PDA

View Full Version : Alesis IO|26 + cubase LE



ateng
19 augustus 2010, 02:06
Hai,

Ik heb de drivers enzo geinstalleerd en Cubase. Alles goed aangesloten met firewire maar Cubase herkent de Alesis niet via firewire maar via S/PDIF. Volgens de manual als ik bij "device setup" > vst multitrack de Alesis kiest dan moet hij normaal op firewire geselecteerd kunnen worden. Maar je kan alleen selecteren tussen Internal, Adat of S/PDIF.
Cubase ziet wel dat er een Alesis is aangesloten maar er komt geen signaal binnen. De digitale monitor mixer van Alesis die je opent op je scherm krijgt wel signaal binnen dus ligt niet aan de Audio interface.
Via Garage band van Imac bijvoorbeeld herkent hij wel de Alesis firewire en krijgt hij wel signaal binnen.
Wat doe ik niet goed want ligt aan de instelling van Cubase.

MaximVMH
19 augustus 2010, 03:37
Kijk eens bij "VST connections". Raak je er niet uit, maak dan een screenshot ;)

ateng
19 augustus 2010, 16:45
Kijk eens bij "VST connections". Raak je er niet uit, maak dan een screenshot ;)

Ok ik heb een andere driver gedownload en nu krijg ik wel signaal binnen maar niet in het kleine venster waar de tijd loop. Ik heb een klein filmpje gemaakt zodat je kan zie wat ik bedoel. Heb de instelling bij device setup de clock op internal gelaten

http://www.youtube.com/watch?v=e124dMBlfEU


En hoe krijg ik monitor zodat ik kan horen wat ik speel?

MaximVMH
22 augustus 2010, 11:21
Ik ben lang geen expert in Cubase, heb 'm zelf nooit echt gebruikt (direct met Reaper begonnen). Moet je nergens een monitor-knop induwen?

jannest
22 augustus 2010, 15:58
ik zou ff kijken in de setup (controlroom) van je alesis

iid naar direct monitoring