PDA

View Full Version : barre leggen



Anarith
12 augustus 2010, 15:13
het lukt me bijna!
ik probeer het rifje te spelen dat op de laatste halve minuut van dit filmpje wordt uitgelegd
http://www.youtube.com/watch?v=xQOME6obSG8&playnext=1&videos=EdzCyQBJH7U

vaak druk ik de B snaar niet hard genoeg in en tijdens de sus akkoorden de D snaar ook niet, ik probeer m'n wijsfinger een beetje te draaien maar het lukt me toch nog niet helemaal. heeft iemand nog goede tips?

ik speel op een Country gitaar van het merk Bristol. :noob:

Harald
12 augustus 2010, 16:16
Over de D snaar zou ik me niet druk maken. Die toon (de 7 in het akkoord hier) is zelfs mooier als je hem weglaat. De B snaar moet natuurlijk wel te horen zijn. Barré akkoorden zijn in het begin voor de meeste mensen lastig. Dan is het gewoon een kwestie van doorzetten.

Er kan nog iets anders spelen, iig als je op een goedkope akoestische gitaar speelt. Hoe is de afstelling van je gitaar. Met een hoge aktie zijn dit geen partijen die je met een setje .012 lang wilt spelen. Als je aktie nogal hoog is zou het probleem wel eens opgelost zijn als je je gitaar goed afstelt of laat afstellen.

En het lijkt op de Stones sound, maar Keith Richards doet dit net wat anders. Open G stemming, en dan deze twee grepen afwisselen (ook vanuit een barre)

D 5 5
B 5 6
G 5 5
D 5 7
G 5 5
D x x