PDA

View Full Version : Marshall basketweave cab vraag



keef
18 augustus 2010, 16:52
Vreselijk dure dingen, maar ze kunnen ook vreselijk goed klinken.

Wat ik me afvraag, is of het bruine basketweave speakerdoek - dat vaak vol met verkleurde vochtkringen zit - bij het omdraaien ervan weer als nieuw toont, of dat dit weinig zinvol is omdat de achterkant niet 'correct' eruitziet.

Iemand het geprobeerd, of foti, dan graag een reply.

the sure thing
18 augustus 2010, 22:33
Bij mijn weten is de achterkant van het OUDE basketweave onbruikbaar omdat het er idd niet correct uitziet.

Toaster
19 augustus 2010, 10:41
en het zit om de baffle heen gebogen.

Als jij het na 50 jaar weer terug wil buigen omdat je het omdraait breekt de hele zooi af denk ik.

Kijk eens op ebay in engeland. Daar zie je heel af en toe nog wel wat doek voorbij komen. Anders RI doek.

DaveItUp
19 augustus 2010, 11:03
Is toch juist mooi? Zou er niet aan gaan kutten.

keef
19 augustus 2010, 16:49
Kan mooi zijn, maar soms is t gewoon te smerig. Ging om een cab die dr voor het overige prima eruitzag. Thanks voor de input.

Ik vond dit nog op het plexi forum (van een zeer betrouwbare bron):

'" Removing the stain can be tricky on basketweave....so it's been my experience that basketweave is thick and stains usually don't show on the other side....So, if the weave is faded and you reverse the sides of the cloth you will give your cabinet a second life, since the reverse side is identical weave...you now have a grill that looks almost new condition...if the stain does show through it should be VERY faint to un-noticable or insignificant...if the stain is still there then we move to plan B "

Plan B is de tuinslang denk ik.

master99
19 augustus 2010, 17:07
.. de tuinslang er op.

DaveItUp
19 augustus 2010, 21:44
Ik snap die obsessie met "nieuw" echt helemaal niet. Die cab is NIET nieuw. Niets mooiers dan oude gear waaraan je kunt zien dat het ergens geweest is en iig gebruikt is, maargoed succes d'r mee.

Nielsje
20 augustus 2010, 17:30
Ik snap die obsessie met "nieuw" echt helemaal niet. Die cab is NIET nieuw. Niets mooiers dan oude gear waaraan je kunt zien dat het ergens geweest is en iig gebruikt is, maargoed succes d'r mee.

Ieder z'n ding, toch? Jij snapt de obsessie met 'nieuw' niet, veel mensen snappen dat geneuzel van 'oud = beter' en 'relic' ook niet. Beter geef je een nuttig advies..

Advies:

Ik zou de cab aan de achterkant openschroeven, en dan de speakers verwijderen. Dan kan je prima zien of de achterzijde van je doek voldoet aan je eisen (looks, kleur, vlekken). Zo ja, dan kan je proberen het doek om te draaien. Hoe je dat doet met een ouder doek? Geen idee, misschien het doek in de hoeken (daar waar het omgebogen is) vochtig maken met wat water, of olie, zodat de vezels weer wat beweeglijker worden?

DaveItUp
20 augustus 2010, 20:28
Waar zeg ik dat oud beter is? En wat lul je over "relic", wat een domme term die sowieso niet van toepassing is op een oude kast. Maargoed ieder z'n ding idd, jullie ding is alleen ultragay. Mijn nuttige advies is, ga niet aan zo'n kast kutten.

Nielsje
21 augustus 2010, 16:56
Last van je hormoontjes, Dave?

Als je begrijpend leert lezen, dan kom je erachter dat ik helemaal niet beweer dat jij zegt dat "oud beter is". Verder heeft mijn voorbeeld m.b.t. relic helemaal niets met de kast te maken an sich te maken.
Hoe je er overigens bij komt dat het 'ons' ding is, is mij ook een raadsel. Ik heb nergens gepost dat ik het ook gedaan heb.
En blijkbaar is het ultragay! Goed om te weten, heb ik ook daar eindelijk eens een definitie van.

pimmetje
21 augustus 2010, 17:29
Graag het verder definieren van ubergay en zo achterwege laten. Daar wordt 't speakerdoek niet netter van.

DaveItUp
21 augustus 2010, 22:02
Last van je hormoontjes, Dave?

Als je begrijpend leert lezen, dan kom je erachter dat ik helemaal niet beweer dat jij zegt dat "oud beter is". Verder heeft mijn voorbeeld m.b.t. relic helemaal niets met de kast te maken an sich te maken.
Hoe je er overigens bij komt dat het 'ons' ding is, is mij ook een raadsel. Ik heb nergens gepost dat ik het ook gedaan heb.
En blijkbaar is het ultragay! Goed om te weten, heb ik ook daar eindelijk eens een definitie van.

Waarom begin je er dan over? Je wekt de suggestie dat ik dat vind. Misschien een cursus begrijpelijk schrijven?

Maargoed zoals ik al eerder zei, succes met die kast.

the sure thing
21 augustus 2010, 23:38
De vraag blijft of basketweave kan omgedraaid worden en volgens mij zijn er verrassend weinig antwoorden op die vraag....

nico verduin
21 augustus 2010, 23:53
De vraag blijft of basketweave kan omgedraaid worden en volgens mij zijn er verrassend weinig antwoorden op die vraag....Als het het zelfde spul is wat we tegenwoordig verkopen ("Salt & Pepper"), zou het moeten kunnen. Maar het is maar de vraag of dat ook niet verkleurd is.

master99
22 augustus 2010, 16:07
De vraag blijft of basketweave kan omgedraaid worden en volgens mij zijn er verrassend weinig antwoorden op die vraag....

Je kan alles omdraaien, maar het juiste antwoord is al gegeven door Nielsje:


... Ik zou de cab aan de achterkant open schroeven, en dan de speakers verwijderen. Dan kan je prima zien of de achterzijde van je doek voldoet aan je eisen (looks, kleur, vlekken). Zo ja, dan kan je proberen het doek om te draaien. ...

Met andere woorden: gewoon de handen uit de mouwen steen.

matto
22 augustus 2010, 22:19
Probeer eens de speakers er uit te halen en het doek schoon te maken met een zeepsopje daarna goed laten drogen.

keef
23 augustus 2010, 12:30
Na het Marshallforum te hebben nagekeken is het zeker dat het kan. Zie ook deze thread met foti van omgekeerde basketweave:
http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=169838

Voor alle duidelijkheid: ik heb al een cleane basketweave kast en zag afgelopen week een matching topkast voorbijkomen, waarover de vraag ging. Heb m niet gekocht, dus knutselen is niet meer aan de orde.

Ik geloof in het restaureren van vintage gitaren en amps met zoveel mogelijk originele of 'period correct' onderdelen. Zo blijven ze niet alleen als de fabrikant het bedoelde, maar kunnen wij en onze kids er langer van genieten.

Het is overigens niet 'ultragay', maar 'anal vintage homo' (of AVH). Dat duidt niet op bejaarde heren op z'n grieks, maar komt van 'homologation', het moeten voldoen van bepaalde zaken (zoals vintage gitaren) aan de officiële standaard (originaliteit/authenticiteit). Ben je daarin een pietlut, dan staat daarvoor de term 'anal'.

Gearjunkie
26 augustus 2010, 19:11
Probeer eens de speakers er uit te halen en het doek schoon te maken met een zeepsopje daarna goed laten drogen.

Of zo'n tapijtreinigingsmiddeltje.

the sure thing
26 augustus 2010, 19:52
Of zo'n tapijtreinigingsmiddeltje.Je weet het, wel eerst een hoekje uitproberen om te kijken of het niet teveel bleekt/een vreemde reactie geeft.