PDA

View Full Version : hoe fijn spelen epiphones???



jip GIBSON MASTER
3 januari 2002, 19:38
Ik ben al lang op zoek naar een mooie epiphone maarjah ik weet niet hoe ze spelen. daarom vraag ik aan jullie of een epiphone fijn speelt

gangsta
3 januari 2002, 22:53
ja

Skidrow
3 januari 2002, 23:09
PROBEREN?????

elke (betere) muziek winkel heeft er vast wel 1 in voorraad

BRiet
3 januari 2002, 23:27
Volgens mij probeert er hier iemand in zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk topics te plaatsen, waarin zo vaak mogelijk de naam "gibson epiphone" valt... :smile:

gangsta
3 januari 2002, 23:29
HAHAHA :grin:

jip GIBSON MASTER
4 januari 2002, 11:40
HAHAHA dat heb je goed geraden hehehehehe

ekkerman
4 januari 2002, 16:15
zijn zwaar spelen kut zeker voorbij ut 12 e vak maar zien er wel uit speciaal de les paul custom black+gold maar verder is ut kut ....sorry

BRiet
4 januari 2002, 18:23
Als we het toch over Epiphone hebben:

Meestal zie je van Epiphone alleen imitatie Gibsons. Alleen heel af en toe zie ik een Epiphone Stratocaster of telecaster. Is een Epiphone Strat ongeveer net zo goed in verhouding tot de echte Fender als de Les paul tot de echte Gibson? Maakt Epiphone goeie Fender kopieen?

jaccoos
4 januari 2002, 18:55
Die epiphone strats en tele's zijn ongeveer net zo goed als een squier. Maar volgens mij heb je van squier ook weer 2 kwaliteiten dus ik weet niet precies welke. ze zijn ook een stuk goedkoper dan de epiphone les paul. Volgens mij heb je voor iets meer dan €200 als zo'n ding

Sandman
4 januari 2002, 18:58
Op 2002-01-04 15:15, schreef ekkerman:
zijn zwaar spelen kut zeker voorbij ut 12 e vak maar zien er wel uit speciaal de les paul custom black+gold maar verder is ut kut ....sorry


Is dat omdat je al op honderden gitaren hebt gespeeld en dus een beetje vergelijkingsmateriaal hebt? Waarom zou een andere gitaar na de 12e beter spelen? lage frets? een grotere cutaway? Ik heb erzelf nl. 1 en vind dat je ergens wel gelijk hebt. Maar ik heb dat vergelijkingsmateriaal niet. Laatst wel bij Fback op een Gibson LP junior gespeeld, en dat vond ik 3x niets. Liep voor geen meter.

Outshine
4 januari 2002, 19:15
Op 2002-01-04 17:58, schreef Sandman:


Op 2002-01-04 15:15, schreef ekkerman:
zijn zwaar spelen kut zeker voorbij ut 12 e vak maar zien er wel uit speciaal de les paul custom black+gold maar verder is ut kut ....sorry


Is dat omdat je al op honderden gitaren hebt gespeeld en dus een beetje vergelijkingsmateriaal hebt? Waarom zou een andere gitaar na de 12e beter spelen? lage frets? een grotere cutaway? Ik heb erzelf nl. 1 en vind dat je ergens wel gelijk hebt. Maar ik heb dat vergelijkingsmateriaal niet. Laatst wel bij Fback op een Gibson LP junior gespeeld, en dat vond ik 3x niets. Liep voor geen meter.


K heb es een Epi LP Standaard en een Gibson LP studio geprobeerd. Die Gibson stond zo slecht afgesteld dat die epi beter klonk, verder vond k ze ongeveer even goed/slecht spelen.

Supermarco
5 januari 2002, 14:08
Pffff, het lijkt een eindelijke discussie te worden. Je hebt goeie gibsons, slechte gibsons, goeie ephifone's en slechte.
Ga gitaren proberen en je zal zien dat de ene beter klinkt als de ander. Koop gewoon een gitaar die goed klinkt (voor wat je er aan uit wil geven!!!!!!!). En het naampje wat erop staat? Tja, lekker belangrijk.

sebass
6 januari 2002, 15:45
Ik heb zelf een Epiphone les paul custom. Die van mij werkt goed hoor mooi geluid vooral nadat ik een sd sh4-jb in de bridge heb gezet. Ik speel hem trouwens door een korg ax1500g (leuk pedaaltje maar je moet wel zelf je geluiden maken de fabrieks geluiden waren voor mij echt niets). Tja de gitaar blijft zwaar maar dus wel een mooie sustain. Metal lukt ook wel alleen hij heeft naar mijn mening wel een dikke hals. De afwerking is wel bagger de randen horen toch wit te zijn niet geel en de stock elementen die goud waren worden op den duur zilver kleur. Maar ja dat is een bijzaak. Oh ja en als je met twee handen wilt tappen heb je eigenlijk wel een dubbele cutway nodig en de switch zit in de weg maar die verplaats ik dan wel. Hij heeft alleen wat minder body dan de gibson les paul. De stemmechanieken zijn ook wel goed als je de snaren er niet te vaak omheen windt. Dus als je de elementen vervangt de bru goed neerzet etc. heb je voor weinig geld een hele goede gitaar ik ben er tevreden mee.

Ic3gl0vE
6 januari 2002, 15:50
Op 2002-01-05 13:08, schreef Supermarco:
Pffff, het lijkt een eindelijke discussie te worden. Je hebt goeie gibsons, slechte gibsons, goeie ephifone's en slechte.
Ga gitaren proberen en je zal zien dat de ene beter klinkt als de ander. Koop gewoon een gitaar die goed klinkt (voor wat je er aan uit wil geven!!!!!!!). En het naampje wat erop staat? Tja, lekker belangrijk.


jah, hoe fijn 'ie speelt = 1.) smaak 2.) afstelling

anoniem
9 januari 2002, 15:04
Het is niet altijd even makkelijk op een objectieve manier een gitaar te kopen. Meestal wordt je geleid door de voorkeur voor een bepaald merk, uiterlijk of anderszins.
Zelf heb ik twee weken terug een nieuwe acoustische kunnen kopen en ben bewust alles gaan proberen waarvan ik dacht dat de hals me beviel en heb alleen maar gevoeld naar de manier van spelen en het geluid dat eruit kwam.
Tot mijn eigen verbazing vielen de Martins het eerste af door het geluid dat ze voortbrachten! (mijn smaak).
Op een gegeven moment zat ik tussen een 5-tal gitaren op de grond en had er alleen die middag al een stuk of 20 gestemd en geprobeerd.
Er bleven er uiteindelijk twee over: Ovation en Seagull. De laatste werd het omdat deze binnen mijn budget viel.
Tot nu toe heb ik de tijd kunnen vrijmaken om er gemiddeld 4 uur per dag op te kunnen spelen en hij bevalt nog steeds prima; wordt zelfs door het spelen steeds beter.
Voelen en luisteren voor wat mij betreft dus en zeker niet afgaan op je eigen held die een bepaald merk of type speelt.

LH-KC-JI
10 januari 2002, 23:35
zooooooooooooooooooooo fijn.:grin:

anoniem
11 januari 2002, 23:13
Ik heb een Epiphone les paul 100. Hij speelt echt superfijn! Ik merk alleen wel dat het een goedkopere gitaar is (mijne: fl 900,-): mechanieken die wat losser worden en snel ontstemmen, niet de beste elementen en dat soort dingetjes. Maar hij speelt wel fijn, ook in de hoge posities, als je het maar gewend bent. Ik speel Bijou van Queen (ongeveer hele nummer tussen de 15e en 24e (bend up)fret) heel makkelijk!

ekkerman
13 januari 2002, 16:39
ik vind dat er geen gitaar zo fijn speelt als een strat model .
hij ligt lekker tegen je lijf ,beter als zo'n gibson klomp en de cut aways zijn heel speel en soleer vriendelijk een ergonomisch kereltje die leo fender...
het enige dat gibson eventueel te bieden heeft is dat hij er wel cool uitziet maar toch wint voor mij de strat!

BRiet
13 januari 2002, 17:06
het enige dat gibson eventueel te bieden heeft is dat hij er wel cool uitziet maar toch wint voor mij de strat!


Het enige dat Gibson te bieden heeft... Whoehahaha! Bij Gibson hebben ze alleen verstand van vormgeving zeker... :smile: Hoezo ongenuanceerd?

Ic3gl0vE
16 januari 2002, 19:34
Op 2002-01-13 15:39, schreef ekkerman:
ik vind dat er geen gitaar zo fijn speelt als een strat model .
hij ligt lekker tegen je lijf ,beter als zo'n gibson klomp en de cut aways zijn heel speel en soleer vriendelijk een ergonomisch kereltje die leo fender...
het enige dat gibson eventueel te bieden heeft is dat hij er wel cool uitziet maar toch wint voor mij de strat!


bij mij niet!
les paul heeft een veeel voller geluid bij de SG kan je ook makkelijk bij de hogere frets komen vind ik zelf

Kitaarhiero
16 januari 2002, 20:42
Ik heb zo het idee dat JipGIBSONMASTER met een Epiphone een Epiphone Stratcopy bedoelt...

BRiet
16 januari 2002, 20:59
Op 2002-01-16 19:42, schreef Kitaarhiero:
Ik heb zo het idee dat JipGIBSONMASTER met een Epiphone een Epiphone Stratcopy bedoelt...

Hmm, 'k heb ff terug gelezen, maar ik zie nergens iets wat daarop zou wijzen.

Sander
19 januari 2002, 14:56
Op 2002-01-13 15:39, schreef ekkerman:
ik vind dat er geen gitaar zo fijn speelt als een strat model .
hij ligt lekker tegen je lijf ,beter als zo'n gibson klomp
Ik heb hier een strat en een SG staan, en de SG heeft toch echt een kleinere en plattere body, dus lompe klomp zou ik nou niet zo snel zeggen.

Casey
21 januari 2002, 21:58
Ik heb net een Epiphone g 400 (SG kloon) gekocht , ik speel normaal op Ibanez RG en JS , ik moet zeggen dat door de vorm je heel makkelijk op de hoge frets komt en het geluid blijft zuiver en helder na de twaalfde fret.
De dikke hals is wel effe wennen als je een wizzard of JS radius hals gewend bent maar hij speelt perfect.
Er zitten Alcino pickups van Gibson in en dat klinkt prima .
Body is zeker platter en lichter als van een Stratocaster .

anoniem
21 januari 2002, 23:18
Ik heb zonet een Epi Wildkat gekocht. In een woord Waanzinnig!!!!!!! Wie kan deze mening met mij delen?????

sickpunk
22 januari 2002, 19:40
ok dus wat kost een ephi LP??

Sandman
22 januari 2002, 23:13
ik geloof omme en nabij de 1100 piekies