PDA

View Full Version : De "E" van Epiphone



ellisvertellis
18 augustus 2010, 18:38
Ik heb net een nieuwe Epiphone Riviera gekocht
http://www.musiciansuniverse.com.au/Uploads/Images/etrvanch-nick-valensi-p94.jpg
en nu vraag ik mij af: wat te doen met dat Epiphone-logo op de slagplaat; eraf halen of erop laten? Wat zeggen jullie?

M@rtijnd
18 augustus 2010, 18:40
Erop laten. Ik vind 't juist iets wat hoort bij het karakter van een Epiphone hollowbody.
Maar hé, het is jouw gitaar. Daar heb ik volgens mij niks over te zeggen. :P

M

DaveItUp
18 augustus 2010, 18:40
Erop laten, hoort bij Epiphone. Oudere usa made epi's hadden dat ook.

almarvk
18 augustus 2010, 18:43
Inderdaad, is juist iets uit de historie van Epiphone. Lekker laten zitten. Maar goed; het is jou gitaar ;)

nickofzo
18 augustus 2010, 18:53
of gewoon nog een slagplaat kopen.. kan je er in ieder geval geen spijt van krijgen

Snaar'n Bennie
18 augustus 2010, 19:01
Dikke vette Strokes-plank!! Is dat de 'normale' of de Elitist uitvoering?
Gaaf ding hoor!

Daan_B
18 augustus 2010, 19:07
Over 3 weken flikkert 'ie er vanzelf af:sssh:.

bert k
18 augustus 2010, 19:45
Voorzichtig eraf peuteren en op een velletje sticker-bescherm-papier plakken. Kan je hem zo weer gebruiken.

Bij mij was ie er al af, niet echt erg, maar aan de andere kant, het heeft wel wat.

Wees blij dat je geen Gretsch hebt, dan was het in het hout gebrand. :)

http://www.guitarsandeffects.com/images/1gretsch6120w.jpg

hezz
18 augustus 2010, 19:48
Logo erop laten, slagplaat eraf. Maar uiteindelijk doen wat je zelf wil...

Dealer
18 augustus 2010, 20:35
toch is die gretsch zoo nice...

ellisvertellis
18 augustus 2010, 23:01
Het is de "gewone" versie, degene met de P94s dus.

Goed, ik laat het erop (als het er idd niet vanzelf afsukkelt tenminste, erg stevig plakt het niet, moet ik zeggen). Wist niet goed of het 1 van die "verkoopsstickers" was of niet, heb niet veel ervaring met Epiphone, vandaar.

Bedankt voor de feedback en nogmaals hoera voor het herrezen forum!

Rutger
19 augustus 2010, 11:06
Voorzichtig eraf peuteren en op een velletje sticker-bescherm-papier plakken. Kan je hem zo weer gebruiken.

Bij mij was ie er al af, niet echt erg, maar aan de andere kant, het heeft wel wat.

Wees blij dat je geen Gretsch hebt, dan was het in het hout gebrand. :)

http://www.guitarsandeffects.com/images/1gretsch6120w.jpg

De mooiste gitaar ever, helaas vond ik hem soundwise in mijn eigen handen weinig boeien :(
Maar hij zal toch niet misstaan aan de muur van m'n woonkamer. Ik bedoel maar, een schilderij is al gauw net zo duur :seriousf:

Midwolda
19 augustus 2010, 11:08
De mooiste gitaar ever, helaas vond ik hem soundwise in mijn eigen handen weinig boeien :(
Maar hij zal toch niet misstaan aan de muur van m'n woonkamer. Ik bedoel maar, een schilderij is al gauw net zo duur :seriousf:

Hahaa, dat zeg ik ook altijd tegen mensen die verbaasd in m'n woonkamer rondkijken...

OT: Die E hoort echt op de slagplaat hoor, bij m'n Sheraton II zit-ie er zelfs in gegraveerd.

ellisvertellis
19 augustus 2010, 11:33
Wees blij dat je geen Gretsch hebt, ...

Wat een vreemde uitspraak... :confused: ;)

Ricochet
19 augustus 2010, 11:43
Het is de "gewone" versie, degene met de P94s dus.




Neen, een "gewone" Riviera heeft humbuckers, Mini HBs op japanners en bepaalde Limited editions. Dit is een signature model van ene meneer Nick Valensi oid.

ellisvertellis
19 augustus 2010, 11:53
Klopt, maar er is ook een "elite"-versie van het Valensimodel, en die heeft P90s en geen P94s zoals in het "gewone" model, oftewel: de "goedkope" versie, maar die term gebruikt ik niet graag ;)

Ricochet
19 augustus 2010, 12:26
Ah, op die manier. Dan heb ik niks gezegd! :)

PeeVee
19 augustus 2010, 13:45
Ik haal ze er altijd af, vind het geen porum.

guitarkid
19 augustus 2010, 17:03
De mooiste gitaar ever, helaas vond ik hem soundwise in mijn eigen handen weinig boeien :(

Kijk, dat is nog eens realistisch een gitaar beoordelen! Compliment. Erg off-topic, maar ik wou het even zeggen..!
On topic: Dat logo er gewoon oplaten. Hoort erbij! En niks van "het is jouw gitaar, dus je moet het zelf weten". D'r oplaten!!! Had je het maar niet moeten vragen.....;)


Inderdaad, is juist iets uit de historie van Epiphone. Lekker laten zitten. Maar goed; het is jou gitaar ;)
Kijk, dat bedoel ik dus: ben je nou "dictator" of niet..? :)

Mooie gitaar, overigens!

Gr. C.