PDA

View Full Version : FX loop uit de loop en tussen amp en gitaar plaatsen



RedBuell
18 augustus 2010, 17:17
IK heb een showmaster case, ik heb achter het klepje een plaatje gemaakt met een aansluiting voor stroom, input vanuit de gitaar, output naar amp en een fx loop (input en output).

De keten ziet er als volgt uit:

Gitaar - tuner - wah - bad monkey - amp

fx loop amp uit - chorus - ISP decimator G string - delay - fx loop amp in

de ISP g string zit dan tussen gitaar en amp maar ook in de FX loop.

Wat ik nu wil doen is die FX loop weer gewoon tussen gitaar en amp plaatsen indien nodig. Ik wil namelijk een overdrive pedaal kopen en deze kunnen gebruiken indien ik mijn eigen top niet meeneem naar een optreden of repetitie.

Als de versterker waar ik dan over speel geen fx loop heeft dan wil ik de pedalen die op mijn bordje in de loop staan gewoon tussen gitaar en amp zetten doormiddel van een switch of iets dergelijks, misschien dat gewoon een patch kabeltje plaatsen tussen bord uit (gitaar - amp) en fx loop in op mijn bordje werkt maar ik durf dat niet zomaar uit te proberen.

Fragedallic
18 augustus 2010, 18:53
heej Redbuell,

ik heb sindskort het zelfde gerealiseerd. puur om eens te spelen zonder fx loop

vanaf het pedalboard bekeken; van mijn output (die eerst naar de versterker input zou gaan ) nu een kabeltje naar de fx in van pedalboard ( die anders vanaf de amp zou komen ). de fx out van pedalboard gaat dan weer naar de versterker input zelf. voila....alles achter elkaar.

succes

Heibel
19 augustus 2010, 09:17
Zo doe ik het ook, extra patchkabeltje erbij..werkt prima...Kun je switchen in je setup zoveel je wilt..

RedBuell
19 augustus 2010, 10:55
Ja ineens viel het kwartje, een extra patch kabeltje om de boel door te lussen en ik kan als het minder belangrijk is of gewoon erg onpraktisch, spelen over wat er aanwezig is. Staat er een cab dan kan die top wel mee, maar staat er een combo die ik niet ken of niet de distortion heeft die ik zou willen dan kan ik met een pedaaltje goed uit de voeten....

Nu maar even kijken voor een pedaaltje dan...... queeste nr 2.....