PDA

View Full Version : Jackson Kelly Ke 3



mohawk
3 mei 2003, 17:07
Ik zit te denken om een Jackson kelly KE 3 te gaan halen..is dit een beetje een goeie gitaar voor punk-hardcore?Ik denk et wel,maar wil et ff zeker weten.

A3
3 mei 2003, 17:18
Voor punk en hardcore zul je zeker niet teleurgesteld zijn!! De vorm, daar moet je voor vallen maar waarschijnlijk bevalt die je wel.

Ik speel op een jackson, die net zoals de ke3 een alder body, bolt on mapple neck en duncan designed elementen heeft (wel andere). Ik vind het echt een heel goede gitaar, speelt goed en klinkt zalig.

mohawk
3 mei 2003, 17:22
Ik was ff op de site van Jackson en zag deze http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=KE3_Kelly Is deze ook voor de normale prijs verkrijgbaar of betaal je dan weer 2-3000 euro?

A3
3 mei 2003, 17:25
ik heb even gegoogeld en ze liggen tussen de 450 - 600 dollar, valt goed mee dus.

mohawk
3 mei 2003, 17:26
Das nix voor zon gitaar..

Swan
3 mei 2003, 17:28
ja ik heb er 1...zeer tevreden

FNaRK
3 mei 2003, 17:43
kep er ook een, ook zeer tevreden. Gitaar werd wel kut afgeleverd, frets waren ongelijk dus ik kon eerst de boel laten vlakken...maar dat maakte wel een giga verschil !!!
Standaard elementen zijn niet eens zo slecht, sterker nog: klinken zeer OK !
Hals: als een racebaan...
Enige minpunt is de klotige goedkope switch en volumeknop.....te erg voor woorden.

Maar al met al, als je van de vorm houdt een geweldige gitaar, rond de 600 / 700 euro moeten ze wel te vinden zijn, ik weet alleen niet wat de overname door Fender (braak...) met de prijs heeft gedaan :sad:

Swan
3 mei 2003, 17:47
de prijs is nog omlaag...

watvoor probs heb je met de switch? bij mij na wat contactspray had ik helemaal geen problemen meer
raar van die ongelijke frets...vond t al zo raar dat je ze zo hoog vond...

ik vind de nekpickup te low output voor beetje goeie solo

mohawk
3 mei 2003, 17:47
Ik weet wel dat de prijs is gezakt na de overname duss...

FNaRK
3 mei 2003, 18:58
van die frets baalde ik ook behoorlijk, maar na het fretten speelt 'ie echt als een zonnetje. Was het geld absoluut waard !!
Mijn volumeknop (die trouwens van goedkoop pisbakplastic is :grin:
Wbt de elementen: ze zijn niet super maar voldoen goed. Ik ga er tzt een Gibson T500 opzetten........ooit

Swan
3 mei 2003, 19:12
plastic? de mijne is van staal?

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 12:40
Ik had ook bijna een KE3 gekocht maar ben uiteindelijk toch voor een dinky gegaan omdat die wat minder fel was in de mids. Maar een kelly is zeker een hele vette gitaar! Dat probleem met de pickupswitch waar Roadkill het over had, had ik ook op mijn randy rhoads... even mee teruggegaan naar de winkel en nu is 'ie wel goed

Mikeee
6 mei 2003, 04:05
Op 2003-05-03 17:22, schreef mohawk:
Is deze ook voor de normale prijs verkrijgbaar of betaal je dan weer 2-3000 euro?

Als je de prijslijst PDF downloadt en leest zie je dat sommige gitaren 1000+ kosten en anderen onder de 700. Over het algemeen denk ik dat de USA-mades de duurderen zijn en Japanse de goedkopere (=jap onderdelen en in de States in elkaar gezet).
Ik heb zelf een Japanse Rhoads model ('94~'95) en ben er SUPER tevreden over.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mikeee op 2003-05-06 04:05 ]</font>