PDA

View Full Version : Gitaar + versterker 800 euro



yanni
12 augustus 2010, 13:16
Beste gitaarnetters,

Na een paar jaar gitaar te spelen (elektrisch, maar vooral akoestisch), wil ik meer elektrisch gaan spelen. Mijn Oude elektrische gitaar is aan vervanging toe: Het was een vrij goedkoop namaak-stratje, het heeft zijn diensten bewezen als beginnersgitaar, maar na een tijdje snakte ik toch naar een beter instrument. Bovendien bleek er na controle ook nog binnenin een breuk te zitten, en het is het niet waard om dat te laten herstellen bij zo'n gitaar.

Conclusie: ik wil dus een nieuwe gitaar maar ook ineens een nieuwe amp. Ik had gedacht aan een telecaster maar ik weet het niet echt meer met zoveel verschillende modellen. Ik heb goede geruchten gehoord over roland cubes, maar voor de rest heb ik ook nog niet een bepaald type versterker in m'n hoofd.

Mijn budget is dus rond de 800 euro.

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnend maken,

Yanni,

Mad mind
12 augustus 2010, 13:23
Voor dat budget kan je al een aardige set kopen.
Die Roland Cubes zijn inderdaad goede versterkers voor hun prijs.
En zeker voldoende voor een beginnend gitarist. Ik ken zelfs sommigen die al jaren spelen en die gebruiken hem ook nog vaak.
Dan kan je ook eens gaan kijken naar een Mexicaanse Fender.
Omdat je al op een (namaak)strat gespeeld hebt, en omdat je interesse hebt voor een tele. Daar dan gewoon een paar testen en zien welke je het beste ligt.

Veel succes en plezier in ieder geval!

Rembull1980
12 augustus 2010, 13:27
Ik snap je gevoel van al die typen Fenders. Kijk eerst even welke artiesten je wil naspelen en welke stijl muziek je voornamelijk gaat spelen. Met die info kan je wel een Fender vinden.

yanni
12 augustus 2010, 14:06
De stijlen die ik zou willen spelen zijn zowat alternatief/rock/blues

Lievelingsbands zijn: The Cure, Editors, The Black Box revelation..

Eeen tele leek mij dus wel vrij geschikt..

ellisvertellis
12 augustus 2010, 14:17
Een tele met humbuckers dan?

ackm
12 augustus 2010, 14:22
Ik denk dat het het beste is om je balans tussen gitaar en versterker 50-50 te houden , dus een gitaar van +/- 400 euro en een versterker van +/- 400 euro zal je wss de beste set opleveren.

En ik denk dat je voor 400 veel meer en beters kunt krijgen als een Roland Cube ;)
Ik zou als ik jou was ook kijken naar ES gitaren (Epiphone Dot , Epiphone Sheraton etc) , volgens mij speelde de zanger van de Editors daar altijd op en zijn erg veelzijdige gitaren vooral in de genre's die jij mooi vind.

Qua versterker hangt het er vanaf of je in een band speeld (of dat wilt op korte termijn) of alleen thuis. Ik denk dat het met jou budget slim zou zijn om een 2e hands buizenversterker aan te schaffen. Ik heb zelf nooit een Cube gehad maar hoor er alleen maar goeie verhalen over en zal ook vrij veelzijdig zijn maar buizen klinkt imo beter.

Eric van Esch
12 augustus 2010, 14:26
Om even een mooi setje voor te stellen die wel past bij jouw muziekvoorkeuren:

Ibanez AS93 + Vox ac4tv. Setje voldoet bij mij prima in die stijlen en je blijft onder de 800 euro. De Ibanez wordt als een goede veelzijdige gitaar gezien (lees de laatste Gitarist maar eens). eventueel nog een multipedaal erbij en je bent helemaal klaar.

Het is maar een voorstel..........

yanni
12 augustus 2010, 15:28
aan een Es model had ik zeker al gedacht! maar ik dacht dat ik dan boven m'n budget zou uitkomen

@eric jou setje lijkt me ook wel wat, Alleen weet ik niet goed waar ik ao'n gitaren kan gaan bezichtigen, ( ook de teles).
Ik woon in Antwerpen en ken wel een muziekwinkel maar die hebben niet zo bijzonder veel gitaren. Kent iemand nog een paar goede winkels?

Mad mind
12 augustus 2010, 15:37
Als je van Antwerpen bent kan je misschien eens bij Keymusic in Sint-Niklaas gaan kijken. Dat is niet zover rijden en daar hebben ze heel veel verschillende gitaren. Inlc. Tele's, Stratocasters en ES modellen.

Die Sheraton II is naar het schijnt een zeer goede gitaar. hij staat bij mij ook nog op mijn verlanglijst! :D

ellisvertellis
12 augustus 2010, 15:58
De "Muziek en Visie" is ook een goeie winkel. Ligt aan de ingang van de Konijnenpijp. Heel behulpzaam en vriendelijk personeel. Vooral Fender, Gibson, Squier en Epiphone.

http://www.muziekvisie.be/

En Strings 'n' things, daar al geweest? Ook goed en de moeite waard. Zij hebben een uitgebreider gamma, denk ik.

http://www.stringsnthings.be/

ackm
12 augustus 2010, 16:05
aan een Es model had ik zeker al gedacht! maar ik dacht dat ik dan boven m'n budget zou uitkomen

@eric jou setje lijkt me ook wel wat, Alleen weet ik niet goed waar ik ao'n gitaren kan gaan bezichtigen, ( ook de teles).
Ik woon in Antwerpen en ken wel een muziekwinkel maar die hebben niet zo bijzonder veel gitaren. Kent iemand nog een paar goede winkels?

Nee joh zeker niet! De Epiphone Dots kosten 299 nieuw en de Epiphone Sheratons 499 (En desnoods 2e hands nog goedkoper). Dus ik zou die zeker uitproberen als ik jou was ;)

yanni
12 augustus 2010, 16:07
Ik denk dat ik dit weekend is langsga bij de Keymusic, ze hebben deze weekends ook actiedagen.

Ik het Het setje ibanez + vox nagekeken en de ibanez is daar vooradig, de vox alleen in het hoofdmagazijn ofzoiets.

Mochten er nog mensen zijn met tîps: Smijt ze! :cheerup:

macwilliams
12 augustus 2010, 16:26
Een tweedehands sheraton scoren voor €300 en voor €500 een amp. Wanneer je occasies koopt kun je of geld overhouden of een mooiere set kopen.

mini B.B
12 augustus 2010, 17:45
Om even een mooi setje voor te stellen die wel past bij jouw muziekvoorkeuren:

Ibanez AS93 + Vox ac4tv. Setje voldoet bij mij prima in die stijlen en je blijft onder de 800 euro. De Ibanez wordt als een goede veelzijdige gitaar gezien (lees de laatste Gitarist maar eens). eventueel nog een multipedaal erbij en je bent helemaal klaar.

Het is maar een voorstel..........

zeer mooi setje maar ik zou in zijn budget dan wel de VOX AC 15 VR (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/VOX-AC-15-VR-Combo-New-15-Watt/art-GIT0018376-000) als versterker nemen.

Dat is wat ik met dat budget zou doen. :)

GRTZ

yanni
12 augustus 2010, 18:19
Wat is dan het verschil tussen de twee vox'en?

Meer watt, Maar wat voor andere dingen? In versterkers ben ik niet zo thuis

Bing17
12 augustus 2010, 19:08
Ik zou ook eens bij die vt serie van vox kijken. ZIjn niet zo duur, en je hebt heel veel mogelijkheden. Dan kan je op je gemak uitzoeken wat voor geluid je echt zoekt.

Ik heb een paar maanden geleden de vt30 gekocht, en ik ben nu al in dubio om de peavey classic 50 te verkopen om een vt 100 te kopen.

yanni
12 augustus 2010, 19:28
ja, ze zijn goedkoper en hebben meer effecten. komt het dan gewoon door de looks dat de ac15vr duurder is

loveu2man
12 augustus 2010, 19:29
Heb je ook interesse in tweede hands spulletjes?

Ik ben zelf fan van PRS gitaren omdat ze erg veelzijdig zijn en erg goed spelen;
http://link.marktplaats.nl/364409572
http://link.marktplaats.nl/365364082

Of een Japanse Fender misschien?
http://link.marktplaats.nl/368151780

En misschien kun je voor versterkers nog kijken naar fender, blackstar, vox en bogner.

Fisherman
12 augustus 2010, 19:32
Wat ik zou doen is meer geld uitgeven aan een gitaar dan aan een amp.
Die amps kun je regelmatig voor weinig geld tweedehands opsnorren en kun je soms echt een mazzeltje mee hebben, d.w.z. dat iemand hem erg goedkoop adverteert.
Een mooie telecaster, tja de Fenders zijn er vanaf 613 euro!

kapepper
12 augustus 2010, 19:32
Een tweedehands sheraton scoren voor €300 en voor €500 een amp. Wanneer je occasies koopt kun je of geld overhouden of een mooiere set kopen.
zou ikook doen.... en misschien nog beter
koop je direct materiaal dat je bijna voor altjd zult hebben.. voor 500 euro kan je al een tweedehands fender hotrod deluxe hebben....

leroni
12 augustus 2010, 19:47
als je niet optreed, zou ik al die modelingamps, mooi links laten liggen,
en meteen een ac4 kopen, en op marktplaats een bluesdriver kopen en evt een delay,

ik heb zelf een spider3 30watt, en een maat van me een ad15vt en t was het allebij net niet,
toen we die ac4 tegen kwamen hebben we allebij gekocht, zonder dat we t van elkaar wisten, en zijn er nog steeds meer dan tevreden over.
een ac 4 kost maar 200 euro, een 2ehands bluesdriver 60 en een 2ehands delay 80/90,

zonder pedaal kan ook maar met is veel leuker,

dan heb je nog 450/500 over voor een mooie gitaar,
een es model of een thineline trekken mij zelf ook heel erg,
maar dat is zo persoonlijk dat je moet proberen wat je bevalt,
mijn strat heb ik nieuw gekocht omdat ik er geen verstand van heb/had.
maar de volgend zoek ik wel 2e hands, aan gezien je al kan spelen gewoon gaan zoeken

JoeV
12 augustus 2010, 19:51
...

Ik woon in Antwerpen en ken wel een muziekwinkel maar die hebben niet zo bijzonder veel gitaren. Kent iemand nog een paar goede winkels?

Ik zou eerst eens wat rondkijken en een mooie 2e hands set zoeken als ik van jouw was...

Als je het dan nog niet weet, muziekwinkels genoeg in en rond Antwerpen

Strings & things, Muziek en visie zoals eerder genoemd.
-The Beatshop vlakbij de Groenplaats (Vleminckstraat)
-MilesTones op de Turnhoutse baan (schuin tegenover de Roma)
-Groove Music Shop op de Antwerpsesteenweg in Lier

Ben er waarschijnlijk nog een paar vergeten :makeup:

Je hebt ook nog Puiscance op de Frans Beirenslaan Borsbeek (vlak naast de Quick) maar hier kom ik niet meer na een aantal slechte ervaringen.


Qua versterker speel ik momenteel zelf op een Vox VT-30 en ben daar zeer tevreden mee. Je kan er heel wat stijlen mee aan. Ideaal voor thuis, om in een band te spelen moet je wat zwaarder gaan qua wattage.

Succes met je zoektocht!

Fisherman
12 augustus 2010, 21:54
Line 6 modelling ams (spiders) zijn niet echt veel soeps, ondanks de Celestion speakert die erin zit. De effecten zijn goedkoop en nauwelijks goed te noemen.
Ik zou ervan af blijven.
Als je persé toch een modelling amp wil, kijk dan naar de VOX Valvetronix serie, die zijn best puik.

Of neem een buizenbakje wat hier eerder ook al gesuggereerd werd.