PDA

View Full Version : Boss ME-70



andyv
20 augustus 2010, 14:35
Hoi,

Ik heb een Boss ME-70 multi-effect gekocht via Musicstore.com (moet nog geleverd worden, dus ik heb er nog niet mee kunnen spelen).

Ik vind in dit forum geen info terug hierover dus ik vroeg mij af of iemand van jullie zo'n ding gebruikt en er tevreden over is (of niet)? De vele demo's op YouTube en de vele positieve reviews zien er toch goed uit.

Momenteel gebruik ik de effecten van mijn Crate Flexwave 120H, maar die klinken nogal rommelig, dus voor mij zou het alvast een verbetering moeten zijn ;)

Thanks

Andy

edje kadetje
20 augustus 2010, 14:39
en wat is precies je vraag?

Liquid_Metal
20 augustus 2010, 14:54
en wat is precies je vraag?

Het hoeft niet eens gededuceerd te worden:


ik vroeg mij af of iemand van jullie zo'n ding gebruikt en er tevreden over is (of niet)?

Maarre, zo'n ding werkt goed hoor. Ligt eraan wat je er mee wilt gaan doen (ik snap je hoor, edje :)), en natuurlijk klinkt 'ie niet zo goed als een volledige buizenstack. Maar ja, wat wil je.

edje kadetje
20 augustus 2010, 15:11
Het hoeft niet eens gededuceerd te worden:



Maarre, zo'n ding werkt goed hoor. Ligt eraan wat je er mee wilt gaan doen (ik snap je hoor, edje :)), en natuurlijk klinkt 'ie niet zo goed als een volledige buizenstack. Maar ja, wat wil je.

ja, die vraag had ik ook gezien. Wat ik bedoel te vragen aan de TS is wat hij eraan heeft als hier iemand zegt: 'ja ik heb zo'n ding en het klinkt goed.'
Om zinvollere antwoorden te krijgen, zou de vraag wat specifieker kunnen zijn.

bv. Ik speel muziekstijl x, y of z. heeft er iemand ervaring met die stijl en de me70?

of, is er iemand met patches die in die stijl kunnen worden gebruikt?

of, is zo'n ding makkelijk te programmeren?

of, wie heeft er tips voor links waar ik met gebruikers kan spreken over dit apparaat?

of, wie heeft er tips hoe ik het best kan beginnen om dit apparaat te leren kennen?

(Overigens heb ik geen antwoorden. Ik ken de me70 niet ...)

Mephistocles
20 augustus 2010, 15:22
Tsja. Het enige beetje zinnige wat ik er over kan zeggen is dat de tonesuck zo erg is als bij z'n voorgangers, die preamps klinken als: tonesuck, middengebied-tonesuck, alseenfendertonesucktzouhetzoklinken-tonesuck etc. Nee, ik ben zeer ontevreden over de modelingkwaliteit.

Aan de andere kant issie compact en gebruiksvriendelijk.

Maar laat je niet te veel door mij beïnvloeden, ik ben een analoogliefhebber sinds ik een ME50 heb. Wat ben ik dat ding beu. En de ME70 is qua geluid niet veel beter, hij is wel leuker om te gebruiken.

andyv
20 augustus 2010, 15:34
Edje,

Je hebt ergens wel gelijk, ik moest misschien wat meer info geven over speelstijl en zo.

De reden dat ik hem kocht is omdat ik met mijn bedrijfsband (coverband) heel gevarieerde stijlen speel. Het gaat van Metallica tot Pink Floyd tot The Eagles, zelfs tot Borsato :)

Ik denk met dit ding snel tussen de juiste geluiden te kunnen overschakelen en Boss staat toch ergens wel garant voor goede kwaliteit. We treden ook slechts heel sporadisch op, dus een groot arsenaal aan pedalen zie ik hiervoor niet zitten.

De vraag was dus effectief of iemand van jullie er (in jullie eigen stijl) goede of slechte ervaringen mee heeft.

Duidelijk genoeg ;)

Greetz

Andy