PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Standard



remcoz
3 mei 2003, 16:45
wat kost deze gitaar nieuw? is hij goed?

Ic3gl0vE
3 mei 2003, 16:49
wat 'ie kost: teveel (zo rond de 500 tot 600 euro)
is 'ie goed: nee

http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/search.php

klik even op die link en zoek even door het forum... er staat al genoeg over, maar ik blijf het een kutgitaar vinden

Electrical Storm
3 mei 2003, 16:54
Allemachtig gaan we weer hoor...


Remcoz, op dit moment zijn er op dit hele forum van 4045 gebruikers maar liefst 195225 berichten geplaatst waarvan 52601 onder 'elektrische gitaren', verdeeld over 3581 topics. Epiphone is denk ik het 4e merk op dit moment qua verkochte gitaren over de hele wereld, DUS DENK JE NOU ECHT DAT ER OP DIT FORUM NOG GEEN WOORD IS GEREPT OVER ÉÉN VAN DE MEEST STANDAARD GITAREN OP AARDE? :mad:

Negative K3 fan
3 mei 2003, 17:19
go electrical!

rapalakid
3 mei 2003, 20:46
twee weken geleden heb ik er zelf een gekocht
bij Feedback Rotterdam, hij is in de aanbieding !!!! 499 euro .....sucses

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 12:42
misschien kan je de (hele mooie!) epi les paul van Sjor wel over kopen. Ding is een paar maanden oud maar hij bevalt ' m niet

skabouter
4 mei 2003, 14:53
ik denk niet dat het een slechte gitaar is, maar ik zou hem niet kopen. maar voor jou, zoek anders ff 2e hands, joh. das veelgoedkoper, en heus niet slechter, hoor

NeeraDJ
4 mei 2003, 16:08
Hell! Nothing beats a Gibson. Epiphone kan mooi zijn als je ooit nog naar een echte gitaar toe wil werken, maar als blijvende speel-gitaar is het een rotmerk+gitaar. Spaar gewoon wat en koop een Gibson Les Paul Studio op Gitaarmarkt ofzo!

lucifer
4 mei 2003, 17:59
Op 2003-05-04 16:08, schreef NeeraDJ:
Hell! Nothing beats a Gibson. Epiphone kan mooi zijn als je ooit nog naar een echte gitaar toe wil werken, maar als blijvende speel-gitaar is het een rotmerk+gitaar. Spaar gewoon wat en koop een Gibson Les Paul Studio op Gitaarmarkt ofzo!

Maar als het nou je 1e gitaar is weet je niet zeker of je het wel leuk vind, dus dan ga je (lijkt mij) niet 1000 euro uitgeven aan een Gibson Les Paul Studio... iig ik niet

Wilson
4 mei 2003, 18:13
mijn argument om een epi te kopen en niet gelijk een gibson was, dat ik anders NOG een halfjaar zou moeten sparen voordat ik het geld bij elkaar zou hebben, maar als je geld zat hebt en je weet zeker dat je met door wilt gaan met gitaarspelen, zou ik gaan voor een gibson. Als je nog niet genoeg geld hebt, zou ik ipv nog een halfjaar sparen voor de epi gaan, ik heb zelf een epi, en ik heb ook op verschijdene gibson lespauls gespeeld, en ja er zit inderdaad verschil in qua klank en natuurlijk qua afwerking, maar als je begint met gitaarspelen is dat nog niet zo heel belangrijk. Bovendien zijn gitaren vrij waardevast, dus als je na een jaar een gibson kunt veroorloven verkoop je die epi gewoon, je zult er maar iets minder voor terugkrijgen als dat je ervoor betaalt hebt. Ik raad je dan wel aan em 2e hands te kopen, kan zon 200 euro schelen, en op 600 euro nieuwprijs is dat toch behoorlijk wat.

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 18:26
tweedehands kopen zou je wel kunnen doen ja, als je er dan achter komt dat die gitaar toch kut is (sorry... m'n humeur is niet top...) kun je 'm voor dezelfde prijs weg doen :smile:

Electrical Storm
4 mei 2003, 19:43
Idd en dat geldt ook voor je eerste gitaar: Als je tweedehands een gitaar koopt en je komt erachter dat je het helemaal geen leuke hobby vind kun je je gitaar voor dezelfde prijs weer verkopen meestal...

sunday violence
4 mei 2003, 20:26
tjonge jonge ik sta altijd gelijk op mn zuiger als mensen negatief lullen over een epiphone. waarom? omdat die gitaar word afgezeken vanwege zn naam en niet vanwege zijn prestaties! ik heb in mijn epi een paar mooie dimarzio's laten zetten en hij speelt loepzuiver. Ik hoef geeneens een gibson meer. hoevaak zie je niet zo'n lul op een gibson die geeneens fatsoenlijk kan spelen, stelletje materialisten allemaal...

Wilson
4 mei 2003, 20:33
Advies: koop een epi, als hij bevalt zet je er gewoon wat gibson elementen in heb je een geluid dat het geluid van een gibson benadert/evenaart voor 1/3 van de prijs van een echte gibson. Je hebt alleen een slechtere afwerking en dingen als tonepots en schakelaar en tuners zijn slecht, maar voor 150 euro zijn deze ook vervangen door gibson kwaliteit.

Casey
4 mei 2003, 20:53
Voordat iemand nou weer begint te zijken over het enorme kwaliteits verschil van het gebruite hout , eerst effe op gitaarnet boven klikken dan gitaartests , daarna LP standaard 2002 , weet je gelijk welke kwaliteit Mahonie Gibson gebruikt voor een gitaar van ruim 3000 € en de manier waarop het in de hals is gebruikt en die review is door een gitaarbouwer gedaan .

Bluppie
4 mei 2003, 21:35
Ik heb een epiphone lp standard,
Wat kan ik er over zeggen? alleen de body is goed, kam is afgebroken, tuners gingen ook verrot, potmeters zijn beroerde kwaliteit net als de draadjes die erin zitten, ook zadels waren zo scherp als de pest, en je moet hem zelf nog intoneren ook.

tis een leuk bouwpakket :smile:
maar als je de mogelijkheid hebt, spaar door voor een gibson!

Baker
5 mei 2003, 16:50
Dat is precies wat ik ook altijd zei toen ik nog geen gibson had. Ik zei trouwens hetzelfde over valvestates toen ik nog geen buizenbak had. Ik heb nu (eindelijk, heeft lang genoeg geduurd hoor)een gibson en een Koch buizenversterker. Heel gek, voor dat ik dat had was ik best tevreden met mijn Epi nep gibson en mijn valvestate nep buizenversterker. Maar als ik nu gewoon voor de gein nog een over dat oude setje speel kan ik me gewoon niet voorstellen dat ik het daar zo lang mee heb uitgehouden. Laten even reeel blijven. Een gibson is een stuk duurder dan een een Epi, en je betaalt inderdaad ook een groot deel voor de naam, maar de kwaliteit van een een Epi komt toch echt niet in de buurt van een Gibson.



Op 2003-05-04 20:26, schreef sunday violence:
tjonge jonge ik sta altijd gelijk op mn zuiger als mensen negatief lullen over een epiphone. waarom? omdat die gitaar word afgezeken vanwege zn naam en niet vanwege zijn prestaties! ik heb in mijn epi een paar mooie dimarzio's laten zetten en hij speelt loepzuiver. Ik hoef geeneens een gibson meer. hoevaak zie je niet zo'n lul op een gibson die geeneens fatsoenlijk kan spelen, stelletje materialisten allemaal...





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mbakker75 op 2003-05-05 16:51 ]</font>

Moonchild
5 mei 2003, 17:00
Ja, maar qua sound?
Ik heb over deze discussie eigenlijk geen mening, ik hang er een beetje tussen.
Maar zou jij een Gibson kopen in plaats van een Epi, om het kleine verschil qua sound te horen als je ze naast elkaar uittest, thuis op je eigen versterker, zonder band eromheen etc. Doe je het daarvoor?
Ik bedoel, in the end of the day, hoort het publiek het verschil toch niet?
laat staan dat je zelf het veschil hoort als je in de oefenruimte staat met de hele band?

nogmaals ik heb er geen mening over, het waren slechts een paar kritische vragen.

PluueeR
5 mei 2003, 17:12
Dat negatieve gedoe over Epiphone altijd. Het zijn best goede gitaren (je moet er een aantal uitproberen, maar dan kom je wel een goede tegen). Tjah en dat stemmechanieken en schakelaars van mindere kwaliteit zijn. Logisch, daar betaal je ook voor bij een Gibson. Ik heb zelf een Gibson Les Paul Standaard.

Er zijn best goede Epiphones, je moet er alleen even naar zoeken. Veel uitproberen in winkels. En probeer maar eens een Epiphone over een buizenversterkers, dat gaat echt wel goed klinken.

Wilson
5 mei 2003, 18:51
Op 2003-05-05 17:12, schreef PluueeR:
Dat negatieve gedoe over Epiphone altijd. Het zijn best goede gitaren (je moet er een aantal uitproberen, maar dan kom je wel een goede tegen). Tjah en dat stemmechanieken en schakelaars van mindere kwaliteit zijn. Logisch, daar betaal je ook voor bij een Gibson. Ik heb zelf een Gibson Les Paul Standaard.

Er zijn best goede Epiphones, je moet er alleen even naar zoeken. Veel uitproberen in winkels. En probeer maar eens een Epiphone over een buizenversterkers, dat gaat echt wel goed klinken.


ben ik het helemaal mee eens, ik heb zelf een epi en buizenversterker, en dat klinkt zeer goed. Beetje eindbuisoversturing en je hebt geluid dat heel dicht in de buurt komt van dat van bijvoorbeeld SRV. Vooral clean klinkt hij heel goed (zou ook aan amp kunnen liggen: fender). Wat ik wil zeggen is: koop die epi, als je graag een les paul wilt voor weinig. Toen ik een gitaar ging kopen, had ik ook wat van dit soort onderwerpen doorgelezen en toen tot de conclusie gekomen dat epiphone een verschrikkelijk slecht merk is dat gitaren maakt waarvan de klank niet om aan te horen is en ze binnen 3 maanden uit elkaar vallen. Totdat ik naar de winkel ging en de werkelijke verschillen in klank ging beluisteren, ik was verbaasd. Zo slecht klonk zon epi nog helemaal niet! bestwel goed eigenlijk! er was idd een verschil met gibson, maar lang niet zo groot als dat iedereen hier beweert en het prijsverschil suggereert.

Negative K3 fan
5 mei 2003, 19:12
Als jij denkt dat een gitaar met humbuckers door een versterker met eindbuisoversturing als SRV klinkt dan denk ik niet dat je in staat bent om te zeggen dat het verschil tussen gibson en epi zo groot is. No offence verder, maar SRV heeft een redelijk duidelijk single coil geluid.

Wilson
5 mei 2003, 19:53
ja je hebt gelijk, het is ook niet het srv geluid, maar het lijkt er wel op, het klinkt allen zwaarder, en als je de treble op de versterker een beetje ver opendraaid en de bas wat dicht, kom ik toch aardig dicht bij het geluid van srv op little wing bijvoorbeeld. je hebt gelijk dit het idd niet helemaal lijkt op het geluid dat je hoort in nummers als cold shot ofzo. Ik liet me een beetje gaan in het aanprijzen van mn eigen gear :wink:

cas121
6 mei 2003, 12:21
Tja, epi's zijn leuk maar dan moet je er echt wel veel aan doen, dan heb je een goeie gitaar voor veel minder. heb zelf ook een epi lp std plus, het hout en de afwerking zijn perfect, durf ik gerust de confrontatie met een gib aan, alleen de harware was echt bagger, nieuwe tuners, elementen, schakelaar,potts, brug, tailpiece en topkam erop en je hebt een fantastische gitaar. Speel op een koch powertone met een engl 4x12 std cab, en ben echt tevreden met mn geluid, is echt geweldig..

alleen wil dus toch nog een exra gibson erbij dus....