PDA

View Full Version : Hiwatt



the feable
19 augustus 2010, 12:53
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Nu ben ik wel geintresseerd in hiwatt. Dit lijke me tegekke versterkers. Zeker omdat ik voornamelijk mijn vervorming uit pedalen haal en dus een goede basis zoek. Op het moment staat er een DR103 te koop. In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar de 50 watt versie maar als er niet heel veel verschil is vind ik de 100 watt versie ook wel interessant. Nu is mijn vraag aan hiwatt gebruikers is er veel verschil tussen de 50 en de 100 watt versie. Gaan ze heel hard voordat ze mooi klinken (clean)? Gebruiken jullie een powersoak of is dat niet nodig.

E-J
19 augustus 2010, 14:02
Het zijn inderdaad hele mooie versterkers. Ik weet niet of er veel verschil is tussen de 50 en 100 watt versies. Ze blijven vast beide clean totdat je oren eraf vallen. De oversturing is één van de mooiste die ik ooit heb gehoord (pre amp volumes op 10 en master op 8, tyfus hard!!). Ze blijven dus op oorverdovende optredens nagenoeg clean en klinken ook op lage volumes heel lekker. Een goed cabinet is wel echt een pré. Krachtige, gebalanceerde speakers zoals Fane (o.a. gebruikt door David Gilmour en Pete Townshend) klinken erg goed en zijn eigenlijk dé speakers voor deze versterker. Bespaar alsjeblieft niet op een cabinet, dat zou zonde zijn. Deze versterkers zijn all purpose versterkers, je kunt ze ook voor bass en toetsen gebruiken... ik zou graag een DR103 voor bass (en ook gitaar natuurlijk) willen.

Comfortably Daniel
19 augustus 2010, 16:25
What he said....;)

Hiwatt's zijn inderdaad erg goede en breed inzetbare versterkers.
De 100 watter zal iets langer clean blijven, maar veel verschil zit er niet echt in qua sound. En inderdaad....ze gaan ontzettend hard :eek:

the feable
23 september 2010, 10:55
Ja ik heb er een!!! Afgelopen maandag opgehaald in Friesland! Heb er helaas nog niet heel veel op kunnen spelen! Maar vind hem nu al helemaal fantastisch! Geweldige amp!

http://i120.photobucket.com/albums/o182/Tremonti_photo/59796_161765037172724_100000176866791_560195_74874 74_n.jpg

Bedankt voor al jullie informatie!

The Running Man
23 september 2010, 13:01
Gefeliciteerd.
Wat een plaatje!
Heel veel plezier ermee:rockon: