PDA

View Full Version : gitaar op afbetaling



thomas_lc
20 augustus 2010, 15:08
Hey daar,
Sinds ik deze week extreme gas heb voor een SRV/John mayer strat en ik het bedrag van 1599 euro niet vol uit kan betalen wil ik weten: zijn er shops waar je op afbetaling kan kopen?

bijvoorbeeld waveworld.nl biedt deze service aan 'zonder rente' alleen vertrouw ik het niet 100%

Bedankt

2350
20 augustus 2010, 15:15
Niet doen. Gewoon sparen. GAS gaat over, de afbetaling niet.

Buzzel
20 augustus 2010, 15:38
als je het geld er niet voor hebt en je wil hem toch heel graag hebben. Zou ik mijn familie leden heel lief aankijken :ok:
en dan betaal je hun af. (doe ik nu ook )

Hendriks
20 augustus 2010, 15:44
Even bij Dirk Schering langsgaan , die heeft ook nog wel wat in een oude sok.

almarvk
20 augustus 2010, 16:11
NederlandMuziek heeft/had ook die mogelijkheid. Alleen; lenen kost altijd geld...

geert1976
20 augustus 2010, 16:17
Niet doen joh, geld lenen voor een gitaar, behalve als het om een PL'tje gaat bij paps en/of mams.

gratis lenen bestaat niet.

Er staat dat het rentevrij is in de advertentie, maar vaak betreffen dit doorlopende crediten via bv Prime Line of Comfort Card, die de eerste drie maanden rentevrij zijn en vervolgens moet je na die drie maanden rond de 16 a 17 procent rente gaan betalen.

Ook al wordt deze restrictie in de winkel aangeven bij het tekenen van de overeenkomst, gaan mensen hier toch mee akkoord, omdat ze wel zo slim zijn het te kopen product binnen je zichtsveld te plaatsen.
Het hart wint het helaas dan vaak van het gezonde verstand

Ik zie vanwege mijn werk erg vaak dat door dit soort maatschappijen mensen in de problemen komen en ben een fel tegenstander van dit soort reclames.
Ze opereren vaak op het randje van het toegestande.

Dus liever een LC, dan een boel geld voor dure rente door de plee.

Hendriks
20 augustus 2010, 16:17
Een lening sluit je voor je leven af. Zie het als een huwelijk .

signsofzodiac
20 augustus 2010, 16:21
Een aantal zaken waaronder Feedback werkten met PrimeLine, een bekende kredietverstrekker. Weet niet of ze dat nog steeds doen. Als je gegarandeerd af kunt betalen is er niet zoveel aan de hand. Maar je kan bijvoorbeeld je baan kwijtraken voordat je er erg in hebt. Daarbij zijn deze bedrijven bijzonder aggressief als de payback deadline dichterbij komt. In mijn geval begon PrimeLine al een maand voor de terugbetalingsdatum per brief te dreigen met deurwaarders en dergelijke "mocht het uitstaande bedrag niet op tijd overgeschreven worden". Niet bepaald prettige klantenservice wanneer je niet eens in gebreke bent en je daarvoor al hebt getekend bij de kredietverstrekking zelf. Was een 1-malig iets voor mij meer dan 10 jaar geleden. Nieuwe regels: commercieel lenen doe je alleen voor een huis of een studie. Gebruiksgoederen kunnen gestolen worden, kapot gaan of verkocht worden worden waarna je nog moet afbetalen over een item dat je niet eens meer hebt. Oftwel: bezint eer ge begint ;)

Verder: GAS-inducing gitaar indeed, die Mayer strat ;)...

thomas_lc
20 augustus 2010, 16:36
pfff dat word 2/3 maanden sparen

2350
20 augustus 2010, 16:42
pfff dat word 2/3 maanden sparen

Daarna is ie wel van JOU! ;-)

Gothra
20 augustus 2010, 16:45
pfff dat word 2/3 maanden sparen

Kijk je ouders lief aan, of ze een deel willen voorschieten!

thomas_lc
20 augustus 2010, 17:06
mijn ouders zijn al dik in de 80 dat kan ik echt niet maken :???:












Joking heb in mei ook al voorschot gehad voor mijn andere fender die ik vorige week pas afbetaald heb xD

fuchs
20 augustus 2010, 17:08
Liever 2/3 maanden sparen dan een half jaar betalen en een BKR registratie...
Die gitaar ligt over een aantal maanden nog in de winkel. Laat je verstand het winnen van je gevoel, je bent een kerel.

Gothra
20 augustus 2010, 17:11
mijn ouders zijn al dik in de 80 dat kan ik echt niet maken :???:












Joking heb in mei ook al voorschot gehad voor mijn andere fender die ik vorige week pas afbetaald heb xD

tja dan moet je maar niet zoveel gassen!

guitarkid
20 augustus 2010, 17:31
pfff dat word 2/3 maanden sparen

Waar heb je het dan over....? Daar ga je toch niet voor lenen!
GAS heb je dan ook nog wel, don't worry! ;)

Gr. C.

ER!K
20 augustus 2010, 17:41
2/3 maanden stelt niks voor(;)). Ik heb bijna een jaar moeten sparen voor mn ESP... (maar ik was 15 toen ik die kocht :p). Die strat lijkt me wel heel gaaf, dus gewoon even sparen, zit je daarna niet meer aan het gezeur vast :)

freakout
20 augustus 2010, 18:01
Hey daar,
Sinds ik deze week extreme gas heb voor een SRV/John mayer strat en ik het bedrag van 1599 euro niet vol uit kan betalen wil ik weten: zijn er shops waar je op afbetaling kan kopen?

bijvoorbeeld waveworld.nl biedt deze service aan 'zonder rente' alleen vertrouw ik het niet 100%

Bedankt

Tip van een ouwe freakout, NIET DOEN.

Fender75
20 augustus 2010, 18:13
2-3 maanden sparen is toch niet lang? Kun je gelijk kijken of je hem écht wel wil...:)

stikel
20 augustus 2010, 18:16
pfff dat word 2/3 maanden sparen

Die 2/3 maanden is de moeite van een lening niet waard. :stop::stop::stop::stop::stop::stop:

RoelSmoel
20 augustus 2010, 18:18
Pffff, 2-3 maanden, was het bij mij maar zo simpel:makeup:
En sowieso, beter 2-3 maanden sparen dan een jaar lenen en eeuwig afbetalen.

belfrink
20 augustus 2010, 18:24
Als je het geld niet hebt kun je het niet kopen ... just as simple as that ;)

Muv (zoals aangeven) voor studeren of een huis kopen natuurlijk, maar dat is appels met peren vergelijken.

mesaman
20 augustus 2010, 18:24
dit is toch niet serieus?dat er al 2 pagina's vol geluld zijn.
Hij doet zich voor als volwassen vent, dan snap je toch ook wel dat je behalve voor een huis gewoon geen geld leent?En dat je met een paar dagen/weken/maanden/jaren gewoon het geld in de portemonnee hebt zitten.Dan kan je zaken doen en niet hier komen zeuren over wat je wel en niet moet of kan doen.
maar als jij dit wilt moet je dat geld gewoon lenen.je leert het beste van je eigen fouten. veel succes

Liquid_Metal
20 augustus 2010, 18:26
pfff dat word 2/3 maanden sparen

Vast al op gereageerd, maar: HA!!!! 3 maanden. Da's echt helemaal niets man! En als je net zo bent als de meeste gitaristen, kan het goed zijn dat je over 3 maanden alweer iets anders wil. Helemaal niets mis mee dus!

Portel
20 augustus 2010, 18:28
1 + 0 = 0

Jantje wil nieuwe schoenen = 1
Jantje heeft geen geld = 0
Dus kan Jantje geen schoenen kopen = 0

HUESSEN
20 augustus 2010, 18:41
min x min = plus ?

RoelSmoel
20 augustus 2010, 18:44
1 + 0 = 0

Jantje wil nieuwe schoenen = 1
Jantje heeft geen geld = 0
Dus kan Jantje geen schoenen kopen = 0

Dan zou het zijn 1x0=0

:)

JiJeWoW
20 augustus 2010, 19:32
Dan zou het zijn 1x0=0

:)

Gitaristen logica :seriousf:
1+0=0
Het erge is dat ik het eerst niet eens doorhad :makeup:

snaarplukker
20 augustus 2010, 22:22
mijn ouders zijn al dik in de 80 dat kan ik echt niet maken :???:

Vraag alvast een voorschot op de erfenis.;)

Fisherman
20 augustus 2010, 22:27
Ik wil het je best lenen jongeman.
Wat betaal je bij Leen van Frisia??? 7,5 % ????
Bij mij kan het voor 5% !!!! ;)

geert1976
20 augustus 2010, 23:02
Ik wil het je best lenen jongeman.
Wat betaal je bij Leen van Frisia??? 7,5 % ????
Bij mij kan het voor 5% !!!! ;)

en we weten allemaal wat er met de Dirk Scheringa Bank is gebeurd:seriousf:

Kingfisher
20 augustus 2010, 23:28
nooit lenen voor een verbuiksgoed!

Maar, is een gitaar wel een 'verbruiksgoed'? Gitaren, en zeker de betere, houden vrij goed hun waarde (probeer je wagen maar eens aan de hlft van de prijs te verkopen na vijf jaar).

Als ze je werkelijk 0%interest aanreken, dan doe je er zelfs voordeel bij: de inflatie bedraagt jaarlijks zo'n 2%.

Zorg dat je de helft van het geld hebt. Als je er dan iets overkomt, verkoop gewoon de gitaar, en betaal de lening af.

dus: aankoopprijs-restwaarde is het bedrag dat je moet hebben om te kunnen lenen met een gerust hart. blijft we het risico dat de waarde naar nul gaat: brand, diefstal...

nickofzo
21 augustus 2010, 00:20
ik heb men gibson ook 3 maanden weg laten zetten.. met aanbetaling van (bedrag naar keuze)
ik zou nooit o afbetaling doen

marco v
21 augustus 2010, 00:51
Tegenwoordig heb je ook huurkoop, je huurt een instrument en als je het besluit te kopen na een x aantal maanden dan betaal je het resterende bedrag - de betaalde huur. Dan heb je 0% rente betaalt. Doe dit alleen als je er absoluut van overtuigd bent het instrument te willen kopen. Met bedrijven als primeline of comfort card moet je nooit in zee gaan. Je betaalt altijd rente en meestal is dit 15% meer dan dat het instrument in werkelijkheid kost.
Ik ben zelf een keer in de verleiding geweest om dit te doen en tot mijn spijt ook gedaan, gelukkig afbetaalt, maar het kost je veel meer en uiteindelijk is dat het niet waard. Wat is er nu mooier dan een gitaarzaak uitlopen met je nieuwe instrument en het gevoel dat je lang gekoesterde liefde echt van jou is.
Geen geld=niet kopen en 3 maandjes sparen is echt zo erg niet hoor.

Fisherman
21 augustus 2010, 15:13
Geen geld=niet kopen en 3 maandjes sparen is echt zo erg niet hoor.

Dat vind ik nu ook. Geduld opbrengen is soms moeilijk, maar wel verstandig.

Pepe
21 augustus 2010, 15:27
Ik zou het gewoon doen hoor. Als je de lening niet terug kan betalen neem je gewoon een nieuwe lening.
Tis goed voor de economie en met schulden kom je gelijk in aanmerking voor een rits gemeente subsidies.

Zo. Weer zo'n fris tegenwindje van Pepe :)

Hendriks
21 augustus 2010, 15:29
Ik zou het gewoon doen hoor. Als je de lening niet terug kan betalen neem je gewoon een nieuwe lening.
Tis goed voor de economie en met schulden kom je gelijk in aanmerking voor een rits gemeente subsidies.

Zo. Weer zo'n fris tegenwindje van Pepe :)

Is zeker wat voor te zeggen . als er niet geleent word , dondert de economie weer om.

Arjan12
21 augustus 2010, 15:32
Kan ik dan wat geld van je lenen, Pepe? Dan koop ik een container Staggs, ik weet zeker dat die gitaren over veertig jaar het tienvoudige opbrengen!

Pepe
21 augustus 2010, 15:35
Ik had er een smiley bij gezet he.

Niettemin, het leven zit vol schulden. Hypotheken, studieschulden, auto's...
Niet iedereen tovert 3 ton uit zijn binnenzak voor een woning, of 30.000 voor een auto. Zonder lenen woonden we allemaal in gehuurde flats en reden we 3e hands auto's.


Maar euh, past die hals Arjan?

Arjan12
21 augustus 2010, 15:37
Ik heb hem er nog niet in geschroefd, alleen in de pocket gelegd, maar hij past netjes voor zover ik kan zien! De body staat al in de lak, dus hopelijk is de gitaar over een maandje bespeelbaar.

Pepe
21 augustus 2010, 15:47
Goed man.
Ik zag de body, met die pickups. .nitro, een goeie trem...je kan niet mis gaan.

Ik heb net de 62/63 chubtones in een strat geschroefd.. ik snap niet waarom ik ze destijds eruit gehaald heb voor de Fender CS pickups, geen partij.

maar dit alles terzijde natuurlijk.

Arjan12
21 augustus 2010, 15:57
Ik ben ook erg benieuwd naar de Chubtones. Geduld, geduld, geduld... da's dan toch nog een beetje ontopic, want dat is mijn advies aan Thomas :soinnocent:.

SantaX
26 augustus 2010, 03:51
Ik zag op de eerste pagina oa de naam primeline vallen.
Ik voel me geroepen mijn ervaringen met dit bedrijf even hier neer te zetten.
Toen ik 18 was kocht ik een cd-brander van 500 gulden (!) op aanbetaling via dit bedrijf. Door omstandigheden heb ik dat nooit afbetaald. Maar ik hoorde er ook nooit van, ik dacht geluk te hebben. Totdat een week voor de 5 jaar verjaringstermijn was verstreken ik de eerste brief kreeg van Primeline. Ze hadden al die tijd al 20% rente in rekening gebracht... Daarna van een incassobureau. Nouja om een lang verhaal kort te maken. Ik ben 31 nu en heb vorig jaar mijn schuld pas afgelost. In totaal heeft die cd-brander van 500 gulden me meer dan 5000 euro gekost. En dat niet alleen een BKR-registratie blijft 5 jaar staan. Ik kan dus de komende 5 jaar nog steeds geen hypotheek afsluiten of zelfs iets simpels als een telefoon abbonement afsluiten. Het is het niet waard, echt niet. Mijn advies: spaar door en koop hem als je het geld hebt. Dat voelt zoveel beter, dan heb je er echt voor gewerkt en het kan je zo ontzettend veel ellende besparen... Serieus. Een cdbrander van 500 gulden heb ik uiteindelijk na een veroordeling tot betalen meer dan 12.000 gulden voor betaald... Dat is een verdomd dure les waarvan ik hoop dat ik hem jou kan besparen. Daar koop je wel een paar prachtige gitaren voor.

Hollemans
26 augustus 2010, 09:03
Ik zag op de eerste pagina oa de naam primeline vallen.
Ik voel me geroepen mijn ervaringen met dit bedrijf even hier neer te zetten.
Toen ik 18 was kocht ik een cd-brander van 500 gulden (!) op aanbetaling via dit bedrijf. Door omstandigheden heb ik dat nooit afbetaald. Maar ik hoorde er ook nooit van, ik dacht geluk te hebben. Totdat een week voor de 5 jaar verjaringstermijn was verstreken ik de eerste brief kreeg van Primeline. Ze hadden al die tijd al 20% rente in rekening gebracht... Daarna van een incassobureau. Nouja om een lang verhaal kort te maken. Ik ben 31 nu en heb vorig jaar mijn schuld pas afgelost. In totaal heeft die cd-brander van 500 gulden me meer dan 5000 euro gekost. En dat niet alleen een BKR-registratie blijft 5 jaar staan. Ik kan dus de komende 5 jaar nog steeds geen hypotheek afsluiten of zelfs iets simpels als een telefoon abbonement afsluiten. Het is het niet waard, echt niet. Mijn advies: spaar door en koop hem als je het geld hebt. Dat voelt zoveel beter, dan heb je er echt voor gewerkt en het kan je zo ontzettend veel ellende besparen... Serieus. Een cdbrander van 500 gulden heb ik uiteindelijk na een veroordeling tot betalen meer dan 12.000 gulden voor betaald... Dat is een verdomd dure les waarvan ik hoop dat ik hem jou kan besparen. Daar koop je wel een paar prachtige gitaren voor.

Dit gun ik niemand... Maar wel ERG dom dat je dacht dat iemand je 500 gulden vergeet :s Ik hoop dat je er over 50 jaar over kan lachen.

Gitaar4ever
26 augustus 2010, 09:27
Laat ik voorop stellen dat ik dit niemand gun, maar het is wel gewoon je eigen domme schuld. Als ik mijn rekeningen krijg betaal ik het direct en heb zelf ook weleens gehad dat een bedrijf een fout had gemaakt in mijn voordeel maar dan bel ik gewoon keurig netjes op naar dat bedrijf, zo kun je dit soort misverstanden tenminste voorkomen.

Zelf wil ik niet bestolen worden en als je iets koopt voor €500,- maar niet alles betaalt ben je een dief, en ja dan krijg je nu keihard de rekening gepresenteerd.............

Kim Wilson
26 augustus 2010, 10:15
Als je die gitaar nou nodig hebt, is een lening nog te overwegen. Maar kom op zeg, je hebt net je vorige gitaar afbetaald. Leer ermee leven dat je niet alles per direct kunt kopen. Die specifieke gitaar loopt niet weg, en drie maand sparen, jezus zeg, waar heb je het over? Als je zo door blijft gaan, zien ze je op den duur vast wel een keer bij de afdeling Schuldsaneringen.

snaarplukker
26 augustus 2010, 10:30
Door omstandigheden heb ik dat nooit afbetaald. Maar ik hoorde er ook nooit van, ik dacht geluk te hebben. Totdat een week voor de 5 jaar verjaringstermijn was verstreken ik de eerste brief kreeg van Primeline. Ze hadden al die tijd al 20% rente in rekening gebracht....

Lijkt mij dat Primeline in gebreke is gebleven en hierdoor geen aanspraak op rente kon maken. Had je geen advocaat in de armen genomen? Zoja, dan was het geen goede.:soinnocent:

smullie
26 augustus 2010, 10:49
Lijkt mij dat Primeline in gebreke is gebleven en hierdoor geen aanspraak op rente kon maken. Had je geen advocaat in de armen genomen? Zoja, dan was het geen goede.:soinnocent:

Ik denk dat vooral de niet-betalende koper hier in gebreke is gebleven... :soinnocent:

Als in het contract staat dat er rente op komt bij niet betalen, dan kan geen advokaat daar iets tegenin brengen. Anders zou nooit nog iemand iets op krediet aanbieden.

De man had gewoon moeten betalen, of als hij dat niet meer kon een andere regeling moeten treffen in samenspraak met de kredietverstrekker.

Ik ben van mening dat de les die hieruit te trekken valt niet zozeer is dat je niet met Primeline in zee moet gaan, maar eerder dat je gemaakte schulden op tijd moet terugbetalen of je je op zijn minst beter moet informeren. Die kredietverstrekkers zijn geen VZW's he... :roll: Dat weet je op voorhand.

Aan de TS: het enige waarvoor bij ons geleend wordt is een huis en heeeel misschien voor een nieuwe wagen (moest het gebeuren dat onze huidige wagen het begeeft voordat we genoeg bijeen gespaard hebben voor een nieuwe) Dat zijn namelijk dingen die we echt niet kunnen missen. Al de rest zijn dingen die kunnen wachten als er geen geld is. Ik geef niet graag geld uit dat niet van mij is... Meer nog: wij hebben een spaarpotje waar we normaal gezien nooit zullen aankomen, waardoor we een beetje tegenslag relatief makkelijk kunnen opvangen. Pas als dat spaarpotje terug helemaal aangevuld is kan er weer budget vrijgemaakt worden voor foliekes (zoals een extra gitaar of zo)...

Dus als je het aan mij vraagt: spaar een tijdje, geniet van de gitaren die je al hebt en koop die andere later. :speed:

bat
26 augustus 2010, 11:41
Ik denk dat vooral de niet-betalende koper hier in gebreke is gebleven... :soinnocent:

Als in het contract staat dat er rente op komt bij niet betalen, dan kan geen advokaat daar iets tegenin brengen. Anders zou nooit nog iemand iets op krediet aanbieden.

De man had gewoon moeten betalen, of als hij dat niet meer kon een andere regeling moeten treffen in samenspraak met de kredietverstrekker.
Dit gaat behoorlijk off topic, maar zo werkt het ook weer neit helemaal. Uit het verhaal lees ik dat Primeline bijna 5 jaar lang niks van zich heeft laten horen en toen ineens alsnog kwam. Daar zit ook wat scheef en een goede advocaat had daar wellicht nog wat verlichting uit kunnen halen, aangezien de schuldeisre nou niet bepaald veel moeite heeft gedaan om extreme verhoging van de kosten te voorkomen. Dát er betaald moet worden, en ook meer dan het geleende, staat buiten kijf.

Aan TS: als het je nu nog niet dudielijk is dat je beter even drie maanden kunt sparen, weet ik het ook niet meer... :seriousf: Maar het helpt wel. vroeger was ik ook nog wel eens van de impulsieve, maar tegenwoordig koop ik vrijwel nooit meer iets meteen als ik het wil. Scheelt me veel geld, want na een weekje (of meer) hoeft het vaak eigenlijk ook helemaal niet meer zo nodig...

geert1976
26 augustus 2010, 12:46
Dit gaat behoorlijk off topic, maar zo werkt het ook weer neit helemaal. Uit het verhaal lees ik dat Primeline bijna 5 jaar lang niks van zich heeft laten horen en toen ineens alsnog kwam. Daar zit ook wat scheef en een goede advocaat had daar wellicht nog wat verlichting uit kunnen halen, aangezien de schuldeisre nou niet bepaald veel moeite heeft gedaan om extreme verhoging van de kosten te voorkomen. Dát er betaald moet worden, en ook meer dan het geleende, staat buiten kijf.

Aan TS: als het je nu nog niet dudielijk is dat je beter even drie maanden kunt sparen, weet ik het ook niet meer... :seriousf: Maar het helpt wel. vroeger was ik ook nog wel eens van de impulsieve, maar tegenwoordig koop ik vrijwel nooit meer iets meteen als ik het wil. Scheelt me veel geld, want na een weekje (of meer) hoeft het vaak eigenlijk ook helemaal niet meer zo nodig...

Misschien een beetje off-topic, maar wel zinvol en leerzaam.

qua rente en kosten zitten er wel haken en ogen aan.

indien Prime-Line 5 jaar op zijn gat heeft gezeten en niets heeft gedaan en op het laatste moment een incassobureau/deurwaarder inschakelt kan het zijn- indien het tot een procedure komt- wel eens voorkomen dat een een kantonrechter -indien gedaagde in de procedure verschijnt en verweer omtrent gemaakte rente en kosten voert- dat een kantonrechter geneigd is om bv de rente te matigen of deels af te wijzen.
Vooral bij exorbitante rentegelden zijn ze hier gevoelig voor.

Maar indien Prime Line wel heeft getracht om tot incassering over te gaan, maar de gedaagde was niet te traceren (geen reguliere inschrijving in de GBA) of geen verhaalsmogelijkheden, zal de rechter hier niet gevoelig voor zijn.

Dit is een beetje kort door de bocht, maar ik heb die gevallen gezien.

snaarplukker
26 augustus 2010, 13:14
Ik bedoel met in gebreke blijven van de kredietverstrekker, dat deze maandelijks een afrekening hoort te sturen en bij het in gebreke blijven van betalingen van de schuldenaar een herinnering of aanmaning.
Maar we weten niet door welke omstandigheden het contact is verstoord tussen de kredietverstrekker en schuldenaar.
Was hij zonder kennisgeving van het correspondentieadres vertrokken dan kan je spreken van eigen schuld, dikke bult.;)

Edit: Maar om on-topic te blijven. Op afbetaling iets kopen kost iets meer en is geen probleem als je verantwoord met geld om kan gaan.

SantaX
27 augustus 2010, 02:29
De verjaringstermijn bij dit soort leningen is (of was in elk geval) 5 jaar dus. Het voldoet dan voor de geldschieter om een briefje te sturen met: bij deze vervalt de verjaringstermijn. Ik trok gewoon aan het korste eind. Het was natuurlijk dom van mij, maar het verhaal is verder wel echt waar. Die 500 gulden heb ik terugbetaald met meer dan 10.000 gulden uiteindelijk. Zelfs de gerechtsdeurwaarder zei, jongen dit is een bedrijfsmodel van primeline en je bent helaas niet de enige. Maargoed, uiteindelijk ligt de schuld wel bij me zelf had dat nooit moeten doen, alleen ik heb er geen moment rekening mee gehouden dat het zo ontzettend duur zou worden. Daar is menig mondje mee gevoed inmiddels van die rot cd-brander. Vandaar ook dat ik het maar gewoon neerplemp in de hoop de TS een boel ellende te besparen. Een advocaat had ik verder kunnen nemen, maar de wet was er vrij duidelijk in. Daarnaast, als ik het geld had gehad dat kreng toen te betalen had ik het gedaan, maar primeline wilde sowieso de hoofdprijs, in mijn ogen nochtans.

Edit nog: ik ben altijd keurig ingeschreven geweest en woonachtig op het adres dat ik had toen ik de afbetaling aan ging. De rede dat ze me niet aanschreven is simpel. Dat hoeven ze niet. Maar het eigendomsrecht vervalt na 5 jaar niet klagen. Kortom, een week of een maand voor die termijn krijg je de brief... dan is het al te laat. Er is met primeline/comfortcard (zelfde bedrijf) echt sprake van een bedrijfsmodel. Of denken jullie dat het eerste jaar renteloos lenen een kadootje is? Men gaat ervan uit dat het gros het niet zal terugbetalen waarna ze in de eerste instante 20% rente gaan rekenen. Rente op rente ... en daarna gaat het naar de dochteronderneming, het incassobureau. Uiteindelijk is het mijn schuld want ik was dom genoeg die mooie lening aan te gaan. Dat erken ik, maar laten we wel wezen, ik heb uiteindelijk dat bedrag meer dan 20x terug betaald... dat staat niet meer in verhouding, hoe dom ik dan ook was ;)