PDA

View Full Version : Fender Stratocaster Made In Korea



MurphyFan
20 augustus 2010, 07:43
Hallo beste gitaarnetters,

Ik heb een ruilvoorstel gekregen voor MIK stratocaster. Ik ben wel geinteresseerd, maar heb geen idee van de kwaliteit en waarde van deze instrumenten. Google vertelde me wel een en ander over dit instrument, maar voor mij nog niet voldoende om me te overtuigen. Wie kan me hierover wat meer vertellen?

Enkele kenmerken die misschien kunnen helpen:
- maple nek volgens mij
- witte (1ply?) slagplaat met 8 gaatjes.
- Fender(R) logo op de headstock (zilverkleurig) met daaronder een E1xxxxxx (E1 + 6 digits) serienummer.
- Naast het logo staat ook nog STRATOCASTER(R) en daaronder "Made In Korea"
- De stringtrees zijn van zwartplastiek met metaal ronde "rails" waar de snaren onderdoorgaan.
- de slaagplaat lijkt ook niet 100% perfect gepositioneerd tov van de brug (6 schroeven)

Een plaatje van google van de headstock (op het serienr na identiek natuurlijk).
http://farm1.static.flickr.com/35/69299644_d1ec01c364.jpg?v=0

Vooraeerl de persoon bij me thuis uit te nodigen om de eventuele ruil verder af te
handelen ben ik op zoek naar extra info en ervaringen. Naar verluid zijn deze vrij zeldzaam maar ik maak me geen illusies. Ik heb al een squier standard strat die ik zelf onder handen heb genomen en die prima speelt en klinkt. Geen idee of dit effectief een upgrade is of niet... De persoon die me de ruil voorstelde woont op meer dan een uur rijden van bij me thuis en ik zou hem niet graag verloren moeite laten langskomen.

Bedankt voor jullie feedback en commentaar! :strat:
Mvg, Murphyfan

geert1976
20 augustus 2010, 08:25
mogguh,

Indien het serienummer begint met de letter E, betreft dit een Fender, die gemaakt is in de Young Chang fabrieken, Korea.
De Koreaanse Fenders werden in verscheidene fabrieken gebouwd en de kwaliteit verschilde wel onderling.
De Fenders die door Young Chang gebouwd werden, behoren tot de betere exemplaren.

Qua hardware zit er wel verschil in, want de oudere exemplaren hadden vaak nog USA en Japanse hardware.

Je kunt dus een Koreaan treffen, met bijvoorbeeld USA brug, mechanieken, of bijvoorbeeld met Japanse elementen.

De kwaliteit is behoorlijk goed te noemen van deze Fenders.
Houd er rekening mee dat de body van basswood is.

Qua afwerking zijn deze Fenders behoorlijk goed, maar een punt om goed op te letten zijn de frets, want deze zijn nogal zacht en vaak hebben deze gitaren de nodige fretwear.

De elementen zijn over het algemeen medium output.

Qua waarde moet je je er niet teveel van voorstellen, nette exemplaren gaan voor E 250,00 a E 300,00.