PDA

View Full Version : Boss gt10



hansies
18 augustus 2010, 23:11
Mijn BOSS GT10 klinkt niet goed op mijn amps, maar wel op de hoofdtelefoonuitgang,
hoe komt dit, iemand een idee !

greetz,
Hansies

Fireburst
19 augustus 2010, 00:21
Waarschijnlijk omdat je de pre-amp van de Boss nog eens door de pre-amp van de versterker stuurt.
Ik denk (!) dat de oplossing is : je Boss aansluiten via de return van de effecten loop (op line level) ? En dus je versterker enkel als eindtrap gebruiken.
Welke amps heb je ?

Nielsje
19 augustus 2010, 03:07
..hoe komt dit, iemand een idee !...


Het is een Boss GT-10...

serieus: definieer "niet goed"?

hansies
19 augustus 2010, 07:16
Het is een Boss GT-10...

serieus: definieer "niet goed"?

niet goed = anders klinken dan rechtstreeks op de amp, (ook ieler klinken)

hansies
19 augustus 2010, 07:21
Waarschijnlijk omdat je de pre-amp van de Boss nog eens door de pre-amp van de versterker stuurt.
Ik denk (!) dat de oplossing is : je Boss aansluiten via de return van de effecten loop (op line level) ? En dus je versterker enkel als eindtrap gebruiken.
Welke amps heb je ?

Bedankt voor nuttige info , ik probeer dit eens uit.
Blackstar HT5 , Orange Tiny Terror, Crate Vintage Club V18 - 212, Epiphone Valve Juinior, Marshall AVT 50,

Greetz,
Hansies

crapton
19 augustus 2010, 13:15
Ik heb een GT8.

De ingebouwde distortion amp modellen zijn tamelijk bagger. Sowieso aansluiten mbv de 4 cable method (even zoeken). Dan gebruik je nl de preamp van je amp en die geeft bij een redelijk goede amp een betere sound.

Verder moet je in de settings (bij de GT8 dan) zorgen dat de output past bij je amp: dwz selecteer bv combo preamp of combo poweramp bij gebruik 4 cable method. Bij de laatste bypassed de GT8 de hele speaker modeling.

Nog een laatste advies: lees de MANUAL!

Fisherman
20 augustus 2010, 21:27
Idd, zie: http://www.xycl.de/en/guitar-effects/boss-gt/4-cable-method.html

Rongear
22 augustus 2010, 09:03
Waarschijnlijk staat je output op headphone, de speakersimulatie staat dan aan en dat klinkt niet via een combo. :strat: