PDA

View Full Version : engl thunder



tele-boy
3 mei 2003, 16:35
Heeft iemand deze versterker, hoe klinkt ie ?

Voidhead
3 mei 2003, 16:39
mijn leraar heeft m en ik moet zeggen dat ik m prachtig vind klinken. goeie clean maar vooral scheur klinkt ie heerlijk :smile:

tele-boy
3 mei 2003, 16:41
Op 2003-05-03 16:39, schreef Voidhead:
mijn leraar heeft m en ik moet zeggen dat ik m prachtig vind klinken. goeie clean maar vooral scheur klinkt ie heerlijk :smile:


ik zag hem bij http://www.feedback.nl voor onder de 1000

Negative K3 fan
3 mei 2003, 17:19
mithrandir van dit forum heeft hem.

Mithrandir
4 mei 2003, 12:01
Klopt helemaal. En ik ben heel erg tevreden over het geluid van deze versterker. Clean is heel mooi, niet sprankelend, maar rond en warm. Overdrive is behoorlijk veelzijdig, van een lichte crunch tot high-gain.

Het is wel een nadeel dat hij een gedeelde Gain regeling heeft waardoor je wat beperkter bent in het instellen. Je moet oppassen dat je niet teveel gain erin draait want je clean kanaal wordt er ook door beinvloedt. Hij heeft wel gewoon een aparte volumeknop voor het leadkanaal, dus het valt allemaal goed in te stellen, maar het is niet zo heel flexibel.

Maar al met al is het een goede versterker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-04 12:01 ]</font>

Swan
4 mei 2003, 12:15
vond em op laag volume totaal geen bas hebben

Mithrandir
4 mei 2003, 12:36
Op slaapkamerniveau (als je dat bedoelt) klinkt ie idd wat minder dan op hogere volumes. Maar ik denk dat dat algemeen voor buizenversterkers geldt toch? Dit is mijn eerste buizenversterker dus ik zou het niet weten.

Swan
4 mei 2003, 12:38
ja klopt
maar vind je hem wel bruikbaar op slaapkamervolume?

Mithrandir
4 mei 2003, 12:46
uh, ja....kijk hij klinkt niet zoals hij zou moeten klinken, maar op mijn slaapkamer oefen ik alleen maar en dan mag het iets minder klinken. En hij klinkt sowieso beter dan mijn oude Valvestate op welk volume dan ook.

En af en toe zet ik hem ook lekker open om weer even te horen hoe lekker ie klinkt op een hoger volume :smile: Ik heb oordopjes uitgedeelt aan de buurt, dus dat zit wel goed.

GuitarMaster
4 mei 2003, 14:12
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de thunder en de screamer?

Mitch
4 mei 2003, 16:13
iets meer mogelijkheden:
clean crunch en lead (Thunder)
clean/crunch/soft lead/hard lead en een schakelbare boost voor de Screamer.

Marr of ze echt anders klinken qua clean en crunch wil ik ook wel graag weten, ik heb ze nog nooit naast elkaar kunnen zetten.