PDA

View Full Version : Laney CUB12 - ervaringen ?



Kakihara
20 augustus 2010, 13:10
Bijna geruisloos heeft Laney een 15watt versie met 12" speaker aan zijn welpjes-serie toegevoegd. Niets speciaals ware het niet dat er een (naar mijn mening dan toch) interessant feature opzit, nl. 2 inputs, niet de gebruikelijke hi/lo-ingangen, maar wel 1 voor de 15watt-versie van de versterker en voor de teruggeschroefde 1 watt. Dat maakt de CUB12 ideaal, zowel voor thuis als op repetitie.
Heeft er iemand onder jullie al die CUB 12 kunnen uitproberen ? Van de CUB8 en CUB10 was ik niet geweldig gek, die klonken me redelijk "dozig", misschien dat het met de 12" wel anders ligt.

rpl
20 augustus 2010, 17:02
Deze amp is maar net uit, je kunt deze amp beter ergens zelf testen.

Rutger
21 augustus 2010, 13:10
Dozigheid heeft toch vaak te maken met de afmetingen van het cabinet. Ook deze combo is vrij klein (voor een 12") dus het zou zo maar kunnen dat de Cub12 er ook last van heeft.

Maar goed, dat is maar koffiedik kijken. Even wachten tot ie in de winkel staat en dan aan de tand gaan voelen.

Naamalingebruik
21 augustus 2010, 23:57
Ik heb de cub12 uitgeprobeerd bij Feedback in Rotterdam. Het is al dik een maand geleden, maar ik heb hem toen samen met een hele rits andere versterkers getest en ik was niet echt onder de indruk. Clean miste hij vooral een zekere punch zeg maar. De Blackstar HT20 en de Vox AC15, die ik toen uit heb geprobeerd, hadden dat wel. Ik ben verder geen expert (heb vandaag m'n eerste buizenversterker gekocht), maar wellicht heeft het te maken met de lichte en open constructie. Hij is natuurlijk wel weer een ruime € 100 goedkoper dan de Blackstar of de Vox.
Ik kon er ook niet echt een lekkere drive uit krijgen, maar ik zou je niet meer kunnen vertellen wat daar nu precies het probleem was.