PDA

View Full Version : Nieuwe Rack Case (5 / 6 HE) en 2 rack lades gezocht, welke zijn aan te raden?



DemolitionColorScheme
19 augustus 2010, 11:32
Ik ben momenteel bezig om mijn laatste pedalen van pedalboard naar rack te verhuizen en die met MIDI te besturen.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MichelRigPlan.jpg

Nu ben ik op zoek naar 1 of 2 rack lades van 2 HE (want 1 HE lijkt me te laag) om de pedalen op te plaatsen. Welke zijn aan te raden die ook niet al te zwaar zijn? Ik heb momenteel deze in mijn G-System rig:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/DemolitionColorScheme/Studio%20and%20Home/G-SystemRackRig.jpg
Maar dat is zo'n zwaar ding wat echt veel gewicht geeft aan de case. Ik kan hem wel dragen, maar het is geen plezier om elke week te repeteren en deze van 4 hoog naar beneden te sjouwen als je flatje geen lift heeft. ;)

Zijn er dus rack lades van 2 hoog die niet zo zwaar zijn?

Qua rack cases, welke zijn ook aan te raden van 4 HE (1 rack lade van 2HE, 1 MIDI TB looper en 1 plek vrij voor een rack reverb, zoals bijv, de Lexicon PCM 92) of 5 (2 rack lades van 2HE, 1 MIDI TB looper) / 6 HE hoog (2 rack lades van 2HE, 1 MIDI TB looper en een rack reverb) die ook niet al te zwaar zijn? Als dat ding van mij, wat 4 HE is, met 1 rack lade, al zo zwaar is, dan kan ik een grotere met 2 rack lades niet elke keer opbouwen etc, want de G-System rig is de live rig voor de andere band waarin ik zit, dus ik moet dat elke week optillen en loskoppelen van deze nieuwe rig.

Dus, ik sta open voor suggesties. Het hoeft van mij allemaal niet zo super stevig te zijn, in alle eerlijkheid, ik maak me daar niet zo'n zorgen over.

Ik ben alleen nog aan het kijken wat er precies op de een rack lade past. Ik heb niet zo heel veel pedalen die er eigenlijk in moeten:
- Vintage '79 Thin TS-808 (klein pedaal)
- BJFE Model H (klein pedaal)
- Vintage '76 modded Electric Mistress (redelijk groot)
- Diamond Memory Lane (redelijk groot)
- Neunaber WET FX Reverb (klein pedaal)

De M9 en de TimeLine kunnen eigenlijk wel gewoon boven op de rack, alleen zou het dan wel een beetje jammer worden dat ik die elke keer los moet inpakken, dus misschien is het handig om die alsnog op een lade te gooien, al is dat wellicht overkill, voor die 2 pedalen en is het misschien fijner en handige om een rack te hebben waar alles al mooi aangesloten is.

De TimeLine heeft overigens een stalen buis op de unit, zoals hier:
http://damagecontrolusa.com/images/product_photos/med/timeline_angle.jpg
Deze pas dus niet op een 2HE lade, maar ik heb eens gelezen dat je die eruit kunt halen als je de unit openschroeft.

Op 1 lade zou het sowieso niet allemaal passen.

hole
19 augustus 2010, 13:50
U heeft PM

Schunhart
20 augustus 2010, 15:54
Het enige wat ik kan bedenken voor je case-probleem is van SKB cases kopen, die zijn zo licht als een veertje ten op zichten van de stevigere houten racks, daar zou je een naar kunnen kijken.
Qua grootte zou ik persoonlijk voor 4he kiezen, omdat dat makkelijker te tillen is. Je kan er dan nog een tweede bij nemen van bv 2 of 3HE en alles met een interface makkelijk aansluitbaar maken.

Van racklades weet ik niet veel, maar misschien kun je op sites van fabrikanten kijken en het gewicht vergelijken? Al vrees ik dat daar niet zo heel veel gewicht te besparen valt.

DemolitionColorScheme
20 augustus 2010, 15:58
Ik zat ook te denken aan SKB. Ik heb de vroeger gehad met m'n Mesa .50 Caliber + en dat beviel erg goed! SKB heeft ook racklades en heb er al eentje op Marktplaats gevonden. Die andere die online staat is 5.5kg! Pff, die racklade die nu in mijn andere rack zit is ook al zo zwaar.
Ik heb, inderdaad, ook besloten voor een 4HE rack met een opening voor 1 extra rack in de toekomst.

Liquid_Metal
20 augustus 2010, 16:36
Open lades altijd 1 HE. Je kunt de ruimte erboven open laten om er een 2 (of meer) HE van te maken. 2 is wel aan te raden, de meeste pedalen passen dan.
Als eenheid tussen je racks niet uitmaakt, raad ik je aan om je racks tweedehands te kopen. Ze gaan niet stuk en zijn een goedkoper.
Ik heb al mijn racks gekocht bij PLS-shop. Die zijn prima en niet al te duur (de 4 HE is nog steeds in de aanbieding).

DemolitionColorScheme
20 augustus 2010, 16:45
Hoe bedoel je? Open lades kunnen ook vaak 2 HE zijn, right? Ik zie vaker 2 HE open lades dan 1 HE. Ik heb er wel eentje gevonden van 1 HE, maar ik ben, inderdaad, bang dat dat amper wat op zal passen, of ik zal 1 HE open moeten houden, wat in feite hetzelfde is als een 2 HE open rack. ;) Klopt.

En ja, ik koop ze bijna altijd tweedehands, eigenlijk koop ik bijna alles tweedehands.

LikCharmant
21 augustus 2010, 01:03
Ik heb nog twee 2HE open lades liggen. Ze zijn degelijk, daarom ook aan de zware kant, maar je kunt ze lekker ver uitschuiven. Voor een zacht prijsje mag je ze overnemen. Een van de lades heb ik zelfs nog nooit gebruikt, zit nog in de originele verpakking.