PDA

View Full Version : Isoleren voor jam



FlameDude
12 augustus 2010, 18:35
Wat is het goedkoopste geluids isolerende materiaal om te jammen? (Elektrische gitaar die boven een drumstel uitkomt)

Han S
12 augustus 2010, 19:35
Gitaar zachter zetten en theedoeken over de trommels.

(nee, eierdozen doen niks)

Speeddemon
12 augustus 2010, 20:15
Wat is het goedkoopste geluids isolerende materiaal om te jammen? (Elektrische gitaar die boven een drumstel uitkomt)

Het goedkoopste GOEDE:
Rockwool 202 platen (5cm of 10cm dik) bij elke bouwmarkt.

Begin niet aan noppenschuim (of je moet de 10cm dikke versie nemen, en die is veel duurder, en dan nog absorbeert dat minder goed in het mid/laag-mid.). En die Isover (soort confetti-gekleurde platen) is ook GEEN goed alternatief.

FlameDude
18 augustus 2010, 23:26
Het goedkoopste GOEDE:
Rockwool 202 platen (5cm of 10cm dik) bij elke bouwmarkt.

Begin niet aan noppenschuim (of je moet de 10cm dikke versie nemen, en die is veel duurder, en dan nog absorbeert dat minder goed in het mid/laag-mid.). En die Isover (soort confetti-gekleurde platen) is ook GEEN goed alternatief.
Heel erg bedankt.

Roman
19 augustus 2010, 13:34
Wat is het goedkoopste geluids isolerende materiaal om te jammen? (Elektrische gitaar die boven een drumstel uitkomt)Staan de gitaar en drums beide in dezelfde ruimte? Staat die gitaar dan niet veel te knoeper hard? of is de drummer een doetje? meestal is het andersom en hoor ik de drummer beter dan de gitaar (verschil in volume)

Isoleren van wat?

FlameDude
19 augustus 2010, 19:10
Staan de gitaar en drums beide in dezelfde ruimte? Staat die gitaar dan niet veel te knoeper hard? of is de drummer een doetje? meestal is het andersom en hoor ik de drummer beter dan de gitaar (verschil in volume)

Isoleren van wat?
Huh? Hoe bedoel je? De gitaar hoort toch gewoon boven het drumstel uit te komen? We willen het isoleren omdat de buren anders weer gaan zeiken :p

Roman
19 augustus 2010, 19:26
Ik zou zeggen, als je serieus wilt isoleren, open een nieuw topic dan kunnen we het discusseren. Noem daarin o.a. je budget, je huidige situatie, je doel etc