PDA

View Full Version : Je moeilijkste nummer(s)



Jordii
18 augustus 2010, 22:01
Ik vroeg me af wat nou ongeveer het gemiddelde niveau van GN is en vandaar deze vraag: wat vind je moeilijke nummers om te spelen? En wat maakt het moeilijk?

Ik zou zelf zeggen voor akoestisch Here Comes the Sun (the Beatles), omdat ik hiervoor nooit fingerpicking deed).
Voor elektrisch: de (ik geloof) eerste solo in November Rain van Guns 'n' Roses vanwege de vele bends, die ik er niet altijd even zuiver uit krijg en het snellere gedeelte aan het eind.
Ik waag me eigenlijk nooit aan erg moeilijke nummers, of ik stop vroegtijdig.
Ik speel nu 3 jaar.

Ik kon maar 1 soortgelijk topic vinden uit 2001, sorry als er zoiets dus toch al loopt.

Fireburst
19 augustus 2010, 00:29
Ik ben ooit een draadje begonnen met min of meer dezelfde vraag :
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134880

Eko
19 augustus 2010, 10:04
Vroeger ( ja , ouwe lul) leerde ik ooit eens van een muziekleraar dat het beter is aan moeilijke nummers te beginnen. Blijven proberen verlegt je grenzen. Nummers als Badge van Clapton keek ik vroeger erg tegen op , tot je het echt wilt leren. Tegenwoordig komen er nog wel eens mensen spontaan naar het podium om ook eens mee te zingen. Gewoon doen , daar wordt je beter van. Ook leer je razendsnel tranponeren op die manier.
Ook is het de manier om jezelf uit te blijven dagen. Muziek maken is , vind ik , een wedstrijd met jezelf. Altijd klaar voor de volgende ronde.

mesaman
20 augustus 2010, 08:19
smells like teen spirit.hahahhaa

ik speel nooit nummers na....

LesPas89
20 augustus 2010, 09:52
Hoeveel speel je dan gemiddeld, Jordii? Sorry dat ik het zeg, maar na 3 jaar moet je November Rain, wat ik een vrij makkelijke solo vind, toch wel kunnen spelen.

En dat van vroegtijdig stoppen, dat herken ik wel. Alhoewel ik de laatste tijd het toch langer probeer vol te houden. Als je dat niet doet, blijf je een beetje op hetzelfde niveau hangen. Jezelf proberen te overtreffen maakt je wél beter.

edje kadetje
20 augustus 2010, 10:30
Hoeveel speel je dan gemiddeld, Jordii? Sorry dat ik het zeg, maar na 3 jaar moet je November Rain, wat ik een vrij makkelijke solo vind, toch wel kunnen spelen.

En dat van vroegtijdig stoppen, dat herken ik wel. Alhoewel ik de laatste tijd het toch langer probeer vol te houden. Als je dat niet doet, blijf je een beetje op hetzelfde niveau hangen. Jezelf proberen te overtreffen maakt je wél beter.

Oei.
Wees voorzichtig met uitspraken als 'moet je ... toch wel kunnen spelen'.

Hoezo zou dat moeten?
Volgens welke maatstaf?

Ten eerste gaat de één nou eenmaal sneller dan de ander.
Waarom zou je iemand ontmoedigen die misschien gewoon in zijn of haar eigen tempo lekker bezig is.

Ten tweede leggen we ook verschillende prioriteiten. Ik kan me bijvoorbeeld behoorlijk verslikken in een simpel bluesschema als ik moet soleren. Dat voel ik totaal niet aan. Maar aan de andere kant heb ik weer geen moeite om rush-nummers die (ten dele) in 7/8 staan, te spelen. Daar ben ik dan weer relatief handig in.

LesPas89
20 augustus 2010, 11:07
Mee eens dat je daar inderdaad mee op moet passen.

Ik gebruik mezelf echter als maatstaf (wat iedereen eigenlijk onbewust doet). Ik speel nu anderhalf jaar serieus gitaar, en vind mezelf niet meer dan een matige gitarist. Maar juist die solo lukt me nog wel. Dan komt het op mij raar over dat iemand met twee keer zo veel ervaring als ik, er moeite mee heeft. Begrijp je?

Bovendien hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe lang TS deze solo al oefent. Ik had hem ook niet 1,2,3 zuiver hoor.

Soesje
20 augustus 2010, 11:20
Voor mij is dat (en nog steeds :P) de 2e solo van The Knack - My Sharona

andyv
20 augustus 2010, 14:29
Soesje, die speel ik ook en het was inderdaad een serieuze uitdaging (vooral tegen dat tempo).

En voor wat betreft die reacties van LesPas89 en edje kadetje: ik denk niet dat je aan de hand van het aantal jaren dat iemand speelt al kunt opmaken wat hij of zij precies aan kennis zou moeten verworven hebben. Het hangt af van hoeveel tijd je hebt om te oefenen, welk genre je onder de knie wilt krijgen, etc...

Persoonlijk speel ik al 26 jaar, dus in theorie zou ik nu met G3 op stap kunnen ;)

Het is allemaal relatief. Wel, dat vind ik toch but who am I?

Greetz

Andy

Koeloe
20 augustus 2010, 16:33
Op het moment is "Brain Setzer - Sleepwalk" het nummer wat ver boven mijn niveau ligt. Maar elke keer dat ik het herhaal komt het beter tot recht.
(momenteel klinkt het nog nergens naar, maar ik herken al stukjes)

Blend
20 augustus 2010, 18:18
leuk topic :) altijd leuk om te lezen wat het niveau van een ander is.

zelf zuig ik ballen als het om gitaarspel gaat. Heb al erg veel moeite met het stukje 'like everyone she knows' van james taylor.

Maar toch, de lol wordt er niet minder om.:cheerup:

Eko
20 augustus 2010, 18:49
Ook is het niet zo dat iedereen perfect solo`s er uit moet kunnen raggen. Zelf heb ik er grote liefhebberij aan om een perfecte begeleiding achter iemand ( zanger of solist) te leggen. Nummers met bergen accoorden moest ik vroeger niet aan denken , nu is dat wel anders.

Jordii
20 augustus 2010, 19:53
Hoeveel speel je dan gemiddeld, Jordii? Sorry dat ik het zeg, maar na 3 jaar moet je November Rain, wat ik een vrij makkelijke solo vind, toch wel kunnen spelen.

En dat van vroegtijdig stoppen, dat herken ik wel. Alhoewel ik de laatste tijd het toch langer probeer vol te houden. Als je dat niet doet, blijf je een beetje op hetzelfde niveau hangen. Jezelf proberen te overtreffen maakt je wél beter.

Komt ook vooral doordat ik juist niet zovaak die uitdagingen aan ga. Ik heb ondertussen wel geleerd om te sweeppicken, wat weer een stuk moeilijker is (voor mij) dan zo'n solo, maar daar heb ik geen nummers mee leren spelen, omdat ik nu ben overgestapt op blues en improvisatie. :)
En ik had het best druk met school :soinnocent:

Misschien is Layla moeilijker nog dan November Rain, die kan ik ook.
Die solo van GNR heb ik trouwens ook al een jaar geleden geleerd, en daarna niks moeilijkers geleerd, maar me dus meer gericht op improvisatie. Daar zuig ik nu nog heel erg in maar daar gaan hopelijk toekomstige gitaarlessen verandering in brengen. Lijkt me wel vet als dat beter gaat later.

LesPas89
20 augustus 2010, 21:30
Ik vind dat als je jezelf bezig wil houden met improvisatie, dat songs na leren spelen dan helemaal niet slecht is.

Ik haal er juist inspiratie uit, merk ik de laatste tijd. Als ik bijvoorbeeld de ene dag solo's van David Gilmour leer (de makkelijkere dan ;)), en ik ga een paar dagen later wat aan de gang met improviseren, dan laat ik sommige dingen die ik in die solos geleerd hebt terugkomen. Licks of loopjes of wat dan ook.

Ik vind dat een beginnend gitarist zich niet in een hokje moet plaatsen van "ik wil alleen improviseren", of anderzijds "ik wil alleen songs naspelen".
Gitaarlessen zullen zeker helpen natuurlijk, maar aarzel niet om wat interessante songs gewoon helemaal te leren.

Gearjunkie
20 augustus 2010, 21:38
Je hoeft je echt niet te verantwoorden joh..
(stiekum wil ik Lespas die solo wel eens horen spelen...)

LesPas89
20 augustus 2010, 22:06
Ik wist niet dat ik me aan het verantwoorden was. :sssh:

Geen idee hoe je interpretatie moet zijn om tot die conclusie te komen.

Jordii
22 augustus 2010, 13:38
Canon Rock is trouwens het moeilijkst :p. Ik kan alleen het eerste deel zonder sweeppicken.

arnoldtims
22 augustus 2010, 14:24
Ik speel nu toch al meer dan 20 jaar maar ben erg lui. Het gevolg is dat ik al jaren op het zelfde nivo zit en bijna geen nummer goed na kan spelen. Als ik dan toch eens iets serieus oefen merk ik dat ik snel vooruit ga. Dus jongens en meisjes oefenen oefenen en nog eens oefenen anders blijf je maar wat prutsen zoals ik.
Ps speel toch nog best wel een leuk bluesje hoor ben maar soms jaloers op wat ik de jonge gasten allemaal hoor spelen

vulvasonic
22 augustus 2010, 15:19
Mijn moeilijkste nummer is nummer 33.973.445.623.844.421.
Ligt me gewoon niet zo.

grayfink
22 augustus 2010, 15:28
Deze vind ik moeilijk: http://www.youtube.com/watch?v=smplqf0FYCk

En nummer 33.973.445.623.844.421 ook.

whammy67
22 augustus 2010, 15:58
33.973.445.623.844.421 blijft een lastige. dit (http://www.youtube.com/watch?v=2BrLEuzVCVQ) lukt al een beetje. Maar na jaren lukt deze (http://www.youtube.com/watch?v=Yw74sDWPH7U&feature=av2e) nog steeds niet.

The Unforgiven
22 augustus 2010, 16:05
Creeping Death van MetallicA vind ik nogsteeds best lastig, al speel ik ook pas iets langer dan een half jaartje...

Jordii
22 augustus 2010, 16:30
Ik speel nu toch al meer dan 20 jaar maar ben erg lui. Het gevolg is dat ik al jaren op het zelfde nivo zit en bijna geen nummer goed na kan spelen. Als ik dan toch eens iets serieus oefen merk ik dat ik snel vooruit ga. Dus jongens en meisjes oefenen oefenen en nog eens oefenen anders blijf je maar wat prutsen zoals ik.
Ps speel toch nog best wel een leuk bluesje hoor ben maar soms jaloers op wat ik de jonge gasten allemaal hoor spelen

Zit je ook op les? Dat helpt bij mij nu wel om steeds te blijven oefenen.

Gitaar4ever
22 augustus 2010, 23:26
Speel nu ongeveer een jaartje elektrisch en de solo's van Bohemian Rhapsody en While My Guitar Gently Wheeps zijn denk ik de moeilijkste dingen die ik kan spelen.

Braddie
23 augustus 2010, 10:48
Speel nu ongeveer een jaartje elektrisch en de solo's van Bohemian Rhapsody en While My Guitar Gently Wheeps zijn denk ik de moeilijkste dingen die ik kan spelen.



Bohemian Rhapsody vind ik niet eens zo super moeilijk en ik speel 1/3e van wat jij speelt(Speel net 4 maanden).
Hammer To Fall is toch wel het moeilijkste en Last Horizon is een goede 2e.

LaszloVersteeg
23 augustus 2010, 10:48
Creeping Death van MetallicA vind ik nogsteeds best lastig, al speel ik ook pas iets langer dan een half jaartje...

Vooral de mainriff is vrij lastig, als je 'm eenmaal doorhebt valt het wel mee, maar om dan bijvoorbeeld 'n live versie mee te spelen moet je super veel snelheid opbouwen!

The Unforgiven
23 augustus 2010, 12:17
Vooral de mainriff is vrij lastig, als je 'm eenmaal doorhebt valt het wel mee, maar om dan bijvoorbeeld 'n live versie mee te spelen moet je super veel snelheid opbouwen!

Die is inderdaad erg lastig, eigenlijk een van de eerste metal riffjes die ik leerde spelen, vooral omdat hij niet zo snel is. Ik speel wel zoveel mogelijk alleen met downstrokes, dus dat maakt het net iets lastiger...

Gitaar4ever
23 augustus 2010, 12:51
Bohemian Rhapsody vind ik niet eens zo super moeilijk en ik speel 1/3e van wat jij speelt(Speel net 4 maanden).
Hammer To Fall is toch wel het moeilijkste en Last Horizon is een goede 2e.

Vind hem ook niet echt super moeilijk hoor, vind het ook een beetje lastig topic trouwens.
Wat is nou moelijk? Als je het beheers is het niet moeilijk meer, dus eigenlijk zou je hier alleen nummers moeten noemen die je nog niet helemaal kan spelen want dan is het nog moeilijk.
In dat geval zou ik Farewell ballad, Lazy (Deep Purple) of Yakety Axe moeten noemen want daar ben ik mee bezig maar kan ik niet in zijn geheel spelen.
Kan met trouwens niet voorstellen dat je na 4 maanden de outro van Bohemian Rhapsody goed kan spelen want die is toch wel erg snel naar mijn idee.

Braddie
23 augustus 2010, 13:04
Vind hem ook niet echt super moeilijk hoor, vind het ook een beetje lastig topic trouwens.
Wat is nou moelijk? Als je het beheers is het niet moeilijk meer, dus eigenlijk zou je hier alleen nummers moeten noemen die je nog niet helemaal kan spelen want dan is het nog moeilijk.
In dat geval zou ik Farewell ballad, Lazy (Deep Purple) of Yakety Axe moeten noemen want daar ben ik mee bezig maar kan ik niet in zijn geheel spelen.
Kan met trouwens niet voorstellen dat je na 4 maanden de outro van Bohemian Rhapsody goed kan spelen want die is toch wel erg snel naar mijn idee.

Outro?
Ik heb het over de eerste solo na "i`d sometimes wish i`d never been born at all"

LaszloVersteeg
23 augustus 2010, 14:13
Die is inderdaad erg lastig, eigenlijk een van de eerste metal riffjes die ik leerde spelen, vooral omdat hij niet zo snel is. Ik speel wel zoveel mogelijk alleen met downstrokes, dus dat maakt het net iets lastiger...

Op het album niet nee, maar live is toch heel anders haha.

Wiellem
23 augustus 2010, 15:08
It's Not Safe To Swim Today van Veil Of Maya heb ik moeilijk gevonden tot ie eenmaal lukte :)

Jammer genoeg op het moment geen gitaar meer in drop B daarom een beetje de handigheid verleerd van dat nummer..

Hiro
23 augustus 2010, 15:31
Little wing van jimi hendrix probeerde m gisteren te oefenen maar man wat een genie was die vent, moeilijk maar t gaat me lukken! ook al duurt t even :P

maar damn dat nummer van steve vai wat je net noemt tender surrender is ook heel vet

Gitaar4ever
23 augustus 2010, 17:47
Outro?
Ik heb het over de eerste solo na "i`d sometimes wish i`d never been born at all"

Volgens mij gaat dit topic over nummers.
Als je alleen van nummers enkele moeilijke stukjes ken, kan ik er ook wel meerdere noemen.
Ik leer nummers altijd volledig tenminste.
Little Wing is idd echt erg moeilijk!
Tijdje geleden wilde ik dit leren van mijn gitaarleraar maar kwam er vrij snel achter dat ik er dan wel een tijdje mee bezig zal zijn, dus na 5 minuten ben ik toen begonnen met Black Magic Woman, wie weet in de toekomst ga ik hem nog wel eens leren.............

Harry
24 augustus 2010, 09:59
ach, er is altijd wel weer iemand die gaat roepen dat hij 'veul korterder speult dan jij maar die helemaal nie moeilijk vindt'.

Ik heb een hekel aan moeilijke nummers, misschien ben ik gewoon lui.

Jordii
24 augustus 2010, 11:51
Stukjes is ook goed hoor, meestal is het ook geen heel nummer dat je moeilijk vind

Snijdie
24 augustus 2010, 12:10
ach, er is altijd wel weer iemand die gaat roepen dat hij 'veul korterder speult dan jij maar die helemaal nie moeilijk vindt'.

Ik heb een hekel aan moeilijke nummers, misschien ben ik gewoon lui.

True, in mijn bandje word ik regelmatig tot mijn max 'gepushed', en dat is ook niet alles. Als linkshandige heb ik (nog) niet de fijne coordinatie in mijn rechterhand om bijvoorbeeld Creeping Death van Metallica lekker te kunnen spelen.
Van de andere kant, ik heb veel te leren; en in een band spelen is een mooie stok achter de deur :).


Zelf heb ik Dead Skin Mask een aardige kluif trouwens. Wel een leuk nummer om mee te spelen.

tidalwave_sideburns
24 augustus 2010, 12:18
Ik vind het moeilijk om consistent te blijven spelen. Ik merk dat ik bepaalde riffs vaak elke keer anders pak, bijv ACDC - Hells Bells quint met pink, dan weer met ringvinger, dan wel met vibrato dan weer niet etc. Stiff upper lip net zo. Snaar wel aanslaan, dan weer hammer-on. Maakt het wel allemaal wat organischer , maar het wordt er ook wel een beetje rommelig door.

Ik ben dan ook totaal geen type dat gedisciplineerd urenlang een stukje van 5seconden kan gaan oefenen. Ik zet liver een cd-tje op en pingel lekker mee.

@Harry, zelfde hier. Ik hou ook niet zo van die wedstrijdjes wie het snelst of zuiverst een of ander Metallica liedje kan spelen. Haalt wat mij betreft een beetje het doel van muziek maken onderuit, maar da's persoonlijk natuurlijk. Ik waardeer die maximalistische insteek van metal op zich wel, maar zo gitaar spelen is absoluut niet iets wat ik ooit zou willen kunnen. Mijn zwager is er ook zo een, die kan wel zich helemaal toeleggen op een nummer. Uiteindelijk speelt hij het foutloos en heel 'clean', maar tegelijkertijd ook doods en mechanisch. Ik vind het eigenlijk niet mooi op die manier.

Het moeilijkste of meest uitdagende, nummer qua techniek en snelheid
dat ik zo'n beetje beheers is Malaguena van Brian Setzer (Ignition album).
Ik gebruik vingers en plectrum en het heeft een tijdje geduurd eer ik dat op snelheid had. Niet te vergelijken met de originele versie natuurlijk, maar een erg leuk stukje om te spelen.

LesPaul1612
26 augustus 2010, 12:04
Ik speel nu zo ongeveer een jaar.

Het moeilijkste wat ik nog wel goed kan spelen is de solo van Paranoid en de solo van Stairway To Heaven

SunnMustang
26 augustus 2010, 12:18
het moeilijkste nummer?

Fuzz Universe van Paul Gilbert al gehoord?
Natuurlijk ver boven mijn niveau maar damn, daar zit techniek achter :noob:

Die hele cd is btw goed.

LaszloVersteeg
26 augustus 2010, 17:51
Ik ben al 'n tijdje bezig met Subterfuge van Daath, de solo ervan, de rest is niet moeilijk.
Octavarium was ook even doorbijten, maar achteraf gezien nog steeds niet écht moeilijk.

Het moeilijkste nummer voor mij is nog wel 'n nog niet compleet nummer van m'n band.

ThomasR
26 augustus 2010, 18:24
ik speel al 10 jaar gitaar en ik kan eigenlijk geen enkel nummer helemaal spelen.
ik kan wel enkele bekende riffjes spelen enzo maar ik dat interesseert mij eigenlijk niet. ik probeer zelf dingen ineen te steken en dat lukt mij vrij aardig tot nu toe.

SantaX
27 augustus 2010, 03:17
Ach wat is moeilijk? Neem een Marcel Coenen, daarover kunnen we het denk ik allemaal eens zijn dat hij een technisch zeer begaafd gitarist is. Snel ook. Maar vraag je mij op de man af of ik het mooi vind wat ie doet? Nee niet echt. Neem een BB King, daarvan kunnen we het eens zijn dat hij technisch niet zo heel begaafd is... maar als je mij vraagt wat ik van zijn steeds terugkerende rifjes, solo's van 1 a 2 noten vind... nou... zo maak je dus muziek. Het is allemaal zo relatief. Ik ben een man die elke noot zo mooi mogelijk wil maken, met wat vibrato om de tekortkoming van een snaarinstrument te compenseren, zodat je een noot krijgt die daadwerkelijk een A of een E is. Daar heb ik mijn handen vol aan. Ik kan niets precies naspelen van welke artiest dan ook na meer dan 20 jaar gitaarspelen. Ik schrijf wel veel zelf en dat is allemaal niet het moeilijkste werk maar het is wel op mijn eigen hoogste van kunnen. En soms maak ik een wat sneller nummer, soms een wat langzamer nummer. Wat ik veel mis bij gitaristen en muzikanten in het algemeen is zorgen dat je zuiver speelt. Dat je een toon overbrengt naar je kunnen op een zo zuiver mogelijke manier. Mark Knoffler is daar een held in, Chet Atkins kon dat, BB King kan dat. Clapton kan dat in nummers als Wonderfull Tonight. En de vraag van de TS... ik worstel al 12 jaar met Extreme's More Than Words. Ik geloof dat ik hem de laatste maanden heb. En ik worstel al 8 jaar met Tico Tico... die beheers ik nog niet, maar ik kom steeds verder op een manier die het nummer voor mijn kunnen eer aan doet.

Liquid_Metal
27 augustus 2010, 08:09
Ach wat is moeilijk? Neem een Marcel Coenen, daarover kunnen we het denk ik allemaal eens zijn dat hij een technisch zeer begaafd gitarist is. Snel ook. Maar vraag je mij op de man af of ik het mooi vind wat ie doet? Nee niet echt. Neem een BB King, daarvan kunnen we het eens zijn dat hij technisch niet zo heel begaafd is... maar als je mij vraagt wat ik van zijn steeds terugkerende rifjes, solo's van 1 a 2 noten vind... nou... zo maak je dus muziek. Het is allemaal zo relatief. Ik ben een man die elke noot zo mooi mogelijk wil maken, met wat vibrato om de tekortkoming van een snaarinstrument te compenseren, zodat je een noot krijgt die daadwerkelijk een A of een E is. Daar heb ik mijn handen vol aan. Ik kan niets precies naspelen van welke artiest dan ook na meer dan 20 jaar gitaarspelen. Ik schrijf wel veel zelf en dat is allemaal niet het moeilijkste werk maar het is wel op mijn eigen hoogste van kunnen. En soms maak ik een wat sneller nummer, soms een wat langzamer nummer. Wat ik veel mis bij gitaristen en muzikanten in het algemeen is zorgen dat je zuiver speelt. Dat je een toon overbrengt naar je kunnen op een zo zuiver mogelijke manier. Mark Knoffler is daar een held in, Chet Atkins kon dat, BB King kan dat. Clapton kan dat in nummers als Wonderfull Tonight. En de vraag van de TS... ik worstel al 12 jaar met Extreme's More Than Words. Ik geloof dat ik hem de laatste maanden heb. En ik worstel al 8 jaar met Tico Tico... die beheers ik nog niet, maar ik kom steeds verder op een manier die het nummer voor mijn kunnen eer aan doet.

En tóch vind ik dat er wel iets zit in muziek van artiesten zoals Marcel Koenen, Jeff Loomis, John Petrucci en andere shredders. Nu ben ik ook heel erg fan van onder andere David Gilmour en Steve Lukather, die niet zo technisch spelen maar wel heel veel sfeer in hun spel leggen, maar die shreds doen ook iets met me. Het heeft voor mij best wel charme (hoewel de shredders die ook nog met gevoel spelen me nog meer aanspreken).

Overigens ben ik nu bezig met The Glass Prison van Dream Theater, maar ik kan niet zeggen dat het echt moeilijk is. Het zijn veelzijdige riffs waardoor het veel tijd kost om alles uit het hoofd te leren en het gaat allemaal ook best snel, maar na flink wat oefenen lukt dat zeker. Het enige waar ik met nummers oefenen soms tegenaan loop is de snelheid.

Icarvs
27 augustus 2010, 10:58
Ik had me zo'n anderhalf jaar geleden maar eens toegelegd op I'm alright - Neil Naza. (ik speel nu zo'n 4 jaar). maar ik had em grotendeels voor elkaar. alleen niet altijd even netjes en het snelle stukje op het eindje lukte niet.
(ik speelde trouwens de versie van jerryC, langzamer en iets makkelijker).
Maar ik vergat altijd stukken omdat het gwoon een solo van 4 minuten is eigenlijk. Misschien weer eens iets om te proberen als ik een zondag vrij over heb. :p

Luca P
27 augustus 2010, 16:23
Ik ben nu bezig met "Rock with you" van Michael Jackson. Lekkere akkoordjes en je hoofd erbij houden voor de volgorde.
Ook heb ik deze al onder de knie.
http://www.youtube.com/watch?v=-2Y77pblrqY The little river band en deze
http://www.youtube.com/watch?v=1IQKZTPFVAM van Renee Olstead
Lees geen muziek dus moet ik alles in m'n kop opslaan.
:crazyhappy: