PDA

View Full Version : Engl versterker, wie heeft er ervaring mee?



Gitaar4ever
11 augustus 2010, 18:21
Maak maar even een nieuw topic.
Ten eerste omdat ik weinig (nederlandstalige) informatie kan vinden over Engl en omdat er op mijn oude topic niet meer gereageerd wordt.

Een week geleden heb ik mijn Marshall 40 Haze teruggebracht omdat ik er niet tevreden over was. Er zat een rare ruis in en naar mijn mening veel te weinig Distortion.
Heb al op Marshall, Vox, Fender en Blackstar gespeeld. Blackstar vind ik goed klinken en ook in de winkel zeiden ze dat die wel aan te raden is. Maar mijn gitaarleraar vind Engl heel erg goed en de beste keus voor mijn budget. (1000 euro)
Zoek dus een versterker met veel Distortion, liefst een mooie Clean en ik wil er gewoon lekker mee kunnen scheuren. Die marshall klonk eigenlijk veel te netjes naar mijn mening.
Omdat ik dus weinig kan vinden over Engl vraag ik me af wie hier ervaring mee hebben?

Edit:
versterker is bedoeld voor thuisgebruik, ga er (voorlopig) niet het podium mee op.
Maar ik woon vrijstaand dus kan hem wel lekker hard zetten, dat is geen probleem.

deefke666
11 augustus 2010, 18:44
hallo,

ik heb een engl thunder combo en daar ben ik eigenlijk heel tevreden over...
ik dacht dat het vooral een scheurversterker was maar ik vind het clean kanaal ook verrassend goed klinken, het is natuurlijk smaakgebonden, maar voor mij doet hij het perfect...
het leuke van deze amp vind ik is dat hij in mijn ogen (oren) ook op lage volumes best goed klinkt...
het enige wat ik een klein beetje een nadeel vind is de gedeelde toonregeling,
maar zoveel maakt het eigenlijk niet uit hoor...
voor optreden stuur ik hem meestal nog via een micro naar de pa door en dan heb je echt een dijk van een geluid naar mijn bescheiden mening....

en eventueel is hij later nog uit te breiden met een extra 1/12 cabje...

ik ben ook gaan kijken voor een blackstar 40 watter maar ik vond het cleane kanaal wat te donker klinken naar mijn smaak tegenover de engl die een veel meer helder geluid heeft....

grtz d

arjanb01
11 augustus 2010, 21:06
+1 ik heb de thunder ook en klinkt clean echt lekker helder en een dik scheur geluid, lekker zingend. En 50 watt is prima voor optredens. En ook nog eens goed te tillen met zn 18 kilo. Nieuw rond de 750-800 euro. Hou je dus ook genoeg geld over voor een delay pedaaltje en chorus pedaaltje :hippie:

Gitaar4ever
11 augustus 2010, 21:54
Oke, en heeft iemand de Screamer al eens geprobeerd?
Die is ook nog binnen mijn budget en heeft maar liefst 4 kanalen.
Lijkt mij zelf een prachtig ding en is 'maar' €200,- duurder.

Binnenkort ga ik ze sowieso testen trouwens............

gorgasm
12 augustus 2010, 00:16
nix te maken met je budget, maar heb een SE, en so far heel tevreden mee.
Ik speel er muziek mee die "digitaal" moet klinken; gecompressed, noisegate erop, redelijk wat gain, helderheid, lompheid, directe reactie...
maar ik krijg er ok een leuke wollige smoothe clean, of een veel te schelle, of een vuile scheur eruit. so far heb ik nog nix beters tegen gekomen(jcm 2000, diezel vh4, dual recti, triple, triple x, vetta II, powerball)

Tankman
12 augustus 2010, 10:19
Voor 1000 euro zou ik een Engl Screamer 50 nemen, als het perse Engl moet zijn. Het is wel een hele moderne drive vind ik zelf. Erg hedendaags metal.

Maar staar je nou niet blind op Engl. Zelf vind ik het niet echt het beste wat er is. Kijk zeker ook naar de Blackstar HT-serie. Daar ben ik erg over te spreken. IK ben zelf ook erg te spreken over mijn Peavey 6505+ combo. Op slaapkamervolume echt mooi geluid, en in de band met een EQ in de loop een perfect geluid.

G.G.
12 augustus 2010, 11:17
Even een kritische vraag van mijn kant:

hoe ben je bij de Haze gekomen. Via een tip van het forum? Is het in dat geval niet wijs om gewoon heel uitgebreid te gaan testen en naar je eigen oren te luisteren? Hoop voor de winkel dat ze er nog wat aan verdient hebben, want spullenn terugbrengen zitten ze vaak niet op te wachten. Als ze er niet moeilijk over deden: goeie service!!!

Klank is zo moeilijk te omschrijven en iedereen leest het anders. Ook een mooie oplossing ( en veelzijdig) goeie eenkanaals clean versterker en een lekker trapdoosjes. Da's vaak ook makkelijker met aanpassen van je sound.

Thiez
12 augustus 2010, 11:28
Idd zoals G.G. zegt. Niet gelijk vast bijten in een merk. Probeer zoveel mogelijk uit te proberen. Ik ben in mijn zoektocht ook door marshall, orange, peavey, soldano, enz. geweest.
Zitten paar gave spulletjes tussen! Maar uiteindelijk ben ik toch voor een engl blackmore gegaan. Heerlijke sound, 4 kanaals, Heeft een beetje meer dat marshally karakter dan andere engl's maar alles veel heftiger.

Stond het karakter van marshall je wel aan buiten te weinig distortion? Dan zou je misschien een laney GH50L ofzo kunnen proberen. Beetje marshall achtige alleen net wat meer gain erin.

Wat voor stijlen speel je? is misschien makkelijk om wat gerichter tips te kunnen geven.

Verder zou ik zowizo 2e hands gaan kijken. Dan heb je voor 700 euro een screamer kun je er zelfs nog een extention cab bijkopen voor wat meer spreidering en diepte in je sound.
Als je ze kan vinden 2e hands zou ik zeker kijken ook naar de Engl raider. Geweldig dingetje vind ik dat. Alleen hij zit in de winkel wel boven je budget (1650).

Kim Wilson
12 augustus 2010, 11:36
...
Blackstar vind ik goed klinken en ook in de winkel zeiden ze dat die wel aan te raden is. Maar mijn gitaarleraar vind Engl heel erg goed en de beste keus voor mijn budget. (1000 euro)
...
Wat jouw gitaarleraar mooi vindt, heb jij in principe niks mee te maken. Voor hem zal het de beste keus zijn, maar jij moet er mee spelen. Als jij de Blackstar mooier vindt klinken, is dat de beste keus.

Dus hup, naar de winkel en de Blackstar en een paar Engl's naast elkaar zetten en testen. En verder alles wat binnen (of net boven, als je niet vies bent van tweedehands) je budget valt meenemen in de testsessie. Als je dan nog steeds de Blackstar het mooiste vindt, moet je de Blackstar hebben. Niet de Engl, omdat jouw leraar daar nou toevallig op geilt.

Tankman
12 augustus 2010, 11:44
Wat jouw gitaarleraar mooi vindt, heb jij in principe niks mee te maken. Voor hem zal het de beste keus zijn, maar jij moet er mee spelen. Als jij de Blackstar mooier vindt klinken, is dat de beste keus.

Dus hup, naar de winkel en de Blackstar en een paar Engl's naast elkaar zetten en testen. En verder alles wat binnen (of net boven, als je niet vies bent van tweedehands) je budget valt meenemen in de testsessie. Als je dan nog steeds de Blackstar het mooiste vindt, moet je de Blackstar hebben. Niet de Engl, omdat jouw leraar daar nou toevallig op geilt.

+1

Ik heb in mijn zoektocht naar mijn versterker ook oa getest: Marshall MA-50C en MA-100H, Peavey Bandit 112, Peavey Valveking 112 en 212, Engl Screamer 50, Marshall JMD50C dacht ik, Blackstar HT-60 dacht ik, Koch Twintone, Peavey Vypyr 75, Peavey Vypyr Tube 60, Hughes & Kettner Edition Blue, Marshall Mode Four, en uiteindelijk als laatste de Peavey 6505+ 112 combo, en die is het geworden...

Nou ben ik een grote peavey fan, maar de 6505 was ook de sound die mij het meest beviel. Maar ik heb toch echt alles wat ik kon testen die mij wat leek getest en zo kom je erachter wat het beste voor jou werkt. Misschien is het idd die Engl die jou leraar zo goed vind, maar misschien is het ook compleet wat anders.

Gitaar4ever
12 augustus 2010, 11:56
Nee, ik staar me absoluut niet blind op Engl hoor.
Alleen het is volgens mij relatief onbekend omdat ik er niet echt veel over kan vinden, daarom ben ik dit topic ook gestart. Maar is Engl dan meer voor metal bedoeld ofzo?
In dat geval zal ik hem waarschijnlijk niet nemen, want daar ben ik niet zo van.
Maar het is ook zo moeilijk, heb al meerdere versterkers getest en ga denk ik voorlopig gewoon GEEN keuze ga maken. Dacht dat die Marshall goed zal zijn maar binnen een week ben ik erachter gekomen dat dat het toch niet is wat ik zocht.
Ben bang dat me nu dat weer overkomt, zal iig nog genoeg moeten testen om niet weer een misser te maken. Geluid wat ik zoek vind ik moeilijk te omschrijven, hier een paar linkjes van geluiden wat ik te gek vindz:
http://www.youtube.com/watch?v=Maz9ddxEQnM Check vooral de solo.......
http://www.youtube.com/watch?v=m_Nz9B1XFio

George speelde hier op een Gibson SG dus de gitaar heb ik alvast haha.
Iemand idee wat voor versterker dicht bij dit geluid zit?

Tankman
12 augustus 2010, 12:08
Ok..ik zou ff doorsparen een Koch Twintone II nemen. Die zijn echt geniaal!

Thiez
12 augustus 2010, 13:21
Had je marshall te weinig distortion voor beatles?

Engl is niet per definitie een metalamp. Wel worden ze veel gebruikt door metalheads. Ook als je op youtube kijkt naar engl zie je alleen maar van dat metal ragwerk met naar mijn mening vaak veel te veel gain.
Maar er spelen genoeg rockers ook op engl. Denk aan steve morse (deep purple), Ritcie blackmore (ex-deep purple), Vinni moore (UFO), Herman Frank (accept), Thin lizzy, Robert Hanson (hendrix imitator), scorpions, etc.
www.myspace.com/challengerhardrock is mijn band. Deze demotjes zijn opgenomen met engl blackmore en andere gitarist een marshall TSL. De introtjes zijn alleen door mij gespeeld met de engl dus daar kun je engl blackmore sound horen.

Verder zou ik voor jou aanraden om Orange zeker te gaan testen ook en misschien is vox ook wel iets voor je. Een Vox AC15 of AC30 ofzo. Zeker het proberen waard. Of voor thuis is misschien de Vox nighttrain al genoeg.

Gitaar4ever
12 augustus 2010, 13:29
Mwah, Marshall had op zich niet te weinig Overdrive voor The Beatles.
Probleem daarvan was gewoon dat alles wat ik speelde de noten meteen dood waren, niets klonk lekker door. Powerchords klonken door, maar als ik solo's speelde was het geluid snel weg, waardoor het niet mooi door klonk. Het klinkte gewoon 'leeg' aan, er zat geen scheur in. Dat wil ik met een volgende versterker graag voorkomen. Ga vanmiddag trouwens een Blackstar proberen, ben benieuwd!

G.G.
12 augustus 2010, 15:28
Bij je laatste post moet ik denken aan de gitaar. Is die niet de beperkende factor in het verhaal?

Kim Wilson
12 augustus 2010, 15:34
Of je techniek. Ik zou het iig niet alleen in de versterker zoeken.

rijsberman
12 augustus 2010, 15:51
Of je techniek. Ik zou het iig niet alleen in de versterker zoeken.

Dat is ook waar ik aan dacht, toen ik die post las...

Nou ja, met proberen in een winkel merk je 't verschil (of het ontbreken ervan)vanzelf.

G.G.
12 augustus 2010, 18:57
Of je techniek. Ik zou het iig niet alleen in de versterker zoeken.


daar wilde ik het niet gelijk op gooien, maar powerchords en solo hebben een hele andere aanslag en linkerhandgebruik. Ook plectrum en snaardikte kunnen een factor zijn.

Gitaar4ever
12 augustus 2010, 19:05
Nou het ligt niet aan mijn techniek hoor, want als je mijn eerdere berichten had gelezen wist je dat ik met mijn Line 6 versterker wel de noten kan laten doorklinken.
Die Marshall klonk gewoon niet lekker door en de zaak waar ik vandaag was gaf me daar gelijk in. Die heeft het ook niet op Marshall en zegt dat alleen de duurdere versies te pruimen zijn. Ben namelijk in Hoorn geweest en heb daar een paar versterkers getest.
Kwam eigenlijk voor de Blackstar maar die stond in de bestelling en komt waarschijnlijk volgende week aan. Heb toch weer 2 Fender's geprobeerd, maar nee dat is het gewoon niet voor mij. Mis gewoon die scheur die ik bij andere versterkers wel hoor. Prima Clean geluid maar niet dat 'dikke' vette geluid en dat wil ik graag. Afijn, Fender wist ik eigenlijk al dat dat niet aan mij besteed was maar heb nu ook de Orange Rocker 30 Combo getest en zo dat klinkt echt retegoed! Superstrak geluid, heerlijke scheur erin en de noten vallen tenminste niet 'dood'. Enigste nadeel is dat je in het Clean kanaal niets kunt veranderen.
Maar ben echt enorm onder de indruk van de Orange, de allebeste tot nu toe!
Volgende week komt de HT-serie van Blackstar zei de verkoper en dan zal ik ze eens naast elkaar zetten en wellicht een keuze maken.

Thiez
12 augustus 2010, 19:11
HT-5 of HT-venue serie van blackstar?

Orange dacht ik al dat in je straatje zou zitten. De Rocker30 is gewoon lekker voor die 70's rock. Ook heerlijke led zep sound uit te halen enzo.
Clean is idd minder. Kun je eq'en wat je wilt. dat blijft orange sound.

Als je kans ziet zou ik zeker de vox een keer meenemen. En misschien ook nog de laney GH50L maar die is alleen in headversie volgens mij.

Gitaar4ever
12 augustus 2010, 19:23
Ja idd een heerlijke Led Zeppelin sound!
Dat speel ik vaak dus logisch dat het mij wel beviel.
De Vox AC30 (of 15) heb ik een keer geprobeerd en dat beviel me niet zo, maar eerlijk gezegd heb ik daar ook maar heel eventjes op gespeeld. De verkoper zat hem best wel af te kraken en ja toen liet ik hem ook maar weer snel links liggen.
Misschien nog maar eens grondiger testen.............
Welke serie van Blackstar weet ik niet precies, hij zei dat het een nieuwe HT-serie is, weet niet of jij weet wat hij dan bedoeld?

Thiez
12 augustus 2010, 20:20
Dat is waarschijnlijk de venue serie dan. Leuke serie wel. Wat veelzijdiger dan de HT-5.
Vox moet je idd liggen hoor. Maar zou hem zeker nog uitproberen. Of misschien zelfs de AC50CPH. Zijn 2 forumleden die deze top recent aangeschaft hebben. Vond het zelf opzich best gaaf dingetje ook.

Edit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138218 dit is er een. en die andere kank zo snel ff niet vinden. ik meen dat het ferarik was.

G.G.
12 augustus 2010, 20:20
....en ook in de winkel zeiden ze dat die wel aan te raden is.......



.... en de zaak waar ik vandaag was gaf me daar gelijk in. Die heeft het ook niet op Marshall en zegt dat alleen de duurdere versies te pruimen zijn.....



.... De verkoper zat hem best wel af te kraken en ja toen liet ik hem ook maar weer snel links liggen.


Ga ervan uit dat in winkels vaak gestuurt wordt naar datgene wat voorradig is en waarvan ze denken dat een potentiële koper wil horen.

Je hebt toch een gitaarleraar? Neem die dan eens mee en laat die je advies geven en meeluisteren hoe een gitaar-versterkercombinatie klinkt.

Gitaar4ever
12 augustus 2010, 20:57
Ho, stop, ho.

Wat ze in een winkel zeggen is verkooppraat dus moet je niet naar luisteren.
Wat een gitaarleraar zegt moet je niet naar luisteren want het is zijn eigen smaak.
Wat mensen op een forum moet je niet naar luisteren want je moet het zelf horen en luisteren wat jij het beste vind.

Met deze 3 dingen die de afgelopen tijd door mensen gezegd zijn betekent het dus dat je naar helemaal niemand moet luisteren en puur op je eigen gehoor moet afgaan.

Natuurlijk geeft dat uiteindelijk de doorslag wel maar ik wil gewoon zo veel mogelijk informatie verzamelen en dan tot een juiste beslissing komen. Informeer liever bij mijn gitaarleraar, mensen hier op dit forum en verkopers in de winkel dan dat ik puur op mijjn gehoor afga en voor de rest niemand raadpleeg.

Fireburst
12 augustus 2010, 21:05
Nou het ligt niet aan mijn techniek hoor, want als je mijn eerdere berichten had gelezen wist je dat ik met mijn Line 6 versterker wel de noten kan laten doorklinken.
Die Marshall klonk gewoon niet lekker door en de zaak waar ik vandaag was gaf me daar gelijk in. Die heeft het ook niet op Marshall en zegt dat alleen de duurdere versies te pruimen zijn. Ben namelijk in Hoorn geweest en heb daar een paar versterkers getest.
Kwam eigenlijk voor de Blackstar maar die stond in de bestelling en komt waarschijnlijk volgende week aan. Heb toch weer 2 Fender's geprobeerd, maar nee dat is het gewoon niet voor mij. Mis gewoon die scheur die ik bij andere versterkers wel hoor. Prima Clean geluid maar niet dat 'dikke' vette geluid en dat wil ik graag. Afijn, Fender wist ik eigenlijk al dat dat niet aan mij besteed was maar heb nu ook de Orange Rocker 30 Combo getest en zo dat klinkt echt retegoed! Superstrak geluid, heerlijke scheur erin en de noten vallen tenminste niet 'dood'. Enigste nadeel is dat je in het Clean kanaal niets kunt veranderen.
Maar ben echt enorm onder de indruk van de Orange, de allebeste tot nu toe!
Volgende week komt de HT-serie van Blackstar zei de verkoper en dan zal ik ze eens naast elkaar zetten en wellicht een keuze maken.

Ik heb de head versie en kan alleen maar beamen wat je schrijft.
Wat de clean betreft : geen toonregeling kan je als een beperking zien maar het geeft wel een doodeerlijk geluid.

Thiez
12 augustus 2010, 21:13
Ho, stop, ho.

Wat ze in een winkel zeggen is verkooppraat dus moet je niet naar luisteren.
Wat een gitaarleraar zegt moet je niet naar luisteren want het is zijn eigen smaak.
Wat mensen op een forum moet je niet naar luisteren want je moet het zelf horen en luisteren wat jij het beste vind.

Met deze 3 dingen die de afgelopen tijd door mensen gezegd zijn betekent het dus dat je naar helemaal niemand moet luisteren en puur op je eigen gehoor moet afgaan.

Natuurlijk geeft dat uiteindelijk de doorslag wel maar ik wil gewoon zo veel mogelijk informatie verzamelen en dan tot een juiste beslissing komen. Informeer liever bij mijn gitaarleraar, mensen hier op dit forum en verkopers in de winkel dan dat ik puur op mijjn gehoor afga en voor de rest niemand raadpleeg.

Je koopt natuurlijk versterker die je zelf mooi vind klinken. Als jij een 15watt squier transistor dingetje lekker vind klinken dan is het toch helemaal vet om daar op te spelen. Als dat echt jou sound is.
Je kunt natuurlijk vragen wat aan te raden is en tips vragen hier op forum. Hier krijg je in ieder geval eerlijke reacties maar het blijft smaak gebonden.
En dit kun je in de winkel ook doen maar dan moet je maar hopen dat je goede verkoper hebt en niet iemand die leuk verkoop praatje gaat staan houden.

G.G.
12 augustus 2010, 21:17
Ho, stop, ho.

Wat ze in een winkel zeggen is verkooppraat dus moet je niet naar luisteren.
Wat een gitaarleraar zegt moet je niet naar luisteren want het is zijn eigen smaak.
Wat mensen op een forum moet je niet naar luisteren want je moet het zelf horen en luisteren wat jij het beste vind.

Met deze 3 dingen die de afgelopen tijd door mensen gezegd zijn betekent het dus dat je naar helemaal niemand moet luisteren en puur op je eigen gehoor moet afgaan.


als je denkt dat je gitaarleraar alleen aan xijn eigen smaak denkt... Wat denk je dan dat mensen, die je al helemaal niet kent, op een forum zeggen?

Bovendien is je gitaarleraar, in tegenstelling tot een winkelier niet gehinderd door aanbod, voorraad, winstmarge verschillen per product, gepush van leveranciers etc....

Beetje vertrouwen in je leraar mag best. Ga ervanuit dan hij je techniek, je wensen en smaak kent en kan inschatten.

Fireburst
12 augustus 2010, 21:19
Je koopt natuurlijk versterker die je zelf mooi vind klinken. Als jij een 15watt squier transistor dingetje lekker vind klinken dan is het toch helemaal vet om daar op te spelen. Als dat echt jou sound is.
Je kunt natuurlijk vragen wat aan te raden is en tips vragen hier op forum. Hier krijg je in ieder geval eerlijke reacties maar het blijft smaak gebonden.
En dit kun je in de winkel ook doen maar dan moet je maar hopen dat je goede verkoper hebt en niet iemand die leuk verkoop praatje gaat staan houden.


+1 !

Toen ik de Orange kocht was ik ook op zoek naar een Marshall of Mesa maar ik hoorde de Rocker30 scheur en was verkocht. Je oren beslissen, de rest (leraar, verkoper, fora,...) kan je eventueel wel wat sturen.

angl2k
18 augustus 2010, 17:43
ik heb zelf een engl thunder combo die ik regelmatig gebruik

het is een no nonsense versterker die alles van clean tot metal aankan.

het enige minpunt vond ik een gedeelde gain + EQ op alle kanalen

of ie genoeg distortion heeft? ik heb nu gain op stand 3 van 10 en daar speel ik mijn heavy metal riffjes prima mee :D

Gitaar4ever
18 augustus 2010, 23:15
Sinds ik vorige week op de Orange Rocker gespeeld heb wil ik hem eigenlijk nog liever vandaag dan morgen in huis hebben. Maar goed, wil toch ook graag de Blackstar nog proberen en moet wachten tot de winkel ze in huis heb, als het goed is dat deze week nog. Maar nu vraag ik mij af:
Heb nu een Line 6 met tal van effecten en wil dingen als Delay en Chorus zeker ook bij mij nieuwe versterker hebben. Is het dan handiger om losse pedalen te kopen of een multi-effectpedaal? De Boss ME-70 lijkt me wel een heel gaaf pedaal als ik het zo bekijk. De Orange Rocker heeft geen FX Loop maar hoe moet ik hem dan aansluiten? Ga het zeker nog testen hoor in de winkel maar vraag het me gewoon af.................

Thiez
19 augustus 2010, 10:16
Losse effecten zijn vaker wat beter en hebben wat meer instelmogelijkheden enzo. Alles zit los dus lekker overzichtelijk. Multieffect zit je in menu's en dergelijken. Maar voor thuis vind ik een multieffect wel heel handig. Je kunt lekker spelen met allerlei effecten en dingen proberen zonder dat je gelijk een pedaaltje van 80 euro ofzo moet kopen. Een multieffect is dus relatief goedkoper.
Geen effectsloop zet je hem gewoon tussen je gitaar en de amp in.

Oh en probeer je gas nog wat te bedwingen :P soms is dat moeilijk maar probeer echt eerst alle opties te testen voordat je iets koopt waar je later spijt van krijgt omdat de marshall misschien toch net ff wat toffer was geweest.

Gitaar4ever
19 augustus 2010, 10:46
Ja, ik wacht ook gewoon op die Blackstar hoor, maar ben zo gecharmeerd van Orange Rocker 30 dat ik me haast niet kan voorstellen dat die Blackstar beter gaat klinken. Vind zelf dat ik wel redelijk geduldig ben met het zoeken van een versterker, heb Vox, Marshall, Fender, Blackstar en Orange getest en in de meeste gevallen meerdere modellen. Die Marshall Haze 40 was een miskoop (geld terug gelukkig) maar de overgang van zo'n transistordingetje naar buizen is ook zo'n grote stap dat in het begin alle buizen goed klinken zowat. Maar nu ik weer meer getest heb kan ik de verschillen beter horen en nu ga ik denk ik wel een goede koop doen. Helaas is er bij mij geen winkel in de buurt die Engl verkoopt en heb het er niet voor over om 2/3 uur in de auto te zitten voor die versterker. Als ik het zo hoor is Engl toch meer gericht op metal en daar hou ik niet zo van, denk dat je voor hetzelfde geld op zijn minst gelijkwaardige hebt.

Nog even over zo'n multieffect:
Bij die Boss ME-70 staat dat het een Pre-Amp m.a.w. die moet je dus vóór de versterker zetten.
Nu ben ik a-technisch en stel ik waarschijnlijk een domme vraag, maar wat houd dat in?
Op dit moment heb ik alleen een Wah-pedaal (Cry baby) en die zit tussen de gitaar en de versterker in.

ER!K
19 augustus 2010, 11:09
die ME-70 kan je ook gewoon in je FX loop zetten volgens mij hoor ;) je kan hem echter ook gebruiken als pre-amp voor je koptelefoon enzo :)

Gitaar4ever
19 augustus 2010, 11:49
die ME-70 kan je ook gewoon in je FX loop zetten volgens mij hoor ;) je kan hem echter ook gebruiken als pre-amp voor je koptelefoon enzo :)

Ja haha maar dat is nu net het probleem met die Orange bak, die heeft geen FX Loop!
Op die Boss ME-70 staat pre-amp, dus ik vraag met af hoe ik hem dan zou moeten aansluiten.

Kim Wilson
19 augustus 2010, 12:00
Elke amp heeft een preamp- en een poweramp-gedeelte. Je FX-loop zit tussen die twee in.

Voor diverse effecten is het fijner als ze pas na de preamp worden toegevoegd, zoals delay en modulatiedingetjes. Vooral als je de preamp van de amp lekker laat scheuren. Maar ik heb ook geen fx-loop, en dat gaat prima. Al moet ik zeggen dat ik ook nagenoeg geen gain uit mijn versterker haal.

Een ME-70 is dus gewoon een extra preamp.

ER!K
20 augustus 2010, 13:49
Ja haha maar dat is nu net het probleem met die Orange bak, die heeft geen FX Loop!
Op die Boss ME-70 staat pre-amp, dus ik vraag met af hoe ik hem dan zou moeten aansluiten.

als een normaal effectpedaal. gitaar > kabel > pedaal > kabel > versterkerinput.
en dat is het :)