PDA

View Full Version : Luc-O: metal solo



Luc-O
11 augustus 2010, 21:45
Hey,

tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Bij deze maar weer eens een keer. Onder de link een solo voor een nummer van Cassiopeia, een bevriende band die een cd gaat opnemen waarop ik wat guest leads voor mijn rekening ga nemen. Heb er een videootje van gemaakt, zodat ik kan terug zien hoe ik het ook alweer deed ;). En ja, in het begin zit ik er egens een nootje naast.

grtz

http://www.youtube.com/watch?v=TTGyXalJuDc

Madcow
11 augustus 2010, 21:51
Boh sjiek man! je bent een echte shrednek!

Maiden Michiel
12 augustus 2010, 10:22
Lekker!! Vooral dat stuk na die grote sweeps!
Goed gedaan! Mooie sound ook!

AoDf
12 augustus 2010, 13:56
Ziet er goed uit! Ik doe het je niet na.

ER!K
12 augustus 2010, 18:24
http://i38.tinypic.com/2rp8ihk.jpg :dontgeti:

ontopic, ongelooflijk netjes gespeeld, vette sound ook!

Thiez
12 augustus 2010, 18:45
Lekker gespeeld man! die overgang op 22 seconden is wel lekker. brengt een lekkere melodie erin.
Waar begin je in godsnaam met oefenen bij zoiets? Ik speel inmiddels een jaar of 9 maar shredden is echt in de verste verte niet te bekennen bij mij... Dat kan ik echt niet, hoe graag ik ook zou willen.

Luc-O
12 augustus 2010, 19:31
Thnx voor de reacties guys!

@Madcow: shrednek haha, tja deze track vraagt gewoon om een high-tech solo vind ik, is ook wel lekker om af en toe lekker los te kunnen gaan!

@Michiel: bedankt man! Ik was zelf idd ook wel tevreden over die sound, de hele solo speel ik op het halselement (een DiMarzio PAF Pro), terwijl ik normaal vaker schakel. De oversturing komt van een Rath Amp transistorbak, die ik ooit van Boudewijn de Koning heb overgenomen. Vrij onbekend, maar klinkt te gek!

@AoDf: cool, thanks!

@ER!K: Hee, nog een Zeeuw! 8) \m/ Hij zal nog wel iets netter moeten, dus nog ff oefenen...

@Thiez: Ook bedankt! Dit soort technieken vergen veel geduld om onder de knie te krijgen, gingen bij mij ook jaren overheen. Het is geen kwestie van niet kunnen, ik denk dat iedereen met genoeg discipline dit kan leren. Langzaam beginnen met een metronoom erbij en je moet eigenljk iemand hebben die het je langzaam kan voordoen. Het is maar één klein aspect van het gitaarspelen, dit ligt mij toevallig, maar er zijn nog zoveel dingen die belangrijk(er) zijn, zoals vibrato, frasering, creativiteit enz.

wiek hijmans
12 augustus 2010, 21:31
Hoi
leuk! Ik heb ook een filmpje, het is van een cd opname in een kerk, met de vioolvirtuoos Peter Brunt. Laat me weten wat je ervan vindt: wiek@xs4all.nl

hier de link:
http://www.youtube.com/watch?v=WEl9vslCmGs

luid afspelen!
grt
Wiek

pasqual
12 augustus 2010, 23:05
@Luc-O: goed gespeeld, jammer van de geluidskwaliteit. spelen kan je wel!

@wiek hijmans: net geregistreerd en dan al iemand anders zijn topic kapen? waarom begin je niet een eigen topic. maar eerlijk is eerlijk: ook goed gespeeld.
volgende keer gewoon een topic openen en dan komen de reacties vanzelf.

groeten Pasqual.

Robbert v.d. Hanenberg
19 augustus 2010, 14:42
Hey Luc!

Hij is vet!
Vind vaak dat jij sterke melodische lijnen hebt, dat mis ik alleen 'n tikkie hier, verder...vet gespeeld!

Riky
19 augustus 2010, 16:50
nou spelen kan je wel;) Niet mijn ding, maar zitten wel hele vette stukken bij zeg! Onwijs knap!

Maiden Michiel
19 augustus 2010, 19:30
Wat voor gear heb je precies gebruikt Luc?

Luc-O
19 augustus 2010, 19:53
Wederom Thanks voor alle positieve feedback!

@pasqual: mwa, vond de geluidskwaliteit nog niet eens zo belabberd eerlijk gezegd, als je bedenkt dat dit met een telefoon (!) is opgenomen... Het is geen dikke 5.1 mix natuurlijk, maar alles is goed te horen en daar ging het even om. Bedankt voor je reactie iig!

@Robbert: hey man, thanks! ja dit is puur notenpoeperij haha, maar iets anders werkte dit keer gewoon niet... qua techniek heb ik de grens voor mezelf hier wel verlegd, is ook wel weer eens leuk!

@Riky: thanks, ondanks dat het je ding niet is. Waardeer ik!

@Michiel: gear was heel simpel: Ibanez RG 320 op het halselement (DiMarzio Paf pro) en direct in die Rath Amp model 103, transistorbak die ik thuis gebruik. Klinkt ook op laag volume nog goed namelijk (hier stond-ie overigens vrij hard...;) Verder klein beetje delay uit een Boss DD5 in de fx loop. Verder speel ik gewoon over de backing, geheel heb ik opgenomen met mijn Nokia N95. That's it!

arnoldtims
22 augustus 2010, 15:38
ik houd niet echt van deze stijl maar als ik jou zie spelen dan kan mijn gitaar wel aan de wilgen hangen. Met het gemak dat jij speelt en de snelheid erg goed.
maar ja ik vind BB King goed en die is hierbij vergeleken erg erg langzaam

The Unforgiven
22 augustus 2010, 16:22
Erg vet, een beetje zoals de solo's van Dream Theater...

Ga zeker zo door!

covermark
26 augustus 2010, 20:59
Klinkt erg goed. Wat heb jij een techniek zeg. Complimenten!