PDA

View Full Version : Tele GAS



iwamoto
19 augustus 2010, 23:24
Ok, ik heb echt last van Telecaster GAS, nu zat ik echt al een tijd te azen op een Squier classic vibe telecaster 50's. maar vandaag in berlijn, wou er eigenlijk al eentje ophalen, hadden ze een Fender road worn telecaster en nu zit ik echt in dubio, vond die RW echt vreselijk lekker spelen en ziet er ook geweldig uit, maar ik heb nog geen een keer de CV in handen gehad, urgh, wat te doen...iemand al een side by side gehad ?

Hendriks
20 augustus 2010, 07:50
Ik zou die CV gewoon nog even proberen , er zit een behoorlijk prijsverschil tussen de beide tele's , kun je zelf bepalen welke je het lekkerst vind .

rocker_71
20 augustus 2010, 10:33
Zijn die Squiers Cv zo goed dan?
Als ik het geld had, zou ik gewoon de Roadworn scoren.

Pepe
20 augustus 2010, 10:33
Ik was sceptisch maar ik speelde the other day op een blonde RW tele en het deed me onmiddelijk denken kwa feel en geluid aan mijn favoriete 73 tele. De bespeelbaarheid was minder maar dat is ook afstellen.

Ik snap niet hoe ze dat flikken, die Mexicanen.

Luke-wannabe
20 augustus 2010, 10:38
Mwah.. Er zit wel een verschil tussen die Roadworn en de Squier hoor!
Ik ben tegenwoordig ook niet meer zo kapot van die Roadworns trouwens.. Te veel slechte bespeeld de afgelopen tijd. Zal ook voor een deel afstelling zijn, maar dan alsnog..

Morio66
20 augustus 2010, 10:47
Voor de tpoic starter ondertussen geen nieuws meer ;), maar ik heb hier een classic vibe 50's tele gehad.. Niet lang overigens...
De eventuele vervanger was ook niet goed.. hals is niet goed en dat proberen ze te compenseren door de fretten, soms bijna weg, te vlakken...
Ik moest 2 maanden wachten en vermoed dat door de grote vraag de afwerking wat slordig is geworden. Een ander wel bekend forumlid vermoedt zelfs dat er B-stock halzen op worden gezet..
Bij mij werd het erkend door de winkel dat de halzen niet helemaal jopper waren.
Er zullen dus best wel goed afgewerkte CV's zijn, maar pas op...
Verder nu een USA' er en een Baja... de Baja (ook Mexicaan, volgt nog als HNGD!) is gewoon veel meer gitaar dan de Squier.. Gewoon Fender...
De RW ook vastgehouden. Die was (waarschijnlijk toevallig) ook niet zo netjes afgewerkt.. (fret eindjes..).. maar verder wel mooi (looks en klank)..

Feit blijft natuurlijk wel dat een classic vibe veel gitaar blijft voor het geld..

guitarkid
20 augustus 2010, 17:40
Vorig jaar hingen er hier in een winkel in Groningen twee blonde Road Worn tele's.
In principe dezelfde gitaren, maar het verschil in gewicht was echt absurd.
De één (de zware) klonk echt veel strakker en beter dan de andere.
Ik vind overigens de relic van de RW niet echt overtuigend, maar vooruit, het zijn (in het algemeen) bepaald aangename gitaren.
Ik heb echter op een Squier 50's CV Tele gespeeld en die voelde echt erg goed en klonk ook lekker. Met een beetje pimpen (tuners en pu's misschien) was die wel héél lekker te maken en zit je nog ver onder de prijs van een RW.
Ik zou derhalve de CV zeker testen en het liefst meerdere naast elkaar. Er zit ook wel verschil in.....

Gr. C.

groovieguitarguus
22 augustus 2010, 23:48
Wel interessante Topic...

De laatste tijd ook wat last van Tele Gas.
Die Baja lijkt mij ook wel wat... (las alleen iets over een erg dik gelakte hals).

Daarnaast de RoadWorn een erg stoere gitaar.

Volgens mij is die Baja behoorlijk veelzijdig door de schakel mogelijkheden... of valt dat in 'het echt' tegen???

vulvasonic
22 augustus 2010, 23:55
Ik heb de Baja getest en ik vond het absoluut een zeer prettige gitaar met inderdaad veel mogelijkheden. Ik weet niet of de kwaliteit exemplarisch was, want ik heb er maar 1 geprobeerd, maar die was gewoon erg goed.

Ik heb echter ook 1 Roadworn Tele getest. En dat was zonder twijfel de fijnste en best klinkende Tele die ik in ruim twintig jaar ben tegengekomen. Ook in dit geval kan er sprake zijn van nét die ene hele goede die ik dan toevallig pakte, maar die was dan ook wel meteen raak.

Blijft dus een kwestie van proberen en testen. Maar als ik toen het geld ervoor had gehad, was die Tele nu van mij. Wat een waanzinnig fijne gitaar was dat zeg!

Succes Iwa! :)

iwamoto
23 augustus 2010, 00:55
Ik heb de Baja getest en ik vond het absoluut een zeer prettige gitaar met inderdaad veel mogelijkheden. Ik weet niet of de kwaliteit exemplarisch was, want ik heb er maar 1 geprobeerd, maar die was gewoon erg goed.

Ik heb echter ook 1 Roadworn Tele getest. En dat was zonder twijfel de fijnste en best klinkende Tele die ik in ruim twintig jaar ben tegengekomen. Ook in dit geval kan er sprake zijn van nét die ene hele goede die ik dan toevallig pakte, maar die was dan ook wel meteen raak.

Blijft dus een kwestie van proberen en testen. Maar als ik toen het geld ervoor had gehad, was die Tele nu van mij. Wat een waanzinnig fijne gitaar was dat zeg!

Succes Iwa! :)

Hehe, dat had ik dus ook met die roadworn, ik plugde hem in, stelde de amp even in, sloeg aan en meteen, tjakka, gewoon de sound, en vooral die feel, die look, echt een geweldig ding, toen ik er op speelde was het meer een kwestie van "wat kan ik bedenken om er op te spelen" dan een limitatie van de gitaar, best opmerkelijk gezien ik ook parker en ibanez in huis heb staan, echt een cool ding, maargoed, eerst maar eens goed gaan testen.

munkie
23 augustus 2010, 16:35
Altijd weer een kwestie van smaak natuurlijk maar denk ook eens aan de Lite Ash serie. Van 2004-2008 gemaakt door Cort in Korea, zie je 2dehands voor pakweg 300.