PDA

View Full Version : HNGD Ibanez JPM P3



allochthomas
18 augustus 2010, 23:18
Zoals veel mensen wisten was ik op zoek naar een super strat en ik had deze op het oog. De gitaar is sinds dinsdag in mijn bezit en vandaag heb ik haar weggebracht naar de gitaar winkel om af te laten stellen en ik mis haar nu al. De nek speelt als een droom en ligt erg prettig in de hand. De finish is iets om van te kwijlen. Morgen vertel ik wel wat meer als ik meer de tijd heb, tot dan moeten jullie het doen met deze foto:D
http://img412.imageshack.us/img412/2824/img2176m.jpg

Gothra
18 augustus 2010, 23:22
Dat is nog eens een prachtige ibanez! Die finish is geweldig!!!!

Bram+
18 augustus 2010, 23:29
Toppertje :ok:

allochthomas
18 augustus 2010, 23:29
Ik heb 5 minuten zitten staren toen die kerel de koffer open deed. Ik weet niet of het weer eerst ook wit was maar het is nu naar een mooie gelig wit verkleurd, erg stijlvol. Overigens zit de trusrod cover en nu wel op mochten mensen dat afvragen.

Goeiemorgen
18 augustus 2010, 23:34
Echt een super Finish ! i love her!

ThomasL
19 augustus 2010, 12:24
Mooi ding, de enige fijn spelende Ibanez imo...

allochthomas
19 augustus 2010, 13:50
De nek speelt als een zonnetje. Zoals ik in een ander topic al aangaf was de wat rondere nek een heel groot pluspunt. Het fretboard is verrassend soepel voor rosewood(rosewood blijft normaal altijd plakken bij mij). Pickups zijn uitstekend ga ze gewoon lekker laten zitten. De finish heeft hier en daar wat deukjes maar dat is normaal voor een gitaar van deze leeftijd. I'm a happy man:crazyhappy:. Nu wachten tot hij terug is van een afstel beurt. Ik miste haar al toen ik de winkel uit liep:(

interessander
19 augustus 2010, 14:26
Mijn gitaarleraar had deze gitaar ook en het is zeker een van de fijnst spelende gitaren die ik ooit heb geprobeerd. Gaat ook lekker klinken over je mark denk ik!

Midwolda
19 augustus 2010, 14:33
Mooi ding, gefeliciteerd Thomas! :rockon:

allochthomas
19 augustus 2010, 14:44
geweldig klinken over de mark III doet ze zeker(helaas staat alles weer op de flat dus ik kan niet voluit gaan). De gitaar klinkt een stuk donkerder dan de strat en is ook een stuk smoother in het hoog, ik moest meteen wat meer hoog erbij draaien met de sliders om het niet te zompig te laten klinken. De toggle switch in het midden is geniaal en zorgt gelukkig niet voor oversturing van mijn clean waar ik een beetje bang voor was. Je gaat wel meteen een stuk beheerster spelen op zo'n gitaar in tegenstelling tot mijn strat waar ik aardig hard op zit te hakken af en toe:seriousf:

Orpheo
19 augustus 2010, 16:37
ik geloof dat michaelae en anders destium ook deze gitaar hebben... volgens mij is dit echt een tonemonster.

maar ik kan me niet onttrekken aan de notie 'rosewood blijft plakken'.

hoe kan een fretboard blijven plakken?! je vingers raken toch nooit de toets? bij mij in ieder geval niet...

allochthomas
19 augustus 2010, 17:01
Een tonemonster is het zeker:mmmm:

Met blijven plakken doel ik eigenlijk op dat het stroef speelt. Ik heb vaak een vrij stevige grip op mijn fretboard en zeker bij bends merk ik het. Zelfde heb ik met een gelakte hals: als ik ga zweten gaat het plakken en wordt alles stroef.

Aikara
19 augustus 2010, 17:08
Vette plank! Gefeliciteerd!

Ben jaloers (tja je moet wat te wensen hebben, en ik wil toch een keer de collectie compleet hebben ;)).

Die gelige kleur is eigenlijk altijd zo geweest. Tenminste, de 'witte' stukken zijn nooit volledig wit geweest.
Ook tof om te horen dat anderen de gitaar om vrijwel dezelfde redenen tof vinden als ik.
Heel veel plezier er mee in ieder geval (maar dat gaat zeker lukken)!

Orpheo
19 augustus 2010, 17:11
Een tonemonster is het zeker:mmmm:

Met blijven plakken doel ik eigenlijk op dat het stroef speelt. Ik heb vaak een vrij stevige grip op mijn fretboard en zeker bij bends merk ik het. Zelfde heb ik met een gelakte hals: als ik ga zweten gaat het plakken en wordt alles stroef.

dat je plakt op de hals volg ik,maar op de toets... je hebt minder oppervlak omdat het hout een grovere textuur heeft dan esdoorn of ebben, dus je zou soepeler moeten kunnen spelen... (maar dan nog, t plakken herken ik niet :P maar als je dat hebt, wie ben ik om daaraa nte twijfelen?)

allochthomas
19 augustus 2010, 17:18
@Aikara: Veel succes met het vinden van een jpm 90th:p. Persoonlijk zal ik nog wel eens een P1 willen hebben

Aikara
19 augustus 2010, 17:25
haha, inderdaad. Alhoewel, paar maanden geleden stond er 1 op ebay (in nederland). Helaas had ik er toen geen geld voor :(

minoin
19 augustus 2010, 20:45
Ik ben als Petruckateer jaloers, geweldige gitaar!

munkie
19 augustus 2010, 21:07
Met blijven plakken doel ik eigenlijk op dat het stroef speelt.

Toets schoonmaken met Jim Dunlop flesje 1. In de olie zetten met flesje 2. Eerst de fretjes polijsten, doe ik met een tube polijstpasta vd fietsenmaker. Nieuwe snaren erop. Gitaar goe dafstellen en dan ehh..fietsen maar :punk:

mesaman
19 augustus 2010, 23:23
intressander kan een ibanez vertellen die veul en veul beter is....maar die heeft vast rare kleurtjes hahahaha

raar merk versterker heb je! hahaha

have fun!

interessander
19 augustus 2010, 23:34
intressander kan een ibanez vertellen die veul en veul beter is....maar die heeft vast rare kleurtjes hahahaha

raar merk versterker heb je! hahaha

have fun!

Haha nee hoor, heb de JEM niet voor niets weer verkocht...

mesaman
20 augustus 2010, 09:05
die jem was gewoon iets te snel voor jou.hij kon jou rock&roll niet goed kanaliseren!
maar wat een mooie gitaar heeft de topic starter gekocht he...:)

Aikara
20 augustus 2010, 09:49
haha, inderdaad. Alhoewel, paar maanden geleden stond er 1 op ebay (in nederland). Helaas had ik er toen geen geld voor :(

Voor de geinteresseerden: hij staat nog steeds op Ebay.

Shit! Nog steeds geen geld :(

allochthomas
20 augustus 2010, 13:38
Flinke smak geld, maar wat is hij mooi! Jammer dat je voor die prijs echt voor de verzamelwaarde gaat ipv bespeeldbaarheid

mesaman
20 augustus 2010, 19:29
heb je niet wat artistieke foto's gemaakt van de gitaar ondertussen?

allochthomas
20 augustus 2010, 19:36
Zou ik graag willen doen maar ze ligt helaas een weekje bij dirk witte voor een afstel beurt die ze hard nodig had.

jze
10 september 2010, 17:22
Is ie inmiddels afgesteld? Ben wel benieuwd hoe je hem nu vindt spelen? Ik heb zelf een JPM P1. Het is niet de gitaar waar ik het meest op speel, maar elke keer als ik hem toch pak bevalt het weer heel goed! Super gitaar en zijn geld zeker waard!

:ok:

Michael AE
10 september 2010, 18:50
ik geloof dat michaelae en anders destium ook deze gitaar hebben... volgens mij is dit echt een tonemonster.

maar ik kan me niet onttrekken aan de notie 'rosewood blijft plakken'.

hoe kan een fretboard blijven plakken?! je vingers raken toch nooit de toets? bij mij in ieder geval niet...

Ja, klopt! Ik heb hem net weer eens uit de koffer getrokken.

Deze gitaar klinkt (voor bepaalde dingen, voornamelijk Dream Theater achtige zaken uiteraard) uitstekend! Ik vind hem vooral voor heavy solowerk fantastisch. Hij giert er over en je hebt gigantisch veel controle over wat je doet. Het basswood van de mijne heeft veel midden en de pickups juist weer wat minder. Hierdoor krijg je een mooie uitgebalanceerde sound.

De bespeelbaarheid is top! Lekkere hals en goede dikke frets. De mijne moeten even gevlakt worden, want hij loopt wel een beetje aan helaas.

Ik heb hem ooit gekocht in een faillissements uitverkoop; in eerste instantie om hem door te verkopen, maar dat heb ik nooit gedaan. Heb er toen 1300 gulden voor betaald. Ik heb hem wel een beetje afgeragd, maar hij is nu zeker net zo veel in euro's waard, dus het was nog een mazzeltje ook.

Gefeliciteerd, Thomas!

Harm
10 september 2010, 19:53
Het is en blijft een mooie gitaar!!! :)
Daar kun je zeker lekker op spelen!

Ik had er 3, nu nog 2.... Een jpm100b en een jpm90-ann...
Heerlijke gitaartjes!

Veel plezier ermee!

Harm

allochthomas
10 september 2010, 20:39
Is ie inmiddels afgesteld? Ben wel benieuwd hoe je hem nu vindt spelen? Ik heb zelf een JPM P1. Het is niet de gitaar waar ik het meest op speel, maar elke keer als ik hem toch pak bevalt het weer heel goed! Super gitaar en zijn geld zeker waard!

:ok:
Gitaar is inmiddels volledig afgesteld. Ik heb er een setje hybrid slinkys op laten zetten, was voor mij de ideale middenweg. Ik ben blij dat ik mijn budget heb opgerekt en gewoon deze heb gekocht, want anders had ik na een maand spijt dat ik hem had laten gaan. Ik blijf me verbazen over hoe levendig de gitaar is, bij elk groot akkoord vibreert de hele body mee. Enigste waar ik mee zit is dat de hoge e snaar een tikje te dicht bij de rand zit en het feit dat de switch en potmeters het na 12 jaar intensief gebruik wel een beetje zat zijn. De tremolo werkt perfect en ik gebruik hem steeds vaker ondanks dat ik vroeger me aan die dingen kapot kon ergeren. De gitaar is nu echt duidelijk mijn nummer 1 geworden, maar gelukkig is de strat ook nog lang niet vergeten.

@Harm: is de P100b niet gewoon het zelfde als de P1 maar dan voor de franse markt(als ik me goed kan herinneren)? Ik zit wel nu echt onwijs hard te gassen op de JPM P1 (de JPM90 is kwa budget ver buiten m'n bereik)

Harm
10 september 2010, 21:30
@Harm: is de P100b niet gewoon het zelfde als de P1 maar dan voor de franse markt(als ik me goed kan herinneren)? Ik zit wel nu echt onwijs hard te gassen op de JPM P1 (de JPM90 is kwa budget ver buiten m'n bereik)

Oef... Ik moet daar even over nadenken.... Ik dacht dat de jpm 1 de versie was met de picasso primaire kleuren (plus groen) maar dat daar die elementen in zaten die ook in de jpm90 zitten (paarse covers). Kleine oplage voor de jpm100 serie dacht ik...
Maar als ik de serie zo bekijk zo het best andersom kunnen zijn :D

Maarrr... zeker weten doe ik het niet hoor.. te lang geleden :)

Veel plezier met de 3 serie!! Ik heb daar zo lang en vaak naar zitten kijken.... nooit gedaan en stiekem altijd nog een beetje spijt!!!

Harm

KoenStradlin
10 september 2010, 21:37
die picasso finish is echt vet!:crazyhappy:

allochthomas
10 september 2010, 21:45
Van www.ibanezrules.com

JPM100A - What is a 100A? This is part speculation and part deduction but France never called the P1 a P1, they cataloged it as the JPM100B which would be a typical Japan model designation number. If there was a B, then there was an A, and the original Japan only release of the "P1" had the multi color pickups like the P1 the John played at the time. If there is any spec different about a model Japan has a different model designation for it. Following protocol this would have been a limited issue of probably 50 pieces although I have never heard a specific number, and then the regular issue P1's would follow, and I have seen plenty of these in Japan and also bought one to include in this investigation. Basically I've spent the last year collecting possible JPM100A's from Japan to pull them apart and see how you can determine a true A from a converted B. To put together a decent group I inevitably overpayed for most of them, so the prices may seem high on some [although with pro setup they should be in line] and some are at a loss. It was just an experiment to solve a mystery. The details of how to tell an original ended up being very simple. Factory wiring has a very particular look to it. As techs we all solder well but nobody does this job like an assembly tech that does nothing but wire 100 guitars a day. It's so clean and precise and almost "cold" with zero heat distortion to the plastic wraps. In addition to the factory wiring is the Patent Applied For stickers on the base of the Air Norton, the solid core ground wires instead of multi strand, the way everything is cut and twisted before soldering, the original untouched foam spacers, and the whole general look to the assembly. I though there would be some secret I might find but in essence it's just common sense, although I do believe I found something very particular to A's that I'll be able to confirm as soon as I break down the early US P1's I have, but this I'll keep to myself if it verifies. All 4 A's I have turned out to be original, and all fall within a very narrow band of serial numbers. I've just started keeping JPM serial numbers so as I gather more the better I'll understand them, but the range is so narrow as to be within 37 digits from low to high. It's only a 4 piece sample and with more data I'll have a more precise picture.
De P100B is niks meer dan een P1 voor de franse markt en de P100A is de gene met de gekleurde pickups

jze
10 september 2010, 21:45
Iemand trouwens enig idee hoeveel de JPM's nieuw hebben gekost? Als ik de prijzen zie waar ze nu voor te koop staan, begin ik te denken dat dit toch wel 1 van de meest waardevaste gitaren zijn. Ik heb wel ervaring met het verkopen van gitaren (met name ibanez), maar heb nog (bijna) nooit een gitaar verkocht voor meer dan het bedrag dat ik er voor betaald heb..

allochthomas
10 september 2010, 21:51
Helaas wordt de prijs opgevoerd verzamelaars deze dagen. Zelf heb ik 800 betaald(wat een zeer goeie prijs is). Originele prijs weet ik niet maar ik schat zo rond de 1200 dollar. De prijzen deze dagen zijn echt absurd hoog

Harm
10 september 2010, 22:49
Toendertijd had Kees Dee ze voor 1995 gulden dacht ik...

Trouwens bedankt voor dat verhaal!!! Kijk, dat wist ik dus niet :)


Harm

Aikara
11 september 2010, 09:46
Ik meende eigenlijk dat ze nieuw, op het einde van hun looptijd zeg maar, rond de 2700/2800 gulden zaten.

Wel tof dat ie je bevalt en dat je nu aan het verder kijken bent naar een P1. Zo is het bij mij ook gegaan ;).

Het zijn gewoon top-gitaren waarvan je er nooit teveel in huis kunt hebben ;)

Reb
11 september 2010, 10:58
Wow, die Ibanez gitaartjes zie je ook niet veel meer. Hoewel ik de Musicman JP mooier vind, blijf ik een zwak houden voor deze prachtige finish! :)

mesaman
11 september 2010, 17:56
reb beach?or....

YannickH
11 september 2010, 18:57
wat ben ik jaloers:'(

allochthomas
12 september 2010, 21:46
@Harm: Er staat een wat ik vermoed een JPM100A te koop op ebay als je interesse hebt: http://cgi.ebay.de/Ibanez-John-Petrucci-JPM-P1-/270632451026?pt=Guitar&hash=item3f02f37bd2#ht_500wt_1154 Aardig aan de prijs, maar als het een echte JPM100A is heb je wel wat moois in handen.

@Reb: Kwa looks vind ik de ibanez mooier dan de music man(die ook heel erg mooi is)

Bedank voor de reacties mensen, als het mooi weer is en ik heb tijd zal ik eens proberen wat mooie foto's te maken van dit kunstwerk.

The Unforgiven
12 september 2010, 23:08
De vraag is uiteraard: Waarom laat jij Iris op die prachtige strat van je schrijven...

Steven Otto
13 september 2010, 00:42
Ik heb ze nog nooit gehoord of er op gespeeld, maar wat lijkt het me gaaf om zo'n ding te hebben! :crazyhappy:

mooi hoor :ok:

Jiboom
14 september 2010, 00:33
Blijft mooi, zeker in die finish.
Zou ik ook in een opwelling nog 's kunnen kopen, hehe.
Veel plezier ermee! :)

jze
14 september 2010, 14:45
In Frankrijk staat nog een JPM P3 te koop, startbod € 1.000.



Jammer van de Tone Zone als brugelement...

jze
14 september 2010, 14:46
http://cgi.ebay.nl/Ibanez-JPM100-JPM-100-P3-John-Petrucci-No-Music-Man-/160480817194?pt=FR_YO_InstrumentsMusique_Guitares&hash=item255d66f02a

En de link...

:makeup:

levi
14 september 2010, 15:00
2 jaar geleden had ik nog een kans om een jpm te kopen

deze : http://www.jpmregister.com/images/jpm1.jpg


Voor 800 euro was die voor mij. Maar ik ben niet echt een shredder dus heb dat maar niet gedaan.

Maar jij heb ckkrs wel een mooi gitaartje !! ik vind dat vergeelde veel mooier dan dat fel witten zoals die normaal is.

macwilliams
15 september 2010, 07:48
http://img412.imageshack.us/img412/2824/img2176m.jpg[/QUOTE]

Mooi ding, ik ben benieuwd naar de mooie foto's die je zou maken.

mesaman
15 september 2010, 10:05
hij is altijd al 'vergeeld' wit.zo kwam hij uit de doos :)

levi
15 september 2010, 11:40
hij is altijd al 'vergeeld' wit.zo kwam hij uit de doos :)

Ik ging even googlen en daar zag ik zo een fel witte. Komt waarschijnlijk omdat die gozer de flitser aan had staan ofzo. My bad!

allochthomas
15 september 2010, 19:49
Mooi ding, ik ben benieuwd naar de mooie foto's die je zou maken.
Ik doe m'n best, maar de studiedruk en het weer werken niet echt mee:D

@levi: je had hem echt moeten kopen! ben zelf ook absoluut geen schredder en ik kan prima uit de voeten met de gitaar.

overigens was hij al van oorsprong een beetje gelig wit, maar ik geloof dat hij in de loop der tijd alleen meer geliger is geworden.

Fisherman
15 september 2010, 19:51
Feli flap staart :cheerup:
Erg apart, niet mijn stijl, maar ik hoop dat je er heppie-de-peppie mee bent! :ok:

jze
1 oktober 2010, 17:20
Holy ****!!!

http://www.keesdee.nl/detail.php?id=2802

Voor dit bedrag verkoop ik die van mij ook wel... De helft hiervan is nog veel!

allochthomas
2 oktober 2010, 00:00
Die van mij gaat echt voor geen goud weg. Afgelopen zondag heeft ze zich bewezen in de repetitie ruimte. Speelt als een droom. Het irritante hoog wat ik soms met mijn strat had heb ik nu echt helemaal geen last meer van. I'm a happy man:crazyhappy: