PDA

View Full Version : No-no-caster: jullie gedachten graag...



Nagramoth
12 augustus 2010, 22:01
"Een zeker iemand" heeft aan mij gevraagd of ik voor hem een strat-body kan maken. Pas toen ik nietsvermoedend instemde, werd erbij verteld wat hij nou werkelijk wilde...

Hou je vast...
























































































*zucht*
...een Strat met Bigsby! Met een P90 dog-ear in de hals!

Blasphemie !!!
Heiligschennis !!!
Major No-No !!!

Maar als het aankomt op het omverschoppen van heilige huisjes, dan probeer ik wel vooraan in de rij de staan. Bovendien heeft Ry Cooder hetzelfde gedaan, en die is er nooit voor bestraft. En wat goed is voor Ry Cooder, is zeker goed genoeg voor mindere goden zoals dit "zeker iemand".

Het moet dus vooral een leuk en lekker fout project worden. Kosten spelen min of meer een rol, maar een hoop onderdelen liggen al jaren te verstoffen, klaar om gebruikt te gaan worden. En wie weet win ik er wel de verkiezing "Lelijkste GN-gitaar van 2010" mee.

Here we go:

De wens is dus een Strat body zonder trem-frezingen en/of string-through gaten, kleur Fiesta Red, en bij voorkeur een P90 in de hals. Een snelle schets in kisekae levert het volgende plaatje op:

http://i924.photobucket.com/albums/ad83/Nagramoth/Muziek/foto.jpg?t=1281641156

Hm...
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Net als die Chinese gerimpelde Shar Pei honden zeg maar, die zijn gewoon mooi door pure lelijkheid. Als projectnaam neem ik alvast een optie op de "No-No-Caster".

Ik nodig jullie hierbij uit om gaten te schieten in het ontwerp.
Please, be gentle... :soinnocent:

Hendriks
12 augustus 2010, 22:40
Ik vind hem waanzinnig , ik heb een tijdje met een soortgelijk idee gelopen.
Een 51 bodie van USAGC met telebrug , strat-neck , tele-brug pup en strat-mid , p90 bij de hals.
De strelecaster van Midwolda ongeveer ., alleen met de 51 slagplaat.

Kim Wilson
12 augustus 2010, 22:44
Ik zou hem persoonlijk baseren op een Tele-body, maar goed. Ik vind hem iig wel bijzonder. :)

Nagramoth
12 augustus 2010, 22:44
Het heeft wel een beetje die 70's Teisco-vibe, vind je niet?

Het idee is pas vorige week geboren hoor, er zijn nog geen concrete plannen gemaakt. Vandaar dat jullie input gewenst is.

EDIT:
Over input gesproken: die ben ik dus vergeten... :(

Zjef
12 augustus 2010, 22:47
Compleet over the top! I like!

In gitaarland is niets is heilig genoeg om niet anaal verkracht te worden met een cactus!

Gewoon doen, zou ik zeggen!

:chicken:

toneblo
18 augustus 2010, 16:34
die persoon kan ik wel raden....

Zjesus wat fout...... tot de elfde macht!

:gitarist:

Chris Winsemius
18 augustus 2010, 16:42
Ha ha!

(volgens mij ging het om zo iets maar dan eventueel met 'n P90 bij de brug...)

Chris Winsemius
18 augustus 2010, 16:46
Verders OT:

Ik heb die nep-Bigsby hier nu compleet en al even op mijn 60s style Strat gelegd: 't wordt even kijken naar de "afschuining" op de voorkant v/d body; misschien iets meer 70s-achtig daar om de Bigsby plat er op te krijgen?

Jouw ontwerp vind ik zeer cool, misschien de slagplaat nog ietsje "tunen" maar de basis is gelegd imo.