PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Slash Signature reeks



raven_nl
20 augustus 2010, 02:06
Hoi allemaal,

Ik zit te overwegen om een Epiphone Les Paul te kopen van de Slash signature reeks. Echter, de muziekzaken die ik ken bieden deze gitaar niet aan.

Weten jullie waar deze gitaar in Nederland te koop is (fysieke winkel of NL site)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Lodedsvd
20 augustus 2010, 07:18
al eens op musicstore (duitsland) geprobeerd?

LesPas89
20 augustus 2010, 09:56
Een tweedehands Epi kopen, en er vervolgens zelf SD Alnico II pickups in zetten is sowieso goedkoper. Bovendien zie ik ze regelmatig op Marktplaats al zo voorbij komen.

raven_nl
20 augustus 2010, 10:37
Is het aan te raden om een 2e hands gitaar te kopen? Ik heb er namelijk een dubbel gevoel bij: waarom doet iemand afstand van een gitaar? Mijn gedachten gaan dan meteen uit naar beschadigingen etc. Misschien onterecht, ik weet t niet.

speedmusic
20 augustus 2010, 10:48
Ooit gehoord van GAS, om dat te kunnen bekostigen moeten de meeste weer wat verkopen, ik wel tenminste. Of gasten die ooit eens een gitaar hebben gekocht maar achteraf bleek gitaarspelen niet hun ding te zijn, hup Marktplaats op.

Jij wilt nu een Epi, over een jaar of wat misschien een echte Gibson zeg een studio en daarna een Standard. Dat zal dan het moment zijn waarop je denkt leuk de Standard is mijn mainaxe de Studio mijn back-up maar wat moet ik nu met mijn Epi waar ik maar een paar jaar op heb gespeeld......verkopen dus...

Juist die beschadigingen maakt het interessant om tweedehands te kopen, de prijs is alleen maar lager
Wat maakt een deukje nu uit, de gitaar gaat er niet minder om spelen, maar is hierdoor wel een stuk goedkoper. Voor mij eigenlijk alleen maar tweedehands instrumenten.

Om een antwoord te geven op je vraag, is het aan te raden 2de hands te kopen? Ja mits je een beetje weet waar je op moet letten. Als je ook nog wat onderzoek hebt gedaan naar prijzen, dan is de kans groot dat je bij verkoop ongeveer dezelfde prijs vangt.

Van de 13 gitaren welke ik hier heb, is er maar één nieuw gekocht en dat was mijn eerste serieuze gitaar gekocht in de USA en deze gaat ook nooit weg.

Deze week wel iets aparts gekocht 2 Gibsons beide met een afgebroken headstock om de reparatie te bekostigen moet ik weer wat verkopen (zie mijn signature ;-) Dit is trouwens wel de eerste keer dat ik iets koop wat onbespeelbaar is.

LesPas89
20 augustus 2010, 11:02
Is het aan te raden om een 2e hand gitaar te kopen? Ik heb er namelijk een dubbel gevoel bij: waarom doet iemand afstand van een gitaar? Mijn gedachten gaan dan meteen uit naar beschadigingen etc. Misschien onterecht, ik weet t niet.

Dat begrijp ik wel. Waarschijnlijk hebben veel beginnende gitaristen dit soort argwaan. Het is echter vrij simpel te verhelpen: maak een afspraak met de verkoper. Ga er op spelen, of laat de verkoper een stukje spelen als je te onzeker bent. Houd de gitaar even vast, en bekijk hem zorgvuldig.
Het is oh zo veel goedkoper dan een nieuwe kopen. Bovendien is de keuze in tweedehands gitaren erg groot. Er wordt heel wat afgehandeld.

Bovendien zijn de Epiphones van de laatste jaren niet helemaal top, vind ik. Die van mij (nieuwe gekocht) komt uit 2007, en heb ik vlak na de koop meteen weg gebracht naar een gitaarboer. Achteraf was dit dus een veel te dure aankoop; ik had voor hetzelfde geld twee tweedehandse kunnen kopen.

raven_nl
20 augustus 2010, 15:22
Bedankt voor jullie uitvoerige feedback.

Cosmetische beschadigingen hoeven idd geen invloed te hebben op hoe een gitaar speelt/ klinkt, en dat is het belangrijkste (ook al vindt het jongetje in me het nog steeds geweldig om naar de schoonheid van een gitaar te kijken).

Ik ga marktplaats en ebay maar ns goed in de gaten houden ;)

B-stone
20 augustus 2010, 17:47
doe net zo als mij en vele andere: bekijk marktplaats dagelijks :crazyhappy: .
soms heb je zoiets van.. shit.. dat ding moet ik hebben, en soms als je er wat langer overna denkt blijkt het toch wat minder te zijn dan dat je op het eerste moment dacht.(of hij is dan al weg: en ik spreek uit ervaring!:makeup:)
Bied nooit op marktplaats zelf: want dan betaal je eigenlijk altijd meer dan dat je de verkoper belt of mailt en laat zien dat je serieus interesse hebt, dan kun je altijd nog direct naar de verkoper een bod uitbrengen of je bespreekt de prijs dan pas bij de verkoper.

die paar krasjes/butsjes maken een gitaar juist meer een gitaar: het maakt je gitaar juist uniek.

Ps: marktplaats is Héééééééééééééééél verslavend! En soms heb je wat gekocht en dan zal je net zien dat er dan net weer iets op komt dat je net zo graag had willen hebben, of misschien iets liever zelfs: GAS......

er staan heel veel mooie dingen op marktplaats, en maar een paar juweeltjes en juist die moet je proberen eruit te pikken. :)

succes

check bij een gitaar van marktplaats wel altijd of er niets mis mee is: kromme nek, versleten frets, of de gitaar op stemming blijft enz.

snaarplukker
20 augustus 2010, 22:37
Ik ga marktplaats en ebay maar ns goed in de gaten houden ;)
En laat het ons even weten als je iets gevonden hebt, zodat je niet teveel betaald voor een nep Fender/Gibson/Epiphone.;)