf ook wel wat een soap van. Dan kan reacties oproepen. En het ergste komt nog. Je moet je Les Paul opvreten. ;)

Gr. Jan

Fisherman
26 augustus 2010, 18:41
@Fisherman : De reële marktwaarde is volgens Geert (consulteer ik ook wel eens, weet veel van dit soort handel) Euro 800. Enkele Belgen vragen meer dan 1200 euro. Nu is er eentje te koop voor euro 600. (dus de prijs zou voor mij al een indicatie zijn, wonderen bestaan niet). Ik begrijp dat je, door omstandigheden, de gitaar zelf niet hebt gezien/bespeelt (ouders) dus die hebben veel verstand van gitaren ? En inderdaad, je postjes komen wel wat dramatisch over. Je maakt er m.i. zelf ook wel wat een soap van. Dan kan reacties oproepen. En het ergste komt nog. Je moet je Les Paul opvreten. ;)

Gr. Jan

Ha Jan!

Ik heb totaal geen moeite met kritiek, helemaal niet.:soinnocent:
Maar als ik teleurgesteld overkom is dat niet omdat ik op een mint-condition exemplaar had gerekend voor die vraagprijs van 600 euro.
Overigens zijn die vraagprijzen in België van een totaal andere orde, ik heb met beide verkopers contact, dus die opties liggen ook nog op tafel.
Maar als jij nu op zoek zou zijn naar een M3 en er komt er eentje te koop....dan ga je toch kijken, welnu, al met al, na de bezichtiging heb ik besloten om het niet te doen.
Als ik dan een update van mijn eigen topic plaats met een uitleg waarom, dan is dat toch verder duidelijk? :makeup:
En nogmaals, iedereen hier op het forum maakt er af en toe een drama van, dat is toch wat het leuk maakt hier? :crazyhappy:

In plaats van mijn Les Paul, heb ik een ouwe schoen in de oven gelegd, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen, vergeef het me! ;)

allochthomas
26 augustus 2010, 18:53
Ik ken het gevoel. Als ik naar iets op zoek ben en ik het eindelijk vind dan lig ik dagen wakker tot de dag van de afspraak. Bij mijn jpm zat ik op de dag zelf steeds elke minuut uit het raam te kijken om te kijken of hij er al aan kwam. Ik kan het heel goed begrijpen dat als het gene waar je zo naar uit kijkt niet is wat je in gedachte had.

geert1976
26 augustus 2010, 22:04
Ik heb deze thread zitten lezen, maar klinkt een beetje als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...


Had je je mond open of dicht :crazyhappy:

Maar even serieus, iemand neemt de moeite om zijn gitaar naar jou toe te brengen voor een eventuele verkoop, dat je het vervolgens niks vindt is jouw keuze, niet echt een kwestie van 'shit hitting the fan'...

just my 2cents...


@Fisherman : De reële marktwaarde is volgens Geert (consulteer ik ook wel eens, weet veel van dit soort handel) Euro 800. Enkele Belgen vragen meer dan 1200 euro. Nu is er eentje te koop voor euro 600. (dus de prijs zou voor mij al een indicatie zijn, wonderen bestaan niet). Ik begrijp dat je, door omstandigheden, de gitaar zelf niet hebt gezien/bespeelt (ouders) dus die hebben veel verstand van gitaren ? En inderdaad, je postjes komen wel wat dramatisch over. Je maakt er m.i. zelf ook wel wat een soap van. Dan kan reacties oproepen. En het ergste komt nog. Je moet je Les Paul opvreten. ;)

Gr. Jan


Tja ik weet nu het fijne van de bewuste M III af en ik moet eerlijkheidshalve zeggen gezien de toestand van de gitaar, dat Fisherman de juiste keuze heeft gemaakt om de gitaar niet te kopen.

Ik weet wat de wensen van Fisherman zijn en de prijs is niet zozeer de issue.
Hij wil gewoon een correcte goede M III en daarbij is de daaraan verbonden prijs niet het probleem, want hij wil gewoon een mooi gedegen exemplaar, niets meer niets minder

stikel
26 augustus 2010, 22:21
Sorry dubbel gepost

stikel
26 augustus 2010, 22:31
Ha Jan!

In plaats van mijn Les Paul, heb ik een ouwe schoen in de oven gelegd, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen, vergeef het me! ;)

@Geert, dat wilde ik eigenlijk ook aangeven gezien de prijs (600) en de volgens jouw reële prijzen. (rond 800)

@Fisherman, geduld lijkt mij in dezen de enige juiste raad. En als je op deze manier gaat zoeken zet eigenaren met verkoopplannen aan het denken. En een schoen mag van mij ook. Een Les Paul kan zwaar op de maag liggen en voor vervelende oprispingen zorgen :D

gr.Jan

geert1976
26 augustus 2010, 22:54
@Geert, dat wilde ik eigenlijk ook aangeven gezien de prijs (600) en de volgens jouw reële prijzen. (rond 800)

@Fisherman, geduld lijkt mij in dezen de enige juiste raad. En als je op deze manier gaat zoeken zet eigenaren met verkoopplannen aan het denken. En een schoen mag van mij ook. Een Les Paul kan zwaar op de maag liggen en voor vervelende oprispingen zorgen :D

gr.Jan

Ach hij kan mij die LP wel geven, ik heb nog wel een paar strat body's liggen, zijn wat lichter verteerbaar;)

Ik weet het Jan, de goede komt voor hem voorbij:ok:

mesaman
27 augustus 2010, 04:06
wat een gezeur zeg.hij kan toch gewoon zeggen wat hij van de gitaar vind?of denkt te vinden?je plaatst eerst een dik verhaal hierzo en dan niets zeggen?
Ik vind bijna dat je sociaal verplicht bent het verhaal nader toe te lichten.
En zo overdreven reageren vind ik ook heel onzinnig,wat dacht je dan?alleen maar positieve vrolijke reacties?wake up....
Die gitaar ga jij wel vinden,mischien niet binnen 2 weken(zoals verwacht lees ik)maar dat ding is wel vaak zat te koop.maar ik denk niet dat we dat binnen 2 weken gaan lezen hierzo.
vertel eens wat meer en hou ons op de hoogte van je speurtocht!dat is mischien wel heel leuk en intressant voor de gitaarnetters!
succes.

Rubster
27 augustus 2010, 07:44
Een gitaar waar je geen goed gevoel bij hebt moet je nooit kopen. Of dit nou is omdat er net een krasje te veel op zit; of omdat 'ie niet relic genoeg is; of omdat 'ie als een natte krant klinkt; of omdat 'ie niet de juiste feel heeft, je moet er zelf helemaal achter staan.

Ik zag toevallig op de site van een muziekzaak bij mij in de buurt een M3 staan. Heb het linkje maar even toegevoegd, misschien is het wat.
Linkje! (http://www.leomusic.nl/occasionlijst/)

universe777
27 augustus 2010, 07:47
Ik zou ook wel willen weten waarom de gitaar niet bij jou pastte. Je hoeft toch de betreffende gitaar niet af te branden. Wat was er nog meer niet origineel aan buiten de pups? Of was de lak soms helemaal verrampeneerd?

Fisherman
27 augustus 2010, 11:25
Ik zou ook wel willen weten waarom de gitaar niet bij jou pastte. Je hoeft toch de betreffende gitaar niet af te branden.

Omdat de verkoper hier ook op het forum actief is én de gitaar op gitaarmarkt nog te koop is, vind ik het niet gepast om elk detail in de openbaarheid te gooien en z'n gitaar bashen is zowiezo niet de bedoeling.
Voor mij waren er een aantal zaken m.b.t. originaliteit en gebruikerssporen bovenop de vraagprijs (die alleszins redelijk was) die geld kosten om te herstellen c.q. te vervangen waardoor ik besloot te wachten totdat er een echt origineel exemplaar voorbij kwam.
De verkoper echter, was 100% eerlijk per mail maar realiteit en foto's zijn, zoals U allen weet, iets totaal verschillends.

Verder krijg ik opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd als dat ik een dramaqueen zou zijn, nou misschien is dat dan wel een beetje zo.
In elk geval in die mate dat, ik had gehoopt dat het dit keer wel zou lukken.
En ik deel graag mijn ervaringen in dit topic, ik stel voor dat, als diegene die die opmerkingen over dramaqueen etc.etc. heeft gemaakt, die ervaringen niet wil lezen, dat hij dan dit topic overslaat....:soinnocent:

Nogmaals, ik zoek geen M3 voor de handel, ik wil hem koesteren en een begin maken met een collectie die zich onderscheidt door diversiteit en originaliteit, dat zijn zaken die IK heb belangrijk vind.

Groetjes uut een zeiknatte Achterhoek !!!! :ok::ok::ok:

Fisherman
27 augustus 2010, 11:28
Een gitaar waar je geen goed gevoel bij hebt moet je nooit kopen. Of dit nou is omdat er net een krasje te veel op zit; of omdat 'ie niet relic genoeg is; of omdat 'ie als een natte krant klinkt; of omdat 'ie niet de juiste feel heeft, je moet er zelf helemaal achter staan.

Ik zag toevallig op de site van een muziekzaak bij mij in de buurt een M3 staan. Heb het linkje maar even toegevoegd, misschien is het wat.
Linkje! (http://www.leomusic.nl/occasionlijst/)

Precies, jij snapt 'm!
Thanks voor de link, het linkje is momenteel deaud, maar ik dacht wel dat ik dit exemplaar al had toegevoegd aan mijn lijst van gevonden exemplaren.
Desalnietteplus, tenk joe ferrie mutsj!:ok::ok::ok:

Fisherman
27 augustus 2010, 11:34
wat een gezeur zeg.hij kan toch gewoon zeggen wat hij van de gitaar vind?of denkt te vinden?je plaatst eerst een dik verhaal hierzo en dan niets zeggen?
Ik vind bijna dat je sociaal verplicht bent het verhaal nader toe te lichten.
En zo overdreven reageren vind ik ook heel onzinnig,wat dacht je dan?alleen maar positieve vrolijke reacties?wake up....
Die gitaar ga jij wel vinden,mischien niet binnen 2 weken(zoals verwacht lees ik)maar dat ding is wel vaak zat te koop.maar ik denk niet dat we dat binnen 2 weken gaan lezen hierzo.
vertel eens wat meer en hou ons op de hoogte van je speurtocht!dat is mischien wel heel leuk en intressant voor de gitaarnetters!
succes.

Mesaman!

Natuurlijk hou ik dit topic bij met mijn vondsten en verdere ontwikkelingen.
Ik heb alleen een afspraak gemaakt met de verkoper -die ook actief is op dit forum- dat ik niet in detail treed over de conditie van de gitaar omdat hij met meerdere verkopers bezig is. En dat zijn zaken die diegenen maar ter plaatse moet beoordelen. Issues als gebruikerssporen en missende originele delen, niets dramatisch, maar in die hoek ongeveer moet je denken.
Verder, de verkoper is een eerlijke kerel, dus daar is niets mis mee.
Ik -wat Geert ook al zegt- heb proefondervindelijk nu besloten in de hogere prijsklasse te gaan zoeken omdat je dan kunt verwachten dat je betere exemplaren tegen komt, dat is min of meer wat ik tot nu toe heb te melden.

En wat betreft dat overdreven reageren, ach ik besef me dat achteraf ook, dat komt door een andere oorzaak, dat heb ik overigens al gemeld aan de betreffende personen in kwestie.
Maar een beetje drama houdt dit forum wel levendig, toch??? ;)

Ik zou zeggen, kom regelmatig langs in dit topic, je bent van harte welkom!

Fisherman
27 augustus 2010, 11:37
Bedankt voor de support en de hulp in deze zoektocht, ik waardeer dat, dus bedankt !!!!!!
:ok::ok::dance:

mesaman
28 augustus 2010, 15:44
ik vind de rode m3 ook leuk van de link die gestuurd is.Ist mischien wat?

enne..ik wil ook ooit een M3 maar dit is het bmw forum niet.

Fisherman
28 augustus 2010, 15:46
ik vind de rode m3 ook leuk van de link die gestuurd is.Ist mischien wat?

enne..ik wil ook ooit een M3 maar dit is het bmw forum niet.

Dat linkje heb ik gezien, klopt, die staat al op mijn lijst van alle Gibson's M3 die er te koop staan. Thanks nog!:ok:

DIE BMW M3 heb ik wél gehad....E36 98'er 321pk versie.
Dat was nog in de tijd dat ik auto's belangrijk vond...:soinnocent:

oknarb180
28 augustus 2010, 20:06
Hey,

Ik las net je item op MP.
Ik ken het helemaal, de zoektocht naar een Gibson M3.
Heb inmiddels een rode standard en blank houten Deluxe. De Deluxe was ook een zoektocht.
Lees hier maar eens: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119711

Ik heb nu ook een Epiphone model liggen die ik ebruik om een mal te maken en er zelf nog eens 1 te bouwen.
Volgens mij wordt er nog één aangeboden op Gitaarmarkt, zit alleen een Dimarzio in i.p.v. Gibson 500T.
Er wordt er zo nu en dan een aangeboden. Meestal is het dan ook een zwarte.
Ik zou me geen zorgen maken om de kleur, maar probeer er gewoon 1 te vinden. Het zijn gewoon fantastische gitaren. Tenminste, dat vind ik. En joh, fretten en tremolo's zijn allemaal te vervangen, dus als de staat minder is, dan is dat wel weer op te knappen.

Suc6

vr.gr.

Branko

Fisherman
28 augustus 2010, 20:15
Hey,

Ik las net je item op MP.
Ik ken het helemaal, de zoektocht naar een Gibson M3.
Heb inmiddels een rode standard en blank houten Deluxe. De Deluxe was ook een zoektocht.
Lees hier maar eens: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119711

Ik heb nu ook een Epiphone model liggen die ik ebruik om een mal te maken en er zelf nog eens 1 te bouwen.
Volgens mij wordt er nog één aangeboden op Gitaarmarkt, zit alleen een Dimarzio in i.p.v. Gibson 500T.
Er wordt er zo nu en dan een aangeboden. Meestal is het dan ook een zwarte.
Ik zou me geen zorgen maken om de kleur, maar probeer er gewoon 1 te vinden. Het zijn gewoon fantastische gitaren. Tenminste, dat vind ik. En joh, fretten en tremolo's zijn allemaal te vervangen, dus als de staat minder is, dan is dat wel weer op te knappen.

Suc6

vr.gr.

Branko



Dank je kerel en mede M3 fan! :ok:
Ik heb een hele lijst verzameld met alle exemplaren die in Europa te koop zijn, dus ik heb mijn huiswerk gemaakt ;)

Die op Gitaarmarkt, die heb ik al bekeken. Ik heb nog wel contact met de verkoper, maar een deal is het niet geworden om redenen die je kunt teruglezen en een ander aspect.

Cheers!!!

nickofzo
18 oktober 2010, 16:10
VISFRIEND!!


Gibson MIII USA 91 de Gibson met extra bite, in topstaat (collector) met koffer van 995,- voor 899,-


http://link.marktplaats.nl/1894316678

oknarb180
14 januari 2012, 22:25
Hey Fisherman,

Via google kom ik toevallig dit draadje tegen.
Is al weer ff geleden....
Heb je inmiddels al een M3 weten te scoren?

vr.gr.

Branko

macwilliams
14 januari 2012, 23:19
Fisherman heeft om privé redenen besloten te stoppen met gitaar spelen.
Hij heeft geen M3

nickofzo
15 januari 2012, 00:29
kut man, hoe gaat het nu met hem? digitaal contact is er namelijk (helaas) ook niet meer bij.

Venlonaer
15 januari 2012, 09:49
Ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Laatst november was hij nog wel even online volgens mij.