PDA

View Full Version : Solo over 'The Spirit Carries On' (Dream Theater)



Robbert v.d. Hanenberg
19 augustus 2010, 11:37
Solo over 'n ballad van Dream Theater. Opgenomen met Gearbox dit keer.

http://www.youtube.com/watch?v=ra3ayVrYjc0

Gr,


Robbert

TimoSomers
19 augustus 2010, 11:43
Weer erg mooi man!
Prachtige app's en vibrato.
Goed soundje ook uit die gearbox.

Luc-O
19 augustus 2010, 13:25
Te gek hoor! Had 'm op het petrucci forum al gechecked. Is gewoon een perfecte solo, al had ik graag een filmpje gezien terwijl je 'm speelt. 8)

grtz

Riky
19 augustus 2010, 16:52
had hem ook al gehoord:)
Erg vet! Gave tone en inderdaad; volgende keer willen we je weer zien spelen!

arjanb01
19 augustus 2010, 16:55
Zonder twijfel de beste (progressieve) elektrische gitarist op dit forum, samen met Luc-O.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of je ook zulke skills hebt op akoestische gitaar, of speel je alleen elektrisch, Robbert ?

Riky
19 augustus 2010, 17:50
Zonder twijfel de beste (progressieve) elektrische gitarist op dit forum, samen met Luc-O.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of je ook zulke skills hebt op akoestische gitaar, of speel je alleen elektrisch, Robbert ?

Laten we Jan Vermeulen nou niet vergeten;)

Robbert v.d. Hanenberg
20 augustus 2010, 15:52
Hey thanks!!


Laten we Jan Vermeulen nou niet vergeten;)

+1

+ genoeg andere gasten die ik ken natuurlijk.

arjanb01: Op m'n Youtube-kanaal staat ook 'n akoestisch vidje, ga vanaf november toevallig ook wat unplugged gigjes doen, maar ben natuurlijk wel meer van 'de electrische planken'.

arjanb01
23 augustus 2010, 19:11
Dat introotje van Hotel California van de Eagles klinkt absoluut niet verkeerd, prima gespeeld ! Goeie shit.....
En tuurlijk het blijft natuurlijk het lekkerste om lekker op zn Lukather-ish te joelen en te tappen :)
By the way, wat voor amps en fx-units gebruik je live eigenlijk ? Rack spul of losse top plus kast en dan pedaaltjes voor de amp of achter de pre-amp in de loop ?

VHsologitarist
24 augustus 2010, 07:49
Hey Robbert,

Klinkt weer geweldig hoor!
Lekker om naar te luisteren.
En ja.. Jij bent DE man van de elektrische planken.

gr
Fer

Robbert v.d. Hanenberg
27 augustus 2010, 11:47
Thanks!!

Arjanb01: Ik gebruik de laatste jaren eigenlijk alleen 'n Tonelab, rechtstreeks de tafel in. Het grootste voordeel hiervan is dat ik veel meer controle heb over m'n P.A.-sound. Ik heb me vroeger suf geexperimenteerd met amps, racks en kasten maar uiteindelijk bleek het uitversterken (micing) 'de' bepalende factor (buiten je vingers natuurlijk), ongeacht de amp die ik gebruikte.
Ben sinds kort gestopt met het 'reguliere' covercircuit. De kans is groot dat ik in de toekomst wel weer met 'n vette stack de buhne op ga, of m'n sound daar beter op wordt is natuurlijk nog maar de vraag.
Ik weet niet hoe je nu werkt maar probeer je heil niet te zoeken in de duurste preamps of amps. Er zijn nog steeds veel gitaristen die denken dat als ze 'n CAE 3+ kopen dat ze 'Luke's sound' binnenhalen...zonde van het geld...zo werkt het niet natuurlijk.

Ferry: Vooral 'n kwestie van smaak denk ik, maar tof dat je 't weer leuk vindt!

arjanb01
27 augustus 2010, 11:59
Thanx voor je reactie, Robbert. Ik benader de Luke sounds door mijn gitaar (Luke 2) en alleen maar een Engl Thunder 50 Watt combootje, gecombineerd met een G-major voor wat effecten. Lukather gebruikt delays en hij mengt natuurlijk wat chorus in zn lead sound. En wat ik gedaan heb is zn bends en vibrato's goed bestuderen en veel van zijn solo technieken gebruik ik ook voor mijn leads.
Die gitarist van die begeleidingsband die alle Volendamse meuk begeleid speelt ook over een ToneLab (hoe heet ie ook alweer... Arie nogwat..) en die haalt er wel een acceptabel geluid uit, ik denk dat dat ook ligt aan de monitoren die hij gebruikt.
Hierdoor krijg ik deze sound. Het is inderdaad een misverstand om met een VHT eindtrap en een CAE 3+ pre-amp te rotzooien. Ik hou niet zo van racks, omdat ik ze onpraktisch vind en ik vind ze niet zo betrouwbaar als een combo of head. Ik ken een gitarist van een andere band die rack spul heeft gehad en het viel soms gewoon uit tijdens een gig, ondanks dat hij een goeie power unit in zn rack had hangen, ongelooflijk maar waar. Veel te kwetsbaar dat spul en ik word al duizelig van al die draadjes en rackgear, niks voor mij....