PDA

View Full Version : Peavey?



Horus
3 mei 2003, 16:57
Ik hoor helemaal niemand over Peavey bassen. Versterks kent iedereen ze wel. Zelf heb ik een goedekope maar erg mooie Peavey bas. Dus ik denk, ga ff de site van Peavey checken om te kijken of die er ook op staat. Blijkt dat die gasten gewoon 7 productielijnen met zo'n 10 tot 30 modellen per lijn. Dat zijn er dus heel wat. En nog nooit heb ik iemand iets over Peavey bassen horen zeggen. Kijk hier maar eens:

http://www.peavey.com/products/amps_mi/bassguitars/

Ik vind de mijne voor dit geld (250 euro) echt super! Maarliefst 4 soorten hout, voor dat geld. Hij lijkt wat op deze maar dan zonder dat hoekie er half uit:

http://www.peavey.com/images/fullsize/00462570.jpg

Mooi he? Bubinga op Alder op Bubinga geloof ik. Mahony neck en Pao Ferro Fingerboard. Hij speeld heerlijk, klink lekker warm, maar niet erg helder. Das jammer, maarja, voor die prijs.

Iemand anders ervaring met Peavey bassen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Horus op 2003-05-03 16:59 ]</font>

dikkie dik
3 mei 2003, 18:39
euhm ja.

ik weet uit ervaring dat de budget lines gewoon echt poep zijn. gewoon echt slecht. maar als je dan bijv. een cirrus neemt, allemaal boven de 1000 euro. dat die wel relax klinken. en ook behoorlijk fijn spelen.

ik weet niet waarom mensen minder over peavey praten. maarja.....

Chris Wolstenholme
3 mei 2003, 18:42
niemand heeft er een?
niemand kent ze?
niemand kent iemand die er een heeft?


ik heb er iig nog nooit van gehoord

Clunk
3 mei 2003, 18:44
omdat die bassen me niet aanstaan :grin:

bassopotmus
3 mei 2003, 19:30
Budget is net als bij elk ander merk zwaar kut en als we hoger in het segment gaan ga ik liever voor andere merken, sorry hoor.
maar gitaren is wel wat die wolfgang is echt goed

skabouter
3 mei 2003, 19:50
ik deed laatste dezelfde ontdekking. ik vidn die cirrus serie wel errug mooi !! erg custom, en degelijk.
iets om te onthouden.........

jaspertomas
3 mei 2003, 20:06
volgens mij zijn die duurdere peavey bassen heel weinig in europa te koop. Het is heel erg op de VS gericht. (zoals bijna altijd :smile: )

skabouter
3 mei 2003, 20:09
ja, dat heb ik ook gelezen, EN gehoord. die peavey cirrussen zie je hier NOOIT. is misschien niet eens te bestellen..........

bassopotmus
3 mei 2003, 21:14
Ik blijf het niets vinden...al is die cirrus wel mooi op sommige modellen na..
Eens op de " te checken lijst" zetten.

Bates15
4 mei 2003, 21:54
De Poccaro van TOT speelt op twee Cirus bassen, 5snr. Vette sound. Maatje van me in de USA heeft er ook een. Ook erg tevreden. Wil niets anders. Ben er helaas nog geen een tegen gekomen in NL.... in de winkel dan, regio Amsterdam.

John P
5 mei 2003, 12:24
Ik heb eens op een van de eerste Peavey-bassen gespeeld, een T4 geloof ik. Stamt ergens uit de 80-er jaren. Was echt niet verkeerd, hoor. Ik vond de hals een beetje vreemd van breedte, maar het geluid was goed. Niemand wilde zo'n ding toentertijd hebben; in de eerste plaats om het merk (er waren nog nooit eerder Peavey-bassen uitgekomen) en in de tweede plaats, omdat ze m.b.v. computergestuurde machines werden gefabriceerd. Peavey was de eerste op dat gebied. Dat was nog allemaal erg verdacht toen. Je ziet ze nog wel eens in een winkel. Nu zou ik er zo een kopen, als-ie een beetje goed was. Ze zullen ook wel niet zo duur zijn; ze hebben de naam niet mee.