PDA

View Full Version : 3 dingetjes die ik niet snap!



Braddie
12 augustus 2010, 00:06
Ik heb ondervonden dat de Fender G-deck versterker vele malen beter is dan de Line-6 Spider IV serie`s. Het geluid word vervormt op 1/10e van z`n kunnen . EN: Mijn gitaar is qua outputs vele malen sterker dan een Fender Stratocaster van de zelfde leeftijd `07. Dit heeft mijn baas ondervonden toen hij eerst op een USA strat ging spelen en toen op mijn Crafter Strat, De crafter produceert veel meer volume en is ook een stuk helder(der).

Punt 1: Hoe kan het dat een Line-6 spider IV 15 op letterlijk 1,5 stipje al vervormt?
Punt 2: Hoe komt het dat mijn simpele 100euro crafter een sterkere output heeft dan een echte USA strat?
Punt 3: Hoe kan het dat mijn Crafter Cruisertje ST120, 2 single coils heeft en 1 humbucker?(op elk plaatje wat ik er van tegen kom heeft ie 3 single coils).

Ik hoop reactie te krijgen, Wil ook eventueel wel een MP3tje posten van de Strat later!

Groeten Braddie!

Sanderltd
12 augustus 2010, 09:37
Tja, hier is niet veel aan te snappen of niet te snappen eigenlijk. Het is gewoon een kwestie van verschillende versterker, pickups en gitaren. Die klinken nu eenmaal anders.

De line 6 spiders staan er nu niet direct bekend om de beste versterkers te zijn. Vooral aangezien het een 15 watt transistor dingetje is, zal hij op hoger volume heel wat makkelijker vervormen dan een andere versterker met meer vermogen.

Dat jouw gitaar wat luider klinkt dan een andere, kan ook net te maken hebben met het feit dat jij een humbucker hebt in plaats van een single coil. Die klinken meestal veel warmer en voller.
En niet élke stratocaster heeft 3 single coils hoor. Dé typische stratocaster heeft 3 single coils, maar er zijn er tegenwoordig genoeg die ook één of meer humbuckers hebben.

Terminus
12 augustus 2010, 09:41
1: Als je de gainknop bedoelt: omdat de Line 6 waarschijnlijk op een model stond met veel vervorming. En Line 6 versterkers vervormen soms nou eenmaal anders dan de meeste andere versterkers. Of bedoel je de volumeknop? Dan is lijkt het gewoon omdat het een slechte versterker is.
2: Output is geen voordeel of nadeel. Maar humbuckers hebben nou eenmaal veel meer output dan single coils. Ook maakt de hoogte van de elementen uit op het volume.
3: Misschien is het geen ST120?

Braddie
12 augustus 2010, 10:14
1: Als je de gainknop bedoelt: omdat de Line 6 waarschijnlijk op een model stond met veel vervorming. En Line 6 versterkers vervormen soms nou eenmaal anders dan de meeste andere versterkers. Of bedoel je de volumeknop? Dan is lijkt het gewoon omdat het een slechte versterker is.
2: Output is geen voordeel of nadeel. Maar humbuckers hebben nou eenmaal veel meer output dan single coils. Ook maakt de hoogte van de elementen uit op het volume.
3: Misschien is het geen ST120?



1: Het was de volume knop, en hij stond op clean!.
2: ok, fijn om te weten dit soort dingetjes:D.
3: Ik denk het wel, ik ga het nog even checken.

Tankman
12 augustus 2010, 10:25
Volgens mij is die Cruizer met een humbucker in de brug een ST-200. Ik weet niet of er een nog goedkopere is, maar wij verkopen die in ons startersetje. Prima gitaartje voor het geld. Werkt naar mijn mening perfect met een Vypyr. Die zijn ook veel beter dan de Spiders. Ik vind Spiders barrels. Ruil hem in voor een Vypyr 30. Heb je ook meer headroom.

Naast het feit dat idd een humbucker meestal meer output heeft dan een single coil, heb je ook onder humbuckers verschillende outputs. Mijn PRS heeft bijvoorbeeld medium output en mijn Peavey en Schecter High Output. Het is maar net wat je het mooist vind klinken. Ik hou meer van High Output.

Sanderltd
12 augustus 2010, 12:09
Ik heb inderdaad nooit problemen gehad met het clean van mijn Vypyr 30: http://www.youtube.com/watch?v=h4CLNLre4iY :ok:

Braddie
12 augustus 2010, 13:25
Volgens mij is die Cruizer met een humbucker in de brug een ST-200. Ik weet niet of er een nog goedkopere is, maar wij verkopen die in ons startersetje. Prima gitaartje voor het geld. Werkt naar mijn mening perfect met een Vypyr. Die zijn ook veel beter dan de Spiders. Ik vind Spiders barrels. Ruil hem in voor een Vypyr 30. Heb je ook meer headroom.

Naast het feit dat idd een humbucker meestal meer output heeft dan een single coil, heb je ook onder humbuckers verschillende outputs. Mijn PRS heeft bijvoorbeeld medium output en mijn Peavey en Schecter High Output. Het is maar net wat je het mooist vind klinken. Ik hou meer van High Output.



Ik ga denk ik voor een Fender G-deck.
En, naja, eh....een ST-200?
Wat waren die dingen nieuw?
Heb voor die van mij met versterker en band 100euro betaald.
Als ik hem nu stem en ik laat hem 2 dagen lang zo staan zonder aan te raken, en ik pak hem weer op, issie nog even zuiver!.
Echt een TOPPER!