PDA

View Full Version : Fame Vintage 30 4x12 cab of Harley Benton Vintage 30 4x12 cab?



laccio
18 augustus 2010, 20:43
ongeveer dezelfde prijs :o maar zit er een hoorbaar verschil tussen? welke klinkt het beste voor metalcore?

snaarplukker
18 augustus 2010, 22:46
ongeveer dezelfde prijs :o maar zit er een hoorbaar verschil tussen? welke klinkt het beste voor metalcore?
Ik heb een heel sterk vermoeden dat deze twee merken uit dezelfde fabriek in China komen. Voor Thomann plakken ze er Harley Benton op en voor MusicStore Fame. Welke het beste klinkt kan je achterkomen als je ze naast mekaar hebt staan. Denk niet dat ze beiden in een showroom te vinden zijn.;)

laccio
18 augustus 2010, 22:58
Ik heb een heel sterk vermoeden dat deze twee merken uit dezelfde fabriek in China komen. Voor Thomann plakken ze er Harley Benton op en voor MusicStore Fame. Welke het beste klinkt kan je achterkomen als je ze naast mekaar hebt staan. Denk niet dat ze beiden in een showroom te vinden zijn.;)

neen en thomann ligt nog al ver in duitsland

maar ze hebbe wel degelijk verschillen.. die van Fame is 240watt mono en kan niet stereo zoals die van HB wel kan. Maar de wanden van Fame zijn een stuk dikker dan de wanden van de HB... maar gaat het wel een hoorbaar verschil geven?

Arvoitus
19 augustus 2010, 03:31
neen en thomann ligt nog al ver in duitsland

maar ze hebbe wel degelijk verschillen.. die van Fame is 240watt mono en kan niet stereo zoals die van HB wel kan. Maar de wanden van Fame zijn een stuk dikker dan de wanden van de HB... maar gaat het wel een hoorbaar verschil geven?
Ligt eraan, je kan beter 11mm Berken Multiplex hebben dan 20mm spaanplaat.

MaximVMH
19 augustus 2010, 03:49
Mijn ervaring met de huismerken van Thomann (t.bone, Millenium, Harley Benton, ...) en MusicStore (Fame), is dat die van Thomann toch wel beter zijn. De kans is inderdaad groot dat een heleboel producten uit dezelfde fabriek komen, misschien doet Thomann meer aan kwaliteitscontrole?

laccio
19 augustus 2010, 10:42
Fame:
sturdy case out of multiple glued particle board
240 watt Mono (geen stereo)


HB:
16mm plywood construction
Dimensions: 742 x 345 x 742mm. Weight: 39kg.
240 watt mono of 2x 120watt stereo


afmetingen en gewicht van de Fame vind ik niet :(


de HB is ongeveer 100 euro goedkoper

caliban
19 augustus 2010, 15:26
Van de HB 212's weet ik dat heel wat mensen tevreden zijn, eigenlijk nog niets slecht over gehoord. Persoonlijk zou ik voor HB gaan. Kan goed uit dezelfde fabriek komen maar moet daarom niet helemaal hetzelfde gebouwd zijn.

Rutger Molenberghs
19 augustus 2010, 18:28
Ik zou voor de Harley Benton gaan. Dat ding kost evenveel (op €2 na) als de twee V30 luidsprekers alleen. Kan je toch niet mis mee gaan?!
Moest je later een beter cabinet willen, dan koop je een leeg cabinet en verlies je slechts €2 (of je gebruikt het hout voor de open haard).

muziekschuur
19 augustus 2010, 18:34
Je kan altijd aan de binnenkant multiplex ter versteviging lijmen.

Beiden zijn leuke cabs dus kies wat je het mooiste vindt.

laccio
19 augustus 2010, 19:36
Ja dat is waar ja van die HB, dan gaat het die worden geloof ik

Merci allemaal ^^

caliban
19 augustus 2010, 20:18
2 euro kan je het brandhout waarschijnlijk nog niet eens van kopen..

Rutger Molenberghs
19 augustus 2010, 23:17
2 euro kan je het brandhout waarschijnlijk nog niet eens van kopen..

En de handvatten, hoeken en voetjes kan je nog gebruiken bij een zelfbouwproject.