PDA

View Full Version : Tube buffered FX-loop JCM 800 2203



flaintlead
12 augustus 2010, 22:26
Ik heb net een jcm 800 2203 100 watt top gekocht.
Ik ben van plan om deze te gaan gebruiken in combinatie met mijn 19" rack.
Het probleem is alleen dat de jcm 800 geen FX-loop heeft.

Weet iemand hier een 'modder' die voor een niet al te dure prijs een Tube buffered FX-loop kan inbouwen in een jcm 800?

Voodoo amps biedt de volgende mod aan, maar de prijs van opsturen plus modden is mij te duur.
http://www.voodooamps.com/home/Modifications/AddOnFeatures/FXLoops/TubeBufferedFXLoop/tabid/369/Default.aspx

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee

nico verduin
12 augustus 2010, 22:57
Hier heb je alvast een schema van een serial loop. Moet er ook nog een ergens hebben voor een parallel en serial.
http://www.blueguitar.org/new/schem/misc_mod/fx_loop.gif

AoDf
12 augustus 2010, 23:06
Ik heb ooit een serial tube buffered effectsloop in mijn JCM800 2203 laten zetten door Peter van Weelden. Je zou met Chris Winsemius (CMW amps) op dit forum contact op kunnen nemen. Hij heeft mijn amp ook onder service gehad en weet hoe e.e.a. zit zal ik maar zeggen.

nico verduin
12 augustus 2010, 23:13
En nog een topic erover. Uiteindelijk komen ze op hetzelfde neer. Kathode volger in de driver (lage uitgangsimpedantie) en gain trap op de receive.

http://www.diyaudio.com/forums/tubes-valves/48541-valve-effects-loop.html

Chris Winsemius
18 augustus 2010, 15:37
Stuur maar 'n mailtje, ik ken de amp + loop van AoDf's Marshall en ben al jaren bevriend met Trace Davis van VoodooAmps dus daar is ook wel wat mee te doen.

iWishmaster
18 augustus 2010, 16:10
Mijn enige bezwaar tegen de JCM800 series ... Geen fx-loop. Dat en het feit dat de versies met fx-loop toch een stuk minder klinken (uitzonderingen daargelaten). Ik zit zelf nog te twijfelen of ik een oudje koop en verbouw (of laat verbouwen), of helemaal 'from scratch' een kloon bouw met een fx-loop erin. Qua kosten zal het elkaar niet eens zoveel ontlopen volgens mij. Qua sound is t moeilijk te beoordelen natuurlijk ...

Chris Winsemius
18 augustus 2010, 16:35
Mijn enige bezwaar tegen de JCM800 series ... Geen fx-loop. Dat en het feit dat de versies met fx-loop toch een stuk minder klinken (uitzonderingen daargelaten). Ik zit zelf nog te twijfelen of ik een oudje koop en verbouw (of laat verbouwen), of helemaal 'from scratch' een kloon bouw met een fx-loop erin. Qua kosten zal het elkaar niet eens zoveel ontlopen volgens mij. Qua sound is t moeilijk te beoordelen natuurlijk ...

De versies met fx-loop zijn de dual channel versies en de reissues; beiden klinken beduidend anders dan de (eerdere) 2204/2203 types.

Een goede kennis van het standaard circuit en know how omtrent loops is imo 'n must om de originele sound & feel niet om zeep te helpen.

't Is iig. goed mogelijk maar ga ajb. niet uit van de standaard schema's die je op het web ziet; er komt meer bij kijken...

iWishmaster
18 augustus 2010, 16:48
De versies met fx-loop zijn de dual channel versies en de reissues; beiden klinken beduidend anders dan de (eerdere) 2204/2203 types.

Een goede kennis van het standaard circuit en know how omtrent loops is imo 'n must om de originele sound & feel niet om zeep te helpen.

't Is iig. goed mogelijk maar ga ajb. niet uit van de standaard schema's die je op het web ziet; er komt meer bij kijken...

Als ik zelf zou gaan bouwen, zou ik dat toch op basis van schema's van het internet doen (bij gebrek aan beter). Het gaat me ook niet om het bouwen van een exacte kloon (zowel qua circuit en looks), maar qua feel/sound wel een hoorbare overeenkomst zal ik maar zeggen. Alternatief zou zijn een bestaande amp kopen en die in een nieuw chassis/behuizing bouwen met als toevoeging een loop. Maar eigenlijk vind ik dat enigsinds zonde van zo'n mooie vintage amp.

flaintlead
18 augustus 2010, 21:01
hallo mensen,

bedankt voor de snelle/vele reacties.

@ Nico:
het schema had ik inderdaad ook al gevonden, als het goed is is dat ook het schema van voodoo amps. Het probleem is eigenlijk dat ik niet zo goed ben met de soldeerbout en eigenlijk ook niet zo met schema's lezen en in praktijk brengen. (a) Daarom zoek ik een ervaren iemand die het voor mij kan doen.

@ iWishmaster:
dat is inderdaad ook mijn enige bezwaar. Ik ben erg blij met deze amp, geeft me echt precies de sound die ik zocht, alleen ik kan hem niet gebruiken met mn rack --> Midi looper, pedalen, fx unit, pre-amps etc etc...

@ Chris Winsemius:
Inderdaad, ik had al in de gaten dat je het waardevolle geluid van deze versterker gemakkelijk om zeep kan helpen wanneer je iemand eraan laat prutsen die er geen of te weinig verstand van heeft, het is dus absoluut noodzakelijk dat ik iemand kan vinden die er veel verstand van heeft.

Helemaal mooi zou het zijn wanneer ik een fx-loop kan uitproberen bij iemand, zodat ik kan kijken (en luisteren) of dit is wat ik zoek.

Chris Winsemius
18 augustus 2010, 21:22
Ff snel: ga er maar vanuit dat de schakeling van Voodooamps echt anders is...

iWishmaster
18 augustus 2010, 22:57
@ iWishmaster:
dat is inderdaad ook mijn enige bezwaar. Ik ben erg blij met deze amp, geeft me echt precies de sound die ik zocht, alleen ik kan hem niet gebruiken met mn rack --> Midi looper, pedalen, fx unit, pre-amps etc etc...

Voor mij is het niet eens dat alles. Enige wat ik perse in de loop wil hebben is delay en bij voorkeur een phaser, maar niet noodzakelijk. Misschien kan ik beter een voetschakelbare analoge delay in een JCM800 laten bouwen dan een complete loop :chicken:,