PDA

View Full Version : Probleem met Roctron Patchbay software voor Intellifex



AoDf
19 augustus 2010, 22:07
Ik heb sinds enige tijd een Rocktron Intellifex en heb de patchbay software gedownload waarmee ik de Intellifex presets vanaf mijn pc zou moeten kunnen tweaken. Hiervoor heb ik de volgende USB->MIDI kabel gekocht.

http://www.emu.com/products/product.asp?category=610&subcategory=611&product=15188

Het zou moeten werken dus, echter bij mij werk het half. Dat wil zeggen, ik kan zonder problemen de data van mijn Intellifex dumpen naar mijn pc. Ik zie dan netjes de presets in de patchbay software binnenkomen en ik kan ze ook bewerken.

Het probleem is echter het exporteren van (bewerkte) presets van mijn pc naar de Intellifex. Ik stel hiervoor mijn Intellifex in op "Preset load" of "Load user data" en druk dan op "Export preset to midi" in de patchbay software. De Intellifex geeft daarna dan aan in het display: "Receive error" en importeerd dus niets. Hij ziet dus wel signaal binnenkomen blijkbaar omdat hij in de fout schiet. De handleiding van de Intellifex geeft wel enkele suggesties maar ik kan daar niet zoveel mee. Bijv. dat de checksum bytes niet matchen, of dat er een status byte is ontvangen terwijl hij een data byte verwacht. Of dat ik tijdens het verzenden aan een knop gedraaid heb op de Intellifex. De eerste twee opties kan ik niet verifieren, maar die termen komen in de patchbay software niet voor en ik kan daar dus niets op instellen in de software. De laatste optie kan ik uitsluiten. Ik draai namelijk niet aan knoppen tijdens verzenden.

Ik heb zowel vanaf mijn pc (Windows 7) als vanaf mijn laptop (Windows XP) proberen te exporteren maar de fout blijft. Ik heb op advies van Rocktron de zendvertraging in de patchbay software op maximaal gezet (2000 ms), maar dit helpt ook niet. Rocktron geeft aan dat ze me niet verder kunnen helpen helaas.

Hebben jullie hier ervaring mee?

O ja, ik kan ook niet real-time editen vanuit de software, terwijl dit wel aangevinkt staat. De Intellifex "ziet" namelijk niet dat ik in de patchbay software wijzigingen aanbreng in de parameters.

alexvdl
30 augustus 2010, 02:01
Had hetzelfde probleem met mijn blackface intellifex. Toen rocktron maar gemaild na veel pogingen en errors en kreeg ik de reactie dat deze software alleen werkt met een intellifex XL.

Toen na lang zoeken een XL aangeschaft en alles werkte naar behoren. Ik zal proberen dat mailtje terug te vinden waarin het uitgelegd staat. Het is alweer 4 jaar geleden. Heb ook al geen rocktron meer :dontgeti: