PDA

View Full Version : jcm 800 + effecten?



m@rijn
11 augustus 2010, 23:42
wellicht een rare vraag, maar ik ken zo goed als niks van pedalen. Ik speel al geruime tijd op een jcm 800 2210, maar zonder pedaaltjes. Nu had ik het idee om me toch maar eens een paar pedaaltjes aan te schaffen, maar ik heb niet echt een idee welke pedaaltjes bij een jcm 800 passen. Ik neem aan dat het niet mogelijk is om een nog betere distortion hieruit te halen?

Ik heb eens met de Boss OD-3 gespeeld van een maat van mij, maar dat lijkt me eigenlijk niets. Mss dat iemand goed passende pedalen weet?

dank

o ja, ik ben ook op zoek naar een soort "electronisch" geluid, voor zover dit mogelijk is. Iets in deze trend: http://www.youtube.com/watch?v=mC1jwwgp-hg

Thiez
11 augustus 2010, 23:55
Maat van mij heeft een Zvex Box of rock voor zijn marshall staan. Dat scheurt als een tiet. Heb je net wat meer gain en power. Zeker voor solo's een aanrader.

Voor de electro geluid kun je volgens mij beste een octave pedaal ofzo gebruiken volgens mij. Electro harmonics POG ofzo kan zoiets wel.
In dat filmpje zit er ook nog een delay op.

Sanderltd
11 augustus 2010, 23:58
Degene in het filmpje gebruikt eigenlijk echt veel effectpedaaltjes. Hij gebruikt enkel een simpele delay, samen met de killswitch-optie op zijn LP.

Ik heb altijd gedacht dat jcm800's goed samen pasten met de Ibanez TS9 (tubescreamer), maar daar heb ik verder geen persoonlijke ervaringen mee.

the sure thing
12 augustus 2010, 08:41
Een JCM 800 (2210) is een "pedaalvriendelijke" amp, dus eigenlijk past elk pedaaltje er wel bij. Dat betekent dat de wereld van de 1001 pedaaltjes open gaat.

Leen zoveel mogelijk pedaaltjes van andere muzikanten en ga experimenteren. Youtube is een goed indicatie van hoe pedaaltjes klinken. Kijk hier ook eens naar het subforum van effectpedaaltjes/pedalboards http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511 en scroll eens door de 1001 plaatjes van effectboards.

Happy hunting!

HaroldA
12 augustus 2010, 09:39
Tubescreamer (TS9 of 808) zou ik niet doen omdat je daardoor nogwal wat laag verliest en je een dikke mid boost krijgt. Leuk voor solo's maar dodelijk voor slag.

Mijn tips uit eigen ervaring met JCM800/JMP's:
* MI Audio Blues Pro (dus niet de cruncbox!!!)
* MXR Distortion+ (heb zelf een oude Ross Distortion)
* Digitech Bad Monkey

Ik weet over ruim een week te melden hoe de Xotic RC boost het doet op een JCM800...

Chroxy
12 augustus 2010, 11:07
smaken verschillen..

Zo ben ik erg fan van de TS-9 voor een '70's JMP en '80 JCM800, met drive op 3, level voluit en tone dicht.

Persoonlijk gaven de MXR Distortion+, DOD250, Boss SD-1 allemala mindere boostresultaten.

Andere tof pedaal is de OCD (op 18 volt), dit zorgt voor een wat dikkere, modernere sound

Jan Buurman
12 augustus 2010, 11:07
Tubescreamer (TS9 of 808) zou ik niet doen omdat je daardoor nogwal wat laag verliest en je een dikke mid boost krijgt. Leuk voor solo's maar dodelijk voor slag.

Mijn tips uit eigen ervaring met JCM800/JMP's:
* MI Audio Blues Pro (dus niet de cruncbox!!!)
* MXR Distortion+ (heb zelf een oude Ross Distortion)
* Digitech Bad Monkey



Helemaal mee eens! Na een lange zoektocht is het de BluesPro die al een hele tijd op mijn board staat om mijn JCM800 4210 op te kunnen krikken. Veel veelzijdiger dan de gemiddelde tubescreamer.
Bruikbaar als stand-alone overdrive, boost met behoud van laag (slag) maar ook als Tubescreamer-like boost voor een vet solo geluid.
Als ik jou was zou ik hem hoog op je test-lijst zetten!!!


.

HaroldA
12 augustus 2010, 11:37
Andere tof pedaal is de OCD (op 18 volt), dit zorgt voor een wat dikkere, modernere sound

Die verzoop mijn JCM800/JMP's helemaal. 1 dikke brij ondefinieerbare zut.

Chroxy
12 augustus 2010, 11:42
moet daarbij wel zeggen dat ik met lo-gain elementen en een telecaster speel, door een ocd (zelfbouw) op 18 volt, heel weinig gain, level flink en tone op halverwege.. ik hou er minder van, want mijn TS vind ik al jarenlang meer dan prima, en wint het van alle andere pedalen die ik probeer, maar om extra duw in het laag vond ik het prima, geen extreem verlies van definitie

m@rijn
22 augustus 2010, 01:19
diegenen die mijn de blues pro aanraden: 3 vraagjes:

ik ben op zoek naar een ietwat 'strakker' geluid, is hij daarvoor geschikt?
ik speel over een El maya SG met 3 Humbuckers. Is deze pedaal hiervoor geschikt?
Past hij volgens jullie ook voor een fender blues deluxe?

testen wordt moeilijk aangezien ze hem niet hebben bij key music of de muziekzaken waar ik langs ben geweest.

groeten,
Marijn

edit: zou iemand mss een paar soundsamples willen plaatsen? Tis omdat ik hem waarschijnlijk via internet ga bestellen en ik toch graag weet welk vlees ik in de kuip heb ;) dank!