PDA

View Full Version : Restauratie smooth blonde Fender Bassman transition amp



The Running Man
18 augustus 2010, 22:42
Tijdje geleden gekocht in deplorabele uiterlijke staat.....
Bassman head uit '64, een van de laatste pre CBS-en.
6G6-B circuit; helemaal stock.
Edoch door toenmalige importeur of winkel aangepast aan het veranderende modebeeld:
Blonde tolex er af; ranzige cheapo zwarte meubelskai erom. Grillcloth facepanel zwart overgespoten. raised logo daarna weer afgeschuurd. Tijdens check up electronica werd vastgesteld dat het een versie met gold sparkle doek was geweest. Dankzij Mr Jay en Mr Wiggenraad de laatste decimeters van dat doek te pakken gekregen (mijn dank is verpletterend!)
Vriend Toneblo (Giablo) heeft zich daarna uitgeleefd op de headshell en er een matching cab bij gemaakt.
Hij is bijna af; het wachten is op geschikt materiaal voor het achterpaneel van de cab, een extra raised logo voor de head (het oude paneel plus logo is bewaard).
Verder komt er nog een getolext "hondje" bij om hem te kunnen verrijden in Piggyback configuratie. Tilt back legs zitten er (nog) niet op. Weet nog niet of ik dat wil.
http://i968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/BASSMAN64PIGGYBACK.jpg?t=1282164012:rockon::rockon :

JeroenSchaaf
19 augustus 2010, 09:34
Wow! Mooi man! :cheerup:

heb je ook nog een foto van de orginel head?

muziekschuur
19 augustus 2010, 10:26
ziet er goed uit. Speakers?

The Running Man
19 augustus 2010, 10:47
Voor deze cab is gekozen voor (te verouderen) Chinese Celestion Greenbacks (G12M25); het is uiterlijk een replica cab; op toon gebracht voor vintage rock door een Giablo ontwerp voor de binnenzijde en materiaalkeuze.
Voor het oorspronkelijke Bassman 64 cab geluid blijf ik zoeken naar een '63 of '64 cab (en dat is knap lastig in Europa).:blast::blast:

toneblo
19 augustus 2010, 16:41
voor de aanpak...http://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/Bassmanvoor.jpg

The Running Man
19 augustus 2010, 22:03
Yuk!
Wat zag dat er goedkopig/liefdeloos zwart gemaakt uit. Volgens mij heb je hem nog opgepoetst ook (voordat je hem naast je eigen head zette):rockon:

Chris Winsemius
20 augustus 2010, 11:59
Mooooooooooooooooi! :ok: