PDA

View Full Version : Is dit een echte Fender?



Noordeling38
18 augustus 2010, 20:34
Zit te denken om deze Fender aan te schaffen. Is het wat?

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/fender-stratocaster-made-in-usa/10348330

Of niet doen?

fred dons
18 augustus 2010, 20:42
nee deze is nep, verkeerde brug en een customshop certificaat bij een gitaar met een productie prijs is een verdere aanwijziging dat dit te mooi is om waar te zijn, verder zit er een 64/65 logo op met de trusrod ingang op de kop en dat klopt ook niet

Gearjunkie
18 augustus 2010, 20:46
Lijkt me niet, 50's slagplaat met niet bijpassende brug en dan nog een Customshop certificaat voor die prijs????

Noordeling38
18 augustus 2010, 20:52
Het zou een American Std moeten zijn maar tel n 21 frets..... kwee nie

Rooker
18 augustus 2010, 22:54
Mij viel ook gelijk de brug op in combi met slagplaat En dat sertivicaat klopt ook niet, want heb hier al vaak gelezen.... lijkt het te mooi dan is dit vaak ook zo.

tostiapparaat
18 augustus 2010, 23:32
die carve waar je onderarm zit is ook anders volgens mij

Jamie_E
18 augustus 2010, 23:35
Heh? ik snap iets niet, volgens jullie is het geen echte USA Fender of geen Custom shop Fender? Ik heb namelijk precies zo een Fender met als enige verschil de brug bevestiging (bij mij 2 schroeven ipv 6) en de toets is bij die van mij van maple. Het is een 50th anniversary Standard USA Strat.

EDIT: oh en ik heb 1 fret meer zie ik nu...

fred dons
19 augustus 2010, 08:34
en je hebt ook niet het zelfde logo (65 logo) en je hebt waarschijnlijk ook geen certificaat en je pickups zien er ook een beetje anders uit (polepieces), trussrodingang etc. voor de argeloze voorbijgangert lijkt iedere strat op elkaar maar het zijn heel veel kleine dingen die deze nep maakt

ThomasL
19 augustus 2010, 11:15
lijkt erg veel op een Squier... die brugzadels, de polepieces...

Jamie_E
19 augustus 2010, 20:23
Ik heb geen certificaat nee en die pickup polepieces zien er inderdaad wat anders uit ja, maar het logo en de thrusrod opening kan ik op de foto niet goed zien... Wel grappig dat jullie dat zo allemaal zien, ik dacht eerst dat ik naar een foto van mn eigen strat zat te kijken :D

Eko
20 augustus 2010, 08:10
Als je een instument hebt gekocht voor 2000+ zou je hem dan voor 550,- verkopen? Belletjes die rinkelen? Geen case? Geen casecandy zoals straps , kabel en andere zaken? De Fenderlabels aan de linkerzijde zijn van accesoires die je later kunt kopen zoals plectra en topkammen e.d. Die heb ik zelf ook nog wel liggen.
Als je de gitaar wilt kopen vraag dan even om foto`s van de neckpocket en van de hals ( bodyzijde) daarin/op staan de stempels ( met logo`s CS) en data. Ook moet er op de body een neckplate zitten met het logo. Serienummer hoort van CS te zijn.
Need I say more?
Hoe vaak moet het nog gezegd worden , als het te mooi is om waar te zijn.........

Pepe
20 augustus 2010, 10:47
Ik snap het wel, de Duchossoir en Wheeler las ik begin tachtig al stuk en al die jaargangen Guitar identification ten spijt kan het soms lastig zijn om de goeie van de slechte te onderscheiden.
Zo heb ik hier een Fender liggen waar ik altijd iets vreemds aan vond zitten maar je kan je vinger er niet opleggen. Pas na veel research blijkt dat Fender doodleuk 2 verschillende headcontours naast elkaar gebruikte. Weer zo'n feitje wat nergens te vinden is in boeken en op internet.
Nouja, nu dan.

guitarnijboer
20 augustus 2010, 11:34
Deze kwam ik tegen, maar vertrouw ik ook niet helemaal. Bij verkopen voor iemand anders gaat bij mij al een belletje, maar goed ik ben geen expert. Ik dacht alleen dat 'american traditionals' 22 frets hebben.

Fender American traditional ?? (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/369913417-fender-american-traditional-nieuwstaat-met-tas.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqK jxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg %2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

Mitch
20 augustus 2010, 18:26
Is een speciaal topic voor: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98432